Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!

Aloittaja RangerWalker, 23.02.08 - klo: 00.23

riqu.ruisku

Lainaus käyttäjältä: JVL - 03.06.10 - klo: 23.23
kärsiikö tiedustella mistäs kilpailusta tt01.sen voi voittaa/ voitit.

kuuladiffit parantaa driftaus ominaisuuksia ja sopii muuhunkin ajoon. parass yhdistelmä kokeneempien mielestä on spooli (jäykkä akseli) eteen ja kuula diffi taakse, mutta se ei enää ole hyvä slikseillä ajoon tai ralliajossa.

Ainakin näin aloittelijalle tuo kuuladiffin tiukkuudensäätö ihan prikulleen oikein ei olekkaan ihan helpoin nakki, joskin mahdollistaa osaavissa käsissä halutun käytöksen.

Kuminauha

Duunin virkistyspäivän keilauskisan voitosta tuon ansaitsin  :p

JVL

#1322
Lainaus käyttäjältä: Kuminauha - 03.06.10 - klo: 23.41
Duunin virkistyspäivän keilauskisan voitosta tuon ansaitsin  :p

onnitteluni:) ja tervetuloa rc harrastuksen pariin.

kuuladiffien säätö on aika hifistelyä , mutta itte laitoin kun kasasin df03ra.ssa perän niin jäykäksi kun vain sai ja etupään pikkasen löysemmäksi.

ja tuolta näytti meno moottorina noissa kuvissa tamiyan sport tuner ja vakio nopari
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

riqu.ruisku

Lainaus käyttäjältä: JVL - 04.06.10 - klo: 11.22
Lainaus käyttäjältä: Kuminauha - 03.06.10 - klo: 23.41
Duunin virkistyspäivän keilauskisan voitosta tuon ansaitsin  :p

onnitteluni:) ja tervetuloa rc harrastuksen pariin.

juula diffien säätö on aika hifistelyä , mutta itte laitoin kun kasasin df03ra.ssa perän niin jäykäksi kun vain sai ja etupään pikkasen löysemmäksi.

ja tuolta näytti meno moottorina noissa kuvissa tamiyan sport tuner ja vakio nopari


Hiekalla varmaan siistiä kun perä on slaidissa mut radalla tuo tiukka persus on aika vikuri (koitettu on). Aina kun yrittää mutkasta ulos tullessa heittää hanaa niin perä irtoaa ja auto ampuaa minne nokka sattuu näyttämään= jälki on tuon näköistä kuin edellisen sivun pösö kuvissa.

Kuminauha

Tuossa työkaverit innostu kans ja pari hankki Df-03:sia. Eihän tuo nyt niin ratapeli ees ole, eikä oo myöskään TT-01 mikään vakava ratapeli, edes puolivakava. Molemmat on kyl mahtavia tälläseen hupiharrasteluun.

PS. aluohjaus saapui tänään ja kinnitetty on....huomenna hakemaan hobbylinnasta toiset vanteet ja kumit.

Kuminauha

Noniin, on nyt sitten vanteet ja kumit hankittu ja liimattu yhteen. Kysymys kuuluukin, että mistä suomesta mahtaisi saada niitä wheel washereita? Eli siis niitä kuusikulmaisia palasia vanteisiin, mihin se akselin tappi upotetaan? En ole oikein löytänyt googlettamallakaan.

JVL

Lainaus käyttäjältä: Kuminauha - 07.06.10 - klo: 18.50
Noniin, on nyt sitten vanteet ja kumit hankittu ja liimattu yhteen. Kysymys kuuluukin, että mistä suomesta mahtaisi saada niitä wheel washereita? Eli siis niitä kuusikulmaisia palasia vanteisiin, mihin se akselin tappi upotetaan? En ole oikein löytänyt googlettamallakaan.

taijat katella hex muttereita, tossa olis alumiiniset 6mm. aikalähellä alkuperäistä. muuten niitä on tamiyan osa sarjoissa tuo, tuo ja tuo
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Hyrsleri

