Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 2wd

Aloittaja Janezki, 13.04.08 - klo: 00.28

_micro_

Mahtaisikohan pysyä, jos hiekkapuhaltaisi?

Jarzanza

Vois auttaa, vaikka mulla on vähän semmonen käsitys että pitäs pintakäsitellä ensin.
DEX410r

Laakkanen

Lainaus käyttäjältä: Jarzanza - 05.04.10 - klo: 20.55
Vois auttaa, vaikka mulla on vähän semmonen käsitys että pitäs pintakäsitellä ensin.
Miten siinä pysyi ne jauhemaalit jotka poltetaan uunissa. Se ei ole edes kallista.
Slash | Stampede.

Jarzanza

Lainaus käyttäjältä: Laakkanen - 05.04.10 - klo: 20.56
Lainaus käyttäjältä: Jarzanza - 05.04.10 - klo: 20.55
Vois auttaa, vaikka mulla on vähän semmonen käsitys että pitäs pintakäsitellä ensin.
Miten siinä pysyi ne jauhemaalit jotka poltetaan uunissa. Se ei ole edes kallista.

Luultavasti kuten rutto rotissa, eli hyvin.
Sitä ei voi normaaliin maalaukseen edes verrata  :grin:
DEX410r

-HL-

Mites nyt tämän saa säätöihin? Auto aliohjaa todella pahasti, perä ei pysy paikoillaan ja hypyt ottaa aika kovasti. Mitä öljyjä Suomesta pitäs saada ja myös linkki olisi kiva mitä muuta iskareiden kiinnityspisteen säätöä. Ehdotelkaa. Semmoset bashaus/kisa säädöt hakusessa.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Jarzanza

Lainaus käyttäjältä: minicrossiheppu - 06.04.10 - klo: 20.00
Mites nyt tämän saa säätöihin? Auto aliohjaa todella pahasti, perä ei pysy paikoillaan....

Mihis sulla muuten asettuu painopiste?
Ihan mielenkiinnosta, se ainakin vaikuttaa ohjattavuuteen ja hyppyjen "ohjailuun". (ja tietysti perän pitoihin)

Missäs se muilla on?

Itellä about tussin osoittamalla kohdalla:


Säädöistä en niin sitten tiiäkkään  :tongue:
DEX410r

_micro_

Minulla se asettuu n. 5cm taka renkaasta eteenpäin. Tosin en ole kyllä päässyt autoa edes vielä testailemaan tuolla rungolla.

-HL-

Suunnilleen samaan kohtaan kuin sulla, Jarzanza.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

OskuK

Lainaus käyttäjältä: Jarzanza - 05.04.10 - klo: 21.05
Lainaus käyttäjältä: Laakkanen - 05.04.10 - klo: 20.56
Lainaus käyttäjältä: Jarzanza - 05.04.10 - klo: 20.55
Vois auttaa, vaikka mulla on vähän semmonen käsitys että pitäs pintakäsitellä ensin.
Miten siinä pysyi ne jauhemaalit jotka poltetaan uunissa. Se ei ole edes kallista.

Luultavasti kuten rutto rotissa, eli hyvin.
Sitä ei voi normaaliin maalaukseen edes verrata  :grin:

Mikä ettette anodisoi? Style punainen, tai musta?

http://www.motot.net/wiki/Anodisointi

Jarzanza

Lainaus käyttäjältä: OskuK - 07.04.10 - klo: 14.10

Mikä ettette anodisoi? Style punainen, tai musta?

http://www.motot.net/wiki/Anodisointi

Kyllähän tuo on mielessä käynyt, mutta tarvii varmaan odottaa kesää. Soveltuvaa virtalähettäkään ei oo eteen tullut.
DEX410r

CrawlerKing

Pari kuvaa omasta slashistä  :smiley:





Maavaraa on ehkä liian vähän?



Akulle en tähän asti ole keksinyt kunnollista kiinnitystä, näillä mennään nokian kisat saa nähä miten pysyy paikallaan. Akun alla on tarra nauhaa koko akun pituudella  :p




hpi racing

Ootkos itse tehnyt tuon pohjalevyn?
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

_micro_

Samaa tuotanto kuin minunkin pohjalevy eli on itse tehty.

OV

Puskurin yläkiinnitys on varmaan tulossa vielä?

