Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 2wd

Aloittaja Janezki, 13.04.08 - klo: 00.28

Mika R

Panostaja... hienoja palikoita!  :afro:

hpi-cen

Oisko slashiin hyvä medusan 3400kv kone?Nopariksi mamba max ja akuiksi 2s ja 3s lipot.
http://www.medusaproducts.com/motors/028.htm
Tuolta tuo alin(63.95€)..Onko se 540 kokoa?

-Jarkko

travi

28mm on liian heppoinen masiina. Kato noita 36mm halkaisijalla olevia,
http://www.medusaproducts.com/motors/036.htm
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Janne A

Leikkailin tällasen Släsh-videon:

http://bit.ly/TraxxasSlashBash (Youtube)

Jos se innoittaisi muutamaan auton ostoon, että saadaan laajempi harrastajakunta näille jaloille laitteille. :D

JL-

Todella hienosti tehty video! Ihan kuin joku Traxxasin esittelyvideo :lol:
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Vatanen

onpa kyllä!
todella hieno. jos tolla ei tule autokuumetta niin ei tartte sitten laittaa autoa ollenkaan  :mrgreen:
Vatasen jalat ja omat kädet

junttapave

tuolla kilpailut osiossa on nummelaan 31.5 corr-kisakutsu.
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

hekekorte

#367
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Janne A

Lainaus käyttäjältä: hekekorte - 12.04.09 - klo: 09.42
Tuossa on jo kyllä videontekotaitoa takana. Hyvät kuvakulmat ja tarpeeksi tiuhaan vaihtuvat tilanteet. Sisällä ajossa huomaa kuinka tarkasti osataan autoa ohjata, hienoa Air! Lopetusslaidi kruunaa kokonaisuuden.

Kiitos kannustavista sanoista.
Jos omaa tunnukset Youtubeen, niin kannattaa "tilata" (subscribe) toi mun kanava. Uusia RC-videoita tulee aina sillon tällöin, niin ei missaa kotimaisia videoita. :wink:

partajeesus

komein slashi mitä on vastaan tullut:
http://i265.photobucket.com/albums/ii222/maccasvanquish/slash/Picture010.jpg

ja ilman koppaa
http://i265.photobucket.com/albums/ii222/maccasvanquish/slash/Picture005.jpg

tuolla kehtaisi jo ajaakin, vakiona kun tuo on jotenkin vaan äärimmäisen ruma.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Vatanen

Lainaus käyttäjältä: partajeesus - 15.04.09 - klo: 19.58
komein slashi mitä on vastaan tullut:
http://i265.photobucket.com/albums/ii222/maccasvanquish/slash/Picture010.jpg

ja ilman koppaa
http://i265.photobucket.com/albums/ii222/maccasvanquish/slash/Picture005.jpg

tuolla kehtaisi jo ajaakin, vakiona kun tuo on jotenkin vaan äärimmäisen ruma.

komea on.
mitä on muuten noi iskarin päällä olevat suojatötteröt?
mistä saa jne?
kokeilin iskarin putkeen suoraan semmoista silikonitötteröä va sehä haittaa jo joustoa.
Vatasen jalat ja omat kädet

partajeesus

Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Janezki


Qazu

Lainaus käyttäjältä: partajeesus - 15.04.09 - klo: 19.58
komein slashi mitä on vastaan tullut:
http://i265.photobucket.com/albums/ii222/maccasvanquish/slash/Picture010.jpg
tuolla kehtaisi jo ajaakin, vakiona kun tuo on jotenkin vaan äärimmäisen ruma.
Herrajestas.. millähän kopalla tuo on toteutettu. On kyllä hieno kerrassaan.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

partajeesus

kyosho inferno gt:n koppa kuulemma.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

peanuts

Joo tosi hieno, jälleen kerran yks päin helevettiä venytetty vanutettu ja pullistettu "subaru" koppa. Eiköhän tommoselle korille ole aika hemmetin monta parempaakin alustaa ku slash.

:kiss:
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Janne A

Laitoin 500k mömmöt diffiin ja perästä tuli melkein lukko. Lyhyellä testiajolla kiihtyvyys parani, mutta muuten tuntus vaikeemmalta ajettavalta. Pitää tehdä tänään vähän perustavampaa laatua olevaa testiä. Palaan siis astialle myöhemmin.

Mika R

luulen kans. 30-50K on parempi. jäykempää iskariöljyä 50-40 eteen-taakse ja painoja takapuoleen  :cool:

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 16.04.09 - klo: 14.19
luulen kans. 30-50K on parempi. jäykempää iskariöljyä 50-40 eteen-taakse ja painoja takapuoleen  :cool:

50k ei pysy sisällä edes ja 100000 ei ollu juuri mitää merkitystä.

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Janne A

Näissä jäykkyyksinä pitää olla tarkkana.

Mulla on tätä, joka on siis oikeesti 500000wt. Jotku valmistajat mittaavat jäykkyyttää cps:inä, kuten esim. UR.

Täällä konvertteri:
http://www.offroad-cult.org/Special/cps_wt_umrechnung/cps_wt_convert.php

500 000 wt = 3 511 1526 cps
500 000 cps = 13 845 wt

Eli melko jäykkää mömmöö on. :D
Mutta jos oikein olen ymmärtänyt jenkkifoorumeilta, niin 300 000 wt öljy pitäs olla sopiva ainakin stokkikoneelle.

