Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 2wd

Aloittaja Janezki, 13.04.08 - klo: 00.28

SLap

Jep, itsellä losin pinjonit käytössä ja kestää !
Jeps

Penguin

Lainaus käyttäjältä: partajeesus - 26.07.10 - klo: 19.38
Ainakin robinson racingin alumiini pinjonit on sellaista roskaa että en ihmettele vaikka muuttuisikin sirkkeliksi.

Alumiinipinioni on ihan toimiva sisällä ajettaessa, mutta täysin käyttökelvoton ulkona, kun rattaiden väliin pääsee hienoa (ja vähemmän hienoa) hiekkaa, joka syö hampaat. RRP:n teräspinionit ovat hyviä ja kestävät likipitäen ikuisesti.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

apophis

32P ratastus on hyvä, ei ole altis hiekalle ja *kestää*. Kannattaa laittaa tosin jaton 56 tai 58 spurri ja siihen joku 10-14 kokoinen pinjoni. Riippuen tietysti moottorista ja akuista.

Noiden lättänä spurrien kanssa normaali gear cover ei mene paikalleen, sinne voi väliin laittaa muoviprikkoja sopivasti. Raot ei haittaa mitään, nuo rattaat on lialle aika immuunit.

Itse sain juuri kokeiluun 4x4 slashin vetarit, saa nähdä miten kestää 4S rökitystä sand paweilla...
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: apophis - 26.07.10 - klo: 22.07
Itse sain juuri kokeiluun 4x4 slashin vetarit, saa nähdä miten kestää 4S rökitystä sand paweilla...


Kestää, vakiotkin kesti moista ruovitusta 6,5T koneella ja 4s akulla.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 21.07.10 - klo: 21.44
Vakioiskarit ovat ihan hyvät. Stopparikumi takaiskarin varteen niin ei hattu korkkaa.

Ajoin parikymmentä akullista sisäradalla 95w öljyillä takana eikä iskarinvarret siitä vääntyneet. Tukivarret taipuvat rajuissa kolareissa niin paljon että iskarin varsi vääntyy.

Vika on kyllä kuskissa, ei öljyissä. Sorry.  :roll:

Pakko ottaa vähän takaisinpäin  :sad:

Eilen yllätyksekseni huomasin että molempien takaiskarien varret olivat vääntyneet. Eivät näköjään kestä minulla kuin reilun vuoden ja >100 akullista. Osumaakin on tullut...

-HL-

Nyt ei auto liiku, servo toimii silti.
Eli tässä on akku alkanut menettään tehojaan mutta heräs epäilys että vai moottori, koska kun aloin eilen ajamaan niin auto liikkui hetken, pysähtyi liikkui taas ja pysähtyi eikä enää liikkunut. tarkistin johdot tms. Moottorin akseli ei pyöri (siis kun painaa kaasua), mutta sitä voi kevyesti sormilla pyörittää. Vaihdoin noparin ja servon johtojen paikat vastarissa, servo toimi moottori/nopeudensäädin ei. Sen jälkeen en enää saanut nopeundensäädintä kalibroitua jostain syystä.
Akusta se ei varmaan ole kiinni kun servo toimii vai voiko se olla ettei tule tarpeeksi virtaa? Entäs nopari tai motti?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

partajeesus

Onko sulla ihan harjallinen motti kiinni? Jos on niin kytke motin johdot suoraan akkuun niin selviää onko motti sökö.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

-HL-

Mites mää ne sinne kytken...? :huh:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Heuli

Plussa plussaan ja miinus miinukseen kahdella erillisellä johdolla...

OV

Tai tosin päin :). Tota on aika vaikee mokata ellei oikkaria onnistu tekemään...

Penguin

Arvaanko mä oikein, että kyseessä on vakio Titan-moottori, josta juuri antautui hiilien varret. Siinä tapauksessa vaan tekemään päätöstä laittaako tilalle harjatonta vai ostaako uutta harjallista.

