Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 2wd

Aloittaja Janezki, 13.04.08 - klo: 00.28

jon.lindgren

Miksi ei olisi kisalaillinen?
Osathan on tehtaassa tehty ja kaiketi omiakin osia saa käyttää.
Missä on raja paljonko saa autoa muuttaa?  :tongue:
Omassa Slashissä on jo enemmän muiden valmistajien kuin Traxxasin osia, rikkoutuneet osat olen korvannut paremmilla.

Noita on muillakin valmistajilla, esim.
http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=7290&p_catid=260

Pitänee perehtyä asiaan...

mof

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 11.01.10 - klo: 23.21
Hmmmm, onko Slash tämän konversion jälkeen kisalaillinen tehdasvalmisteinen Short Course auto?

Kivan näköinen paketti jolla saa varmasti suorituskykyä lisää radoille.

En ainakaan itse näe syytä miksi hopup-osien ostaminen olisi kiellettyä...

Koheltaja

Eipä ne kiellettyjä olekkaan, koska vielä ei ole sääntöjä mitä tulkita :wink:

Tuli vaan mieleen että jos ROAR sääntöjä käytetään pohjana ja siellä ei vaadita tehdasvalmisteista autoa, kotimaan sääntökeskusteluissa tämä on ollut ehdotuksena. Mikä on lopullinen tulkinta tehdasvalmisteisesta autosta ja kuinka paljon saa rakennetta muuttaa sääntöjen puitteissa? Ottakaa tämä asia esille tuolla sääntökeskustelussa.

Tuo runkoratkaisu on loistava painopisteen alentamisen kannalta ja ehdottomasti must ostos jos itellä olisi Slash ja runko olisi kisalaillinen, toivon että tulee olemaan.
Kylätason RC-kuski.

Mikko L

Ei kai noita voi kieltää - onhan X-Factoryn X62 sallittu ihan virallisessa maastosarjassakin. Ja eihän tuo muutossarja tee muuta kuin muuttaa runkorakenteen esim. assoa vastaavaksi, enemmän kilpailukykyiseksi.
Old fart

jhaas

Lainaus käyttäjältä: JiiIii - 08.01.10 - klo: 15.48
Lainaus käyttäjältä: Propulsion - 08.01.10 - klo: 15.06
Pärkkele, käyköhän tässä nyt niin, että mopo karkaa jo tilausvaiheessa ja sä saat mut ylipuhuttua tuohon 4WD Slashiin;)
Jos olet jo tutustunut näihin laitteisiin aiemmin, niin saatatkin jo arvata homman lähtevän lapasesta :) 2wd löytyy itseltäni, mutta jos nyt olisin autoa hommaamassa (eikä roiku ylimääräisiä motteja hyllyssä yms.) niin ottaisin kyllä tuon 4wd:n, harjattomat sähköt ja GHz radio heti valmiina. Ja vielä siis vedenpitävänä settinä nuo sähköt.

hyvä topic poijaat :grin:

kysynpä teiltä kokeneilta tähän muutaman asian slashistä?
Tulisi ensmäiseksi autoksi itselle, rtr vai PE?
Jos PE, mikä ohjain/ vastari järkevä?

Ja pohjana sen verran että olen valmis alkuinvestointiin ja haluaisin mahd. laadukkaan aloitusauton kuitenkin?
Onko PE alumiini+ muut  osat radion erikseen hankkimisen arvoisia teidän mielestä?


Kiitokset vastauksista

Jussi


mof

Lainaus käyttäjältä: jhaas - 12.01.10 - klo: 08.52
Lainaus käyttäjältä: JiiIii - 08.01.10 - klo: 15.48
Lainaus käyttäjältä: Propulsion - 08.01.10 - klo: 15.06
Pärkkele, käyköhän tässä nyt niin, että mopo karkaa jo tilausvaiheessa ja sä saat mut ylipuhuttua tuohon 4WD Slashiin;)
Jos olet jo tutustunut näihin laitteisiin aiemmin, niin saatatkin jo arvata homman lähtevän lapasesta :) 2wd löytyy itseltäni, mutta jos nyt olisin autoa hommaamassa (eikä roiku ylimääräisiä motteja hyllyssä yms.) niin ottaisin kyllä tuon 4wd:n, harjattomat sähköt ja GHz radio heti valmiina. Ja vielä siis vedenpitävänä settinä nuo sähköt.

hyvä topic poijaat :grin:

kysynpä teiltä kokeneilta tähän muutaman asian slashistä?
Tulisi ensmäiseksi autoksi itselle, rtr vai PE?
Jos PE, mikä ohjain/ vastari järkevä?

