Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 2wd

Aloittaja Janezki, 13.04.08 - klo: 00.28

Mika R

tosta ei puutu enää kuin kannen kattovalo  :grin:

ymmärrän, rakentelu on kans ihan kivaa kun sitä tekee just sillä asenteella eikä sotke kilpailemiseen.

jon.lindgren

Jos kilpailuissa haluaa menestyä niin sitten kannattaa vaihtaa autoa. Minä ajelen huvikseni, autoa päivitän koska muuten en pysy kavereiden vauhdissa. Rakentelu on myös palkitsevaa ja parasta on huomata omien ratkaisujen toimivan. Välillä menee pieleen mutta miten muuten mitään oppisi.

Mika R

ok, hyvä jos intoa riittää.

näistä asioista kun muutamien kilpailija-ystävieni kanssa olen jutellut, niin loppupeleissä tullaan siihen että kilpa-auton pitää olla sellanen että otat varaosan pussista ja pulttaat kiinni ilman mitään dremelöintejä jne. tietysti tässä voi olla näkemys eroja, ja ainahan ne varaosat voi "dremelöidä" valmiiksi jos sikseen tulee. Olen vaan itse liian laiska sellaseen.

OV

#1683
Paitsi jos on tehnyt sen pomminkestävän osan :9. Tietenkin jos laatu on sitä tasoa, että paukkumista on diy osien puolelta odotettavissa niin ei sillä kilpailemaan kannata lähteä.

e: Aikas hupaisan näkönen: http://www.ultimatetraxxas.com/projects/slash-6/ videolla tosin kohtalaisen laiskan olonen... ja toinen versio perään: http://www.ultimatetraxxas.com/projects/slash-6b/

OV

#1684
Doddii nyt on ruuvattu kasaan Slash Slice EVO 2.1

Jos ei nyt kestä niin viiminen ratkasu on 2mm + 2,5mm levyt päälekkäin tai 7075 alua kehiin. Painoa tosin kahdella levyllä tulee varmaan aika reippaasti. Tämä 3mm levy taisi painaa jotain 250g ja tuo slicen levy 100g ja alkuperänen 200g. Settiin tulee vielä keskituet mitä en punninnut. Kokonaisuudessa varmaan pysytään siinä 200-300g painon nousussa jos lasketaan kaikki hilut mukaan. Harmi kun 5kg asti gramman tarkkuudella mittaava vaaka on vasta jossain matkanpäällä... Olis ollu mukava punnita vakiona ja tuon kanssa.

Siin se olis sit koko komeudessaan:



http://onse.1g.fi/kuvat/slash/Slice/EVO2.1/

Muuta valitettavaa ei keksi kuin, että 20% kääntymis alueesta jää käyttämättä. Servolle pysty mountti vois olla vielä parantelun arvonen idea. Tuo steering bell crank on kuitenkin suunniteltu pysytssä olevalle servolle...

Risu

Lainaus käyttäjältä: OV - 25.02.10 - klo: 02.06
Muuta valitettavaa ei keksi kuin, että 20% kääntymis alueesta jää käyttämättä. Servolle pysty mountti vois olla vielä parantelun arvonen idea. Tuo steering bell crank on kuitenkin suunniteltu pysytssä olevalle servolle...

Nuohan on aivan samat kamat kuin rustlerissa ja siinä on servo kyljellään kuten tuossa.

OV

#1686
Pitää ihmetellä miten se sitten siinä on tehty. Vaikka miten yritin väännellä ja käännellä niin se loppu jäi aina käyttämättä.

Johtunee siitä kun servo tulee liian ulos eikä ole täysin linjassa tuon bell crankin kanssa. Jollain prikoilla vois ytittää sada tota servo syvemmälle keskirungon sisään.



vrt. rustleri missä se on enmpi suorassa linjassa


MirosHima

kyllä mulla ainakin ottaa ihan täydet ohjaus, eli sen verran kun ohj.pala mahtuu c-palassa kääntyy.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

OV

Jees but sulla onkin suorassa tuo bell crankin ja servon välinen 'tanko'. Ylemmästä kuvasta huomaat, että mulla ei.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: OV - 25.02.10 - klo: 16.01
Jees but sulla onkin suorassa tuo bell crankin ja servon välinen 'tanko'. Ylemmästä kuvasta huomaat, että mulla ei.

ei kait sen pitäs vaikuttaa mitään, vipusuhteethan tuossa on määrääviä asioita.

ettei servosaveri tai joku muu ole keturallaan?
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

OV

Kyllähän se vaikuttaa... Esim. en saa tuohon asentoon missä rustlerin kuvassa näkyy. Alkaa kampeamaan kun tuo musta osa ottaa saveriin kiinni, kun se tulee sen verta vinossa.

