Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 2wd

Aloittaja Janezki, 13.04.08 - klo: 00.28

jon.lindgren

Lyhyeltä näyttää. Speden päälle ehkä.

allu 6

sabesta saa prolinen koria slashiin.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

MirosHima

tul jumpattua Asson V2 slipperi slashiin, josko sais suoraan pyöriviä spurreja jo tohonkin :)
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Kikko

Tuo Slashin takapää valahtanut ihan maihin joten oisko iskareissa tai jousissa häikkää. Vai oiskohan öljyissä. No kuitenkin katselin jo eilen pikaseen iskari/jousi comboja. Mites mitä merkkiä ja mallia porukka täällä suosittelee? Täytyykö ostaa suoraan big boret, vai joku muu? Mites onko http://www.rcplanet.com/Venom_Alum_Rear_Shock_Slash_p/vnr4140gm.htm tommoset mistään kotoisin? Ja mistä yleisesti kannattais hommata iskariosia?

Volvospede

Jousituksen korkeuteen vaikuttaa jouset, ei öljyt. Jouset voi vaihtaa jäykempiin tai alkuperäisiä voi kiristää laittamalla niitä muovisia esijännityspalikoita iskarin runkoon jousen yläpuolelle. Tietty jos auto vetässy törkeet voltit voi iskarin varsi olla vääntynyt ja voi jumitella jousitusta ala-asentoon. Ja myös ne muoviset vetarien teleskooppi liuku osaset jumittelee välillä jousituksen ihan tönkös eikä perä nouse enää kunnolla ylös. Ja alatukvarsien nivelet voi jumittaa, eli ota iskarit irti ja varmista että kaikki liikkuu herkästi ja irtonaisista iskareista näkee onko varret taipunu.

Alkuperäinen iskari on ihan hyvä ja niihin voi ostaa jäykemmät varret jos tuntuu taipuilevan, maksaa muutaman euron. Hot racing jousilajitelma tais maksaa 6dollaria liquidRC:stä kun ostin itelle ja hyvin on pelannu. Iskareiden vaihtamisella toisiin ei paljoa saavuta ja niitä uusia pitää huoltaa kuitenkin samalla tavalla kuin alkuperäisiä, joten mä ainakin suosittelen vaan fiksailee ne alkuperäiset kuntoon jos niissä jotain on rikki. Ja uudet öljyt kannatta vaihtaa tietenkin.

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Kikko

Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 11.04.12 - klo: 09.38
Jousituksen korkeuteen vaikuttaa jouset, ei öljyt. Jouset voi vaihtaa jäykempiin tai alkuperäisiä voi kiristää laittamalla niitä muovisia esijännityspalikoita iskarin runkoon jousen yläpuolelle. Tietty jos auto vetässy törkeet voltit voi iskarin varsi olla vääntynyt ja voi jumitella jousitusta ala-asentoon. Ja myös ne muoviset vetarien teleskooppi liuku osaset jumittelee välillä jousituksen ihan tönkös eikä perä nouse enää kunnolla ylös. Ja alatukvarsien nivelet voi jumittaa, eli ota iskarit irti ja varmista että kaikki liikkuu herkästi ja irtonaisista iskareista näkee onko varret taipunu.

Alkuperäinen iskari on ihan hyvä ja niihin voi ostaa jäykemmät varret jos tuntuu taipuilevan, maksaa muutaman euron. Hot racing jousilajitelma tais maksaa 6dollaria liquidRC:stä kun ostin itelle ja hyvin on pelannu. Iskareiden vaihtamisella toisiin ei paljoa saavuta ja niitä uusia pitää huoltaa kuitenkin samalla tavalla kuin alkuperäisiä, joten mä ainakin suosittelen vaan fiksailee ne alkuperäiset kuntoon jos niissä jotain on rikki. Ja uudet öljyt kannatta vaihtaa tietenkin.

Joo täytyy ottaa ne iskarit irti ja kattoo missä kunnossa on. Perä kyllä nousee ylös kun kädellä pitää puskurista kiinni, mutta kun irti päästää niin tipahtaa "tonttiin". Etupää on iha jäykkä ja hyvä. Tohon on vaihdettu jotku toiset iskarit/jouset edellisen omistajan toimesta, mutta merkistä ei tietoa.