Ja pohjana sen verran että olen valmis alkuinvestointiin ja haluaisin mahd. laadukkaan aloitusauton kuitenkin?
Onko PE alumiini+ muut  osat radion erikseen hankkimisen arvoisia teidän mielestä?


Kiitokset vastauksista

Jussi



4x4 Slashin osalta voisi pysyä tuossa Slash 4x4 keskustelussa.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: mof - 12.01.10 - klo: 07.37
Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 11.01.10 - klo: 23.21
Hmmmm, onko Slash tämän konversion jälkeen kisalaillinen tehdasvalmisteinen Short Course auto?

Kivan näköinen paketti jolla saa varmasti suorituskykyä lisää radoille.

En ainakaan itse näe syytä miksi hopup-osien ostaminen olisi kiellettyä...

Saati koko auton tekeminen ite, kunhan on "mitoissa"

Ajetaanhan C12 luokassakin omavalmisteautolla.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Koheltaja

Juu juu, näinhän se homman pitääkin edetä. Se vaan että jos sääntöihin tulee tehdasvalmisteinen auto niin mihin vedetään raja? Jos auto on kasattu pelkästään hoppupeilla ja runkorakenne muuttuu ratkaisevasti niin onko se silloin tehdasvalmisteinen auto? Eli keskustelua tuonne sääntötopicciin.
Kylätason RC-kuski.

hmort

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 11.01.10 - klo: 23.21
Hmmmm, onko Slash tämän konversion jälkeen kisalaillinen tehdasvalmisteinen Short Course auto?

Kivan näköinen paketti jolla saa varmasti suorituskykyä lisää radoille.     kaikki on sallittu.. mä olen jo tilannu rungon.. yritin pitää tämän luokan edullisena.. mutta nyt tehään nopea slash.. kun kerran säännöt ovat vapaat...
-Henry Mort

Koheltaja

Hyvä mörtti, kohta joutuu Asso ja HPI kuski pitää kiirettä että kerkee alta pois :smiley:
Kylätason RC-kuski.

hmort

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 12.01.10 - klo: 10.55
Hyvä mörtti, kohta joutuu Asso ja HPI kuski pitää kiirettä että kerkee alta pois :smiley:
perhana pitää pistää hanttii kaikin tavoin " mikä vaan on sallittu säännöissä" ja nyt on sitten turha rupee muuttaa sääntöjä kun on kerran annettu vapaus...
-Henry Mort

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: mof - 11.01.10 - klo: 22.56
Jotta ei painopisteen vuoksi Slashilla jäisi jalkoihin...

http://cgi.ebay.com/Slice-Performance-Chassis-kit-for-Traxxas-Slash_W0QQitemZ230413742037QQcmdZViewItemQQptZRadio_Control_Parts_Accessories?hash=item35a5baafd5#ht_919wt_962&afsrc=1

Madallettu runko ja keskimoottorikonversio Slashiin, 60 dollaria hintaa. Laadusta ei liene takeita  :tongue:
Ajattelin tilata tuollaisen, olisiko jollain kiinnostusta jos ottaisi samalla kyydillä? Laitoin myyjälle kyselyä rahdeista ym.
Old fart

mof

Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 12.01.10 - klo: 11.57
Lainaus käyttäjältä: mof - 11.01.10 - klo: 22.56
Jotta ei painopisteen vuoksi Slashilla jäisi jalkoihin...

http://cgi.ebay.com/Slice-Performance-Chassis-kit-for-Traxxas-Slash_W0QQitemZ230413742037QQcmdZViewItemQQptZRadio_Control_Parts_Accessories?hash=item35a5baafd5#ht_919wt_962&afsrc=1

Madallettu runko ja keskimoottorikonversio Slashiin, 60 dollaria hintaa. Laadusta ei liene takeita  :tongue:
Ajattelin tilata tuollaisen, olisiko jollain kiinnostusta jos ottaisi samalla kyydillä? Laitoin myyjälle kyselyä rahdeista ym.

Kannattaa muuten huomata, että tuossa ehkä (?) pitää kyetä pyörittämään moottoria väärään suuntaan, kun on vain vaihdelaatikko käännetty ympäri. Ainakin niin käsitin.

