Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 2wd

Aloittaja Janezki, 13.04.08 - klo: 00.28

jiksu

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 13.06.10 - klo: 21.32
Paljonko otti? :wink:

Kysyppä ihan häneltä itseltää, jos kerran kiinnostaa. :wink:
-tauolla-

-HL-

Okkei. Eihän se oo ees OT:tä...
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

kipi

sen verran paljastan tosta RPH:n tekemästä pohjalevystä,et ainakin eka versio minkä kyseisestä vehkeestä näin,aiheutti sen et aloin epäilemään Ramin vaihtaneen autoa,mut ei.
Ennen slässi olis tarvinnut apupyörät sivuille.
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

Olkku

Ei Slash ainakaan vettä pelkää! :shock:  http://www.youtube.com/watch?v=WG9QXdmLwBw

Raju meininki :evil:

-HL-

X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

polle

Jännä, kun Rustleristä, Stampedestä ja Banditista on tullut VXL versio, mutta ei Slashita. Tuleekohan tästä autosta harjatonta versiota ollenkaan? Toisaalta onhan tästä tullut 1/16 versiot ja 4X4 VXL versiot. Olisi aika hyvä jos tulisi harjaton versio, koska kun  harjalliseen rupeaa päivittämään harjatonta niin se tulee usein aika kalliiksi.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

-HL-

Empä usko että tulee, olisi tullut jo ja toiseksi jenkithän ajavat tällä jotain ns. stokkiluokkaa.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

MirosHima

Uusi ewoluutio lcg:stä tulossa, jos tohon olis "tyytyväinen"
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

JUkka-san

Miten pitkät iskarit Slashissa on? Minkä verran on iskarin joustovara?

Rusakka

Mulle tuli viimein Hobbycityn lähetys, sisällään LiPo, laturi ja virtalähde. Tulliin ei mennyt ja kotiovelle toimitus. Slashin iskarin pituus on kiinnitys korvakkeineen edessä suunnilleen 9cm ja takana 11cm. Joustovaraa siinä 2.5cm edessä ja takana 3.5cm. En mene takuuseen paikkaansaåitävyydestä kumminkaan :grin:
Traxxas Slash
Losi CC

taukki

mikä vois olla vikana kun slashini kuluttaa akkuja ja kuumittaa akkuja ajaessa????
Traxxas Slash

Janezki

Hiilellinen vai hiiletön moottori? Millaiset akut?

Mahdollisuuksiahan on muutamia; virranantokyvyltään riittämättömät akut, virheellinen ennakko motilla, joku jumittaa voimansiirrossa tai väärät välitykset nyt taitaa olla niitä yleisimpiä kuumumisen aiheuttajia.

mof

Lainaus käyttäjältä: taukki - 21.06.10 - klo: 18.55
mikä vois olla vikana kun slashini kuluttaa akkuja ja kuumittaa akkuja ajaessa????

Akuthan tosiaan kuluu ajossa...

Ja kyllähän ne akut lämpenee enemmän tai vähemmän riippuen mm. käytetystä moottorista, akusta ja ajotavasta.

-HL-

Osaako joku sanoa sopiiko 2wd slässin kori suoraan 4x4 släshiin vai pitääkö laittaa reiät uusiks?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 24.06.10 - klo: 18.54
Osaako joku sanoa sopiiko 2wd slässin kori suoraan 4x4 släshiin vai pitääkö laittaa reiät uusiks?

sopii, ainakin 4wd:n koppa takaveroon suoraan niin kaipa se toistekii päi

edit: jaa nii 4wd kopassa on porausreijät merkattuna 2wd:tä varte, eli eipäs menekään suoraan
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

-HL-

Kuinka kaukana ne on toisistaan, että jos tekis(miten) uudet reiät ja vanhat umpeen jesarilla.
Ei näin  bashaus (siis vielä) käytössä haittaa.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Rph

Tänään Pekun 4X4:sen päällä oli mun koppa ja istu suoraan päälle. Samoihin reikiin. Leikkasin omaan koriin ovaali reiät tuulilasiin, taakse missä puhallin tarrat sekä takapuskurin kohdalta auki. Ei ota ilmaa alle enää. Hyppyihin sain huomattavasti pituutta lisää.
mydään lennokipiruustuksia .)

mof

Lainaus käyttäjältä: Rph - 24.06.10 - klo: 21.13
Tänään Pekun 4X4:sen päällä oli mun koppa ja istu suoraan päälle. Samoihin reikiin. Leikkasin omaan koriin ovaali reiät tuulilasiin, taakse missä puhallin tarrat sekä takapuskurin kohdalta auki. Ei ota ilmaa alle enää. Hyppyihin sain huomattavasti pituutta lisää.

Ei vaan ole kisalaillinen enää... mikä on tosin hieman hölmöä. Esikuvissahan ei ole tuulilasia lainkaan, eikä tuulilasin leikkely ole esim jenkkilässä kiellettyä.

Esimerkki:



Tosin itsekin juuri leikkelin omasta Blitzin kopasta kokeilumielessä tuulilasin pois, koska kori menee jokatapauksessa vaihtoon. Saapi nähdä miten vaikuttaa. Eipä noihin SC-kisoihinkaan näytä väkeä tulevan, joten sikäli mieluummin ajan ainakin itse paremmin toimivalla autolla kuin sellaisella jolla saisi osallistua kisoihin jos sellaisia olisi...

Rph

Ulvila voisi järjestää kisat, mutta osa jo huusi ettei ole tarvetta ja vapaita viikonloppuja. Ulvilan rata on muokattu soveltuvaksi SC ym... 1/10 autoille, vaikka onkin M8 baana.

