Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Fail safe

Aloittaja Lasse.k, 11.03.08 - klo: 10.24

Lasse.k

Olen ostamassa fail safe mun revolle 3.3, onko ehdotuksia kumpi ostaisin
olen kattonut Venom Smart Temp Fail Safe http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=30438&grpid=2903
onko hyvä/huono.. muita

s4m1


Team PSR

Lainaus käyttäjältä: Lasse.k - 11.03.08 - klo: 10.24
Olen ostamassa fail safe mun revolle 3.3, onko ehdotuksia kumpi ostaisin
olen kattonut Venom Smart Temp Fail Safe http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=30438&grpid=2903
onko hyvä/huono.. muita


Venomin Smart Temp toimii normaalina fail safena, ja sen lisäksi siihen voidaan ohjelmoida moottorin lämpötila, jossa kaasuservo ei enää anna kaasua. Servo alkaa toimia normaalisti, kun kone jäähtyy alle ko. lämmön. Jartsa on käyttänyt sitä uusien koneiden sisäänajossa estämään koneiden liian kuumana ajamisen. Sitten kun kaasarin oikut on opittu, niin käyttöön on otettu radion fail safe. On yhden koneen meillä pelastanut, kun sisäänajossa pa-letkuun tuli reikä ja kone alkoi lämmetä liikaa. Olisihan se varmasti huomattu koneen ominaisuuksien muuttuessa, mutta nyt auto pysähtyi jo 130 asteen kohdalla ja saatiin vika korjattua!

Ofna on myös hyvä ja paljon käytetty perus-fail safe.
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

monster_rc

Minkäs takia tarvitset revoon failsafea?

Kun vastarinakku alkaa hyytymään niin ensiksi hyytyy kaasu/jarru ja palautusjousi vetää kaasun varmasti nollille.

Vai oletko kuinka paljon muokannut autoasi? Vaihtanut konetta, ottanut palautusjousen pois tms...

PS: Jo toinen REVO käytössä  :p
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

KL

nykyään ei taida enää löytää autoa missä ei olis fail-safe/saveguard hommaa, kun kaikissa on se sama jousi menetelmä
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Nicke

Lainaus käyttäjältä: KL - 11.03.08 - klo: 20.16
nykyään ei taida enää löytää autoa missä ei olis fail-safe/saveguard hommaa, kun kaikissa on se sama jousi menetelmä

Lopettaisit nyt jo vähitellen ton jatkuvan offtopic jauhamisen, etenkin kun olet noin pihalla kaikesta.

Btw, jousi ei suojaa millään tavalla radiohäiriön sattuessa, eikä sitä löydä lähellekkään kaikista autoista.

KL

kylläse nyt vaa toimii... jos menee liian pitkällä ettei enää riita kantomatka nii siihe se vaikuttaa mutta ei mihikkä häiriöö hirveesti.
sen takia se fail safe on hyvä olla. :smiley:
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

miksalo

kokeileppa KL sammuttaa radiosi kun ajat vaikka puolella kaasulla.
katsoppa mitä tapahtuu.
(siis jos sinulla on vain palautusjousi käytössä)
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

CluBBaH

Lainaus käyttäjältä: miksalo - 12.03.08 - klo: 01.19
kokeileppa KL sammuttaa radiosi kun ajat vaikka puolella kaasulla.
katsoppa mitä tapahtuu.
(siis jos sinulla on vain palautusjousi käytössä)

Ja kiteelliset radiot
XRAY 808 2009 Spec |

Lasse.k

haluaisin yksi että voisin estämään koneiden liian kuumana ajamisen...

Matti Räsänen

#10
Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 12.03.08 - klo: 01.26
Lainaus käyttäjältä: miksalo - 12.03.08 - klo: 01.19
kokeileppa KL sammuttaa radiosi kun ajat vaikka puolella kaasulla.
katsoppa mitä tapahtuu.
(siis jos sinulla on vain palautusjousi käytössä)

Ja kiteelliset radiot

Minulla on käytössä palautusjousi (kuminauha) ja kyllä kärsii vaikka täydeltä kaasulta laittaa lähetin pois päältä, kiteellinen vieläpä. Testattu on (jäven jäällä, älä tee tätä kotona :wink:). Lienenkö poikkeustapaus kun mitään ihmeellistä ei tapahdu. Kuminauhan jännitys on säädetty niin että servo palautuu aavistuksen jarrulle jolloin auto pysähtyy nätisti. Toiveissani on silti tollainen venomin kaltainen "lämpö-fail safe", tai edes tavallinen, mutta pitäisin jousi-fail safen käytössä siltä varalta jos vastari-akku pimenee kerrasta tai virtajohto pettää. Näin olisi estetty radiohäiriön, moottorin toimintahäiriön ja sähköisen/mekaanisen vian aiheuttamat vahingot.
Joka tapauksessa kiteyttäisin asiani näin: Palautusjousi on paljon parempi kuin ei mitään, failsafe vielä parempi, mutta kummankin käyttö jo lähes i*iootti-varma...

SaVaGeLLa GEGEEJÄ

Vielä varmempi on kun pistät jousen kaasariin niin, että se menee kiinni jos vaikka kaasuservon linkit pettää. Ite tein niin kun lähti irti kaasarin nupista kun en kiristäny kunnolla.
Savage X 4.6 bb, PicooZ (rikki), Futaba 3PM 2.4GHz, Team Losi Micro-T !!

Matti Räsänen

Niin juu oliskin mutta silloin jarrutus-funktio disabloituisi tässä mun Hi-tech-kuminauha Fail safessa  :p
Voisihan sitä tietysti toisen pienemmän gumminauhan virittää tonne kaasarille. Siinä ei tarviis olla niin kova veto kuin servolle pitää olla.

KL

jos nyt sammutan radion nii se heittää ne automaattisesti pois kaasulta ja jarrulta...
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

mad

Ei muuten heitä... Servot jää siihen asentoon missä ne on ennen yhdeyden katoamista 

Fail safella eri juttu        ( Eikö) Omistan itse  kyseisen laitteen.
Giga  crusher ( RB Concept TM728)

Matti Räsänen

Lainaus käyttäjältä: KL - 12.03.08 - klo: 19.20
jos nyt sammutan radion nii se heittää ne automaattisesti pois kaasulta ja jarrulta...

Mikä "se"? Mitkä "ne"? Kaasulta ja jarrulta. häh?  :huh: Fail safe ja servonko? Arvasinko oikein, voitinko palkinnon  :lol:

Eli siis paneutuisit sen verran viestisi kirjoittamiseen ettei tarvitsisi arvailla puuttuvia sanoja. Näin muutkin heti tietäisivät mitä tarkoitat. Please.

KL

yritän vaa kirjottaa lyhyesti ja ytimekkäästi
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

jarkko_h5

Lainaus käyttäjältä: KL - 12.03.08 - klo: 19.20
jos nyt sammutan radion nii se heittää ne automaattisesti pois kaasulta ja jarrulta...


Onko liikaa pyydetty että kirjoittasit sillein että siitä saa jotain selvää.KIITOS
LRP shark 1/18,
Thunder Tiger SSK Monster Truck