Mulla oli ekaks tota 50 000 cps ainetta diffissä ja se ei juuri tehny mitään ja tuli ulos boksista melko vauhdikkaasti.

Mika R

Mulla on 30K (wt) ja sisällä pysyy, olen tiivistänyt diffin silikonilla ja laittanu o-renkaat akseleille.

3PK ohjaimesta olen laittanut -100 kaasukäyrää, enempää ei saa :) (kaapelilla voi laittaa lisää) ja maksimi kaasu 80% tai jotain

Lisäpainoa "takapoksiin" melkein 100gr  :shocked:

Iskareissa 50-40 ja takalinkki reiässä ylhäällä

Perässä painonlisäyksen takia hieman maavaran korotusta lisää.

Nyt alkaa mennä sorallakin aika hallitusti

Janne A

Onko O-renkaat siis diffin ulkopuolella?

Mika R

On joo. Dremelöin ne ulokkeet diffikuoresta pois ja koversin hieman suht isolla poranterällä että o-renkaat upposi puoliksi ja sitten vielä ohuet shimmilevyt päälle jotka tulee laakereita vasten koteloon.

Ja edellä oleva siis vakiorenkailla.

Janne A

Mielenkiintoista, pitääpä tutkailla itsekkin tuota tiivistysoptiota. Tuo 30k wt tuntuu vaan todella löysältä, kun 50k wt öljykään ei tehnyt ihmeitä.

Meillä säätäminen on viellä todella alussa, kun ei ole radalle päässyt testailemaan.
Hiekkakentällä säätö on vähän hakuammuntaa, kun pitoa ei juurikaan ole.

Mika R

Ehkä se riittää ettei se pyöri aivan vapaasti ja on vähän "loadia" kiihdytyksessä.

Sama täällä, hiekkatiellä itsekin, välillä kuivempaa, välillä kosteampaa, soraa jne.

Åsgard

Team Sokeripalat

Mika R

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 16.04.09 - klo: 15.40
Mulla on 30K (wt) ja sisällä pysyy, olen tiivistänyt diffin silikonilla ja laittanu o-renkaat akseleille.

3PK ohjaimesta olen laittanut -100 kaasukäyrää, enempää ei saa :) (kaapelilla voi laittaa lisää) ja maksimi kaasu 80% tai jotain

Lisäpainoa "takapoksiin" melkein 100gr  :shocked:

Iskareissa 50-40 ja takalinkki reiässä ylhäällä

Perässä painonlisäyksen takia hieman maavaran korotusta lisää.

Nyt alkaa mennä sorallakin aika hallitusti


Kävin vielä testaa näillä tossa hiekkatiellä, jotenkin tuntuu että nyt vois radalla mennä aika hyvin.
Pysyy muuten lapasessa mukavasti tossa sorallakin jo.. alkuun ei nimittäin pysyny laisinkaan.

Janne A

Lainaus käyttäjältä: AiR - 16.04.09 - klo: 13.37
Laitoin 500k mömmöt diffiin ja perästä tuli melkein lukko. Lyhyellä testiajolla kiihtyvyys parani, mutta muuten tuntus vaikeemmalta ajettavalta. Pitää tehdä tänään vähän perustavampaa laatua olevaa testiä. Palaan siis astialle myöhemmin.

Löydettiin hyvä, sula ja hiekkapohjainen mesta, jossa oli kunnon röykkyä. Diffi tuntui sillä alustalla hyvältä, eli huoleni oli ilmeisesti turha.
Verrattuna pölyisellä asfalttilla testailuun, kun nyt hiekalla pito väheni ja vauhdit laski, niin tuo oli ihan looginen ajettava. Hiton hauska auto ajaa "oikeassa ympäristössä". Alusta pyrkii syömään röykkyjä oikein kunnolla ja vaikka auto pomppii ja heiluu hervottomasti, niin se kääntyy silti loogisesti.

Melkein väittäsin, että tollasessa kunnon röykytyksessä SC10 olis hitaampi. Sit kun mennään tampatulle alustalle, niin SC10 vie varmasti tätä autoa, koska painopiste on siinä selvästi matalammalla.

Seuraavaks vois vähän säätää iskareita, jos jaksaa. Hauska se on noinkin. :D

travi

Minä en noista diffien säätämisistä niin hirveästi tiedä, joten päätin valita toisen reitin. Laitetaan lisää voimaa, sidewinderi ei enempää kennoja kestä, joten nopari ensin vaihtoon. Yritin sovitella akkuja pohjan "siiville" ja se ei tuntunut mitenkään hyvältä. Mallailin 2S lipoa auton pohjaan ja siellä tuntui olevan paljon ylimääräistä maavaraa laajennusta varten.
Otin rautasahan käteen ja rupesin avartamaan akkuruumaa 4-6S akkutornille. Alapuolelle on tarkoitus tehdä uusi dekki alumiinista ettei akut putoa radalle.

MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Janne A

Hahaa, hienoa! Haluan nähdä videota, kun vedät 6S:nä. :D