Duster1

No milloinkas se on ollut ongelma. Eikö pakilla kone sit pyöri toiseen suuntaan  :wink:
Kaikki koneet saa pyörimään ihan miten haluaa.
Axial SCX 10 TR

mof

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 12.01.10 - klo: 12.35
No milloinkas se on ollut ongelma. Eikö pakilla kone sit pyöri toiseen suuntaan  :wink:
Kaikki koneet saa pyörimään ihan miten haluaa.

Voi tuottaa omantunnontuskia kytkeä johdot väärinpäin.  :roll:

OV

Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 12.01.10 - klo: 11.57
Lainaus käyttäjältä: mof - 11.01.10 - klo: 22.56
Jotta ei painopisteen vuoksi Slashilla jäisi jalkoihin...

http://cgi.ebay.com/Slice-Performance-Chassis-kit-for-Traxxas-Slash_W0QQitemZ230413742037QQcmdZViewItemQQptZRadio_Control_Parts_Accessories?hash=item35a5baafd5#ht_919wt_962&afsrc=1

Madallettu runko ja keskimoottorikonversio Slashiin, 60 dollaria hintaa. Laadusta ei liene takeita  :tongue:
Ajattelin tilata tuollaisen, olisiko jollain kiinnostusta jos ottaisi samalla kyydillä? Laitoin myyjälle kyselyä rahdeista ym.

Täytyy sanoa nyt kun tarkemmin kattelin noita kuvia niin tuohan näyttää helvetin kiinnostavalta ratkasulta. Että spämmi tännepäin jahka saat tietoa kuluista.

Noissa muissa tehdas (integy yms.) ratakasuissa ei tainnut olla tota voimansiirron kääntö innovaatiota?

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: OV - 12.01.10 - klo: 12.50
Täytyy sanoa nyt kun tarkemmin kattelin noita kuvia niin tuohan näyttää helvetin kiinnostavalta ratkasulta. Että spämmi tännepäin jahka saat tietoa kuluista.

Noissa muissa tehdas (integy yms.) ratakasuissa ei tainnut olla tota voimansiirron kääntö innovaatiota?
Aivan  :wink:
Old fart

karvanaama

Pistää vaan miettimään slashin ostamisen järkevyyttä, jos kilpailukykyiseksi laittaminen maksaa toisen auton verran siihen päälle. Rahamiesten hommia, sano.. 

Asso-kuskina joutuu vaan etenemään sillä mitä paketista löytyi, muutamalla kestävyyttä vahvistavalla osalla päivitettynä.

Tärkeintä kuitenkin, että autoja löytyy viivalle ja saadaan edellis kisojen kaltaisia vääntöjä lisää.


Mikko L

Noo, mutta kun slash jo on. Vaihtoehtona olisi myydä slash ja ostaa Asso, eikä sekään edullista ole, vai?

Ei tota slashiä tullu kilpailuja varten ostettua, vaan pihalle nuoremman junnun kuritettavaksi. Nyt kun SC-luokka nostaa päätään kovasti ja luokka vaikuttaa hyvältä on myös oma mielnkiinto herännyt. Olen ollut jo viittä vaille valmis myymään slashin ja tilaamaan asson, mutta nyt kun tuli vastaan tommoinen suht edullinen keskimoottori konversio niin tottahan se kiinnostaa X62 kuskia  :wink:
Old fart

karvanaama

Ja sitten pojalle ostamaan taas uutta pihasuddausautoa... :p

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: karvanaama - 12.01.10 - klo: 13.26
Ja sitten pojalle ostamaan taas uutta pihasuddausautoa... :p
Ääh, mä ajoin pojan pihasuttaus Durgalla viime kesän maastosarjan - olipahan pojalla hyvin sädetty parkkisraketti  :grin:
Old fart

Rusakka

Voi helkkari kun tuo kone sanoi sopimuksen irti, ja samalla tuli huomattua auton eka rikkoontunut osa, joka onkin vähän isompi http://www.aijaa.com/v.php?i=5553009.jpg Tuo takamurkula halki moottorin yläpuolelta. Onneksi siinä ei mitään hätää ole, koska ei ole ruuvien kierteistä haljennut. Mitenköhän tuon ole hajoittanut? Täällä joku joskus linkitti tuollaisen alumiinisen laatikon, ja kuulemma lämpöongelmatkin häbisivät heti, muttakun niitä ei saa Suomesta ;( Ja sitten pitäisi jostakin katella tohon uusi 9.5 lankainen kone, mutta mistäköhän saisi, en löýtänyt nettikaupoista muita, kuin Pomppulinnasta noita samoja Dragon koneita.
Traxxas Slash
Losi CC

jon.lindgren


Janne A

http://www.rcm.fi elikkä entinen Medasec tuo ainakin jotain Integyn osia maahan. Tiiä sit kui pitkissä kantimissa tollasen hommaaminen olisi, mutta jos ulkomailta tilaaminen jänskättää, niin kyselkää sieltä.