Tunnetaan paremmin nimellä HEXi ja koko on 12mm. Niitä voi ostaa lähestulkoon jokaiset rcliikkeestä.
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

juhza

Lainaus käyttäjältä: Hyrsleri - 07.06.10 - klo: 19.16
Tunnetaan paremmin nimellä HEXi ja koko on 12mm. Niitä voi ostaa lähestulkoon jokaiset rcliikkeestä.
Wheel Washer ja hex ei ole sama asia. Washer on se joka tulee vanteeseen kiinni ennen sitä kiristysmutteria. Hex on johon vanne laitetaan.
Tosin varmaan tämän tiesitkin :). Kunhan halusin selventää.
HPI E-Firestorm Flux | Losi 1/36 High Roller | Tamiya DF03-RA Mitsu Evo IV

Kuminauha

Aivan juu  :roll: tarkotin hexei.....kiitos tiedoista....

Hyrsleri

Lainaus käyttäjältä: juhza - 07.06.10 - klo: 19.20
Lainaus käyttäjältä: Hyrsleri - 07.06.10 - klo: 19.16
Tunnetaan paremmin nimellä HEXi ja koko on 12mm. Niitä voi ostaa lähestulkoon jokaiset rcliikkeestä.
Wheel Washer ja hex ei ole sama asia. Washer on se joka tulee vanteeseen kiinni ennen sitä kiristysmutteria. Hex on johon vanne laitetaan.
Tosin varmaan tämän tiesitkin :). Kunhan halusin selventää.
Itse asiassa en tiennyt =) Tuli siis taas kerran pädettyä liikaa. No pääasia et kaveri sai sen mitä halusi vaikka väärin neuvoinkin =/
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Peku

Missä te ootte koulunne käyneet? :grin: Washerhan on tosiaankin prikka... :wink: Terv: Wanhus.
Ei pahalla, sorry oli pakko... :angel:

juhza

Lainaus käyttäjältä: Peku - 07.06.10 - klo: 21.40
Missä te ootte koulunne käyneet? :grin: Washerhan on tosiaankin prikka... :wink: Terv: Wanhus.
Ei pahalla, sorry oli pakko... :angel:
Hehe, tämä on näitä ahaa-elämyksiä. En nimittäin tiennyt tuota :D.

E: niin ja ei ole iästä/koulutuksesta kiinni, hehe  :wink:
HPI E-Firestorm Flux | Losi 1/36 High Roller | Tamiya DF03-RA Mitsu Evo IV

juust0_

#1333
Tulipa tuossa otettua yhteen vähän katukivetyksen kanssa ja oikealta puolelta meni tietysti molemmat tukivarret ja taittu iskarin männänvarsi. En kehtaa uutta settiä iskareita ostaa, joten käyköhän noitten trf iskareiden männänvarsi yeah racingin 50mm iskareihin, eli tälläisiin? Yeah racingilta ei näytä saavan varaosana noita varsia.

nosi

tietääkö kukaan miten tt-01 classic malliin saa lisättyä kääntyvyyttä oikeen perhanasti niin että se sopii drifti käyttöön :shocked: niin ja auto pitäis samalla saada kenttään mutta minkälaisilla osilla?? ei tietoo :grin:

4wdkanootti

MUTU:
Toiset puhuu driftiautoista ulkonäön takia, ja toiset ajamistavan vuoksi. TT01 on monelle liki scalerunko.
Moni asia ahistaa juuri classic mallissa, joten olisi helpompi varustella driftimallista lisää. Siinä kun on moni allamainituista jo.
1. Ammeen ja osien materiaali on hauraampaa. Keitto lisää vähän mutta tarpeeksi?
2. Kääntyvyys! Sitä rajottaa vakiovetarit ulkonivelestään. Nivelvetareilla voima menee yhä pyörään. Löytämäni malli käytti eri pyörännapoja, jotka käytti eri keinuja, jotka taas kiinnittyivät vain tarvikerunkoon jossa pienet metalliset keinuakselit. Hävispähän vakiokeinujen välykset.
3. Tietty rajottimien madallus vetarivalinnan rajoihin. Niitten jälkeen ohjauksen vaihto vahvempan ja säädettävään. Pallot, vantit ja päitä. Vahva klapiton servosaver.
Laittaisin samalla läpipultein simpukkavarsien akseloinnin runkoon.

