Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas E-Revo

Aloittaja Janezki, 19.04.08 - klo: 17.58

sjos

Kyllä se Tekini combo on seuraava "suurempi" hankinta ainakin revoon.
Tietysti hieman mietityttää sen jälkeen revon kestävyys, jos ampeerien kesto melkein tuplaantuu MMM:n jälkeen.  :grin:

Hieman kyllä itse varaudun tuohon fluxinkin kestävyyteen. On ollut nitro sava itsellä, ja kyllä sitä sai olla jatkuvasti parsimassa kasaan.
Oli siihen aikaan jo jonkilainen hd versiokin tuo SS.
Kyllä siitäkin diffit, vetarit yms purkaantu.
Ei tietysti missäännimessä voi huonoksi haukkua HPI:n tuotteita, mut on niiin paljon käyttäjästä tuo kestävyys kiinni.

Kuulun siihen sakkiin missä sääli on sairautta.  :grin:

Tänään suunnittelin lähteä montulle hieman ulkoiluttamaan revoa, katsotaan kuinka lämpöjen yms kanssa käy. 3akkuparia on nyt valmiiksi latailtu täyteen.

son loppu ny.

sjos

Tuli käytyä nyt siellä montullakin, ja tuliasiakin löytyi.  :lol:

Muutaman minuutin rälläyksen tulos. v



Ja hieman muutti badlands myös muotoaan, nyt on siitäkin sitten insertti kahdesta kohtaa poikki.



Nyt ei ole kun 2 sarjaa asfaltti kumekseja ehjänä/ajamattomana, 3 sarjaa noita jokapaikan renkaita enempi vähempi hajalla. Täytyy varmaan veistellä puusta pyörät kohta.  :grin:

3kpl tuli myös  banaani akkuja, ei onneksi vielä alkanut turboilemaan.
Ainut mikä autosta hajosi, nin akkulaatikon kannen sarana repesi puoleenväliin.

Tällä kokemuksella voinen nyt sanoa että on kestävä tuo revo.
Sai kyllä semmosta sikaa. Liki päänkokoinen kivikin tuli irroitettua maasta, siinä tällissä molemmat akutkin vääntyi ja kolmas sitten epäonnistuneen laskeutumisen seurauksena myös ison kiven päälle.

Auto ei ole kyllä enää mistään kohtaa uudennäköinen, joka puolelta löytyy kivien nirhaumia.

Mikä kuitenkin parasta lämmöt pysyivät siedettävällä tasolla, kone 80c, nopari 50c, akutkaan ei lämmenneet n 35c.
son loppu ny.

-rcmh-

Heh, olet tainnut antaa kenkää kunnolla revolles, joo ei nuo Badlandsit mitkään kaksiset renkaat ole, tai kumit on hyvät mutta nuo foamit on melkoiset haperot. :azn:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

EmDzei

Lainaus käyttäjältä: sjos - 22.08.09 - klo: 08.12
Infapunalämpömittarilla.
Täältä löytyy, eikä hintakaan kallis ole.

Heti maanantaina. Kiitos vinkistä!

Lainaa
Ei ole kuvaa dremelöidystä lähettimestä, eikä varmaan tän virman kameroilla sais kovin selkeää kuvaa.
Mutta, ei tuo niin ylivoimainen operaatio ole, akutha/batterithan eivät mahdu kaikki 8kpl vierekkäin sinne. Eli aina yks pullahtaa bois.

Otin akkutilasta päädyt pois. Alla kuvasarja.


Radiolähetin avattu p:n_päreiksi. Kahvan sisäpuolella on pari johtonipun vedonpoistajatappia. Ne kannattaa irrottaa operaation ajaksi.


Rautasahaa, poraa ja puukkoa. Eihän se ole kaunis..


Lähetin parsittu takaisin kuosiinsa.


Ei pullota yksikään akkuparisto. Ongelma ratkaistu!


Mielestäni selkeä moka Traxxasilta muuttaa E-Revon harjallisen radion akkutila pienemmäksi tässä harjattomassa mallissa.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

sjos

#544
Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 22.08.09 - klo: 16.17
Heh, olet tainnut antaa kenkää kunnolla revolles,

Kyllä sananmukaisesti sai kenkää, alkoi jo hieman hirvittää et kestääkö lipot, ja itseasiasssa ei kestäny. Yksi kenno repesi juotoksistaan irti, mut taas toimii.  :p

Lainaus käyttäjältä: EmDzei - 22.08.09 - klo: 18.04

Menit sitten vaikeimman kautta suurentamaan tuota batteri tilaa.
Sillä dremelillä (tai kopiolla) sai hienosti hiottua sieltä päädyistä muovia pois purkamatta mitään.  :grin:

Meinasin vielä pistää yhdet renkaat tilaukseen ja kokeilla olisko niistä kestämään tätä rääkkiä. Eli ProLine 40 series Mulcher.

son loppu ny.

iskä ajaa

Tää näyttää kyllä NIIN seuraavalle hankinnalle. Sjos on pistänyt renkaat sykkyrälle!
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

hamietti

noissa nakeissa on ainakin pitoa. varmasti hajoo jokupaikka. :evil:
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Miikaz

Lainaus käyttäjältä: hamietti - 23.08.09 - klo: 14.08
noissa nakeissa on ainakin pitoa. varmasti hajoo jokupaikka. :evil:

Nuo renkaat pitää todellahyvin ja ovat kyllä kestäneet käyttöä.

Tässä oma versio "e-revo":sta, tämä on alunperin polttis revo. Tekno-RC:n muutos osilla, 80A EZRUN ja 9xl moottori. Laatikossa forward only ja wide ratio. Käytän autoa 3s akuilla niin voi ajaa 5000 akun tyhjäksi murehtimatta lämmöistä ja kuitenkin yleis bashaukseen vauhti ja teho riittää mainiosti.   



Siinä oma monttu kalusto.


hamietti

hyym jotenkin tutun näkönen auto ja koppa.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

EmDzei

Lainaus käyttäjältä: sjos - 22.08.09 - klo: 22.42
Menit sitten vaikeimman kautta suurentamaan tuota batteri tilaa.
Sillä dremelillä (tai kopiolla) sai hienosti hiottua sieltä päädyistä muovia pois purkamatta mitään.  :grin:

Kokeilin ensin dremeliä, mutta huomattuani ruuvit, niin purin osiksi. Noin 10 minuutin juttu kaikkinensa.

Olet antanut kyllä kiitettävästi kuritusta autollesi kun kumipinnat noin irtoilevat.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

sjos

Lainaus käyttäjältä: EmDzei - 23.08.09 - klo: 22.02
Olet antanut kyllä kiitettävästi kuritusta autollesi kun kumipinnat noin irtoilevat.

Ehkä jonkun verran tuli annettua 6ässää, ja välithän on 54/22 eli wauhtiakin löytyy tarvittaessa.  :lol:

Tänään vihdoin saapui keskivetaritkin, ihan ok:lta vaikuttavat.
Jäävät kyllä vielä toistaiseksi hyllyyyn pölyttymään.

Ja tänään myös tilasin ja tyhjensin Saben hyllyn noista 40 series mulcher:sta.
Tulee 2 sarjaa niitä, ovat kuulemma senkin valmistuksen lopettaneet.

Korjasin badlandsinkin, oli insertti kahdessa osassa liimasin kontaktilla ja kunnon teippiä päälle, sekä teippailin renkaan sisäpuolenkin uusix.
On toi asetoni hyvää ainetta, sillä sai sulatettua liimat hyvin pois, eikä tuntunut rengas/vannekkaan ottavan itseensä.
son loppu ny.

Janezki

Kannattaa muuten ihan oikeasti kokeilla sitä kulutuspinnan rei'itystä ja vanteiden reikien tukkimista.
Rengas ei toimi jos se ei "hengitä" ja samalla pääsee (=lähtee) sieltä sisältä kosteus + moskat pois ajaessa.

sjos

Jep kyllä on kaikki käytössä olevat gummit reijitetty, 2 reikää / rengas.
Nii ja on tehty teipityksen jälkeen, eli teipeissäkin on reijät.
son loppu ny.

iskä ajaa

Mitä gummia tai sukkaa käytätte noiden iskareiden pölysuojana, saako sitä jostakin valmiina?
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

EmDzei

Lainaus käyttäjältä: sjos - 24.08.09 - klo: 20.08
Ehkä jonkun verran tuli annettua 6ässää, ja välithän on 54/22 eli wauhtiakin löytyy tarvittaessa.  :lol:

Ajan vakivälityksillä enkä ole löytänyt vielä niin isoa kenttää, että olisin ehtinyt laittamaan kaasun kokonaan pohjaan. Ensi sunnuntaina voisi kokeilla jollain tyhjällä asfalttiparkkipaikalla auton kulkua.

Lainaa
Ja tänään myös tilasin ja tyhjensin Saben hyllyn noista 40 series mulcher:sta.
Tulee 2 sarjaa niitä, ovat kuulemma senkin valmistuksen lopettaneet.

Pieni vinkki jos renkaiden saatavuus loppui: hanki eteen sileämmät/ tavalliset urarenkaat ja pistä vain taka-akselille nuo santapiikit. Hyväpitosilla takarenkailla auto menee muutoinkin keula kevyenä tai jopa pyörät ilmassa.

Lainaa
On toi asetoni hyvää ainetta, sillä sai sulatettua liimat hyvin pois, eikä tuntunut rengas/vannekkaan ottavan itseensä.

Hyvä vinkki! Ainakin parempi kuin mitä olen YouTubessa nähnyt. Siinä kaveri pisti renkaat viideksi minuutiksi uuniin.

Lainaus käyttäjältä: Janezki - 24.08.09 - klo: 20.33
Kannattaa muuten ihan oikeasti kokeilla sitä kulutuspinnan rei'itystä ja vanteiden reikien tukkimista.

Miksi vanteen reiät tulee tukkia? Olen jättänyt tukkimatta, mutta renkaisiin olen porannut kaksi neljän millimetrin reikää.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Miikaz

Lainaus käyttäjältä: Janezki - 24.08.09 - klo: 20.33
Kannattaa muuten ihan oikeasti kokeilla sitä kulutuspinnan rei'itystä ja vanteiden reikien tukkimista.
Rengas ei toimi jos se ei "hengitä" ja samalla pääsee (=lähtee) sieltä sisältä kosteus + moskat pois ajaessa.

100% ilmatiiviit renkaat on ainakin minun mielestä toimineet parhaiten. Eihän sinne renkaan sisälle kuulu kosteuden ja p*skan päästäkkään. Oikeistakaan autoista ei rei'itetä kumeja...

McJones

Lainaus käyttäjältä: Miikaz - 25.08.09 - klo: 07.38
100% ilmatiiviit renkaat on ainakin minun mielestä toimineet parhaiten. Eihän sinne renkaan sisälle kuulu kosteuden ja p*skan päästäkkään. Oikeistakaan autoista ei rei'itetä kumeja...
Oli jäänyt itsellä yhdestä 40-sarjalaisesta Road Ragesta ilmareikä pois. Liimaus 6S:llä ei ollutkaan ilmariivis, joten renkaasta tuli 6S:llä ajellessa aika kohtuullisen pian pallo. Reikä renkaaseen ja pihinä kävi. Suosittelen reikää jo lähtöruudussa em. kokemuksen perusteella.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

sjos

Lainaus käyttäjältä: EmDzei - 25.08.09 - klo: 01.43
Pieni vinkki jos renkaiden saatavuus loppui: hanki eteen sileämmät/ tavalliset urarenkaat ja pistä vain taka-akselille nuo santapiikit. Hyväpitosilla takarenkailla auto menee muutoinkin keula kevyenä tai jopa pyörät ilmassa.

On kokeiltu tuotakin. Badlandsit takana ja THE X edessä, mielestäni ei ole hyvä kompinaatio tuo erirengastus. On niin erilainen rengas kyseessä/sitä kautta erilainen pito eri paikoissa.
Eli en kyllä jatkossa meinaa ajella nuin, muutakun pakon edessä.  :roll:

Lainaa
Hyvä vinkki! Ainakin parempi kuin mitä olen YouTubessa nähnyt. Siinä kaveri pisti renkaat viideksi minuutiksi uuniin.

Uunia on kokeiltu ja keittämistä myös, eikä kummatkaan tee tuolle liimalle hevon kukkua.
Ja joskus aikasemmin oli hieman "huonompaa" liimaa, sitäkin sai keitellä baut tunnin, ei kiitos.

Asetonillakin sai jonkun reilu vartin sulatella ennenkuin antautui.
Joku tietysti sanoo: käytä jotain toista liimaa.. Tuolla ainakin pysyy noilla tehoilla, ei tarvitse uusix liimailla.
Liimaakin sain taas lisää, 1 20g pullo ja 1 50g pullo.



son loppu ny.

sjos



HA... tässä sitä taas ollaan. Yhen paikan ku saa parsittua taas "laukee" joku el.. paikka.
Täytynee menna poranterä laatikkoa kaivelemaan.

Pikkuhiljaa hiipii kyllä pienoinen epäilys tuon tekinin ostosta tähän vehkeeseen, ainakin meikäläisen käytössä.

Sellainenkin ajatus tullut takapuolen päätä kolkuttamaan, että täytyykö ostaa wielä ihan kokeilumielessä tuo fluxi. Näkis kestääkö se(kään) meijän firmassa..
son loppu ny.

Habaku

Joo, poranterä pinnejä on itekki tullu väsätyä. En tosin e-revoa omista, mut muihin autoihin. Jos osissa on varaa, niin kannattaa porata pikkasen isommalle tapille riekä. 0,5mm:kin kovasana jos ei tule murtumis vaaraa.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

iskä ajaa

Putkisokasta saa myös kätevästi pinnejä, tosin ei revoon, mutta johonkin hieman kevyempään käyttöön.

Keskitasauspyörästöllä voisi saada lisää kestävyyttä vetareihin (?) mutta siinä kyllä kiihtyvyys kärsii.
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

EmDzei

Lainaus käyttäjältä: Miikaz - 25.08.09 - klo: 07.38
100% ilmatiiviit renkaat on ainakin minun mielestä toimineet parhaiten. Eihän sinne renkaan sisälle kuulu kosteuden ja p*skan päästäkkään. Oikeistakaan autoista ei rei'itetä kumeja...

Minulla ei ole ilmanpainetta noissa renkaissa.. Myyjät ainakin ovat toitottaneet siitä, että tulisi tehdä parit reiät kumeihin. Vanteen reikien tukkimiselle en ole vielä kuullut perustetta. Yksi peruste niiden tekemiselle on ainakin liimausvaiheessa se, että kuivuu paremmin. Ehkä sen jälkeen vanteen reiät voisikin tukkia.

Lainaus käyttäjältä: sjos - 25.08.09 - klo: 12.53
HA... tässä sitä taas ollaan. Yhen paikan ku saa parsittua taas "laukee" joku el.. paikka.

Olemme juuri siinä myyjien haluamassa olotilassa eli hankimme kilpaa varaosia.  ;-) Luultavasti HPI Savage Flux on kestävämpi auto hyppyyttämiseen, mutta ketä tuollainen ajotyyli sitten palkitsee on oma stoorynsä. Videoissa tuo auto joko lentää jostain tai menee keula pystyssä. En ole nähnyt ajamista lainkaan. YouTuben lopputeksteissä mainitaan myös lähes aina särkyneistä osista..

Heivasin viime viikolla kuvat kardaanistani Traxxasin tukeen ja nyt huomasin heidän enkkufoorumillaan tiedon, että buytraxxas.comista saa teräskardaaneja about 45 dollarilla. Haluttaisi tilata, mutta ainakin rekisteröitymisvaiheessa tietojen antaminen painottuu kovasti amerikkalaiseen formaattiin: maana on Yhdysvallat, provinsiksi joutuu valitsemaan jonkin osavaltion ja puhelinnumerokin menee väkisellä väärin. Onko näin ettei buytraxxas.comista voi tavallinen valkoihoinen tilata sitten mitään Suomeen? Parempi kardaani on minun ostoslistallani numero yksi.

Yksi kysymys: hankkimani kardaanivaraosan #5650 (half shafts, center (internal splined (3)/ external splined (2))/ (plastic parts only) mukana jäi ylimääräiseksi osaksi kolme osaa (ympyröity punaisella renkaalla). Lyhyempi kardaanin ulkokuori ja pari pientä osaa, jotka menevät toisiinsa kiinni muodostaen minikardaanin. Mikä on näiden tarkoitus? Taata yhteensopivuus aikaisempaan Revoon? Vai kun autoon on asennettu torsten?

Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

jesi

Lainaus käyttäjältä: EmDzei - 25.08.09 - klo: 18.29
Heivasin viime viikolla kuvat kardaanistani Traxxasin tukeen ja nyt huomasin heidän enkkufoorumillaan tiedon, että buytraxxas.comista saa teräskardaaneja about 45 dollarilla. Haluttaisi tilata, mutta ainakin rekisteröitymisvaiheessa tietojen antaminen painottuu kovasti amerikkalaiseen formaattiin: maana on Yhdysvallat, provinsiksi joutuu valitsemaan jonkin osavaltion ja puhelinnumerokin menee väkisellä väärin. Onko näin ettei buytraxxas.comista voi tavallinen valkoihoinen tilata sitten mitään Suomeen? Parempi kardaani on minun ostoslistallani numero yksi.


Lainaus sivustolta:
LainaaWhy don't you ship international orders from your site?

For international orders, our standard shipping and handling rates do not apply, and the site currently does not calculate actual shipping charges for international orders. Our international customers are welcome to contact us by phone at 972-265-8000 (or e-mail: support@Traxxas.com) for help in obtaining parts directly from Traxxas or through our worldwide partners.
/ Jere Siirilä

Janezki

EmDzei:
Se reikä kun on siinä vanteessa sisäkehällä, josta vesi, hiekka, yms. keskipakoisvoiman ansiosta oikein ahtautuu sinne renkaan sisälle.

Lainaus käyttäjältä: Miikaz - 25.08.09 - klo: 07.38
100% ilmatiiviit renkaat on ainakin minun mielestä toimineet parhaiten. Eihän sinne renkaan sisälle kuulu kosteuden ja p*skan päästäkkään. Oikeistakaan autoista ei rei'itetä kumeja...
100% tiivistä rengasta et tule pienen ajelun jälkeen näkemään, tai saapi olla melko jämäkät liimat tai alitehoinen auto.
Ilman täytyy liikkua siellä renkaassa, tämä avittaa mm. iskareiden toimintaa hypyissä. Tarpeeksi kun tulee kehänopeutta kumille niin "tiivis" kumi jääpi sellaiseksi kivaksi mollukaksi ja/tai repeää.
Tietysti joku voi tykätä ajella sellaisilla pomppupalloilla...

Oikeassa autonrenkaassa tahtoo yleensä olla ylipainetta, jonka takia reikien tekemistä koetetaan välttää.  :smiley:

sjos

#564
Kilvanhan niitä osia joutunee ostelemaan.
Sain korjattua vetarin, laitoin poranterän pätkän tapiksi. Samalla tuli jokunen ylimääräinenkin.

Eikun taas hymyssäsuin ajelemaan. Autossa olleet akut ajelin ns tyhjiin baut 5min ja uuet tilalle, niillä ajelin baut 10min. Ja sen jälk tuli taas tutut savut MMM:stä, et näin taas täällä. Aarne Tanninen kuittaa ja lopettaa..

Kerpele...
son loppu ny.

-rcmh-

#565
Lainaus käyttäjältä: EmDzei - 25.08.09 - klo: 18.29
Luultavasti HPI Savage Flux on kestävämpi auto hyppyyttämiseen, mutta ketä tuollainen ajotyyli sitten palkitsee on oma stoorynsä. Videoissa tuo auto joko lentää jostain tai menee keula pystyssä. En ole nähnyt ajamista lainkaan. YouTuben lopputeksteissä mainitaan myös lähes aina särkyneistä osista..

Kyllä Sava on kestävämpi hypyissä ja missä ajossa tahansa kuin Revo.

Tämä auto palvelee juuri HC bashereita mitkä haluaa hyppiä isosti, ei vois siihen hommaan olla parempaa autoa.

Et ole nähnyt ajamista? tässä esim. sava radalla vakiokuntoisena vain renkaat vaihdettu.


tossa toinen video, kyllä savagellakin ajaa voi.


HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

nnikkem

Toi Sava näyttää aivan "möykyltä" joka liikkuu eteenpäin tuoolla radalla.  :mrgreen:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

-rcmh-

Niinhän se onkin möykky, melkoinen tankki tuolla buggyjen keskellä :laugh:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

iskä ajaa

Senverran "siististi" kaveri vie autoa että tuossahan kestäis vaikka Nikko :grin:
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

EmDzei

Lainaus käyttäjältä: sjos - 25.08.09 - klo: 18.49
Eikun taas hymyssasuin ajelemaan. Autossa olleet akut ajelin ns tuhjiin baut 5min ja uuet tilalle, niillä ajelin baut 10min. Ja sen jälk tuli taas tutut savut MMM:stä, et näin taas täällä.

Jos yhtään lievittää, niin rassistani meni myös joku rikki - tosin ehdin ajella jo tunnin verran. Nuolen kohdalta pääsee liikkumaan noin 1 cm ja takarangas asettuu vinoon kulmaan. En ole vielä avannut nuolen osoittamaa kohtaa, koska vika on sinisten kumisuojien alla.



Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 25.08.09 - klo: 18.53
Kyllä Sava on kestävämpi hypyissä ja missä ajossa tahansa kuin Revo.

Mainiot videot Savage Fluxista. Hyvin se vetää! Yllättävän korkea peli ja kovasti etupainoinen hyppyjen alastuloissa. Saat laittaa vastaavia videoita E-Revostakin, jos tiedät linkit. Iloksihan noita katselee pelkkien bashauksien jälkeen.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria