Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!

Aloittaja RangerWalker, 23.02.08 - klo: 00.23

riqu.ruisku

Kokeile säätää pinjonin ja spurrin välys ohjearvoa pienemmäksi (jos siellä on jossain moottoripukissa välystä jo valmiiks tms).

Bonzer

Moottoripukissa oli vaan sellanen ongelma et moottorin ruuvien paikat ei sovi suoraan paikkaansa.

JVL

Lainaus käyttäjältä: Bonzer - 23.05.10 - klo: 21.45
Moottoripukissa oli vaan sellanen ongelma et moottorin ruuvien paikat ei sovi suoraan paikkaansa.

mikä pataa sulla on autossa ku ei ruuvin reijät passaa?
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Bonzer

Speed passion d-managerin mukana tullu tais olla joku turbo drift. 4200kv

Wile E. Coyote

Eikös 540-kokoisissa ole aina sama jako reijissä. Miten on mahdollista ettei käy :huh:
asso 1/12, devil vene, 2*schumi cougar, traxxas e-maxx, x-ray t1 evo2

Bonzer

Sitä määki ihmettelin mut siin on 1mm pienenpi reikiän väli  :sad:

4wdkanootti

Lainaus käyttäjältä: Bonzer - 23.05.10 - klo: 15.54
Mullaki on ollu ongelmia pinionin ja spurrin kestävyydessä  :undecided: saa ydellä pinionilla ajettua ehkä 2-3 akullista :sad:
Tohon auttaa et teippaa konepukin pohjaan kerroksen tai pari koroketta perus saipilla.
Tietty samalla kannattaa tarkistaa, ettei ne kannen ruuvit ole korkanneet muovista jenkojaan.
Mä ajelin aina ohjekirjasen mukasesti: Spurri ja pinioni myös rasvattuina.
Niin sai orkkispinionilla ajella maxampsin 8000mAh akun yli 30 kertaa tyhjäksi eikä hajonnut, tai kulunut vinoksi enää. Konesettinä Mambamax ja 4600, kumiset kuivuneet touringkumit yms polttelin loppuun.

Loppuun pitää mainita vielä 1 noita syövä vika:
kun kardaaninpään laakeri on kulunut väriseväksi, niin laakeripesä isonee kulumalla keskittämättömäksi. Pistin normaalikovaa laakerilukitetta uusien laakerien ympärille ja taas kestää.
Periaatteessa kulahtanut takadiffin lautanen/kardaanipinion-set popsii samaa laakeripesää myös, jälleen värinällä.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

partajeesus

Veikkaan että monella nuo kuluu juuri sen takia että ajetaan pinjoni ja spurri kuivana. Broidikin valitti että alkaa olemaan pinjoni jo aika terävä ja kysyin että ookko rasvannu ni kuivana kuulemma ajellut tämän pari kesää mitä tuo auto on ollut. Tosin viime kesänä käytiin varmaan vain neljä kertaa ajamassa.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

matti.l

Lainaus käyttäjältä: Bonzer - 26.05.10 - klo: 14.35
Sitä määki ihmettelin mut siin on 1mm pienenpi reikiän väli  :sad:

Tais olla jokunen sivu aikaisemminkin samanlaista ongelmaa jollakin ja taisi jopa olla saman valmistajan konekin kyseessä. Ongelma ratkesi silloin reikiä hiukan isontamalla.
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Bonzer


juust0_

Meneekö tt-01:sen akuksi tälläinen suoraan? Jos siis ne viisteet ottaa dremelillä että menee neliskannttinen.

bluebeetle

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Bonzer

Mikä on auton sisänen välitys?  En löytäny manuaalista.

Isosuo

Lainaus käyttäjältä: Bonzer - 27.05.10 - klo: 19.42
Mikä on auton sisänen välitys?  En löytäny manuaalista.

Googletin "TT-01 internal gear ratio" ja klikkasin toista linkkiä listalla, vastaus löytyi: 2,6

Bonzer

Yleensä mun on tapana kirjottaa suomeksi. Ei tulli mieleen korjottaa sanoja joita en ole koskaan kuullukkaan, mutta kiitos.

horna

Noh, ehkä tämä tieto on tarpeellinen muillekin. Onkos kukaan laittanut crawler moottoria TT01:seen? Idea on laittaa TT01 kulkemaan niin hitaasti että kaksivuotiaskin pääsee harjoittelemaan!!! Jos vinkkejä löytyy niin olisi hienoa, ei tarvitsisi ostaa mitään Nikkoa pojalle :tongue:
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Hedgehog

varmaan lathe 55 ja lyhin välitys kiini luulisi pysyvän lapasessa, tai ainakin vahingot pienenä  :grin:
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Bonzer

