Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 2wd

Aloittaja Janezki, 13.04.08 - klo: 00.28

Jarzanza

Mmm, no ite laskin suunnittelun jne mukaan. johan tuohon pelkkään pohjaan on mennyt useampi tunti (pelkkien kuvien ja mittojen tekoon). Tuo 0.8mm levy jäi särmärille maanantaina, sitä odotellessa  :roll:
DEX410r

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: Janne A - 16.02.10 - klo: 22.25
Editoin tälläsen pikkupätkän, joka oli jäänyt viimekesältä, kun kävin vähän pyörittämässä Slässiä metsässä.
Jannelta kyllä tulee laatupätkää joka kerta ja hieno se oli tämäkin.
Old fart

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: Jarzanza - 17.02.10 - klo: 11.36
Mmm, no ite laskin suunnittelun jne mukaan. johan tuohon pelkkään pohjaan on mennyt useampi tunti (pelkkien kuvien ja mittojen tekoon). Tuo 0.8mm levy jäi särmärille maanantaina, sitä odotellessa  :roll:

no jooo.. eipä lasketa semmosia, kun menee harrastamisen piiriin
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: Janne A - 16.02.10 - klo: 22.25

Traxxas Slash Trails
(Youtube)

Editoin tälläsen pikkupätkän, joka oli jäänyt viimekesältä, kun kävin vähän pyörittämässä Slässiä metsässä.

Jousitus!!! mikä se on  :laugh:
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

jon.lindgren

#1624
Paukahti diffin kehältä pari hammasta irti eikä muutkaan ole kovin hyvässä kunnossa. Slipperi taisi olla hieman liian kireällä... Kisasäädöissä  :smiley:
Kaivelin uuden vielä pussissaan olevat diffin kuoret ja samalla käteen osui vanha autosta remontin yhteydessä poistettu diffi. Siinä kehä on metallia. Heräsi kysymys minkä auton diffi tämä on koska Slashin varaosanumerolla tulee kokomuovinen.

Edit. Pitäisi joskus tehdä näitä remontteja muutenkin kuin yöaikaan niin ehkä huomaisi tuollaiset pienet erot uusien ja vanhojen osien välillä  :tongue:

Jarzanza

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 17.02.10 - klo: 13.04
no jooo.. eipä lasketa semmosia, kun menee harrastamisen piiriin

Ei lasketa ei, sillon kun on kyse harrastamisesta, myyntipuuhat erikseen.
Sainpa tänään tuon 0,8mm pohjan jo kiinni. Vois laittaa kuvaa, huomenna.
DEX410r

Risu

Se muovihampainen oli stampedes ja rustrelis ennen vxl malleja. Nykya kaikis pitaisi olla metalli hampaat. Varaosa numeroita en muista mutta ainoa ero saattoi olla X numeron lopussa

OV

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXSHA2&P=Z

Kyllä slashiin kuuluu ihan tuo metallinen. Oisko jääny X pois? Olitko saanut siis tollasen metallisen rikki?

Tai en tiedä oisko niiden ekojen slashien missä oli ne 2,2" kumitkin ollu toi muovinen?

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: OV - 18.02.10 - klo: 08.42
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXSHA2&P=Z

Kyllä slashiin kuuluu ihan tuo metallinen. Oisko jääny X pois? Olitko saanut siis tollasen metallisen rikki?

Tai en tiedä oisko niiden ekojen slashien missä oli ne 2,2" kumitkin ollu toi muovinen?

Oman käsityksen mukaan vasta vxl mallien myötä tuo metallinen päivitty muihinkin rtr malleihin vakioksi.

edit: protoon vielä akkuteline veistettävävä, sit ruoskaamaan oikeen ISOLLA kädellä, kyseessä siis tämä polyeteenistä valmistettu proto, joka sinäällään tuntuu niin jäykälle jo että liekö tarvii edes alumiiniä :)
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

OV

Ei se kovuus vaan se murtumislujuus. Kovakin tavara voi murtua helposti kuten toi slicen komposiitti. Kovaa on, mutta murtuu...

vato

Kertokaas nyt viisaammat että onko tämmöinen slässi millainen oikeasti ajaa?Vaatiiko kuinka paljon muokkaamista vai onko se vaan opeteltava sen oikkuihin?
Mulla kokemusta vähän slayeristä ja sen alusta ainakin vaatii pikkasen hieromista ennekuin se mun kädessä tuntuu ok.Vaikka onkin 4wd niin vaikeaa sitä on viedä soralla lujaa jos on syheröpaanaa.
Onko herrkä spinnaamaan,helppo viedä mutkissa ym ym?

