Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

XRAY M18T (PRO)

Aloittaja froste, 26.02.08 - klo: 23.08

ratakarju

Jesille. Mulle tulee torstaina semmoinen pro, joten voidaan sitä mittailla ja ihastella kerholla. Ajattelin sen kasata siellä, jotta jokainen voi tulla antamaan hyviä neuvoja kasaamisessa.


Koheltaja

:grin: Viisasten kivi löytyi ja perutaan aiemmat melankoliset lausahdukset ajettavuudesta :grin:

Lyötiin hieman jäykempää kiisseliä keppeihin ja alle 1:10 sorvatut foamit 42/37 ja nyt värkki alkoi toisinaan pysyä radalla ainakin monta kierrosta :grin:

Enään ei todellakaan harmita kaluston vaihto, ei parane antaa pojalle kokeiltavaksi tai tulee lisää rahanmenoa...
Kylätason RC-kuski.

Koheltaja

Ei välttämättä aerodynamiikan huippu mutta tollanen on pakko saada Reiskan päälle. Tuossa se on Losi Sliderin päällä ja mittojen mukaan pitäisi mennä Reiskaan, katellaan... :wink:

Kylätason RC-kuski.

redman

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 19.11.08 - klo: 13.22
Ei välttämättä aerodynamiikan huippu mutta tollanen on pakko saada Reiskan päälle.

mikä aerodynamiikassa hävitään, tyylissä voitetaan

:wink:
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey


Dethlock

Tyylikäs koppa, kelpaisi minullekin, tosin vähän isompana.

ax foff

Kyl toi on hieno siit ei pääse mihinkää,varsinkii koppa on loistava. :wink:


Heuli

Veikkaappa veikkaappa montako kertaa sun tarvii vielä laittaa sama viesti uudelleen että pääset foorumilta parin viikon banneille?

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: veikkaappa - 20.11.08 - klo: 16.16
Lainaus käyttäjältä: veikkaappa - 18.11.08 - klo: 15.33
Kuinka kovaa tää kulkee ja kuinka kauan akku kestää
http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=2106 tai http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=2106

Jos ajat isolla parkkiksella ympyrää niin vauhtia voi ehkä kaivata lisää, olkaarissa taas peli kulkee liiankin kanssa.

Aina jaksaa hämmästyttää se miten tärkeää on tietää miten kovaa pelit kulkee, kuitenkaan ei kerrota missä ja minkätyylistä ajoa on tarkoitus ajaa. Huippunopeus ei ole tärkeintä vaan auton ajettavuus ja kestävyys, huipuilla ei ole merkitystä jos autolla ei pysty ajamaan kovaa tai se on jatkuvasti kilkkeinä. Myös nopeus on suhteellista, jonkun mielestä peli kulkee lujaa ja toinen haukkuu taas lussuksi. Tosiasia kuitenkin on se että linkin laitteilla pääsee harrastuksen pariin, vauhtia saa sitten lisää tehokkaammalla moottorilla kun siltä tuntuu.
Kylätason RC-kuski.

ratakarju

Sain vihdoin uuden M18T Pron kotia. Mukana tuli 1000 öljyä jonka käsitän kuuluvan iskareihin, joten ei ne aiemmat kokeilut 1000 diffiöljyllä aivan metsässä olleet. Pron mukana tulevat jouset ovat myös aika paljon jämäkämmät kuin perusversion. Pienempi reikäisillä männillä ja 1000 öljyllä iskarit sai haluaamaani jäykkyyteen sisärataa ajatellen. Nitroauton polttoaineletkusta leikkasin 3mm pituiset palat, joilla rajoitin ulosjoustoa, ja näin auton painopistettä sai hieman madallettua 1:10 foameja varten. Auto tuntuu nyt hyvin tasapainoiselta, mutta illalla radalla sen todellinen luonne punnitaan.

Boltsi

LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

jerzirccar1

Liian halpa akku  :p
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

AE-Mod

#134
Nyt on "Reiska" hommattu ja ensimmäisiä testejä Lippulaivaan pääsee ajamaan ensviikolla.

M18T PRO:n kokoonpano:
-3Racingin iskarit 75 öljyillä edessä ja takana.
-Keraamiset diffikuulat.
-jäykemmät vakaajat edessä ja takana. (1,2mm). 
-Speed Passionin Emotion 7800kv -combo.
-Multiplex Tiny Mg -servo. (0,06 sec/3,00Kg)
-Futaba 2,4GHz
-Itse tehty siipitelineen tuki, B4:n siipitelineet ja 3Racingin siipi.
-Parma Foamit. (vähän vois sorvata).