mof

Tulipa tänään kokeiltua Slashia sisäradalla. Suurin ongelma tuntuu olevan (vakio)renkaiden huono pito, ainakin hidasvauhtisella radalla. Renkaat toki jo hieman kuluneet. Kallistelua ei paljoa ollut.

Öljyinä UR 50 edessä ja UR 60 takana, Traxxas big bore iskarit ja auton korkeus kuten aiemmin kuvissa.

Eli rengaskaupoille pitäisi lähteä jos meinaa vauhtia kasvattaa...

OV

#1226
Pari kertaa ite kokeillu. Ja kyllä tuo meikäläisen mielestä kallistelee kohtalaisesti jos vertaa vaikka assoon. Nokian matolla pito oli kyllä ihan ok vakio renkaillakin. Toisena satsina on tälläset: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXYPL7&P=Z Noilla matolla kyllä huomattavasti parempi pito, mutta taas betonilla todella liukkaat. Melkeen vakiot oli tasasemmat.

Kokeilin laskea tuota perää tonttiin niinkuin tuossa sullakin näytti olevan ja edestä kyllä katos ohjaus täysin. Aivan pulkkana meni oli mattoa tai betonia. Tosin mulla oli 40wt öljyt takana (muuta kun ei ole :) Muutoinkin kohtalaisen takapainonen laitos tämä slashi.

Mistäs saa tollasia korotustapeja koritolppii? http://wormhole.pictures.fi/kuvat/RC-racing/2010+WinterJumps+III/n4d00413.jpg (ks. etummainen slashi ja takatolpat)

Risu

Noita saa kun hajonneesta koritolpasta irrottaa sen "tolpan" ja poraa siihen sopivan reiän. Nuo taisi olla peden etutolpan raadosta

mof

Lainaus käyttäjältä: OV - 13.01.10 - klo: 01.14
Pari kertaa ite kokeillu. Ja kyllä tuo meikäläisen mielestä kallistelee kohtalaisesti jos vertaa vaikka assoon. Nokian matolla pito oli kyllä ihan ok vakio renkaillakin. Toisena satsina on tälläset: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXYPL7&P=Z Noilla matolla kyllä huomattavasti parempi pito, mutta taas betonilla todella liukkaat. Melkeen vakiot oli tasasemmat.

Kokeilin laskea tuota perää tonttiin niinkuin tuossa sullakin näytti olevan ja edestä kyllä katos ohjaus täysin. Aivan pulkkana meni oli mattoa tai betonia. Tosin mulla oli 40wt öljyt takana (muuta kun ei ole :) Muutoinkin kohtalaisen takapainonen laitos tämä slashi.

Mistäs saa tollasia korotustapeja koritolppii? http://wormhole.pictures.fi/kuvat/RC-racing/2010+WinterJumps+III/n4d00413.jpg (ks. etummainen slashi ja takatolpat)

40w öljyillä joo varmasti on huomattavasti enemmän pitoa takana kun noilla 60w, ja luonnollisesti 40w kallisteleekin huomattavasti enemmän kuin 60w. Ja lisäksi nuo Traxxasin big bore iskarit ainakin kasausvaiheessa tuntui jäykemmiltä kuin mitä ne vakiot vastaavilla öljyillä.

Eteen pitäisi kyllä saada lisää pitoa (kankeahan tuo on jokatapauksessa kun vertaa 4wd krossiin :p), ajattelin tuossa kokeilla siirtää akkua eteenpäin josko auttaisi asiaan. Tai sitten jatkan säätöä vasta ulkoradalla ja unohdan tuon vimpaimen sisäratojen osalta.

OV

Big Boret mullakin on takana. Edessä vakiot jollain muilla jousilla tosin. Mutta juu noita litkuja pitäs hommailla lisää.


Eli http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJK46&P=Z tollasen joutuu tilaamaan? Jotta sais tolpat? Koria vaan ylöspäin olis mukava saada niin sais nuo 16mm ruuveilla olevat piikki gummit tuonkin korin alle...