Jos autoa ei käytetä kisakäytössä tai kisasäännöt eivät rajoita moottoria, niin harjalliseksi suorittelen LRP:n Big Blockia.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

-HL-

Titani on, lopusta en tiedä.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Penguin

Katso sieltä koneen päästä tuulettimen aukoista sisään, niin kyllä se selviää aika pian onko hiilet paikallaan vai ei. Sen verran monta on tullut näitä nähtyä ja kuultua, että antamallasi vikakuvauksella olen melko varma oireen syystä. Toki tietty on se pieni mahdollisuus, että vika olisi noparissa tai kyseessä olisi jokin kontaktihäiriö moottorin johdoissa. Nuo kaikki selviävät, kun kokeilet kytkeä moottorin johdot suoraan akun napoihin. Moottori joko pyörii tai ei pyöri.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

-HL-

Nyt on kokeiltu, ei pyöri. Eli harjatonta/uutta mottia kehiin.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

-HL-

Okei, vanhemmille puhuttu ja harjattomat tulee.
Porukat on tän halvemman vaihtoehdon kannalla: http://www.hobbylinna.com/ezrun-combo-road-p-22732.html Sitten toinen vaihtoeho olisi http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Traxxas-Velineon-Extreme-Brushless-System-107789 tämä.
Kumpi näistä on tehokkaampi/parempi yhdistelmä?
Mites onko kummatikin vesitiiviitä?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

jperala

RPM osaa tilattu vähän enemmän etupuskuri, tukivarret, iskaritornit ja casterpalat  :grin:
Tiger II

partajeesus

Ehdoton EI RPM:n castereille. Ne taipuu joten ne vääntää ne castereissa olevat tapit solmuun kun eka tärsky tulee. Casterit kannattaa päivittää alumiinisiksi.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

jperala

Niin ne taipuu alkuperäisetkin, eivät ole tapit enään suoria nytkään..
Tiger II

jon.lindgren

Onko joku modannut C-palan ja etuhubin tapiksi jotain kestävämpää? En haluaisi alumiinia laittaa, silloin hajoaa jotain muuta...

jperala

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 01.08.10 - klo: 23.35
Onko joku modannut C-palan ja etuhubin tapiksi jotain kestävämpää? En haluaisi alumiinia laittaa, silloin hajoaa jotain muuta...

En myöskään halua tuohon alumiini ralliin lähteä.. hetken päästä huomaa että kaikki osat on alumiinia kun paikat hajoilee...

Muoviosat on helpompi/halvempi fiksata..
Tiger II

partajeesus

No aika huoletta voi casterit ja laakeripesät päivittää alumiiniin. Jos jotain hajoaa niin se muovinen tukivarsi. Mulla pedessä casteri ja tukivarsi alumiinia ja jos todella kovaa ajaa jotain päin niin että rengas osuu niin tukivarsi repeää bulkheadistä irti koska se on muovia. Jos on casteri ja laakeripesä alumiinia niin hajoaa se tukivarsi.
Ja juuri sen takia ei kannata RPM:n castereita pistää kun ne tapit vääntyy alkuperäiselläkin. RPM:n osat kun on paljon taipuisampaa materiaalia joten vääntyy vielä helpommin.

Kaikkiin muihin paikkoihin voi laittaa RPM:n osaa mutta ei castereihin vaan ne oikeasti kannattaa päivittää alumiinisiin.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

jon.lindgren

Mulla katkeili pinnit alkuperäisten muoviosien kanssa  :angry:
RPM:n osilla vaan vääntyy.

Kumpi hajoaa, bulkki vai tukivarsi?
Bulkin vaihto on v-mäinen homma, ei kiva kesken ajojen.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 02.08.10 - klo: 08.07
Mulla katkeili pinnit alkuperäisten muoviosien kanssa  :angry:
RPM:n osilla vaan vääntyy.

Kumpi hajoaa, bulkki vai tukivarsi?
Bulkin vaihto on v-mäinen homma, ei kiva kesken ajojen.