Osta joku möyrijän moottori ja tiputa nopari "training" modeen.

tturku

Kokeile ensin rajoittaa kaasua epalla, saattaa sekin jo riittää.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

horna

Niin suunittelin laittaa vekaralle nuo vanhat 27mhz AM radiot alkuun niin ei hyvä mene p******i. Eli ei ole EPA säätöä käytössä. Ja on tarkoitus käyttää tuota Tamiyan omaa nopparia, siis investointi kustannukset on moottori ja pinjoni. Ehkä jotkut hiukan korkeammat renkaat, että pääsee karvamatollekin. :mrgreen:
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Veskuvaan

saat rajoitettua kaasua silti niin että kun kalibroit noparia radiolle niin vedät täyskaasua kysyttäessä kaasutrimmistä jarrupuolen maksimiin, jarrua ja neutraalia kysyttäessä säädät sen trimmin keskiasentoon. näin liipasimen liikerata ei riitä täyskaasuun :wink:
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Kuminauha

Hei,

Sainpa tuossa yhden kilpailun seuraksena TT01 perussetin omakseni ja olisikin pari kysymystä kun on alkanut tässä kädet syyhyämään uuden harrastuksen nojalla. Eli:

Tällä hetkellä on autossa 540 Sports tuned kone, alukardaani alu-ulostuloilla ja teräksinen moottoripukki. Lakkerisarja on tulossa myös. Kysyisinkin, että mitäs tässä kannattaisi seuraavaksi päivittää? Auto on yleiseen hupikäyttöön tulossa, eli semmosta vähän kaikenpaikan höylää olisi tarkoitus rakentaa (ei mitään kisavehjettä siis). Eli mitä pitäisi pultata vielä kiinni lisätehon ja ajo-ominaisuuksien parantamiseksi? Joku speedpassionin nopari+moottorisetti ja iskari+jousisettiä ja vetareita uusiks?

juhza

Lainaus käyttäjältä: Kuminauha - 31.05.10 - klo: 11.20
Hei,

Sainpa tuossa yhden kilpailun seuraksena TT01 perussetin omakseni ja olisikin pari kysymystä kun on alkanut tässä kädet syyhyämään uuden harrastuksen nojalla. Eli:

Tällä hetkellä on autossa 540 Sports tuned kone, alukardaani alu-ulostuloilla ja teräksinen moottoripukki. Lakkerisarja on tulossa myös. Kysyisinkin, että mitäs tässä kannattaisi seuraavaksi päivittää? Auto on yleiseen hupikäyttöön tulossa, eli semmosta vähän kaikenpaikan höylää olisi tarkoitus rakentaa (ei mitään kisavehjettä siis). Eli mitä pitäisi pultata vielä kiinni lisätehon ja ajo-ominaisuuksien parantamiseksi? Joku speedpassionin nopari+moottorisetti ja iskari+jousisettiä ja vetareita uusiks?
Vaikken tätä autoa itse omista, niin voinen vastata että noista jo lopussa mainitsemistasi jutuista on hyvä lähteä liikkeelle.

Ite käyttäisin ekana sen hiilimotin loppuun ja sitten vasta tuota harjatonta. Alkuun noita iskareita ja vetareita sitten päivittelisin. Rallyblock-renkailla ja iskareiden liikerataa kasvattamalla (alustaa hieman leikkelemällä) tästäkin voi saada sen "jokapaikan höylän" eli hiekalle ja soralle myös. Sitten mahdollisesti jotain sisäkoppaa suojaamaan pölyltä. Mielikuvitus ja oma (tai kaverin) osaaminenhan näissä on vain rajana :).
HPI E-Firestorm Flux | Losi 1/36 High Roller | Tamiya DF03-RA Mitsu Evo IV

Kuminauha

#1313
Joo siis tarkentaakseni, että jokapaikan höylänän kuitenkin tarkoitan lähinnä tasaisen alustan rälläystä, ei juurikaan soraa. Toisaalta miksei sitäkin kun jollain vähän suojaa tuota ammetta, ettei oo joka pyörittelyn jälkeen kilokaupalla hiekkaa ohjausservon varren välissä.

Nojuu, nyt on sitten alukardaani, kuulalaakerisarja ja 3racingin öljyiskarit kiinni autossa...Näillä ainakin vähän aikaa kunnes lisäteho alkaa himottaa....

juust0_

Lainaus käyttäjältä: Kuminauha - 31.05.10 - klo: 12.04
Joo siis tarkentaakseni, että jokapaikan höylänän kuitenkin tarkoitan lähinnä tasaisen alustan rälläystä, ei juurikaan soraa. Toisaalta miksei sitäkin kun jollain vähän suojaa tuota ammetta, ettei oo joka pyörittelyn jälkeen kilokaupalla hiekkaa ohjausservon varren välissä.