Ite ajelin nyt kuitenkin omalla lankulla ulkosalla asfaltilla. Vxl combo ja 3s, 13/56 välit lähtee kun hauki rannasta. Eikä kaadu. Vanhalla olisi lähtenyt monessa tilanteessa kierimään. Painoa on lievästi paljon eikä keuli. Suuri epäilys, että jos tuo tulee vedettyä pöpelikköön niin särki menee muovia ainakin juuri tuon ylipainon ansiosta.

CrawlerKing

Lainaus käyttäjältä: OV - 07.04.10 - klo: 20.05
Puskurin yläkiinnitys on varmaan tulossa vielä?

Kyllä se jossakin vaiheessa tulee, varmaan ennen nokian kisoja.

OV

Ei ainakaan kannata osallistua kisoihin jos sitä ei ole :). Ilman puskuria ei varmaan saa ajaa ja jos tollasenaan ajat niin ei montaa kierrosta kestä.

CrawlerKing

#1906
Lainaus käyttäjältä: OV - 07.04.10 - klo: 20.23
Ei ainakaan kannata osallistua kisoihin jos sitä ei ole :). Ilman puskuria ei varmaan saa ajaa ja jos tollasenaan ajat niin ei montaa kierrosta kestä.

Täytyy varmaan se puskurin takana oleva juttu laittaa kiinni, ennen kisoja ettei auto hajoa kesken kisan ja ajot loppuisi sitten siihen.

OV

Lainaus käyttäjältä: CrawlerKing - 07.04.10 - klo: 18.57




Sellanen huomio muuten vielä, että auto on kisalaiton jos siinä ei ole niitä koritukia sivuilla. Sun pitäs joku korokepala rakentaa ja sitten vaan pulteilla tjsp kiinni.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: OV - 08.04.10 - klo: 11.43
Sellanen huomio muuten vielä, että auto on kisalaiton jos siinä ei ole niitä koritukia sivuilla. Sun pitäs joku korokepala rakentaa ja sitten vaan pulteilla tjsp kiinni.

pyh.. itellä oo koskaa ollu moiset paikallaan
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

mop

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 08.04.10 - klo: 12.07
Lainaus käyttäjältä: OV - 08.04.10 - klo: 11.43
Sellanen huomio muuten vielä, että auto on kisalaiton jos siinä ei ole niitä koritukia sivuilla. Sun pitäs joku korokepala rakentaa ja sitten vaan pulteilla tjsp kiinni.
pyh.. itellä oo koskaa ollu moiset paikallaan

Jaahas, protestia kehiiin ja pytyt kiertoon vaan sitten  :p

OV

#1910
Jees pytyt kiertoon vaan :).

"Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella, eikä ne saa näkyä kokonaan alta suoraan sivulta katsottaessa."

Jos ne kerran ei saa jäädä korin alle näyviin (eli niin että niistä ei ole mitään hyötyä) niin ei kai sellasella saa ajaa missä niitä ei edes ole!

Ei tuossa meikäläisen mielestä ole mitään taputtelemista?

Kait tuo turvallisuuteen liittyy... varsinkin kun kyseessä on näitä diy vekottimia niin pitsäisin paikalleen. Ja nojailukin on helpompaa jos kori ei jousta kokonaan sisään renkaiden välistä...

Penguin

Suomisäännöissä taisi olla sellainen vajavaisuus, että ei erikseen mainita että purkureiden ja sivutörmäyssuojien on oltava ei-metalliset. Taitaa myös puuttua sivutörmäyssuojan minimikorkeus.

Mikäli muistikuvani on oikea, niin tuo auto on pilkun tarkasti lukien sääntöjen kirjaimen mukainen, jos kori ulottuu tuon pohjalevyn kohdalle sivulle. Silti tuo ei kyllä ole sääntöjen hengen mukainen ja voitaneen silti hylätä jo katsastuksessa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

CrawlerKing

Kyllä mää niitä jo eilen illalla mallailin paikalleen, pitää nostaa kyllä aika paljon että koppa peittää sivusuojat. Niin edessä ei tarvitse olla sitä etupuskurin takana olevaa palikkaa kiinni, eli pääsee tollain katastuksenkin läpi + ne sivusuojat?