Kiitos paljon hyvästä vastauksesta. Ihan aloittelija olen näiden autojen kanssa joten tyhmiin kysymyksiini saatte vielä pitkään tottua :)

allu 6

Sulla on todennäköisesti tullut iskareista öljyt pihalle.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Volvospede

Lainaus käyttäjältä: allu 6 - 11.04.12 - klo: 15.45
Sulla on todennäköisesti tullut iskareista öljyt pihalle.

Todennäköisesti. Mutta ei se tohon perän korkeuteen vaikuta.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

nakke168

mun kaverilla on rustler ja siinä ei toimi nopeuden säädin :cheesy:

Volvospede

Lainaus käyttäjältä: nakke168 - 12.04.12 - klo: 07.11
mun kaverilla on rustler ja siinä ei toimi nopeuden säädin :cheesy:

:sad: Voi ei!  :sad:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

allu 6

Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 11.04.12 - klo: 16.17
Lainaus käyttäjältä: allu 6 - 11.04.12 - klo: 15.45
Sulla on todennäköisesti tullut iskareista öljyt pihalle.

Todennäköisesti. Mutta ei se tohon perän korkeuteen vaikuta.
Kyllä ultimassa oli viime talven seisomisen jälkeen perä valahtanut alas.kaikki oilit oli pihalla iskareissa.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Volvospede

Lainaus käyttäjältä: allu 6 - 12.04.12 - klo: 22.12
Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 11.04.12 - klo: 16.17
Lainaus käyttäjältä: allu 6 - 11.04.12 - klo: 15.45
Sulla on todennäköisesti tullut iskareista öljyt pihalle.

Todennäköisesti. Mutta ei se tohon perän korkeuteen vaikuta.
Kyllä ultimassa oli viime talven seisomisen jälkeen perä valahtanut alas.kaikki oilit oli pihalla iskareissa.

Eli jousituksen korkeus säädetäänkin siis öljyn määrällä eikä jousilla?  :grin:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Kikko

Otin irti takaiskarit ja jouset niin iskari tuntui olevan kunnossa. Jousi ehkä löysähkö. Täytyy vielä verrata etupään jousiin. Aattelin kuitenkin hommata tässä toiset jouset taakse niin katsotaan mihin muuttuu. Ja tietenkin laitan iskareihin uudet öljyt. Nyt en kerinnyt tarkistamaan vanhoja öljyjä enkä uusia saanut vielä kun ei niitä ole hommattuna. Minkäs merkkisiä jousia suosittelette ja mitä öljyä iskareihin?

Volvospede

Lainaus käyttäjältä: Kikko - 13.04.12 - klo: 09.00
Otin irti takaiskarit ja jouset niin iskari tuntui olevan kunnossa. Jousi ehkä löysähkö. Täytyy vielä verrata etupään jousiin. Aattelin kuitenkin hommata tässä toiset jouset taakse niin katsotaan mihin muuttuu. Ja tietenkin laitan iskareihin uudet öljyt. Nyt en kerinnyt tarkistamaan vanhoja öljyjä enkä uusia saanut vielä kun ei niitä ole hommattuna. Minkäs merkkisiä jousia suosittelette ja mitä öljyä iskareihin?

Tosta jousisarjat eteen ja taakse, 7€ per pää posteineen.
Tulee kolmet eri jäykkyiset jouset, pääsee säätelee eri oloihin sopivaks.

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=56799
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=56798
Noi on tietysti tarkoitettu slässin omiin iskareihin, eli jos tilalle on vaihdettu jotain ihan muuta ei välttämättä sovi.

Öljyiksi iskareihin tarkotettua silikoniöljyä, löytyy joka hobbykaupasta ja jäykkyys jotain luokka 40-50.
Iteltä löytyy pakista viel 60 mitä meinasin kokeilla kesällä isolla radalla.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

KariMK

Tuossa viime viikolla ostin pojalleni tommosen Slash tuolta vähästäkyrööstä. Kotosalla sitä hiukan tutkailin niin täytyy todeta että vaikuttaa ihan laadukkaalta. Olin kattovinani ettei missän lukenut "Made In China". Mutta, poika ainakin on tykännyt.
Kattelin netin syövereistä ja löysin saitin jossa olivat tehneet tähän runkoon pienen modin elikkä pidentäneet. Koppa oli malliltaan sama mutta taisi olla sekin muutettu / tehty uusi. Onko näitä modeja täälä suomessa kokeiltu / tehty? En nyt tähän pojan vehkeeseen mitään modifiointeja tekeen mutta jos itelle jostain löytäis käytetyn aihion niin siinä voisi kokeillakkin jotain. Noh, sen mitä nyt osaa ja kykenee.