Nojuu, nyt on sitten alukardaani, kuulalaakerisarja ja 3racingin öljyiskarit kiinni autossa...Näillä ainakin vähän aikaa kunnes lisäteho alkaa himottaa....

Alumiininen ohjaus on kans ihan pätevä. Saa edes hieman klappia pois ohjauksesta ja näyttää hyvältä  :wink:

Kuminauha

Nonni, nyt on vähä tässä saanu asenneltua palikkaa.... Tulossa vielä uusi ohjaus linkistö ja TE37 vanteet + driftikumit. Laitetaan nyt floodikuvia pari. Kännykällä otettu joten vähä heikko kuvanlaatu.






JVL

kuulalaakerit on ehoton juttu ja kannattaa vaihtaa ennen kuin ajaa metriäkään. kunnon iskarit näyttikin olevan ja alumiinistä ohjauslinkistöä suosittelen lämpimästi. tolla koneella ja säätimellä pärjää hyvin alkuun ja ajotaidon karttuessa esim. speed passionin harjatonta comboa kyytiin. nihmi akut riittää alkuun hyvin ja kokemuksen karttuessa lipoja. jos todella hyviä rallirenkaita haluaa niin tamiyan ralli renkaat kannattaa unohtaa (ei pitoa ja kuluu nopeaa) tässä parhaat kokemani ralli renkaat (tautinen pito)ja tossa olis toinen vaihto ehto.

sillon kun itteä oli tötterö niin saatoin kesken ajon vaihtaa ralli alle (sliksit aloittaessa) ja aeuraavalla akulla driftit ja luisutteluun, eli yhteenvetona tt01 on loisto pirssi omaksi iloksi kruisailuun.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

riqu.ruisku

Onpahan tullu otettua pari kaahailupäivää tuon Wile E. Coyoten kanssa ja Pösö on saanut melkoista kyytiä :grin:
Vielä ku tää tolkuton siitepölyn määrä tuntuu liukastavan rataa ihan järkyttävästi niin sen tietää mitä siitä seuraa (en raaskinu Fordia heti tuhota joten iskin pösön kopan takas kiinni) *köh köh* :roll:




Kuminauha

Lainaus käyttäjältä: JVL - 03.06.10 - klo: 22.45
kuulalaakerit on ehoton juttu ja kannattaa vaihtaa ennen kuin ajaa metriäkään. kunnon iskarit näyttikin olevan ja alumiinistä ohjauslinkistöä suosittelen lämpimästi. tolla koneella ja säätimellä pärjää hyvin alkuun ja ajotaidon karttuessa esim. speed passionin harjatonta comboa kyytiin. nihmi akut riittää alkuun hyvin ja kokemuksen karttuessa lipoja. jos todella hyviä rallirenkaita haluaa niin tamiyan ralli renkaat kannattaa unohtaa (ei pitoa ja kuluu nopeaa) tässä parhaat kokemani ralli renkaat (tautinen pito)ja tossa olis toinen vaihto ehto.

sillon kun itteä oli tötterö niin saatoin kesken ajon vaihtaa ralli alle (sliksit aloittaessa) ja aeuraavalla akulla driftit ja luisutteluun, eli yhteenvetona tt01 on loisto pirssi omaksi iloksi kruisailuun.


Juu,

Kuulat on asennettu samal ku noi iskarit laitoin. Alko kyl naurattaa ku vertaili uusia ja vanhoja iskareita. Noita rallirenkaita en hirveesti edes halaja, koska ei oo vielä rakennettu lokareita + sisäsuojaa tolle korille. Kuha ne saan laitettua ni sit vois alkaa käyttää tota subarun koppaa kevyeen soraralliin. Pääpaino tulee kuitenki tulevan Nissan GT-R korin slicksi ja driftirengas ajoon. Pari 4000+ mAh akkua on tarkoitus hankkia. Ehkä tosiaan kesän aikana myös joku speed passionin kitti.

JVL

kärsiikö tiedustella mistäs kilpailusta tt01.sen voi voittaa/ voitit.

kuuladiffit parantaa driftaus ominaisuuksia ja sopii muuhunkin ajoon. parass yhdistelmä kokeneempien mielestä on spooli (jäykkä akseli) eteen ja kuula diffi taakse, mutta se ei enää ole hyvä slikseillä ajoon tai ralliajossa.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1