Tänään tuli sitten käytyä turun rc-areenalla. Ajattelin alottaa 2wd:llä ja kierrostakaan päässyt kun pinjoni ja spurri söi monsterin virtajohdot. Hyvin se awg10 vai mitä nuo nyt onkaan mahtuu siitä vajaan millin raosta :D. Teippiä päälle vaan ja toimii. En kyllä sitten viitsinyt edes ajaa mokomalla kun alko viuttamaan tuo ohjaus. Jäätävää klapia... Pitäkööt tunkkinsa mokoma. Ei jaksa kiinnostaa XD.

4wd slashi kehiin ja hauskaa oli. Ei sitä paljon enää kaivannut tota toista. Pitääny kattoa jos sais ton ohjauksen klapittomaks ja servon paikkaa vähän muutettua. Mennyt vaan niin helvetisti tunteja tuon auton roplaamiseen niin ei pahemmin kiinnosta.

Mika R

OV, en haluais kuulostaa jälkiviisaalta mutta eikö me tosta taannoin puhuttukin; DIY ei juuri kannata.
Tsemppiä 4WD:n kanssa, kesällä varmasti radalle parempi "weapon".

OV

Jep. Hyvin pitkälti riippuu siitä paljonko on aikaa ja säätö haluja. Kyllähän mä himassa tota ruuvaan kun piltit on sängyssä, mutta sitten kun saat ittelles puhuttua sen vapaa illan ja pääsee ajamaan. Niin ei todellakaan kiinnosta alkaa ihmettelemään mikäs siinä nyt taas on. Ja mulla vakio slash aiheutti jo niitä oireita. Viime nokian kisoisa slicen halkasun jälkeen ajaminen vakio pohjalla ei ollut enää luokassa hauskaa hommaa.

Tolla slicellä siitä sais ajettavan, mutta vaatii sitä säätämistä. Nyt häiritsee ohjaus ja varmaan koko autokin painaa vähän liikaa  :roll:. En kuitenkaan luovuta tuon kärryn suhteen. Varmaan sen takia kun mennyt siihen ainakin 3x auton arvon verran rahaa ja aikaa sitäkin enemmän. Kuitenkin toivottavasti on jo voiton puolella.

Jankka

OV, oletko kokeillu kireempää servosaveria?, toi Slashin vakio on turhan löysä ja antaa periksi liian helposti.

Pidemmällä servosaverilla saisit servon päähän lisää liikerataa jolloin saat pyörät kääntymään enemmän, tämä taas vaatii ohjausservolta hieman enemmän voimaa, jolloin vakioservo voi osottautua aika nuhaseksi.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: OV - 26.02.10 - klo: 00.06
Kyllähän se vaikuttaa... Esim. en saa tuohon asentoon missä rustlerin kuvassa näkyy. Alkaa kampeamaan kun tuo musta osa ottaa saveriin kiinni, kun se tulee sen verta vinossa.


Totta kai se vaikuttaa jos se jumittaa jonnekin, siirrä servoa sisemmäksi ja pane servasaverin ja tuon linkin väliin rikka tai kaksi. lakkaa ottamasta kiinni.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

OV

Lainaus käyttäjältä: Jankka - 26.02.10 - klo: 08.07
OV, oletko kokeillu kireempää servosaveria?, toi Slashin vakio on turhan löysä ja antaa periksi liian helposti.

Pidemmällä servosaverilla saisit servon päähän lisää liikerataa jolloin saat pyörät kääntymään enemmän, tämä taas vaatii ohjausservolta hieman enemmän voimaa, jolloin vakioservo voi osottautua aika nuhaseksi.

Ei ole kyllä käynyt mielessä saverin vaihto. Oisko linkata jotain sopivia :)? Parempia servoja on jo tulon päällä joten se puoli pitäs olla kunnossa.

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 26.02.10 - klo: 08.11
Lainaus käyttäjältä: OV - 26.02.10 - klo: 00.06
Kyllähän se vaikuttaa... Esim. en saa tuohon asentoon missä rustlerin kuvassa näkyy. Alkaa kampeamaan kun tuo musta osa ottaa saveriin kiinni, kun se tulee sen verta vinossa.