-HL-

Mutta kannattaa olla. Tulee pian pahaa jälkee.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

-HL-

Vieläkös tätä Chuckworksin Slice keskimoottorinen matalarunkonenkonversio hommelia myydään?
Ja oliko siitä jokin kestävempi 2. malli?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

OV

Jees ei näköjään olekkaan aivan pakko olla, mutta katsastus mies voi pahalla silmällä kattoa. Ei sitä etupuskurin tukea ole sääntöjen puolesta pakko olla, mutta olen 110% varma, että särki menee jos tolla ajat ja vähänkin tulee auto ilmasta nokalleen. Lähes kaikki puskuriin kohdistuva nami välittyy sen kautta runkoon. Jos sitä ei ole puskuri taipuu n määrän ja jossain vaiheessa hajoaa ne kiinnitykset altakin.

Sliceä varmaan tulee jossain vaiheessa. Chuckilla on ollut tässä pari kuukautta lieviä vaikeuksia materiaalin saannissa. Ei ole edes niitä helmikuussa luvattuja päivityksiä saanut tehtyä (niille suomessa särkimenneillä sliceille).

ToniP

Minkä tahansa kilpailuun hyväksyttävän auton on oltava turvallinen kaikille paikalla olijoille. Tämähän on sanomattakin ja ilman sääntöjäkin selvää.

Nykyisten sääntöjen tarkoitus on taata kilpailijoille tasapuoliset ja yhtenevät säännöt joita pystyy noudattamaan myös kilpailunjohto mm. katsastuksen yhteydessä yms. Koska luokka on Suomessa uusi, on aiemmissa kilpailuissa pyritty noudattamaan sen hetkisiä sääntöjä yms mahdollisimman hyvin. Säännöt on kaikkia varten.

Tulen toimimaan katsastajana Nokian kisoissa enkä voi hyvällä tahdollakaan hyväksyä kisaan autoa joka suurella todennäköisyydellä ei kestä radalla kilvan ajoa. Esim. akun irtoaminen on ERITTÄIN vakava asia. Samoin rikkoutuneet osat jotka saattavat aiheuttaa nostajille turhia tapaturmia.

Tämä on minun henkilökohtainen mielipiteeni, huolimatta siitä onko tässä keskustelussa esitellyt autot sääntöjen mukaisia tai ei.

Pähkinänkuoressa: Kunnossa oleva kilpa-auto kestää ajoa eikä aiheuta vaaraa normaalissa kilpailutoiminnassa. piste.

Penguin

En tiedä mikä hyöty siitä nyt sitten tulee, jos etupuskurin ylätuki on pois. Mielestäni koko keskustelu sen tarpeellisuudesta on aivan tarpeeton, kun tuon puskurin katkeaminen lopettaa kisan kuitenkin siihen paikkaan. (Jos oletetaan että katsastusmies on hyväksynyt mukaan.)

Tuo pohjalevy on kyllä sellainen, että pysyn kaukana tuollaisesta autosta. Tuollainen ohut alumiinilevy aiheuttaa nimittäin varsin pahaa tuhoa osuessaan, joten sivusuojat tulisi olla siten, että ne kaikissa tilanteissa ovat vähintään yhtä ulkona kuin tuo pohjalevy ja ovat kiinni tuossa pohjalevyssä siten, etteivät voi siitä irrota kolaritilanteessa.

Kyllä tuo ToniP:n ensimmäinen virke (ja toinenkin) kannattaa lukea ihan ajatuksella ja laittaa auto kuntoon sen mukaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

CrawlerKing

Nyt laitoin sivusuojat kiinni sillain, että pysyy vaikka ottaisi vähän kovempaakin iskua. Mitä ToniP meinaa, pitääkö mun muuttaa akun kiinnitystä, vai meneekö tuollain läpi. Se on kyllä aika jämäkästi tuolla tavalla siinä kiinni. Huomenna otan ton ylä osan pois ja sahaan pienen pätkän pois että saan sen etupuskurin takanaolevan jutun kiinni  :smiley:

Ps. Tuo on 4mm alumiinia, kyllä se ihan jämäkkää tavaraa on  :wink:

Penguin

Mä oon foffissa lennättänyt siten, että akut on kiinni pelkällä tarranauhalla pohjasta. Vielä ei ole yksikään akku lähtenyt irti rajummissakaan kaadoissa. Kunhan tarranauha on kunnollista, niin varmasti pysyy kiinni. Eri asia sitten mitä mieltä katsuri on asiasta, mutta sitävartenhan siihen voi laittaa sellaisen akun ympäri menevän "näennäiskiinnityuksen" tarralla. Noita näkee kovin monissa autoissa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.