-Mikko

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Koheltaja

#135
Aika jäykät kiisselit laitoit keppeihin, mä olen portaittain mennyt alaspäin ja nyt ajetaan 40e/20t joka tuntui elastisen hyvältä mutta ei kuitenkaan liian löysältä. Tänään Lippiksessä jälleen taistelua ajettavuuden kanssa, tuntuu olevan aika tarkka säädöistä jos verrokkina on Shark Monsu FT.

Tukivarsia on rikottu pulkallinen mutta siihenkin löytyi apuja vanhasta kikasta, palikat kattilaan kiehumaan 10 minuutiksi... Sillä saatiin hieman elastisuutta ja sen jälkeen en ole vaihtanut yhtään tukivartta vaikka on ajettu samanlaisia mällejä kuin ennen keittämistä.

AE-Mod, tee takaiskaritorniin vahvikkeet ettei ylädekki mene rikki kaadossa. Voin ottaa kohta surkean kuvan omasta toteutuksesta joka on tehty POM-palasesta, sen voi myös tehdä L-profiilisesta alumiinista. Kulmapala on ylädekissä kiinni neljällä ruuvilla ja iskaritornissa kolmella. Jos koppa vaihtuu buggyksi niin etutelineeseen tehdään vastaava kulmapala.

Jos tarvetta tulee niin voin jyrsiä muutaman kulmapalan, kukin voi sitten ite porata siihen reiät mieleisille ruuveille?

EDIT: Kuvat lisätty siipitelineen/iskaritornin tukemisesta. Olisihan sitä toki voinut puhaltaa ensin päivän pölyt pois ennen kuvien ottoa... :embarrassed:


Kylätason RC-kuski.

AE-Mod

Tuota vahviketta mietin, ennen kuin sain B4:n siipitelineet käteen.
Nuo tellingit on meinaan aika "letkut", eli ainakaan siiven kautta ei iskaritorniin tule juurikaan rasitusta.

Jos olisi ollut yhtään järeämpää telinettä tarjolla, olisin toki tehnyt L-muotoisen vahvikkeen jonka saa näppärästi ylädekkiin kiinni.

Katsotaan mitä tapahtuu... Onneksi on pakillinen varaosia.  :grin:

Öljyissä lähdetään jäykillä kamoilla liikkeelle.
Vaihdoin viimekerralla Assoon 70:et öljyt 40:en tilalle ja auto toimi huomattavasti paremmin radalla.
Nämä 3Racingin iskaritkin on identtiset Asson vastaavien kanssa ja myös autojen painotkin on lähellä toisiaan.
Näillä perusteilla voisi kuvitella ajettavuuden olevan sinneppäin.

Tosin autojen geometria on lähes kaikilta osin hyvin erilainen, mutta eihän sitä tiedä ennenkuin kokeilee.

-Mikko




THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

MKE

Lainaus käyttäjältä: AE-Mod - 23.11.08 - klo: 17.23

Katsotaan mitä tapahtuu... Onneksi on pakillinen varaosia.  :grin:

Ylädekkiä ei saa ostettua yksittäin. Tulee koko hiilari setin mukana joka maksaa jotain 80 egee....... Joten, ei kannata kokeilla. Mulla meni poikki ylädekki nyt lauantaina.

AE-Mod

Jep, mutta tässähän oli kysymyksessä iskaritornin rikkoontuminen eikä ylädekin.

Koheltaja vihjaili tuosta iskaritornin vahvistamisesta, jotta iskuvoima saadaan paremmin jaettua siipitelineeltä ja iskaritornista myös ylädekkiin.
Toi vakio, muovinen iskaritorni tuntuu kyllä joustavan aikalailla....

Kyllähän kaiken tietysti rikki saa.

Täytyy varmaan tehdä tuosta alkuperäisestä sapluuna ja alkaa leikkaamaan hiilikuidusta vastaavia paloja.
Noita ylimääräisiä "kevennysaukkoja" ei varmaan tarvita, joten aika yksinkertainen homma.

-Mikko

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

jerzirccar1

Jaahas, Mikko ostanut reiskan :shock: missäs associated la mikko on :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Koheltaja

No joo, mulla taas verbaalinen ulosanti ontuu aika pahasti, kuten yleensä...

Kulmapala vahvistaa niin iskaritornia kuin ylädekkiä, tarkemmin iskaritornin liitosta ylädekkiin. Iskaritorni on ylädekissä kiinni kahdella senkkikantaisella ruuvilla ja iskaritorniin kun laitetaan siipiteline niin on vain ajan kysymys joska näkkileipä murtuu. Mällissä siipitelineellä on niin paljon vipuvoimaa että joko muovinen iskaritorni antaa periksi tai alutornilla ylädekki korkkaa.

