Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 2wd

Aloittaja Janezki, 13.04.08 - klo: 00.28

Daworder

juu ei varmasti
ja kyllä talvi ajot on nyt ajeltu, kun tuon kuntoon saan niin odotelkoon rauhassa kuivii kelejä.

Raisu

Älä nyt pelästy ekasta palaneesta noparista :wink:
Meillä on noita Traxxasin nopareita käytetty säälittä ja yksikään ei ole hajonnut lumesta tai vedestä.
Kaikki ne hajoaa aikanaan jotkut kestää hetken, jotkut vähän kauemmin...

Viime talven ajelin Hpi Savage Fluxilla nopari minigrip pussissa ilman ongelmia, huolehti vaan kondensiovedestä mitä pussiin tiivistyy ja että pääsee kuivumaan ajon loputtua.
Autotallini lämpeää 3kW rakennuslämmittimellä minkä edessä on hyvä kuivata autot, sopivan kaukana tietty :roll:

Itse ajelen polttismonsulla tänä talvena mutta kyllä siihenkin lumisuojia vähän joutuu virittelemään.

kojo

Itelläkin kyrvähtäny nopari kuivalla kesäkelillä, liekkö ollut neljäs tai viides käyttökerta.
Kannattaa aina olla sähköjä jemmassa kuten muitakin osia, jos mielii ajella useammin kuin kerran kuussa.
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Penguin

Meidän juniorit painaa menemään nelkulla umpihangessa eikä siinä olevaa VXL-3s-noparia ole suojattu mitenkään ja se on vanhaa mallia, jota ei edes väitetä vesitiiviiksi. Varmaan se jonain päivänä antautuu sekin, mutta toisaalta on mulla kesällä 20°:een lämpötilassa kuivalla kelilläkin nopari antautunut ensimmäisellä akullisella. Välillä menee takuuseen, usein ei. Jos tosiaan haluaa ajamisen varmistaa, niin pitää aina olla varaosat kotona, muuten ei koskaan tiedä mikä sen ajamisen pysäyttää. Vaihtoehtoisesti on auttanut sekin, kun on riittävästi kalustoa, että voi vaan vaihtaa toiseen autoon  :wink:
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Olkku

Lainaus käyttäjältä: Penguin - 01.01.11 - klo: 20.47
Meidän juniorit painaa menemään nelkulla umpihangessa eikä siinä olevaa VXL-3s-noparia ole suojattu mitenkään ja se on vanhaa mallia, jota ei edes väitetä vesitiiviiksi. Varmaan se jonain päivänä antautuu sekin, mutta toisaalta on mulla kesällä 20°:een lämpötilassa kuivalla kelilläkin nopari antautunut ensimmäisellä akullisella. Välillä menee takuuseen, usein ei. Jos tosiaan haluaa ajamisen varmistaa, niin pitää aina olla varaosat kotona, muuten ei koskaan tiedä mikä sen ajamisen pysäyttää. Vaihtoehtoisesti on auttanut sekin, kun on riittävästi kalustoa, että voi vaan vaihtaa toiseen autoon  :wink:

Kerroppas mikä säädin sulla on mennyt kuivalla ekalla akullisella niin osaa vähän varoa.

Daworder

joo varaosii toki on hyvä olla mutta nopari varaosana on omalle pussille hiukan tyyris varsinkin jos joutuu nin kovin usein vaihtaan.

Nitrossa ei ainakaan olis tuota +100e noparia joka rikkoontuis muutaman ajon jälkeen. vois perus huolto kustannuksilla selvitä. Sähköjen päälle kun ei tajuu mitään mutta perus ruuvailut korjailut ja säätämiset vois onnistuu iteltä jotenkin.
kaks autoo kun olis niin ei tulis kauheen pitkii keskeytyksii ajoon.

Mitenkäs Toi nopari tuosta moottorista irroitetaan? kolvailu ja sähkö liittimet on hiukan oudompia asioita itelle.

matti.l

Lainaus käyttäjältä: Olkku - 01.01.11 - klo: 20.57
Lainaus käyttäjältä: Penguin - 01.01.11 - klo: 20.47
Meidän juniorit painaa menemään nelkulla umpihangessa eikä siinä olevaa VXL-3s-noparia ole suojattu mitenkään ja se on vanhaa mallia, jota ei edes väitetä vesitiiviiksi. Varmaan se jonain päivänä antautuu sekin, mutta toisaalta on mulla kesällä 20°:een lämpötilassa kuivalla kelilläkin nopari antautunut ensimmäisellä akullisella. Välillä menee takuuseen, usein ei. Jos tosiaan haluaa ajamisen varmistaa, niin pitää aina olla varaosat kotona, muuten ei koskaan tiedä mikä sen ajamisen pysäyttää. Vaihtoehtoisesti on auttanut sekin, kun on riittävästi kalustoa, että voi vaan vaihtaa toiseen autoon  :wink:

Kerroppas mikä säädin sulla on mennyt kuivalla ekalla akullisella niin osaa vähän varoa.
Ei se sitä tarkoita että jos jollain hajoaa säädin eka akullisella, niin se hajoaisi jollain muullakin. Kun yhtälailla missä tahansa muussakin tuotteessa voi olla valmiiksi viallinen osa ts. DOA. Joten periaatteessa mikä tahansa uusi säädin/moottori/servo voi hajota heti, näistä kun ei koskaan tiedä.