Mulle kun on tarjottu slässiä ostettavaksi ja välillä hinkua noihin crossi kisoihinkin olisi...
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

OV

Jos tota kisaamista mietit niin suosittelen unohtamaan tämän auton kun parempiakin on tarjolla. Jos taas tulee sekalaiseen röpellykseen niin voi olla harkinnan arvonen.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: OV - 18.02.10 - klo: 11.41
Jos tota kisaamista mietit niin suosittelen unohtamaan tämän auton kun parempiakin on tarjolla. Jos taas tulee sekalaiseen röpellykseen niin voi olla harkinnan arvonen.

Jos meenaa pihasudata/montulla painaa laparenkaalla niin slash on ainoo jonka ite suostusin ottamaan. aveluttas kyllä assoo tai ultimaa viedä laparankaalla täysii jonnekki pusikkoon, ihan vain rakenteita kattomalla tehny tämän vertailun.

ja slässistä saa kyllä hyvän, vaatii sen 60-70€ lisää rahaa ;)
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Mika R

samaa mieltä, molemmat omistaneena (siis slässi ja ultima)

MirosHima

ja kuvatusta ajokuntosesta SLASH LCG EWO I:stä

ajokorkeus noissa kuvissa 42mm, eli ei mikään touring auto :D

http://picasaweb.google.fi/simizek/Slash_LCG_proto#5439531142442515602
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

vato

Niin kun tuo Slayer on enemmänkin suddailuun(ei taida kisaluokkaa olla sille),niin kyllä tuon sähkön tarkoitus olis kesä ja talvi krossaaminen enemmänkin radalla muiden seassa.
Mitkä osat sitten olisi must-hankintoja?
Jos ei laiteta itse tehtyä pohjalevyä niinkuin taisi olla tuossa kuvan autossa.
Assoa myy vissiin Medasec?
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Janne A

^ RC-Piste on maahantuoja, mutta Assoa myyvät monet kaupat.

jaan

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 18.02.10 - klo: 12.41
ja kuvatusta ajokuntosesta SLASH LCG EWO I:stä

ajokorkeus noissa kuvissa 42mm, eli ei mikään touring auto :D

http://picasaweb.google.fi/simizek/Slash_LCG_proto#5439531142442515602

Jos olisin iskuvaimentaja, voisin rakastua sinun iskareihin :cheesy:

Mistä hankkinut? Varmaan tullut jo esille, mutta kertaaminen ei ole pahasta. :wink:

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: jaan - 18.02.10 - klo: 13.01
Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 18.02.10 - klo: 12.41
ja kuvatusta ajokuntosesta SLASH LCG EWO I:stä

ajokorkeus noissa kuvissa 42mm, eli ei mikään touring auto :D

http://picasaweb.google.fi/simizek/Slash_LCG_proto#5439531142442515602

Jos olisin iskuvaimentaja, voisin rakastua sinun iskareihin :cheesy:

Mistä hankkinut? Varmaan tullut jo esille, mutta kertaaminen ei ole pahasta. :wink:

edessä on Hobao Hyper 7 vakio etuiskari ja takana on Hyper 8 etuiskari. Tuollaset iskarit ei mene sitten vakio torneilla, ovat aivan liian pitkät.

tuolla piirustuspöydällä on semmoset tornit tulossa joilla voi käyttää suoraan 1/8 crossarin iskareita.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

OV

Ite kattelin kyllä ihan samaa, että tollset iskarit vois olla kovat. Maksanee jonnin verran? Omat big boretkin näköjään takana alkaneet vuotaa...

Eilen kun tuossa vähän aikaa ihmettelin tuota vakio autoa niin tuossahan puskurin rasitukset tulee suoran runkoon kun runko on niin ylhäällä.