Ei bulkkia kyllä helposti saa rikki jos lasikuitunen etutuki on vaan ehjä. Itellä on alumiiniset c palat ja vakiot ohjauspalat, menee ohjauspala halki jos jostain pitää antautua, niitäkin menee todella harvoin. 
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

-HL-

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 31.07.10 - klo: 19.49
Okei, vanhemmille puhuttu ja harjattomat tulee.
Porukat on tän halvemman vaihtoehdon kannalla: http://www.hobbylinna.com/ezrun-combo-road-p-22732.html Sitten toinen vaihtoeho olisi http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Traxxas-Velineon-Extreme-Brushless-System-107789 tämä.
Kumpi näistä on tehokkaampi/parempi yhdistelmä?
Mites onko kummatikin vesitiiviitä?
Okei, Hobbylinnalta tuli viestiä että ezrun ei ole vesitiivis, vaikka moni on niin väittänytkin.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

JVL

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 02.08.10 - klo: 11.58
Lainaus käyttäjältä: -HL- - 31.07.10 - klo: 19.49
Okei, vanhemmille puhuttu ja harjattomat tulee.
Porukat on tän halvemman vaihtoehdon kannalla: http://www.hobbylinna.com/ezrun-combo-road-p-22732.html Sitten toinen vaihtoeho olisi http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Traxxas-Velineon-Extreme-Brushless-System-107789 tämä.
Kumpi näistä on tehokkaampi/parempi yhdistelmä?
Mites onko kummatikin vesitiiviitä?
Okei, Hobbylinnalta tuli viestiä että ezrun ei ole vesitiivis, vaikka moni on niin väittänytkin.

hobbywingin sivuilta ladattava user manual väittää että 2.0 versio on waterproof and dustproof, mutta ite oon saanut ainakin pölya sisuksiin
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

SLap

Ainakin 35a versio kestää käydä joessa ja sen jälkeen bashata heti perään, ei suojauksia tehty..
Jeps

-HL-

Lainaus käyttäjältä: JVL - 02.08.10 - klo: 12.16
Lainaus käyttäjältä: -HL- - 02.08.10 - klo: 11.58
Lainaus käyttäjältä: -HL- - 31.07.10 - klo: 19.49
Okei, vanhemmille puhuttu ja harjattomat tulee.
Porukat on tän halvemman vaihtoehdon kannalla: http://www.hobbylinna.com/ezrun-combo-road-p-22732.html Sitten toinen vaihtoeho olisi http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Traxxas-Velineon-Extreme-Brushless-System-107789 tämä.
Kumpi näistä on tehokkaampi/parempi yhdistelmä?
Mites onko kummatikin vesitiiviitä?
Okei, Hobbylinnalta tuli viestiä että ezrun ei ole vesitiivis, vaikka moni on niin väittänytkin.

hobbywingin sivuilta ladattava user manual väittää että 2.0 versio on waterproof and dustproof, mutta ite oon saanut ainakin pölya sisuksiin
Niinpä näkyy.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

-HL-

No mites, kumpiko on tehokkaampi/parempi combo?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Joginen

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 02.08.10 - klo: 18.56
No mites, kumpiko on tehokkaampi/parempi combo?

Itellä tuo traxin oma combo ja voin vakuuttaa että tehoa on riittämiin. Olen ajellut 2s lipolla, eli tehoa on reservissä (3s lipo) aivan hemmetisti vielä. Muutenkin hyvän näköiset, eivät lämpiä mahottomasti ja joka tavalla laadukkaan oloiset.

Kummassakin on varmasti tarpeeksi potkua 2wd slashiin, sen verta honkelo se on ajettava vrt. esim crossiin. Olen ajellut tuolla combolla crossiradalla, hiekkakentillä ja metsässä. Kaikkialla tuntu toimivan hyvin ja potkua riitti.

jperala

Nyt kun koko etupää on uutta osaa niin lähti turhat väljät ohjauksesta, vaihdoin jopa etubulkin.. kun auto oli päreinä valmiiksi.
Tiger II