Lainaus käyttäjältä: Daworder - 01.01.11 - klo: 21.22
Mitenkäs Toi nopari tuosta moottorista irroitetaan? kolvailu ja sähkö liittimet on hiukan oudompia asioita itelle.

Joko mooottorin johtojen puolivälissä on liittimet tai sitten noparista irtoavat moottorin johdot. Kolvia et noparin irroittamiseen tarvitse ja saattaa takuutkin raueta jos kolvia vilautat väärään paikkaan.
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Chili

#2947
Nopari irroitetaan moottorista liittimillä, kolmen johdon välillä jotka menevät mottiin, on kutiste sukkaa, repi irti varovasti, ettet kuitenkaan pilaa johtoja, katso myös miten päin ne ovat ennenkuin irroitat.
Ja voin sanoa että on polttiksissakin ongelmaa, motti hajoaa jos ilmanputsari unohtuu, se jatkuva säätö, että moottori pyörii piikillä. Kaikki nämä ongelmat ovat itselläni ja sen takia olen iloinen että takakontissa on varalle släsh.
Voit ostaa myös halvempia kiinanopareja, jotka tosin ovat takuuttomia, ja mysteerejä, mutta itselläni ne ovat toimineet ja hajonneet vaan omista virheistä.
Kuva irroitettavista kohteista: http://s1226.photobucket.com/albums/ee409/chilirc/?action=view&current=liittimet.png (kolmas johto ei näy)
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Daworder

kiitoksii, taas viisastu hiukan että mistä lähtee johtoja irrotteleen :grin:

Joo toi nitron säätely on varmaankin osansa tuota harrastusta, sinänsä varmaan mukavaa jos ei vaan koko homma mee säätelyks. Mutta vara autoks tuota vaan kaavailin, halpakin ois toi 0.15 sport aloiteltavaks, meni vähän ot:eeks taas  :smiley: 

Chili

Onkos slässin vakio iskareille olemassa jäykempää jousi settiä, koska nyt perä raahaa maata eikä nouse, ei tee mieli edes hyppiä =(
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Penguin

Lainaus käyttäjältä: Olkku - 01.01.11 - klo: 20.57
Kerroppas mikä säädin sulla on mennyt kuivalla ekalla akullisella niin osaa vähän varoa.

Epäoleellista, syystä jonka matti.l aiemmin kirjoitti. Valmistajan vaihtama uusi samanlainen toimi sen jälkeen toista vuotta kunnes poltin - itseasiassa juniori poltti - sen reilusti liian suurilla virroilla. Kyseessä siis todellakin oli enemmänkin maanantaikappale tai DOA, kuten voi olla tämäkin keskusteltu tapaus.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

ajv

#2951
Kylpyammekäyräähän ne elektronisten laitteidenkin hajoamiset noudattavat:

Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Daworder

mites nopari ajetaan sisään?tai harjaton moottori tai muu elektroniikka?

ajv

#2953
Ei mitenkään. Tuossa kyseisessä kylpyammekäyrässa on ehkä hieman väärät käsitteet jos/kun nyt puhutaan elektroniikkasta. Otin googlella ekan kuvan :) Elektroniikassa tuo ensimäinen kausi on ehkä "ennenaikaiset hajoamiset" tjsp.

Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

jon.lindgren

@Daworder:
Älä ole puusilmä :evil:
Turhat viestit voi jättää kirjoittamatta :police:

Daworder

#2955
Juu otetaan silmä käteen.

Mutta sopiikos släshiin tälläinen nopari joka esim summitissakin,kustantais n. 70euroo
http://www.hobbylinna.com/traxxas-evx2-p-19194.html

ajv

Sopiihan se slashiin jos siinä slashissa on tolle sopiva harjallinen moottori.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Chili

Älä turhaan katsele nopareita, koska uskon että RF korjaa takuu asian.
Jos ei niin osta uusi samanlainen ebaysta tai liquidilta niin saat halvalla.
Kaikki muut kehuvat noparia, sinulla oli vain huonoa onnea.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Daworder

Jees näin teen  :smiley:
Ja kiitti kaikille jotka jaksoivat kommentoida ja jeesata, ilmottelen miten huomenna rf kanssa kävi  :grin:

Daworder

Noniin tuli soiteltuu RF ja eipä siinä sen kummempii sanottu kuin että Moottori ja nopari vaan Lähetetään heille ja about viikon kestää niin ilmeisesti sais uuden, näin ainaki käsitin sen :smiley:

Miten toi moottori tuolla on kiinni? vaiks kaipa se selvii kun tuota lähtee purkaan.