PS. Jos Ulvilassa kisat säännöt olisi joustavammat kuin nuo nyt olevat.
mydään lennokipiruustuksia .)

Rph

No vihdoinkin jotain hajosi! Alatukivarren pultti löysällä/osittain ulkona ja hypystä tukivarsi poikki ja samalla korkkasi iskarin kuppi. Sitä ennen meni taka hubi oikealta puolelta. Vahvaa tekoa on kyllä ei voi muuta sanoa. Autolla ajettu radalla varmaan jo 150km ja nyt vasta rupee osat varisemaan :mrgreen:.
mydään lennokipiruustuksia .)

-HL-

Mikäs nyt on, kun auto ei reagoi kaasun kuin välillä ja pakki ei ollenkaan. Edelissellä akullisella nopari oli n.45astetta ja mottia kärsi koskea pari sekunttia. Lämmöt saavat olla nuo koska en noita vakio sähköjä aijo säästellä. Nyt toisella akulla moottoria ei kärsinyt koskea, sormi oli otettava heti pois ja oli punainen jonkun aikaa. Kuuma siis, mutta nopari ei lämmenyt. Voisiko ongelmat johtua nuista lämmöistä?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Rph

#2301
Onkohan muuta tapaa saada lisää aurausta orikkis vaihdelootaan taakse? kuin vetää epoxilla reiät tukkoon ja porata uudet reiät? Laitoin rustlerin pidemmät tukivarret taakse ja kapeammat hexit. Mutta huomasin ettei aurausta ole nimeksikään.

Edit: Mahtaako lässissä olla auraus tukivarsissa? verrattuna rustleriin?
mydään lennokipiruustuksia .)

-HL-

/\ En osaa sanoa, kun ei ole auto sylissä.
Mites ratkasua tohon mun yllämainittuun ongelmaan? Tänään kokeilin ja ei toiminu.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

SLap

On siinä aurausta takana, slashissa siis.
Jeps

MirosHima

slashiin on saatavilla 1ast aurausta lisäävät takahubit.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

-HL-

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 26.06.10 - klo: 19.11
Mikäs nyt on, kun auto ei reagoi kaasun kuin välillä ja pakki ei ollenkaan. Edelissellä akullisella nopari oli n.45astetta ja mottia kärsi koskea pari sekunttia. Lämmöt saavat olla nuo koska en noita vakio sähköjä aijo säästellä. Nyt toisella akulla moottoria ei kärsinyt koskea, sormi oli otettava heti pois ja oli punainen jonkun aikaa. Kuuma siis, mutta nopari ei lämmenyt. Voisiko ongelmat johtua nuista lämmöistä?
Niin? Vaikka mtä oon kokeillu mutta ei.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

tero

siinä olisi pari kuvaa uudesta pohjalevystä.
kertokaas viisaamat mitä pitäisi parannella?
ei ole vielä edes koeajettu  :grin:

Pete_69

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 26.06.10 - klo: 19.11
Mikäs nyt on, kun auto ei reagoi kaasun kuin välillä ja pakki ei ollenkaan. Edelissellä akullisella nopari oli n.45astetta ja mottia kärsi koskea pari sekunttia. Lämmöt saavat olla nuo koska en noita vakio sähköjä aijo säästellä. Nyt toisella akulla moottoria ei kärsinyt koskea, sormi oli otettava heti pois ja oli punainen jonkun aikaa. Kuuma siis, mutta nopari ei lämmenyt. Voisiko ongelmat johtua nuista lämmöistä?
Ei kai se hirveän hyvää ainakaan moottorille tee jos kerran punaisena hehkuu, mutta lähtisin myös käymään johtoja ja kolvauksia läpi, sillä kuullostaa myös vähän kosketushäiriöltä.
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

MirosHima

#2308
Lainaus käyttäjältä: tero - 29.06.10 - klo: 20.28
siinä olisi pari kuvaa uudesta pohjalevystä.
kertokaas viisaamat mitä pitäisi parannella?
ei ole vielä edes koeajettu  :grin:

Eka hyppy/suora törmäys ja tuo on entinen. Ei ole pituus suunnassa tarpeeksi tukea. Pohja pääsee siis taittumaan

akku pitkittäin alle ja paaaaaaljon kapeemmaksi runko.  (tosin voihan se noinkin toimii)

edittiä: millonkahan sitä sais tuon oman proto 2:n tehtyä.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

OV

Mistä alumiinista toi pohja on tehty?

Jos ylädekki on vain molemmista päistä ja ohjauslinkistön kohtaa pohjassa kiinni niin taitttuu kyllä aika heti. Edelleen sitä mieltä, että suurin voima face palmissa tulee puskurin takana olevan vaimentimen (eli tämän http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXUWA0&P=Z ) kautta ylädekkiin ja sitä kautta sitten muualle runkoon ja kerran tossa ei ole ylädekki oikein missään kiinni niin se taitaa alta. Todennäköseti ei mene edes ohjauslinkistön kohtaa koska jos se ei ole missään kiinni niin varmaan jostain akun kohtaa taittuu. Jos se olisi kiinni pohjassa niin seuraava heikko kohta olis ohjauslinkistön reiät, mutta jos on tarpeeksi vahvaa tavaraa niin kyllä kestää.

Pitäsköhän sitä itekkin taas kaivaa oma evvvk lässi telakalta ja ruuvata vaikka töissä kuntoon, kun ei tunnut inspiraatiota himassa riittävän.