Totta kai se vaikuttaa jos se jumittaa jonnekin, siirrä servoa sisemmäksi ja pane servasaverin ja tuon linkin väliin rikka tai kaksi. lakkaa ottamasta kiinni.

Niin sitä hän tuossa aiemmin sanoinkin, että vaikuttaa kun ei ole suorassa linjassa ja teikäläinen sano, että ei vaikuta :). Toi prikka juttu vois kyllä olla ensiapu tohon. Vaikkakin tuo menee vaan enempi vinoon, mutta sillä sais varmaan koko liikeradan käyttöön. Ennemmin sen kyllä yrittäis saada suoraan linjaan jos vaan saan...

Areenalla tuli pari mielipidettä tosta klapista: p*ska servo, Saveri, Kaikki kohdat siinä klappaa, Normaalia :)... Totta kyllä, että renkaatkin klonksuu aika paljon ihan ittelläänkin, mutta ei tätä vissiin (eipä:) alunperinkää ole kisa-autoksi suunniteltu.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: OV - 26.02.10 - klo: 11.22
Totta kyllä, että renkaatkin klonksuu aika paljon ihan ittelläänkin, mutta ei tätä vissiin (eipä:) alunperinkää ole kisa-autoksi suunniteltu.


Saman verran sitä klappi tahtoo olla muissakin. Ainakin omassa B4:ssa on samaa luokkaa klappia kun slashissä

Noi traxxasin pallolinkit on omastamielestä varsin hyvät. verrattuna esim assoon.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

OV

Juu juu. Mulla sitä oli sen verran jo kun iski pakin päälle niin renkaat alko vipattamaan :/.

Risu

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 26.02.10 - klo: 11.37


Saman verran sitä klappi tahtoo olla muissakin. Ainakin omassa B4:ssa on samaa luokkaa klappia kun slashissä

Noi traxxasin pallolinkit on omastamielestä varsin hyvät. verrattuna esim assoon.


Tost aaivan samaa mieltä. Parhaita linkkejä mihin oon törmänt

apophis

Sain tänään 4WD slashin bellcrank+servosaver paketin. Valitettavasti paketissa oli yksi väärä osa, joten kasaamatta jäi, Traxasille laitettu mailia kuvan kera :sad:

Mukana oli kaikki osat ja myös erikseen osat että sopii 2WD slashiin. Ja sopii myös, jos on RPM:n skidplate systeemi. Tämä siis käy suoraan päivityksenä, jos haluaa paremman servo saverin. Kuulalaakereita ei ole mukana, mutta muoviset puslat on. Laakerit voi tuohon ostaa erikseen.

Ja tuo muuten käy myös Rustleriin!
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

OV

Tjaah kiitti vinkistä. Kerran tuo 4x4 on niin pitääkin kattoa miten tuo istuu tohon (jos sitä nyt jaksaa purkaa :) ).

apophis

#1701
Siihen tarvii 2WD slassia varten erilaisen servo varren, joka on varaosapaketissa mukana. Se myös kasataan erillä tavalla 2 vetoon. Alla kuva, jossa paketissa olevat osat. Mulle siis joku korealainen oli laittanu pakettiin kaksi samanlaista osaa, eikä toista peilikuvana...



EDIT: Homma tunttuu toimivan suoraan Traxxasin kanssa. Lupasivat heti lähettää uuden osan tilalle ja vanhaa eivät kyselleet takaisin.
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

OV

Ookei eli olis pakko tilata tuo pussukka. Tuo oli siis ihan normi 4wd slasssin pussi ja siinä tuli 2wd palikat mukana? Aika hyvää palvelua kyllä...

MirosHima

Todii pääsin testaamaan todenteolla autoo tänään radalle.

Ensivaikutelma on varsin positiivinen, vakio slashin huonot ominaisuudet on tipotiessään!
Autolla pystyy ajamaan huomattavasti agressiivisemmin kuin vakiolla auton kaatumatta.

