Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!

Aloittaja RangerWalker, 23.02.08 - klo: 00.23

Diese-listi

Kuinka kuuma on tolkuton? Siihen ei voi laittaa kuin ne pinjonit joille on asennusreiät moottoripukissa.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

jontte89

No 30min ajon jälkeen polttaa sormet rakkuloille :D no ei moottoripukissa ole kun 19-22
Xray T2 007 Silvia S15,Tamiya Mf-01x Suzuki Jimmy/ Toyota Celica 1600Gt

Diese-listi

Kannattaisko pitää välillä jähyttelytauko?  :wink:
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

jontte89

Joo kyl olen välil pitäny,mut sitku vast harjottelee tuotakin lajia niin siihen innostuu liikaa :D :D
Xray T2 007 Silvia S15,Tamiya Mf-01x Suzuki Jimmy/ Toyota Celica 1600Gt

jontte89

Tuli sellanen juttu kun vaihoin motin novatech c36 ja nopari novatech 35a kun täällä ollut juttua siitä muovisen kardaanin resonoinnista niin pitääkö se sellasta ääntä kun rattaat olisivat rikki?
Xray T2 007 Silvia S15,Tamiya Mf-01x Suzuki Jimmy/ Toyota Celica 1600Gt

jon.lindgren

Ei. Olet todennäköisesti kiinnittänyt moottorin vääriin reikiin.

jontte89

On samoissa paikoissa kun vanhakin oli.
Xray T2 007 Silvia S15,Tamiya Mf-01x Suzuki Jimmy/ Toyota Celica 1600Gt

sampsi

Ajattelin ostaa kyseisin auton. Varaosia löytynee ainaski,kaupasta ja myös täältä mikkelistä.  Mutta kuinkas tällä autolla pystyy ajamaa asfaltti radalla?

jontte89

Hyvin pääsee asfaltilla kun Vaihtaa touring Pyörät Tai itse ainakin Niin Teen. Olisi Hyvällä paketilla Oma myynnis jos et viel ostanut :)
Xray T2 007 Silvia S15,Tamiya Mf-01x Suzuki Jimmy/ Toyota Celica 1600Gt

sampsi

Okei.no kaveri myis miulle 150e auton ilma radioo ja vastaria.

sampsi

Tuli Eile ostettua tamiya TT01R KIT,harjaton combo.pitänee tänää käydä kokeilemassa mite menee luisuss.

kumitarzan

tuli hommattua tt ja nyt pitäs päivityksiä tehdä eli uudet sähköt+kone+ohjain kertokaapas mitkä kannattaa?
parkkipaikka driftailuun tulossa eli ei niitä kaikkein kalliimpia

kumitarzan

Saako näihin jostain hommattua noita valo umpioita? Vai tuleeko aina uuden korin mukana? Pitäs jatkeeseen valot saada:)
Kiitos ja anteeksi kysymykseni

Marco

Joidenkin valmistajien tiettyihin malleihin saa ostettua myös erikseen (esim. vaikka Yokomon BMW e92), mutta yleensä tulee uuden korin mukana jos on tullakseen.

Haxu.R

Yritin kyllä kaivella haulla ja googlellakin tuloksetta.
Miten näitä pitäisi huoltaa? Tulee ajettua melko pölyisellä betonilla niin mietin pitäiskö vetareita pestä ja rasvata välillä? Mitäs rasvaa? Entäs vetopyörästöt ja spurri pitääkö välillä rasvata vai ajetaanko loppuun ja sit uusiin rasvat? Ja sit vielä ostin tosiaan käytetyn vakio TT01D:n niin tossa on säädettävät ylätukivarret?!? Onko D:ssä vakiona niin ja onko tuo kuulalaakeroitu?
Anteeks jos tyhmiä kyselen mutta todella aloittelija näiden RC autojen kanssa  :sad: :sad:
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

temppa.kk

Joo pitäähään tässä itsekin ruveta driftipeliä rakentelemaan. Mistäs tuo TT-01 kannataa hankkia?

MonsTTer

Lainaus käyttäjältä: temppa.kk - 19.05.13 - klo: 12.40
Joo pitäähään tässä itsekin ruveta driftipeliä rakentelemaan. Mistäs tuo TT-01 kannataa hankkia?
No varmaannii ebay.de tai http://www.tamico.de/TT-01-Chassis <=tuolta tilasin itte, tulee lentorahtina parissa päivässä.
(o\_!_/o)

Haxu.R

Tuli vähän huollettua omaa drifteriä kun ohjausnivelet rupes olee melko väljät, leikö syynä nuo 9 offset vanteet. Laitoin tässä vaiheessa vielä vaan uusia vakio muoviosia, kyllä noillakin saa välyksettömän ohjauksen kun on rasvat välissä :)