Slice taassen... Siinä on selvä suunnittelu virhe. Purskurin voima ei todellakaan välity runkoon vaan siihen pieneen ylädekkiin mikä ei ole kuin yhdestä kohdasta kiinni noissa pitkittäistuissa. Ei ihme ettei kestä... Miroshimakin on hyvin tajunnut tuon ja tehnyt kunnon ylädekin.

Eli ne muutamat slicen omistajat en todellakaan suosittele ajamaan ks. pohjalevyllä muutakuin törmäys vapaata tourinkia. Pika-apuna varmaan toimii pitempi ylädekki, että sen saa edes kahdesta kohtaa kiinni noihin pitkittäistukiin. Ellei halua arpoa koko etupäätä uusiksi...

Rusakka

Herkullisen näköinen pohjalevy MirosHimalla! Hyvää jälkeä, todellakin. Olenko iihan väärässä, jos sanon että näyttää yksinkertaiselta?
Traxxas Slash
Losi CC

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: Rusakka - 18.02.10 - klo: 17.47
Herkullisen näköinen pohjalevy MirosHimalla! Hyvää jälkeä, todellakin. Olenko iihan väärässä, jos sanon että näyttää yksinkertaiselta?


Kiitoksia, voishan tuonta yksinkertaseksikin sanoa, 2 levyä joiden välissä 27mm tappeja ja perässä ylädekin ja iskaritornin välissä vielä 5mm holkit. ja lisäksi tuo akkuteline joka on samalla idealla, levystä leikattu sopiva pala jossa aukko ja se tapeilla pohjaan kiinni.

tuon kaveriksi passaa täysin vakiot tornit jne.

Auto on jonnii verran takapainosempi kuin vakiona, johtuen akun sijainnista n.2cm taempana kuin vakiossa.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

OV

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 18.02.10 - klo: 18.51
Auto on jonnii verran takapainosempi kuin vakiona, johtuen akun sijainnista n.2cm taempana kuin vakiossa.

Eikös slashi muutoinkin ole aika takapainonen ja nyt vielä enemmän? Ite ainakin tykkäsin tuon slicen akku ratkasusta. Poikittain about keskellä.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: OV - 18.02.10 - klo: 20.02
Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 18.02.10 - klo: 18.51
Auto on jonnii verran takapainosempi kuin vakiona, johtuen akun sijainnista n.2cm taempana kuin vakiossa.

Eikös slashi muutoinkin ole aika takapainonen ja nyt vielä enemmän? Ite ainakin tykkäsin tuon slicen akku ratkasusta. Poikittain about keskellä.

Onhan se takapainonen juu, mutta sen pitääkin olla mmuuten ei saa pitoo. Kävksin tossa pari akkua ajamassa
auto tuntuu aivan weri vehkeelle. Paljon vakaampi ja hyppää huomattavasti paremmin. Rata on mattoa joten ei pysty
vertaamaan vielä et miten pelaa kovalla pidolla.

Siitä lisää mahd. Nokian kisan jälkeen
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Jarzanza

Tuostapa oman mallia, testitkin kävin tuolla jo ajamassa  :lol:
Muutosta tuohon tällä hetkellä mielessä, keulan leveimmän kohdan vienti eteen vielä joku 10mm.
Jos sitä kohta pääsis suunnittelee dekkiä  :roll:
DEX410r

OV

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 18.02.10 - klo: 21.22
Lainaus käyttäjältä: OV - 18.02.10 - klo: 20.02
Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 18.02.10 - klo: 18.51
Auto on jonnii verran takapainosempi kuin vakiona, johtuen akun sijainnista n.2cm taempana kuin vakiossa.

Eikös slashi muutoinkin ole aika takapainonen ja nyt vielä enemmän? Ite ainakin tykkäsin tuon slicen akku ratkasusta. Poikittain about keskellä.

Onhan se takapainonen juu, mutta sen pitääkin olla mmuuten ei saa pitoo. Kävksin tossa pari akkua ajamassa
auto tuntuu aivan weri vehkeelle. Paljon vakaampi ja hyppää huomattavasti paremmin. Rata on mattoa joten ei pysty
vertaamaan vielä et miten pelaa kovalla pidolla.

Siitä lisää mahd. Nokian kisan jälkeen

Mulle ei kyllä pito ole koskaan ollut ongelma. Mun mielestä taassen toi on aina ollut liian takapainone hypyistä peppu edellä ja sitä rataa. Ne muutamat hypyt mitä sain slicellä vedettyä tuli täydessä balancessa maihin. Vakio pohjalla tervelleen ja katolleen liian monta kertaa tullu. Jarrulla toki saa korjattua, mutta slicellä ei tarvinnu sitä.

Mutta jos se sopii sun ajoon takapainosena niin paha sitä on täältä vastaan väittämään.




Jarzanza,

Sulla on toi orkkis pohja viellä tuolla päällä??

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: OV - 18.02.10 - klo: 14.19
Ite kattelin kyllä ihan samaa, että tollset iskarit vois olla kovat. Maksanee jonnin verran? Omat big boretkin näköjään takana alkaneet vuotaa...

Eilen kun tuossa vähän aikaa ihmettelin tuota vakio autoa niin tuossahan puskurin rasitukset tulee suoran runkoon kun runko on niin ylhäällä.

Slice taassen... Siinä on selvä suunnittelu virhe. Purskurin voima ei todellakaan välity runkoon vaan siihen pieneen ylädekkiin mikä ei ole kuin yhdestä kohdasta kiinni noissa pitkittäistuissa. Ei ihme ettei kestä... Miroshimakin on hyvin tajunnut tuon ja tehnyt kunnon ylädekin.

Eli ne muutamat slicen omistajat en todellakaan suosittele ajamaan ks. pohjalevyllä muutakuin törmäys vapaata tourinkia. Pika-apuna varmaan toimii pitempi ylädekki, että sen saa edes kahdesta kohtaa kiinni noihin pitkittäistukiin. Ellei halua arpoa koko etupäätä uusiksi...

Ei tarvitse lisää kiinnityspisteitä vaan "ylädekin" kestävämmästä materiaalista. Ja ehkä pohjalevynkin...

Oma 4mm polykarbonaatti on kestänyt hyvin. Ja oli helppo tehdä, pistosaha ja akkuporakone työkaluina. Reikien senkkaus olisi pitänyt tehdä senkkausterällä eikä poranterällä. Nyt tuli väärä kulma ja levy halkeili vähän kun kiristin ruuvit. Vaan hyvin tuntuu kestävän  :cool:

Diffi jonka rikoin oli muovinen. Kuoria olen tilannut varaosanumeron mukaan, pitää seuraavaksi ottaa vxl:n diffikotelo. Onko vxl:ssä ja xl5:ssä muita eroja rakenteissa, jos saisi jotain muitakin kestävämpiä osia?

Jarzanza

Lainaus käyttäjältä: OV - 18.02.10 - klo: 21.28
Jarzanza,

Sulla on toi orkkis pohja viellä tuolla päällä??

Jeps, tuo pohja on tosiaan 0,8mm paksu. Se ei ihan pelkiltään kestä ajella, kiertojäykkyys on aika kehno mutta pitkittäin tuo ei enää taivu.

Eli siis tuo ajoi dekin asiaa tuo orkkis  :lol:
DEX410r

OV

Ainiin unohdin taas sen että teit tuon 0,8 proton...

jon,

Kyllä ite tekisin saman tien pitemmän ylädekin ja toisen kiinnityksen pitkittäistukiin. Ne face palmit siirtyy puskurista suoraan siihen ylädekkiin. Kaikki nokan penalti kulkee sen kautta mihin sitten kulkeekin. Pohjaankin rasitus tulee tuon kautta....

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: OV - 18.02.10 - klo: 21.36
Kyllä ite tekisin saman tien pitemmän ylädekin ja toisen kiinnityksen pitkittäistukiin. Ne face palmit siirtyy puskurista suoraan siihen ylädekkiin. Kaikki nokan penalti kulkee sen kautta mihin sitten kulkeekin. Pohjaankin rasitus tulee tuon kautta....

Ylädekki on kiinni etubulkissa kolmella ruuvilla. Ei voimat siitä paljoa taakse välity.