Volvospede

Lainaus käyttäjältä: KariMK - 13.04.12 - klo: 10.35Kattelin netin syövereistä ja löysin saitin jossa olivat tehneet tähän runkoon pienen modin elikkä pidentäneet. Koppa oli malliltaan sama mutta taisi olla sekin muutettu / tehty uusi. Onko näitä modeja täälä suomessa kokeiltu / tehty? En nyt tähän pojan vehkeeseen mitään modifiointeja tekeen mutta jos itelle jostain löytäis käytetyn aihion niin siinä voisi kokeillakkin jotain. Noh, sen mitä nyt osaa ja kykenee.

Laitahan linkkiä moiseen pidennnykseen. Kyllähän tässäkin topikissa on noita itsetehtyjä runkoja ja suurin osa on vakiopituisia, ite tein 1cm pidemmän kuin vakio. Mutta yleensä noi runkomuutokset tehdään että saadaan matalampi painopiste eikä pituuden takia. Ja yks suosittu muutos on traxxas rustlerin pohjalevy ja siihen pidennyspalat ja näin saadaan matala (ja normaalipituinen) slash.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Kikko

Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 13.04.12 - klo: 10.13
Lainaus käyttäjältä: Kikko - 13.04.12 - klo: 09.00
Otin irti takaiskarit ja jouset niin iskari tuntui olevan kunnossa. Jousi ehkä löysähkö. Täytyy vielä verrata etupään jousiin. Aattelin kuitenkin hommata tässä toiset jouset taakse niin katsotaan mihin muuttuu. Ja tietenkin laitan iskareihin uudet öljyt. Nyt en kerinnyt tarkistamaan vanhoja öljyjä enkä uusia saanut vielä kun ei niitä ole hommattuna. Minkäs merkkisiä jousia suosittelette ja mitä öljyä iskareihin?

Tosta jousisarjat eteen ja taakse, 7€ per pää posteineen.
Tulee kolmet eri jäykkyiset jouset, pääsee säätelee eri oloihin sopivaks.

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=56799
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=56798
Noi on tietysti tarkoitettu slässin omiin iskareihin, eli jos tilalle on vaihdettu jotain ihan muuta ei välttämättä sovi.

Öljyiksi iskareihin tarkotettua silikoniöljyä, löytyy joka hobbykaupasta ja jäykkyys jotain luokka 40-50.
Iteltä löytyy pakista viel 60 mitä meinasin kokeilla kesällä isolla radalla.

Mahtaako muuten iskarissa lukea merkkiä? En muista mitkä edellinen omistaja mainitsi ne olevan. Tuota 40-50 jäykkyyttä itsekin kuvittelin, että voisi laittaa.

Volvospede

Joskus on logo iskarin yläpäässä, mut harvemmin. Ota kuva ja laita näkyville niin eiköhän joku tunnista mitkä ovat? ja nykyisten jousien mitoista voi päätellä käviskö nuo slässin omatkin jouset niihin.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Kikko

Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 13.04.12 - klo: 11.58
Joskus on logo iskarin yläpäässä, mut harvemmin. Ota kuva ja laita näkyville niin eiköhän joku tunnista mitkä ovat? ja nykyisten jousien mitoista voi päätellä käviskö nuo slässin omatkin jouset niihin.

Täytyy ottaa jousesta mitta ja laittaa tänne kuva iskarista.

ak72

Omassa Raptorissa kans takajouset tuntuu aika löysiltä eikä ne palauta ylös asti ellei nosta autoa perästä. Ehkä myös katselen jäykempiä jousia tuohon.
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

jon.lindgren

Perän ei ole tarkoitus nousta ylös asti. Jos se nousisi ylös ei ulosjoustoa olisi.
Perän pitäisi asettua ajoasennossa suunnilleen niin, että vetoakselit ovat vaakasuorassa.

ak72

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 13.04.12 - klo: 13.46
Perän ei ole tarkoitus nousta ylös asti. Jos se nousisi ylös ei ulosjoustoa olisi.
Perän pitäisi asettua ajoasennossa suunnilleen niin, että vetoakselit ovat vaakasuorassa.