Sitten kysymys. Ajaako kukaan noilla TT01d vakioilla muoviöljyiskareilla? Niissähän on melko suuri kitka, mullakin jäi etupää pohjaan kun on lisäpainoja puskurissa. No ajattelin säästää ja vaihdoin iskareihin Ultimateracing 25W öljyt.
Lisäksi otin männänvarren toisen O-renkaan pois!! Tuloksena todella herkästi liikkuvat iskarit  :smiley:
Nyt on höykytetty kuopissa ja eikä ainakaan vielä vuoda. Tuo 25w öljy vaan on liian löysää perä pompottaa kunnon heitoissa.
Täytyy kokeilla jäykempää öljyä ja ehkä jäykempiä jousikin.
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

juust0_

Tuli kaiveltua tt-01 drifteri 2 vuoden jälkeen taas esille. Sain uuden takasiiven laitettua ja nyt vaan servoa odottelemaan ni pääsis pihalle ajelee ;). Pari pakollista kuvaa...




Morroo

Tällasia tuli kiinanmaalta hommattua, pikku hutikassa tuntu hyvältä idealta. Nyt on sitte hiilikuitua ja alumiinia. Tt kopiota pitäis olla mutta siihen muoviseen vakio pulkkaan verrattuna aikas tukevan olosia. Näitä on nyt sitte seittämän.....

MonsTTer

(o\_!_/o)

Morroo

Suoraan valmistajalta sai alennusta kun osti useamman ja tosiaan se sopiva nousuhumala.... Aito muovi tt menee kyllä myyntiin, se tuntuu ihan lelulta kun on noita hypistelly.

kumitarzan

tarviis luisupulkkaan uuden servon ja ei oo mitään hajua mikä olis hjyvä? joten kertokaas viisaammat? ja suomenmaalta mieluiten  :cool:

koneella

tarvitsen apua.
vetari ja rattaat ei pysy paikoillaan. ne alkaa pomppimaan ja luistaamaan ja rikkoo paikat. mitkä osat täytyy vaihtaa, että ne pysyy paikoillaan?

MitsuEvo

Tuostahan puuttuu kokonaan hammasrattaiden suoja, joka samalla pitää kardaanin laakerin painettuna tuonne uraansa.

koneella

suojakaan ei pidä niitä paikoillaan, otin ne pois, kun yritän korjailla tuota ongelmaa.
onko tuo valkonen muovipala isorattaan edessä ja kardaanin takana kardaanilaakeri? nimittäin se ainakin on kulunut

MitsuEvo

Se suoja siinä on JUST se mikä pitää paikallaan sen kardaanin, sen pitää olla paikallaan. Siis kuvassa keskellä oleva osa A12.



Ja juu, tuo valkonen osa on se "laakeri", kannattaa vaihtaa kuulalaakerit autoon, kuvasta katsottuna se ei näytä kuulalaakerilta. Voi olla että se osa on niin kulunut ettei se suojakaan enää pidä sitä täysin paikallaan.

Haxu.R

Lainaus käyttäjältä: Haxu.R - 14.04.13 - klo: 21.58
Yritin kyllä kaivella haulla ja googlellakin tuloksetta.
Miten näitä pitäisi huoltaa? Tulee ajettua melko pölyisellä betonilla niin mietin pitäiskö vetareita pestä ja rasvata välillä? Mitäs rasvaa? Entäs vetopyörästöt ja spurri pitääkö välillä rasvata vai ajetaanko loppuun ja sit uusiin rasvat? Ja sit vielä ostin tosiaan käytetyn vakio TT01D:n niin tossa on säädettävät ylätukivarret?!? Onko D:ssä vakiona niin ja onko tuo kuulalaakeroitu?
Anteeks jos tyhmiä kyselen mutta todella aloittelija näiden RC autojen kanssa  :sad: :sad:
Tulipa nyt tämäkin topic luettua kolmen päivän aikana läpi  :smiley:
Tulipa noihin aiemmin kysyttyihin selvyydet matkan varrella vaikka haulla en silloin löytänyt. Selvisi paljon muutakin hyödyllistä tietoa tt:stä. Oli hieno lukea 09 juttuja kun puuhattiin jo omaa ratasarjaa, taisi olla tt buumi kovimmillaan silloin. Harmi kun vasta nyt löysin tämän rc autoilun.
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

sande555

#1708
Mitä suosittelette laitettavaksi autoon diffiöljyksi??? Normaalia asfaltti ja rata-ajoa. Auto siis tt02.
TM MX 125 2007
Eikä sitten muuta.

akkunen

TT-02 en tiedä, mutta 01 diffiin, asson mustaa ja muovailuvahaa :azn:
Toimii ja ei vuoda
Team Associated SC5M