Penguin

Tästä ehdottomasti pisteet RF:lle. Esimerkillistä toimintaa tähän asti.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Daworder

joo ehdottomasti pisteet Rf:lle
Moottori oli yllättävän yksinkertaista irrottaa, odotin paljon suurempaa säätämistä.

Mitenkä kokoamis vaihees? pitääkö radio säätää uusiks tai muuta sellaista?
Uudessa Moottorissa (jos sellaista tulee vanhan tilalle) varmaan johdot valmiina kiinni, eli ei vaadi juottamista?

Paljastu samalla että toi vakio muovi pyörän hexi on antautunut ja jäänyt vanteen sisään jumiin joten pitäs ne uusia alumiinisilla.
Laitan LiquidRc tilausta niin onko susitteluja mitä muuta kannattais tuosta vakio släshistä samalla uusia niin sais samaan tilaukseen laitettuu.

rami.lehto

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 01.01.11 - klo: 14.36

Monta VXL-3:sta kävi suihkussa viimesyksyn kura-ajeluissa ja hyvin kestivät.


En usko, onks kuvia? :grin:

Slash 2x4, Slash 4x4

Hegetus

Lainaus käyttäjältä: Daworder - 03.01.11 - klo: 15.08
Paljastu samalla että toi vakio muovi pyörän hexi on antautunut ja jäänyt vanteen sisään jumiin joten pitäs ne uusia alumiinisilla.


Se lähtee sieltä vanteen sisältä kyllä irti, ja sen saa sitten takaisin omalle paikalleen.....
Vai jätätkö sen sinne, ja tilaat uuden renkaan ja vanteenkin siihen?
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

rottapaavo

#2964



.
.

Daworder

Lainaus käyttäjältä: Hegetus - 03.01.11 - klo: 16.17
Lainaus käyttäjältä: Daworder - 03.01.11 - klo: 15.08
Paljastu samalla että toi vakio muovi pyörän hexi on antautunut ja jäänyt vanteen sisään jumiin joten pitäs ne uusia alumiinisilla.


Se lähtee sieltä vanteen sisältä kyllä irti, ja sen saa sitten takaisin omalle paikalleen.....
Vai jätätkö sen sinne, ja tilaat uuden renkaan ja vanteenkin siihen?

Siittä ei oikeen saa kiinni millään vahingoittamatta sitä, pieni pala jo lähti peräosasta johon se metalli tappi tulee, jos vähän viel lähtee niin sit ei pidäkiinni. kai se vetämällä lähtee mutta ei uskalla viel repii ku tarkotus tolla tehdä tyypit uuden noparin ja motin kans.

Tilailen alumiiniset tilalle ku maksaa vaan 10e ja revin ton vanhan muovisen pois, ei sentään rengasta tarvii vaihtaa :mrgreen:

Tuon takuu noparin meinaan laittaa sit minigrip pussiin ja nippusiteellä suuaukko kiinni jottei menis edes sitä roiskevettä siihen.

Chili

Ja takuu noparin meinasit polttaa heti?
Sinulle luvataan vedenkestävää, sinähän sen tarvitset, poltin noparin kun muumioin sen elmukelmuun, 30e lasku koska oli kiinalainen. Tilanne on melko sama, nopari kuumenee kyllä talvellakin. Älä käytä pusseja. Itse käytän pussia vain vastarissa, koska se ei kuumene.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Penguin

Sen hexin saa parhaiten irti työntämällä vastapuolelta. Voihan sinne alumiinisen laittaa tilalle ja sitten ostelet uusia vanteita. Noi muovihexit ei kuitenkaan paljoa maksa, vaikka ostais laatikollisen niitä. Eikö tällä VXL-mallissa muuten ole sellaisia hexejä, jotka napsahtavat paikalleen siihen tappiin? Niiden ei pitäisi lähteä niin helposti renkaan mukana irti.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

hukka

Lainaus käyttäjältä: rottapaavo - 03.01.11 - klo: 16.32
Lainaus käyttäjältä: rami.lehto - 03.01.11 - klo: 15.11
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 01.01.11 - klo: 14.36

Monta VXL-3:sta kävi suihkussa viimesyksyn kura-ajeluissa ja hyvin kestivät.


En usko, onks kuvia? :grin:


Voi kuule, kuinka monta kertaa toi oma VXL-3 setti kävi suihkussa ja hyvin pelittää vieläkin. Joten omalle kohdalle osui ainakin tuo 100% waterproof noppa...

Kyllä on kestävä nopari tuo. Nelikko slashistä on hajonnu suunnilleen kaikki paitsi nopari ja servo, niin ja se spurrin suoja.

Ja on tuo Raminkin auto letkulla pesty moneen kertaan.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

rami.lehto

Lainaus käyttäjältä: hukka - 03.01.11 - klo: 20.54

Ja on tuo Raminkin auto letkulla pesty moneen kertaan.


En usko, onks kuvia?  :grin:
Slash 2x4, Slash 4x4