Testailin autoa myös ilman kallistuksen vakaajia ja pelkällä takavakaajalla, ilman vakaajia auto meneee kyllä varsin näyttävässä mujussa kaatumatta kuitenkaan. Vakaajat siis vaikuttaa todella paljon vaikka pito ei mitenkään hirveä olekaan ja vauhtiakaan ei juuri tuolla meidän radalla kerkeä tulla. Katotaan miten käy nokialla  :roll:

Autossa alla Hobaon Hyper 8:n iskarit (2x1,3mm lautaset ja 50/35wt öljyt) ja vakiot jouset, maavaraa autolla n.45mm ja ulosjoustoakin sen 25mm. Ajokorkeudessa menee HC lipo alle kylellään. (42mm)

Auto hyppää aivan eritavalla vakioon verrattuna, Jkl radalla olevaa triplaa pääsin pari kertaa vetään kokonaan yli, vaikka kiihytys matka nokkaan on olematon ja nokkakin on aivan liian lyhyt tuolle autolle.

Proton kestävyys oli yllätys sinällään, mitään omavalmistetta ei mennyt millaan tapaa rikki. C paloja tuli tuhottua muutama kylelleen ländätessä. Olis hyvä olla alumiiniä tai sitten läpipultattu tuo vakio, renkaasta kaikki voima kohdistuu vain c palan yläosaan jota kautta se pääsee repimään rikki tuon. Läpipultti siirtäisi voimaa myös tuonne c palan alaosaan.

Polyeteeni vaikuttas siis varsin kivalle materiaalille, halpaa & halpaa, kestää, helppo työstää (mattopuukko ja porakone riittää) Kuviosahalla tietty helpompaa.


Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: OV - 25.02.10 - klo: 10.14
Pitää ihmetellä miten se sitten siinä on tehty. Vaikka miten yritin väännellä ja käännellä niin se loppu jäi aina käyttämättä.

Johtunee siitä kun servo tulee liian ulos eikä ole täysin linjassa tuon bell crankin kanssa. Jollain prikoilla vois ytittää sada tota servo syvemmälle keskirungon sisään.

vrt. rustleri missä se on enmpi suorassa linjassa
Laita pidempi servovarsi ja linkki toiselle puolelle servovartta (ts. linkki servon puolelle)
Old fart

OV

Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 01.03.10 - klo: 11.47
Lainaus käyttäjältä: OV - 25.02.10 - klo: 10.14
Pitää ihmetellä miten se sitten siinä on tehty. Vaikka miten yritin väännellä ja käännellä niin se loppu jäi aina käyttämättä.

Johtunee siitä kun servo tulee liian ulos eikä ole täysin linjassa tuon bell crankin kanssa. Jollain prikoilla vois ytittää sada tota servo syvemmälle keskirungon sisään.

vrt. rustleri missä se on enmpi suorassa linjassa
Laita pidempi servovarsi ja linkki toiselle puolelle servovartta (ts. linkki servon puolelle)

Kokeilin jo pistää tuon linkin saverin toiselle puolelle. Sillon meni suoraan, mutta joku juttu siellä kampesi vastaan. Pistin nyt tuon 4wd slashin bell crank systeemin tulemaan jos se kerran sopii tähänkin. Pitää sit sillon samalal kun vaihdan tuon käydä läpi kaikki klapi pois mitä vaan on saatavissa.

Rusakka

Huh huh mikä peli OV:llä! Täällä pyörimisessä ollut pieni tauko, niin ihan pihalla kaikesta :roll:
Traxxas Slash
Losi CC

Koheltaja

Ja tuolta sitten alumiinista blingi/beadlock vannetta kesäksi että saa kaverit kateellisiksi :wink:

http://www.rc4wdstore.com/2/product_info.php?cPath=20&products_id=852

Kylätason RC-kuski.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 02.03.10 - klo: 20.59
Ja tuolta sitten alumiinista blingi/beadlock vannetta kesäksi että saa kaverit kateellisiksi :wink:

http://www.rc4wdstore.com/2/product_info.php?cPath=20&products_id=852



no moro..  :cool:
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Tumii75

Kun kerran kulkee,ja kaikki haluavat nopeutta lisää. Niin onko jollakulla tietoa mikä on pienin pinion jonka Slash 4x4 voi laittaa? Lähes jokapaikassa mainitaan 12 hampainen pienimmäksi, mut pitääkö paikkaansa kuten manuskassa tais olla, et 9 hampainenkin olisi mahdollinen, pienillä muutoksilla??
Haluaisin hitautta autolle,enkä pelkästään pudottamalla akun kennomäärää 7:stä 6:een. Taikka käyttää harjoitusajo vaihtoehtona. Tai ehkä noita vielä lisäksi.

Varaosakuvastossakaan ei mainita 12 hampaista pienempää.
Syynsä toisilla saada hitautta aikaan :D
Opettelee vasta olemaan mukana,joten ymmärrettäköön se asia...