Ja mietittäväksi tulee rungon jäykisteet, kuten yläddekki.Pari mallia joista vain toinen menee heittämällä classic-runkooon. Paluu ykköseen.
4. Ohjauksessa olkalinja pitää saada viistoon. Keinujen pallot ja sisäpäät klapittomioksi.
Jotain auttaa vakio-ylä-keinujen kääntö eri puolelle. Sitten se pysyy siinä, ja loput säädetään aurauksella ja vannekeskiön ulostuonnilla olkalinjasta. Niinhän se on vaikka microautonrungoissakin ja säätö löytyy. Keinuvarsien uusinta? Se kun toisi portaattoman säädön tohon ja lisäksi sisäkallistuksen.

Tavallaan offsetti/keinuvalintoineen päättääkin edelleen sitten koriksi sellaisen, johon saa etupyörätilaa.

5. Taka auraus on kunkin valinta: vakiokeinuilla eli ilman, vai eri keinut/ navat.
6. Kaikissa malleissa on mietittävä lukko/rajottava-diffi, valinnat. Joskus vetarit vaan päättää diffin ulostulojensa vuoksi, eli taas ollaan kakkosessa...
7. Kone on valittavissa olevien välitysten kanssa kompromissi. Haluttu driftiradan vauhti eli rankaiden liukkaus ja profiili.. Malliriippumaton makuasia?
8. Iskareille ei ole kuin yhdet yläpaikat vakiorungolla, kun eri setti sisältää parikin.
On irto-iskarituet, kun calssic-issa  iskarituki on diffikotelonkansi.
9. Ne iskarinmuotoiset "jousitelineet" ei sisällä mahkuja säätää tonttiin.
Tarvike-nesteiskarit voi toki säätää ulostuloltaan tonttiin öljyseltä puoleltaan.
Jokamallissa jotain on säädeltävä siten.

Blingi pelkästään ei sitten muutakkaan auton driftiominaisuuksia eikä säätämättä tuo sitä tonttiin. Pelkän korin tuonti tonttiin  ei myöskään muuta driftiominaisuuksia, mutta valikoi joskus vanneleveyden.
Offt
MUTU2=== Vaihdoin driftistä piharäppäilyyn puolikkaalla. Liukkailla kumeilla voipi driftailla mutta auton ulkonäkö pysyy jokseenkin samana non-scalena. Möin vähänvarustellun TT01seni pois.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

nosi

ööö eli tota viittitkö selventää ja tiivistää kiitos sillä en jaksa lukea :grin:

Pete_69

Miksi edes kysyä jos ei jaksa lukea vastausta? ei tuo teksti nyt kuitenkaan niin pitkä ole.
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

jerzirccar1

Tämän laitoin VTR puolelle ja TT-01 autot ovat enemmän kuin tervetulleita ajelemaan leikkimielistä kisaa.

Keskiviikko 30.6 ajetaan Leppävaatan gallerian radalla pienimuotoiset kisat.
Klo 16 aikaan aletaan pakkaamaan tavaroita pöydän päälle ja katsotaan kuin kierroksenlaskija on saannut tavaransa kuntoon.
Ajattelin näin kisan suhteen että jaetaan porukka 2:een ja toinen porukka ajaa ja toinen nostaa. Erien pituudet voi olla vaikka 10min.
Pieni summa rahaa annetaan kierroksen laskijalle, ja HUOM, palkintoja ei ole.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

horna

oliko tarkoitus kisata vakio tekniikalla? Siis noilla säännöillä mitkä on aiemmin tässä topikissa? Auto on levällään niin tietää millä tekniikalla kasaa. :mrgreen:
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: horna - 28.06.10 - klo: 21.03
oliko tarkoitus kisata vakio tekniikalla? Siis noilla säännöillä mitkä on aiemmin tässä topikissa? Auto on levällään niin tietää millä tekniikalla kasaa. :mrgreen:

Kisat saa ajaa millä tekniikalla tahansa. Kunhan tuot itseäsi paikanpäälle niin se on hyvä. Tällä jutulla halutaan ihan selvästi vain nostaa tämän ajopaikan kaikille tietoisuuteen ja viellä se että saadaan saman henkistä porukkaa paikanpäälle pitämään hauskaa.
Tässä kisassa ei ole voitto se tärkein juttu vaan ihan puhtaasti hauskanpito ja makkaran syönti :p
Eli renkaat,kori,alusta,moottorin tekniikka on vapaa (kunhan kori nyt näyttää henkilöautolta niin hyvä on). Jos joku haluaa laittaa 3s kennot niin ole hyvä, siitä kuin ei ole tuolla radalla mitään hyötyä vaan päinvastoin siitä on haittaa.
Jerzi
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

wilmo

Lainaus käyttäjältä: nosi - 27.06.10 - klo: 17.28
ööö eli tota viittitkö selventää ja tiivistää kiitos sillä en jaksa lukea :grin:

Eläköön nykynuoret! Sit ihmetellään miksei ne saa töitä.. Jos ei jaksa edes lukea!  :police:
| HoBao Hyper 10SC | Mamba Max Pro |

Hyrsleri

Ja jos ei jaksa lukea niin miten jaksaa tehdä?
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

horna

Täytyy varmaan laittaa tekniikka kiinni jos vaikka pääsis paikalle. Kelit ainakin tuntuisi suosivan.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: horna - 29.06.10 - klo: 09.14
Täytyy varmaan laittaa tekniikka kiinni jos vaikka pääsis paikalle. Kelit ainakin tuntuisi suosivan.

Hieno homma ja kaikki messiin vaan. Siellä pidetään hauskaa ja ajetaan kaveria vastaan.
Se joka on nyt laittamassa ylitehokasta kiinni niin voin sanoa että tuolla radalla sillä ei todellakaan ole mitään hyötöä joten :p sinne kaikki mukaan.
Jos omistat kide radiot niin ota jokunen ylimääräinen taajuus mukaan niin ei tule ylläreitä.
Jerzi

PS sanoisin että olis 10 kuskia tulossa jo.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Tommi-95

onko tälläsessä http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/57767-XB-Tamiya-Subaru-Impreza-WRC-Monte-Carlo-07-101782

tai http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/57786-XB-Tamiya-Subaru-Impreza-WRC-2008-TT-01E-108091 mitää järkee ostaa, mul ei oo ollu ku joskus pienneä nikko autoja ja nyt vois hommaa vähä järeemmän , ekaks vois ostaa tollase mitä ei tarvis hirveesti kasailla?

-HL-

Mihin käyttöön auto oikein tulee? Ei muutenkaan ollut mikään selvin viesti.
Mutta kummiskin, kumpaankin tarvitaan nopeudensäädin, servo, radio, akku ja laturi.
Kori on myös maalaamaton. Eli jos ei kovin oma-aloitteinen ole niin voipi mennä hermot.
Tuo liike myö esim. Trxxasin rtr autoja, eli valmiita paketteja.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

partajeesus

Jos olisit katsonut nuo linkit niin olisit varmaan huomannut että nuo on RTR paketteja. Ei tartte kasailla eikä maalailla yhtään mitään.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Tommi-95

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 29.06.10 - klo: 13.50
Mihin käyttöön auto oikein tulee? Ei muutenkaan ollut mikään selvin viesti.
Mutta kummiskin, kumpaankin tarvitaan nopeudensäädin, servo, radio, akku ja laturi.
Kori on myös maalaamaton. Eli jos ei kovin oma-aloitteinen ole niin voipi mennä hermot.
Tuo liike myö esim. Trxxasin rtr autoja, eli valmiita paketteja.

ihan omaks huviks ja ehk jotain rataa vois väsäillä takapihalle :D

Bonzer

Akut ja laturi puuttuu ylimmmänä olevasta