Ahaa, kiitoksia aina sitä oppii uutta lyhyellä RC harrastusuralla. Toi perä"murikka" tuntuu olevan niin alhaalla maata, että tuntuu etteivät jouset palauta kunnolla.
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

jon.lindgren

Tossa olisi vähän säätövinkkiä radalle, miksei pihallekin.

http://www.absolutrc.se/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=34

Kikko

Moottorina on Velineon 4800kv ja esc on Turnigy 60 A. Millaiset Lipot tuohon kannattaisi laittaa? Yksi 5000 mah 2s lipo on laatikossa, niin onkohan sopiva?

Niin ja sitten vielä kun pitäisi tuo säädin saada ohjelmoitua Lipo cut off päälle. Tuollaisen http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2169 hommasin joskus niin käykö kyseiselle Turnigyn säätimelle ja miten tuo kytketään kiinni. Säätimessä on kiinni vain yksi liitin joka ei sovi tuohon. Mitkä piuhat ja mistä kuuluu tuohon kytkeä? Sori taas tyhmät kysymykset mutta ei vaan tajua kun noiden kanssa ei ole pelannut.

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: Kikko - 18.04.12 - klo: 10.50
Moottorina on Velineon 4800kv ja esc on Turnigy 60 A. Millaiset Lipot tuohon kannattaisi laittaa? Yksi 5000 mah 2s lipo on laatikossa, niin onkohan sopiva?

Niin ja sitten vielä kun pitäisi tuo säädin saada ohjelmoitua Lipo cut off päälle. Tuollaisen http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2169 hommasin joskus niin käykö kyseiselle Turnigyn säätimelle ja miten tuo kytketään kiinni. Säätimessä on kiinni vain yksi liitin joka ei sovi tuohon. Mitkä piuhat ja mistä kuuluu tuohon kytkeä? Sori taas tyhmät kysymykset mutta ei vaan tajua kun noiden kanssa ei ole pelannut.

Vastaanottimesta nopeudensäätimen piuha irti ja se tökätään tuohon korttiin. Sitten virrat päälle.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Kikko

Lainaus käyttäjältä: Diese-listi - 18.04.12 - klo: 11.15
Lainaus käyttäjältä: Kikko - 18.04.12 - klo: 10.50
Moottorina on Velineon 4800kv ja esc on Turnigy 60 A. Millaiset Lipot tuohon kannattaisi laittaa? Yksi 5000 mah 2s lipo on laatikossa, niin onkohan sopiva?

Niin ja sitten vielä kun pitäisi tuo säädin saada ohjelmoitua Lipo cut off päälle. Tuollaisen http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2169 hommasin joskus niin käykö kyseiselle Turnigyn säätimelle ja miten tuo kytketään kiinni. Säätimessä on kiinni vain yksi liitin joka ei sovi tuohon. Mitkä piuhat ja mistä kuuluu tuohon kytkeä? Sori taas tyhmät kysymykset mutta ei vaan tajua kun noiden kanssa ei ole pelannut.

Vastaanottimesta nopeudensäätimen piuha irti ja se tökätään tuohon korttiin. Sitten virrat päälle.

Ok. Kiitti neuvosta.

Leo14

Meneekö raptoriin toi slassin kori?
Team Durango desc210, Ansmann x2

MitsuEvo

Eiköhän mene koska se Raptor on vaan 2wd Slash eri korilla.

Rossari

Aika suureksi yllätykseksi slashi on kestävänpi, kuin e-maxx :shocked: Oon tehnyt vaikka minkälaisia hyppyjä jo näiden n. kahden viikon aikana. Tänään kylläkin kävi huonosti, kun testasin ajaa hyppyriin nii kovaa kuin lähtee ja hubi rikki. No kunnossa on jo :laugh: Hieno peli on
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Kikko

Jos vaihtaa 4 iskarin öljyt niin kuinka paljon menee öljyä? Kuinka monta putelia pitäisi hommata?