Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 2wd

Aloittaja Janezki, 13.04.08 - klo: 00.28

ak72

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 13.06.12 - klo: 21.35
Kaiva molempien räjäytyskuva ja vertaa osanumeroita.
Luultavasti sopii...

Juu näyttäs osaluettelon mukaan sopivan 2wd Slashin kanssa. 4wd:n koppa taitaa olla vähän erilainen, ainakin kuvissa näyttäis reikien olevan enempi lähekkäin kun 2wd:ssä.
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

jos

#3901
Onkos täältä kukaan tehnyt stampedesta konversiota släshiin ?? Itse olisin tekemässä  :smiley: . Kyselisin mitä osia tarvitsee vaihtaa, ainakin pohjalevy ja puskurit ?? Eikös ohjaus palat servosta tarvitse  vaihtaa  ?? Osanumeroita kaipaisin. Niin sais monster släshn  :evil:  :roll:

Siis autohan on 2wd spede, joka on niiltä ajoilta kun oli mekaaniset nopeudensäätimet :smiley: kyllä on kestävä auto
RaumRc

MitsuEvo

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 13.06.12 - klo: 21.53
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 13.06.12 - klo: 21.35
Kaiva molempien räjäytyskuva ja vertaa osanumeroita.
Luultavasti sopii...

Juu näyttäs osaluettelon mukaan sopivan 2wd Slashin kanssa. 4wd:n koppa taitaa olla vähän erilainen, ainakin kuvissa näyttäis reikien olevan enempi lähekkäin kun 2wd:ssä.

Kyllä pitäis sopia raptorin ja normi 2wd kopat keskenään, koska alustanahan on sama auto. 4wd koppa menee kans heittämällä päälle, maalaamattomassa kopassa ei taida olla reikiä valmiina joten ne voi siinä niitä tehdessä laittaa kohilleen.

ak72

Lämpenee aika hitosti edelleen Velineon motti asfaltti revittelyssä LiPo:lla, vaikka 20 pinioni ja jähytys-siili. Täytyy taukoja pitää ja odotella sitä hemmetin alumiini transukoteloa, onkohan ne lähteny soutuveneellä sitä tuomaan ameriikoista. :angry:
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

jon.lindgren

Kuinka lämmin moottori on? Onko mittaria?
Jos voit pitää kädellä moottorista kiinni se ei ole liian lämmin.
Jos et voi pitää kättä moottorilla edes sekunttia on moottori liian kuuma.

Skeidarutto

sitten kun on mittari käytössä ni paljos ammatti miehet sanoo moottorille asteissa sen maxsimi rajan olevan ? onko joku 60 astetta jo liikaa vai uskaltaako päästää johonkin 80 asteeseen, varmaan on moottori kohtasiakin eroja


Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 14.06.12 - klo: 21.41
Kuinka lämmin moottori on? Onko mittaria?
Jos voit pitää kädellä moottorista kiinni se ei ole liian lämmin.
Jos et voi pitää kättä moottorilla edes sekunttia on moottori liian kuuma.

ak72

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 14.06.12 - klo: 21.41
Kuinka lämmin moottori on? Onko mittaria?
Jos voit pitää kädellä moottorista kiinni se ei ole liian lämmin.
Jos et voi pitää kättä moottorilla edes sekunttia on moottori liian kuuma.

Sekunnin kaks ehkä voi juuri ja juuri pitää sormea moottorin kyljessä. Ei oo mittaria, pitäs ehkä ottaa töistä lainaan infrapunamittari.
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 15.06.12 - klo: 06.12
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 14.06.12 - klo: 21.41
Kuinka lämmin moottori on? Onko mittaria?
Jos voit pitää kädellä moottorista kiinni se ei ole liian lämmin.
Jos et voi pitää kättä moottorilla edes sekunttia on moottori liian kuuma.

Sekunnin kaks ehkä voi juuri ja juuri pitää sormea moottorin kyljessä. Ei oo mittaria, pitäs ehkä ottaa töistä lainaan infrapunamittari.

Lainaa se mittari niin et vahingossa polta konetta.
Mittareita saa n. 20€ Suomestakin.

Lainaus käyttäjältä: Skeidarutto - 14.06.12 - klo: 22.42
sitten kun on mittari käytössä ni paljos ammatti miehet sanoo moottorille asteissa sen maxsimi rajan olevan ? onko joku 60 astetta jo liikaa vai uskaltaako päästää johonkin 80 asteeseen, varmaan on moottori kohtasiakin eroja

60 on varmasti turvallinen. Marginaalia ei ole enää paljon joten lämpöä pitää seurata.
Itse, ja isolla tietoisella riskillä, kun ajoin Slashillä muovilaatikolla oli lämmöt 90. Kone kesti mutta olisi voinut palaakin.

Varmistakaa, että koneen sisälle ei pääse hiekkaa tai muuta roskaa. Johtojen väli pitää tilkitä hyvin, muuten kone on nopeasti entinen. Hannuhanhet pärjää tilkitsemättäkin mutta tiedostakaa kuitenkin riski.

Snipe

#3908
Kyseinen auto ostettu tännekkin ja vaikuttaa suht hauskalta kapistukselta.
Kulkee aivan riittävän lujaa 10v pojalle vakionakin.
Mitäköhän tulee rahdiksi jos tuolta http://www.amainhobbies.com/index.php/cPath/1_25_1466_926/n/RC-Cars-Trucks-Parts-Traxxas-Slash/sort/prh/page/1 tilailee hieman osia autoon vai onko jotain parempaa paikkaa tilailla osia autoon?
Itsellä ei noista sähkiksistä ole kokemusta yhtään niin nyt on hyvä syy koittaa hieman perusjuttuja opetella noista   :smiley:
Sitten vielä kysymys sopiiko tämä paketti http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__22593__Hobbyking_X_Car_Brushless_Power_System_9200KV_100A.html kyseiseen autoon?

Joo

Koska ko. autoon saa varaosia myös täältä Suomesta,niin tilaisin niitä varmaan täältä:
https://sabe.fi/hobby/index.php?mfgid=76&order_id=WO1339778302&grpid=3901
Niin siis varaosathan löytää helpoiten niin,että katsoo ohjekirjasta varaosan numerosarjan ja näpyttelee sen esimerkiksi linkittämäni liikkeen hakuun.

joksa

Lainaus käyttäjältä: Snipe - 15.06.12 - klo: 19.21

Sitten vielä kysymys sopiiko tämä paketti http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__22593__Hobbyking_X_Car_Brushless_Power_System_9200KV_100A.html kyseiseen autoon?

Sopiihan se mutta meillä kävi autossa paikallaan 8.5T moottori ja kulkuja oli vakiovälityksellä 19/90, aivan liikaa. Tuommoinen 3.5T varmaan kippaa auton seljälleen samantien :grin: Joten en suosittele ainakaan tuota konetta varsinkaan jos kuskilla ei ole paljoa kokemusta ajamisesta.
Kun paljon tekee niin sattuu ja kun paljon sattuu
niin tottuu. Kohta ei satu enää ollenkaan!

Snipe

Lainaus käyttäjältä: joksa - 15.06.12 - klo: 19.50
Lainaus käyttäjältä: Snipe - 15.06.12 - klo: 19.21

Sitten vielä kysymys sopiiko tämä paketti http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__22593__Hobbyking_X_Car_Brushless_Power_System_9200KV_100A.html kyseiseen autoon?

Sopiihan se mutta meillä kävi autossa paikallaan 8.5T moottori ja kulkuja oli vakiovälityksellä 19/90, aivan liikaa. Tuommoinen 3.5T varmaan kippaa auton seljälleen samantien :grin: Joten en suosittele ainakaan tuota konetta varsinkaan jos kuskilla ei ole paljoa kokemusta ajamisesta.

No jatketaan nyt hieman tyhmillä kysymyksillä :D
Mitä toi Turns: 3.5T tarkoittaa käytännössä siis, kun osassa on Turns: 13.5T?
Mikä ero on käytännössä noilla 5200KV/100A ja 9200KV/100A?
Mitäs toi 100A tai 150A meinaa noissa ja miten se vaikuttaa käytössä?

Kiitoksia aikaisemmista neuvoista kaikille.

MitsuEvo

Lainaus käyttäjältä: Snipe - 15.06.12 - klo: 22.01
No jatketaan nyt hieman tyhmillä kysymyksillä :D
Mitä toi Turns: 3.5T tarkoittaa käytännössä siis, kun osassa on Turns: 13.5T?
Mikä ero on käytännössä noilla 5200KV/100A ja 9200KV/100A?
Mitäs toi 100A tai 150A meinaa noissa ja miten se vaikuttaa käytössä?

Kiitoksia aikaisemmista neuvoista kaikille.

Turns tarkoittaa moottorin käämikierrosten lukumäärää, mitä isompi luku, sitä enemmän vääntöö ja pienempi luku taas tuo enemmän tehoa, mutta vähemmän vääntöä.

Sitten nuo 5200KV/100A ja 9200KV/100A. Eli ekassa on 5200KV moottori ja 100A nopeudensäädin. KV:lla ilmoitetaan kuinka monta kierrosta moottori ottaa yhdellä voltilla. Eli tuo 5200KV pyörisi esim. 7,4V jännitteellä n. 38500 kierrosta minuutissa, ja vastaavasti 9200KV pyörisi about 68000 kiekkaa minuutissa samalla jännitteellä. Pienempi KV luku tuo enemmän vääntöä mutta pyörimisnopeus on pienempi.

100A ja 150A meinaa noparin virrankestoa, A= Ampeeri. Se ei sinänsä muuten vaikuta käytössä, mutta noparin pitää kestää vähintään sen verran virtaa mitä moottori tarvii.

Snipe

Lainaus käyttäjältä: MitsuEvo - 15.06.12 - klo: 22.47
Lainaus käyttäjältä: Snipe - 15.06.12 - klo: 22.01
No jatketaan nyt hieman tyhmillä kysymyksillä :D
Mitä toi Turns: 3.5T tarkoittaa käytännössä siis, kun osassa on Turns: 13.5T?
Mikä ero on käytännössä noilla 5200KV/100A ja 9200KV/100A?
Mitäs toi 100A tai 150A meinaa noissa ja miten se vaikuttaa käytössä?

Kiitoksia aikaisemmista neuvoista kaikille.

Turns tarkoittaa moottorin käämikierrosten lukumäärää, mitä isompi luku, sitä enemmän vääntöö ja pienempi luku taas tuo enemmän tehoa, mutta vähemmän vääntöä.

Sitten nuo 5200KV/100A ja 9200KV/100A. Eli ekassa on 5200KV moottori ja 100A nopeudensäädin. KV:lla ilmoitetaan kuinka monta kierrosta moottori ottaa yhdellä voltilla. Eli tuo 5200KV pyörisi esim. 7,4V jännitteellä n. 38500 kierrosta minuutissa, ja vastaavasti 9200KV pyörisi about 68000 kiekkaa minuutissa samalla jännitteellä. Pienempi KV luku tuo enemmän vääntöä mutta pyörimisnopeus on pienempi.

100A ja 150A meinaa noparin virrankestoa, A= Ampeeri. Se ei sinänsä muuten vaikuta käytössä, mutta noparin pitää kestää vähintään sen verran virtaa mitä moottori tarvii.

Kiitoksia paljon tämä selvensi asiaa  :smiley:
Jos en siis ihan väärin ymmärtänyt niin moottorin Max Amps: 80A ja näillä arvoilla oleva nopari käy tuohon Max Cont Current: 80A
Max Burst Current: 95A


ak72

Mikä olis paras valmiiksi vanteelle liimattu rengas 2wd Slashii kuivalle sora/pikkukivi/hiekka radalle? Toi Raahen rc-rata on tehty tenniskentälle ja alustana kovaksi tamppaantunut hiekka. Jos saa Suomesta kohtuu hyvään hintaan niin se olis aina plussaa, tahtoo jenkeistä kun tilaa mennä se 2-3viikkoa vähintään.
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

ajv

Mä oon todennut Prolinen Badlandsit toimivaksi hiekkaradalla. Siis pelkästään takana. Edessä melkeen sama mikä rengas, yhtä huonosti ne pitää sivuttaissuunnassa hiekalla.

Siitä ei kyl ole tietoa saako valmiiksiliimattuna, varsinkaan suomesta.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

ak72

Lainaus käyttäjältä: ajv - 16.06.12 - klo: 14.42
Mä oon todennut Prolinen Badlandsit toimivaksi hiekkaradalla. Siis pelkästään takana. Edessä melkeen sama mikä rengas, yhtä huonosti ne pitää sivuttaissuunnassa hiekalla.

Siitä ei kyl ole tietoa saako valmiiksiliimattuna, varsinkaan suomesta.

Kiitos, laitoin tilaukseen Badlandsit. Ymmärsinkö oikein että näihin vanteisiin ei renkaita liimata:

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_926/products_id/145500/n/Pro-Line-Split-Six-22-30-Bead-Loc-Wheels-Red-Black-2-Slash-Rear

Tuolla kyllä sanotaan "WARNING: Not recommended for high speed brusless applications." Kannattasko nuihin kuiteski liimaan vähä laittaa varanvuoksi?



- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

allu 6

Joo ei pitäis tarvita liimaa.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 16.06.12 - klo: 18.40
Lainaus käyttäjältä: ajv - 16.06.12 - klo: 14.42
Mä oon todennut Prolinen Badlandsit toimivaksi hiekkaradalla. Siis pelkästään takana. Edessä melkeen sama mikä rengas, yhtä huonosti ne pitää sivuttaissuunnassa hiekalla.

Siitä ei kyl ole tietoa saako valmiiksiliimattuna, varsinkaan suomesta.

Kiitos, laitoin tilaukseen Badlandsit. Ymmärsinkö oikein että näihin vanteisiin ei renkaita liimata:

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_926/products_id/145500/n/Pro-Line-Split-Six-22-30-Bead-Loc-Wheels-Red-Black-2-Slash-Rear

Tuolla kyllä sanotaan "WARNING: Not recommended for high speed brusless applications." Kannattasko nuihin kuiteski liimaan vähä laittaa varanvuoksi?

Jättäsin koko vanteen kauppaa ja käyttäsin normaalia vannetta.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

MirosHima

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

-HL-

X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

-HL-

Mitä vanteita porukka käyttää tässä? Niitä on näihin koppi autoihin niin monella eri offsetillä, ettei oo enää mitään hajua mitkä käy...
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Gassu

Onko slashiin olemassa semmoista suojamuovi koteloa s'hköjen suojaksi? Ajattlin vain, että toi kerää kaikkea hiekkaa ja kakkaa toi alusta aika hyvin ni se olisi paljon helpompi puhdistaa. :huh:
Kalustona Traxxas slash ja HBX 1:10 rock crawler

Veskuvaan

Tämä viritys koteloi koko alustan

Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

jon.lindgren

Outwears tekee kankaisia, hengittäviä suojia. Sateenvarjokankaasta tai vastaavasta on TI-miehet tehneet toimivia virityksiä.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 18.06.12 - klo: 18.21
Mitä vanteita porukka käyttää tässä? Niitä on näihin koppi autoihin niin monella eri offsetillä, ettei oo enää mitään hajua mitkä käy...

Kaikkea sopivaa, pääsääntösesti vannevalmistajan tiedoissa lukee käykö. Etuvannehan on n.3mm leveempi( ts. offset on eri), mutta samaa vannetta voi käyttää ympäriinsä.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Gassu

Kiitos vastauksista, miten toi musta muovi juttu, niin pitääkö ruuvata aina irti kun laittaa akun ja virrat ja sit aina ruuvata ajon jälkeen pois? :undecided:
Kalustona Traxxas slash ja HBX 1:10 rock crawler

Veskuvaan

tarra kiinniteinen
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

polle

Eikö suojakori ole sama tehdä itse jostain muovikanisterista. En itse ainakaan maksaisi valmiista suojakorista, koska se on helppo tehdä itse.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Veskuvaan

voihan sen taiteilla vaikka turkkipellistä jos painolla ei ole väliä
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...