Vakio, muovinen iskaritorni joustaa aika tavalla mutta ei ole särkymätön, mulla se kesti neljä päivää ennen kun meni palasiksi. Apuna rikkoontumiselle oli oma tyhmyys kun en älynyt huutaa että pääsuoralla on auto parkissa, tuli 10 krossari vauhdilla konttiin :cool:
Kylätason RC-kuski.

AE-Mod

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 23.11.08 - klo: 21.10
Jaahas, Mikko ostanut reiskan :shock: missäs associated la mikko on :huh:
Jerzi

Asso odottaa pakattuna uutta omistajaa... nyyh!

Tälläistä se välillä on, mutta ei viitsi kauheen montaa saman kokoluokan peliä pitää samaan aikaan.
Mitähän seuraavaksi? Sharkkia ja Losia ei ollakkaan vielä kokeiltu!  :lol:





THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: AE-Mod - 23.11.08 - klo: 23.49
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 23.11.08 - klo: 21.10
Jaahas, Mikko ostanut reiskan :shock: missäs associated la mikko on :huh:
Jerzi

Asso odottaa pakattuna uutta omistajaa... nyyh!

Tälläistä se välillä on, mutta ei viitsi kauheen montaa saman kokoluokan peliä pitää samaan aikaan.
Mitähän seuraavaksi? Sharkkia ja Losia ei ollakkaan vielä kokeiltu!  :lol:

Miten olis tuo maweric  :huh:
Jerzi






SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

slashdot


Koheltaja

Taas tuli autoa ropatessa jotain mieleen. Kun eteen laittaa alumiiniset kääntöpalat niin kannattaa laittaa ne toisinpäin kuin ohjeissa lukee ja unohtaa ne kääntymisrajoittimet suosiolla. Rajoittimet osuu alatukivarren puoleenväliin ja rikkoo jonkun mällin jälkeen alatukivarren, myös alukääntöpalan varsi taipuu näistä osumista ja hetken kuluttua ohjaus alkaa jumittamaan kun linkit joutuu liian jyrkkään kulmaan.

Vaihdoin kääntöpalat puolelta toiselle ja samalla sai nostettua raidetangot ylemmäs, hyppyohjaus pieneni selkeästi. Myös kääntöpalojen varret ei ole sen jälkeen vääntynyt eikä alatukivarret katkeilleet.

Äsken muuten tempaisin aika hurjan eturengasosuman eteisessä kun oli pakko ajaa "shakedown" ennen huomista Lippistä, tukivarret olleet moksiskaan siitä mällistä. Keittämättömillä olisi taas kerätty muovinkappaleita ja vaihdettu uutta osaa.

Että tämmöstä tällä kertaa... :wink:
Kylätason RC-kuski.

ratakarju

Mulla meni tänään edestä ylätukivarsi, varsin mitättömässä hypyssä. Alkoi samalla nuo keittohommat kiinnostaa aivan eritavalla. Vanhalla rtr-mallilla en ole saanut vielä yhtään osaa ajamalla rikki. Myös uusi muovinen spurri pitää uskomatonta meteliä teräspinjonin kanssa. Onkohan reiskalla muovilaadussa tapahtunut jotain muutoksia? Mitenkäs muuten olette keitelleet tukivarsia? Kuinka pitkään ja oletteko ottaneet metalliset pallot pois varsista, vai jättäneet maausteeksi soppaan?

AE-Mod

Sama juttu, ylätukivarsi meni poikki alastulossa flatille.
Mulla on myös käytössä metallinen pinjoni ja hirvittävää meteliä pitää.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Sysi

Onko teillä pinjonin välykset kunnossa? Keppivetoautosta lähtee kullä aina aika tavalla ääntä, saattaa vähetä kun saatte sisäänajettua spurrit.
Jere M

ratakarju

Kyllä välysten pitäisi olla aika hyvässä jamassa. Vertailuautona on vuoden vanhasta M18T RTR-paketista viritelty rakkine, joka on voimansiirroltaan hiilikuituista kardaania lukuunottamatta identtinen. Voi olla, että spurri ja pinjonit hakevat aikaa myöden paikkansa, mutta tällä hetkellä melu on raivostuttavaa. Sisätiloissa ajettaessa ei jää epäselväksi kuka on taas päässyt radalle. No, osaavatpahan muut varoa holtitonta kuskia.

Niitä keittoreseptejä olisin edelleen vailla.

AE-Mod

Välykset on kyllä hallinassa ja tätä ei esiinny muovisella vakiopinjonilla.

Alumiininen moottoripukki siirtää resonanssit tehokkaasti hiilikuituiseen alustaan, joka taas soi aika voimakkaasti.

Jos esimerkiksi pukki tai pohjalevy olisi muovia,ääni olisi varmasti paljon vaimeampi.

-Mikko
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory