Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas E-Revo

Aloittaja Janezki, 19.04.08 - klo: 17.58

jesi

Ei kokemusta, mutta uskoisin että on hauska jos noi sukset kiinnittää hekseihin.

*fäp fäp fäp fäp*
/ Jere Siirilä

k0rppi

Lainaus käyttäjältä: k0rppi - 17.01.10 - klo: 17.52
uus e-revo täälläkin suunnalla since perjantai. alkuunsa ei muuta kun paketti auki ja auto osiks. tänään duunailin swaybar kitin kiinni, jousten vaihto jäykempiin ja samalla vaihdoin iskareihin öljyt sisään ja onneksi näin, koska iskareissa oli jokaisessa eri verran öljyä. pahimmassa tapauksessa öljyn pinta oli n.10mm yläreunasta ja parhaillaan öljyä oli n.2mm yläreunasta. jokaisessa tapauksessa pumpatessa kuului kun ilmakuplat liikkui.

seuraavat rojektit tulee sitten noparin johdotuksiin ja kardaanin suojaukseen mikäli tarvetta esiintyy.

kaupoilta pitäisi käydä etsimässä "suihkuhattu" niin saa suojattua sisälmykset vedeltä ja lumelta.

pikanen testi sisällä ja lakatulla lattialla sutii ja keulii vaan 1x3s 5000mah zippyllä.

sjos

Taitaa sukset olla huono kokeilu, ainakin karvattomassa revossa.
Itse kesällä ajelin takavetosena, ja siinä hommasa ei oo pienintäkään järkee.

Jos ei pysy hyppysissa neljälläkään vetävällä, kahdella ei oo mitään toivoakaan, pyörii vaan väkkäränä joka ilmansuuntaan.

son loppu ny.

sanppa75

Millaisen viskositeetin öljyjä olette käyttäneet etu/takaiskareissa?
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: Tzone - 19.01.10 - klo: 15.26
Törmäsin tämmöisiin.
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=11163&cat_name=REVO#

Ideana ihan hauska, mut mahtaako olla toimiva. Onko kokemuksia?

Kyllä sanoisin että melko turhat on, no ehkä jos Pantherin lavat taakse niin johonkin voisi lumella mennä.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

k0rppi

nappasin 60wt factory teamit ja duunikaveri oli sitä mieltä, että tuntuu melko hyvälle. sen kokemukseen luottaen ootellaan parempia kelejä. pikkasen on hakusessa vielä nuo esijännitysten säätelyt, mutta nekin selviää mitä pitää tehä, kun ajamaan pääsee.

Shamer

Tietääkö kukaan mitään kikkoja, miten saisi revon pitämään maavaransa korkeana?
(omistan polttiksen, mutta polttispuolella on näin talvella hiljaista joten kysympä täältä...)
Minulla on longtravel palat ja esijännitys äärimillään ja lt jouset.
Olen yrittänyt etsiä neuvoa jenkkifoorumeilta ja muualta, huomasin siinä samalla, että e-revoissa ja summiteissa ei noissa "Pushrodeissa" ole punaisia spacereita(pitäisikö ne ottaa pois?) tosin mielestäni pushrodit lyhenevät silloin (summit ja revo käyttävät samoja pushrodeja).
Olen vaihtanut taakse 3. pistonit ja eteen 2. pistonit...

Auttaisiko jäykempi öljy? vai tuleeko autosta hyppykeppi jäykemmällä öljyllä? Olen myös harkinnut jäykempien jousien ostoa...

Shamer
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

sjos

Öljyjä jousia yms kokeilemalla.
Ja joka pistonil on omansa mittane pushrodi.

Mul oli kaikki jäykimmät jouset, siis trxn omista + 60wt öljyt, muistaakseni.
Ja aika hyvin piti korkeuden, tai ainakin halutun korkeuden, ei siis max korkeutta/maavaraa.
son loppu ny.

k0rppi

#998
Lainaus käyttäjältä: Shamer - 19.01.10 - klo: 21.48
Tietääkö kukaan mitään kikkoja, miten saisi revon pitämään maavaransa korkeana?
(omistan polttiksen, mutta polttispuolella on näin talvella hiljaista joten kysympä täältä...)
Minulla on longtravel palat ja esijännitys äärimillään ja lt jouset.
Olen yrittänyt etsiä neuvoa jenkkifoorumeilta ja muualta, huomasin siinä samalla, että e-revoissa ja summiteissa ei noissa "Pushrodeissa" ole punaisia spacereita(pitäisikö ne ottaa pois?) tosin mielestäni pushrodit lyhenevät silloin (summit ja revo käyttävät samoja pushrodeja).
Olen vaihtanut taakse 3. pistonit ja eteen 2. pistonit...

Auttaisiko jäykempi öljy? vai tuleeko autosta hyppykeppi jäykemmällä öljyllä? Olen myös harkinnut jäykempien jousien ostoa...

Shamer

jäykemmät öljyt vaikuttaa vaan puristus ja paluu vaimennukseen. omassa e-revossa lt jouset on lyhyemmät, kuin kiinni olleet jouset. jäykemmillä jousilla saat sen auton istumaan korkeemmalla, mutta siinä on se kenguru efekti vaarana, johonka auttaa jäykempi öljy. liian jäykkä öljy taasen aiheuttaa sen, että iskunvaimennus ei kerkee painumaan/palauttamaan autoo tarpeeks ylös ennen seuraavaa pomppua.

sinänsä ihme, että pistäävät moiset jouset lt pakettiin.

elikkä yhteenvetona: jousista loppuu voima jos auto ei nouse maksimikorkeuteen säätöjä kirimällä. öljyn jäykkyys vaikuttaa puristukseen ja palautumiseen (löysä öljy = palautuu nopeemmin = kenguru)
toelinkkien siirtäminen sisimpiin reikiin auttaa korkeuteen myös.

jos auto pomppii niin liian löysät öljyt on kehissä suhteessa jousien palautusvoimaan.

Shamer

Jes, kiitos paljon infosta, juuri tällaista hainkin!

Shamer
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

McJones

Kannattaa myös tsekata, että pivot ball -nivelet liikkuvat herkästi. Jos ne junnaaa syystä tai toisesta, on seurauksena todennäköisimmin se, että jousitus tahtoo jäädä pohjaan eikä jouset nosta autoa ylös.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Shamer

On jo tarkistettu :)
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

EmDzei

Mitä niksiksi kun jouset ottavat hieman runkoon kiinni ja estävät kitkattoman liikeradan? Näin tapahtuu takana.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

sjos

Heität prikan tai kaks kiinnityspisteen väliin, eli iskarin ja sen palikan väliin..
son loppu ny.

k0rppi

Lainaus käyttäjältä: EmDzei - 22.01.10 - klo: 09.49
Mitä niksiksi kun jouset ottavat hieman runkoon kiinni ja estävät kitkattoman liikeradan? Näin tapahtuu takana.

swaybar kitissä tuli prikat, mitkä piti asentaa rockerin pultin ja rungon väliin, joka nosti yläpäätä n.2mm ylöspäin.

the man

Tietääkö kukaan että miten nuo hpi:n jenkki korit sopivat ERBEEN, eli pitääkö hirveästi modailla ja sellaista? Lähinnä oli mielessä nuo kopat.

grave robber  http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=7167
dodge charger  http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=7184
pontiac gto  http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=17000
Karvaton ERBE

Gallov

Nyt itselläkin olis sitten tuon Revon hankita edessä... Aika hyvältä autolta kyllä vaikuttaa, mutta ongelmanani on, että mistä tuon tilaisi, kun Suomalaiset paikat pitävät melko suolaisia hintoja noissa.
Tuolta rcplanetista olen tälläistä pakettia ihastellut:http://www.rcplanet.com/Traxxas_E_Revo_Electric_Monster_Truck_RTR_Combo_p/tra5605com2.htm
Hinta ei ainakaan vaikuttaisi kovin järjettömältä ja pääsisi sitten heti rikkomaan tuota :) Tietty laturi pitäisi hommata täältä Suomesta. Täysi amatööri olen näitten RC-hommien kanssa, joten jos joku osaa ehdottaa parempaa paikkaa, niin neuvot otetaan vastaan. Revo olisi sitten ensimmäinen RC-auto sitten lapsuuden nikkojen.

sjos

Tarkistan vielä että olet juurikin harjallista ostamassa etkä harjatonta.
Ja kyllä tuossa laturi tulee mukana, ainut vaan että on 110v/12v, eli akusta (12v) saa täällä kyllä latailtua muttei verkkovirralla.
son loppu ny.

Gallov

Juu, harjallista olen ostamassa. En oikein näe syytä ostaa harjatonta ensimmäiseksi autoksi. Ja luulenpa, että vauhti riittää tuollakin koneella... ainakin näin aluksi :)

Saa nähdä mitä tullimies sitten verottaa tuosta täällä Suomen puolella. Ilmeisesti vähän tuuripeliä, et minkä verran tullia noihin lätkäistään.

sjos

Ei mene kuin alvit, ei tullia.
Tuli kyseltyä tuokin asia tullin "asiantuntialta", kun näissä vehkeissä ei suoranaisesti ole muovia.

auto + postit + 22% =  :grin:
son loppu ny.

Gallov

Ai, no hyvä homma! Eipä tarvi sitten verosta murehtia.
Kiitos ja kumarrus infosta  :grin:

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: the man - 25.01.10 - klo: 17.46
Tietääkö kukaan että miten nuo hpi:n jenkki korit sopivat ERBEEN, eli pitääkö hirveästi modailla ja sellaista? Lähinnä oli mielessä nuo kopat.

grave robber  http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=7167
dodge charger  http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=7184
pontiac gto  http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=17000

En tiedä sitten e-revosta, mutta ainakin Revo 3.3:seen meni heittämällä HPI:in jenkkikopat.
Luulisin että menee myös erbeen.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

sjos

Eikse 3.3nen ole samalla akselivälillä mitä erbe, muistelisin ma.
son loppu ny.

k0rppi

Lainaus käyttäjältä: Gallov - 25.01.10 - klo: 18.39
Nyt itselläkin olis sitten tuon Revon hankita edessä... Aika hyvältä autolta kyllä vaikuttaa, mutta ongelmanani on, että mistä tuon tilaisi, kun Suomalaiset paikat pitävät melko suolaisia hintoja noissa.
Tuolta rcplanetista olen tälläistä pakettia ihastellut:http://www.rcplanet.com/Traxxas_E_Revo_Electric_Monster_Truck_RTR_Combo_p/tra5605com2.htm
Hinta ei ainakaan vaikuttaisi kovin järjettömältä ja pääsisi sitten heti rikkomaan tuota :) Tietty laturi pitäisi hommata täältä Suomesta. Täysi amatööri olen näitten RC-hommien kanssa, joten jos joku osaa ehdottaa parempaa paikkaa, niin neuvot otetaan vastaan. Revo olisi sitten ensimmäinen RC-auto sitten lapsuuden nikkojen.

omani tilasin täältä http://www.modelsport.co.uk harjattomana ja ilman akkuja. samalla sitten otin laturin ja muuta sälää. laturiin joutui kaivamaan tietämäkoneen virtajohdon ja täts it. postikulut oli 27£ ja 8 päivää kesti tilauksesta kun paketti oli kotiovella. akkuja sitten http://www.hobbyking.com

Gallov

Just just.
Tuoltapa saakin halvemmalla ja varmaan tosiaan UK:sta vaivattomampi tilata. ALViahan, noihin ei lisätä enää sit?
Akkuja varmaan kannattaa tilata saman tien 2 paria? Ja toi Venomin 8.4V 5000Mah akku varmaan ihan käypänen? 

Näköjään combona hintaa tulee 374€ + postit. Sisältää auton, akut, patterit ohjaimeen, liittimet ja laturin.

Gallov

Ainut mikä tässä vielä mietityttää on tuo ajoaika. En kuitenkaan viittis olla koko aikaa latailemassa. Onko edes mahdollista saada noin 20min ajoaika ilman lipoja?

savo

Lainaus käyttäjältä: Gallov - 26.01.10 - klo: 10.57
Ainut mikä tässä vielä mietityttää on tuo ajoaika. En kuitenkaan viittis olla koko aikaa latailemassa. Onko edes mahdollista saada noin 20min ajoaika ilman lipoja?

Ajoaika riippu suuresti ajotyylistä. Jos on sormi koko ajan koukussa niin et saa 20 min ajoaikaa noilla mutta jos ajat siististi ja rauhallisemmin niin voit saadakkin.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

k0rppi

Lainaus käyttäjältä: Gallov - 26.01.10 - klo: 09.09
Just just.
Tuoltapa saakin halvemmalla ja varmaan tosiaan UK:sta vaivattomampi tilata. ALViahan, noihin ei lisätä enää sit?
Akkuja varmaan kannattaa tilata saman tien 2 paria? Ja toi Venomin 8.4V 5000Mah akku varmaan ihan käypänen? 

Näköjään combona hintaa tulee 374€ + postit. Sisältää auton, akut, patterit ohjaimeen, liittimet ja laturin.

mitää ylimääräsiä ei tule hintaan, koska eu maa on kyseessä. kannattanee kärkkyä ilman akkuja oleva auto ja tilata ne akut tuolta kiinasta, kun saa 2 paria akkuja samaan hintaan, kun tuolta yhen parin.

k0rppi

ensimmäiset ulkoajelut tehty ja pelitti, kun junan vessa niin pitkään kunnes ohjaimesta loppui patterit ja auto ajeli corollan (pysäköidyn) alle jumiin ja jäi sinne sutimaan. välillä kävi yli renkaiden olevassa hangessa ja muuta mukavata. repun sadesuoja toimi juuri kuten odotinkin ja pienellä lisäasettelulla edes servojen monttuihin ei pääse lunta.

nokia

Tosi hyvä auto suosittelen ja ei hajoo niin helposti kun joskut autot mul menee 110 km/h se auto E-Revo siis
HL Mad Truck HL Sprint Lazer ZX-5 Ready Set TF-5 Ready Set.