Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Lazer zx-5 RTR

Aloittaja samuli80, 03.05.08 - klo: 14.49

ville-95

ai niin, yksi kymysys vielä tost noparist. Olen katsellut youtubesta viedoita rc autoista. Jotkut autot lähetevät keulimaan kun laittaa ensiksi pakkia ja sitten kaasua. Lähteekö Lazer keulimaan tolla moottori paketilla?

Janne A

Lainaus käyttäjältä: ville-95 - 19.10.08 - klo: 20.48
Mistä se voi johtua että Moottori kuumenee niin helv!?

Jos olet teipannut pohjan reiät umpeen niin se voi myös aiheuttaa tuon kuumuuden.



ai niin, yksi kymysys vielä tost noparist. Olen katsellut youtubesta viedoita rc autoista. Jotkut autot lähetevät keulimaan kun laittaa ensiksi pakkia ja sitten kaasua. Lähteekö Lazer keulimaan tolla moottori paketilla?

Kaikki reiät on auki. Jotku vehkeet vaa kuumenee enempi, pitäs olla vähä lyhyempi välitys pienille radoille.

Tällaisen auton ei ole tarkoitus keulia, ZX-5 on kisaamiseen tehty buggy: painopiste on alhaalla ja akseliväli pitkä.
Bäshäämiseen on iha muut vehkeet...

AE-Mod

Tuo Exigen setti ei juurikaan kuumene 19/78 väleillä...
Noin 15-20 min ajelee tuolla MaxAmpsin Akulla.

ville-95:
Kyllä mikäli olet ohjelmoinut noparin asetukselle kaasu-->pakki.
Tällä asetuksella saat kyllä rikottua auton voimansiirron!

Kyllä se keulii ihan kaasustakin, kunhan vain on tarpeeksi pitoa....

Mutta niinkuin AIR tuossa yllä totesi:
Auto on kisabuggy ja suunniteltu radoille, mahdollisimman nopeaksi ja hyväksi ajettavaksi, eikä bashaukseen tai keulimiseen.




THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

ville-95

miten moottorin lämpöjä saisi alemmas? pienempi pinioni?

_valtsu_

Pienempi pinjoni, ennakkoa pienemmäksi ja jäähdytyksen parantaminen. Siinä olisi pari keinoa.

Qazu

Lainaus käyttäjältä: _valtsu_ - 20.10.08 - klo: 13.12
Pienempi pinjoni, ennakkoa pienemmäksi ja jäähdytyksen parantaminen. Siinä olisi pari keinoa.
En varsinaisesti oo itse vielä tutustunu asiaan kovin tarkasti, mutta ilmeisesti joissain tapauksissa lämmöt laskee myös isommalla pinionilla. Voi olla riippuvainen moottorista. Toki liian iso pinion aiheuttaa varmasti lämmönnousuja.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

AE-Mod

Ja nopari kuumenee....
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

ville-95

Oisko joku 19 piikkinen hyvä? tai 17.

AE-Mod

Itsellä käytössä nyt 19-piikkinen.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

AE-Mod

Näin sitten pääsi käymään illan vapaissa harjoituksissa:




Tuollainen HPI:n Firestorm painaa aika paljon, kun se tulee ilmassa vastaan....
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Qazu

Lainaus käyttäjältä: AE-Mod - 22.10.08 - klo: 01.41
Näin sitten pääsi käymään illan vapaissa harjoituksissa:
Tutun näköistä. Itse ajelin joskus omalla kyosholla P-tolppaan hämärässä huonosta kulmasta kun nappi oli pohjassa. Toinen puoli tosin silloin vain meni ja toi ripustuksen osa murtui joka tosin oli muovia. Toinen kumiholkeista meni hukkaan, mutta siihen tehtiin korvike johdon kuoresta jota porattiin sisältä päin sopivaksi.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Janne A

Lainaus käyttäjältä: AE-Mod - 22.10.08 - klo: 01.41
Näin sitten pääsi käymään illan vapaissa harjoituksissa:

http://i126.photobucket.com/albums/p102/merza07/_DSC2726.jpg


Tuollainen HPI:n Firestorm painaa aika paljon, kun se tulee ilmassa vastaan....


Diffikotelon alapuoli repes? Aika tuttua törmäyksistä. :)
Ennen kun hommasin tuon saman alumiini osan keulaan, mikä sulla on ni se ratkes aina eka, ennen kuin alko muut osat heliseen. Nyt ratkee sit diffikotelo. Tosin viimeaikoina on pysyny aika hyvin kasassa, ku eio tullu ajettua kovaa seinää. :)

Ei muutaku varaosaa tilalle ja vetoja!

AE-Mod

Fixed:



Ja eikun kovaa ajoa!!!
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

AVU!

Kyllähän se näköjään murusiks meni.
Aikaisempien kommenttien perusteella muillakin ollut vastaavia ongelmia kysesen auton kanssa.
HPI E-Firestorm, Team Associated RC18MT, Tamiya TT01E Suzuki SX4 WRC

MirosHima

Tuli muuten korvattua originaali puslat 3x1mm silikoniletkusta leikatuilla pätkillä. Juma että tull hyvä, katotaa mitä ne kestää.


Orkkis pusliin tuli parin ajokerran jälkeen kauhee klappi  :angry:
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 22.10.08 - klo: 20.06
Tuli muuten korvattua originaali puslat 3x1mm silikoniletkusta leikatuilla pätkillä. Juma että tull hyvä, katotaa mitä ne kestää.


Orkkis pusliin tuli parin ajokerran jälkeen kauhee klappi  :angry:

Eka ajokerran jäkjeen ei havaittavia muutoksia välyksien suhten. n.1h tuli ihan ajoa.

bw. ihan kivasti liikkuu tolla Speedpassionin 3600Kv koneella ja lipoilla..  :cool:
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

toni92

Terve! Ostin tuossa kesällä lazer zx-5 rtr ja laitoin siihen orionin method 15x2 sv2 harjattoman moottorin,nopeuden säädin on mtroniks viper rv15 ja vastaan otin ja radio ovat vakiot jotka tulee rtr paketissa.Kun minä laiton ne kiinni siihen autoon ja kokeilin ajaa silla niin ei pässy kuin 5 metsiä eteenpäin ja moottori alkoi tökkiä ELI MITÄ PITÄS TEHDÄ :huh: :huh:   

bluebeetle

No jos tuo on oikeasti harjaton tuo Orion, niin varmaan ensimmäiseksi kannattaisi laittaa hiilet siihen..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

toni92

#168

LittleDemon

Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

bluebeetle

Niin, koetin julkituoda sitä, että tuo ei todellakaan ole hiiletön/ harjaton kone.

Mutta onko akku ladattu?

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

toni92

Olen ladannut aina akut mutta voiko vika olla vastaanottimessa :huh: :huh: :huh:

toni92

Saako mistään lazer zx5 katu renkaita :huh:

_valtsu_

Voihan se tietysti olla vastaanottimessa, mutta tuskinpa, kun auto kuitenkin liikkuu. Katso että sulla on kaikki kytkennät kunnossa, ettei liittimet ole löysällä tai kylmäjuotoksia löydy. Katurenkaita tuskin crossariin tuskin tehdään.

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: _valtsu_ - 26.10.08 - klo: 16.51Katurenkaita tuskin crossariin tuskin tehdään.

Höpöhöpö, valtsu..

Esimerkiksi ProLine Dirt Hawg:it:

Eturenkaat

Takarenkat





Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

jerzirccar1

Jos en väärin muista niin HPI teki myös renkaat 1.10 autoon.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

bluebeetle

Juu, ja jos minä en väärin muista niin on sarja niitä myytävänä tuolla myyntipuolella...  :mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Janne A

Oltiin tänää kahden kuskin voimin Winterjumpseissa.
Kolme kertaa ländistä ohi, saldona: yksi repeytynyt pohjalevy ja selkäranka + etu tukivarsi + 1 kpl moottorin roottoreita säpäleiksi.

Huomio:
Lazerin runko vääntyy ilmeisesti jotenki vammasesti isossa iskussa. Se purkaa voimat moottoripukin kautta moottoriin ja moottori pohjaa maahan. Betonille ländätessä lopputulos on joko roottorin akselin vääntyminen/katkeaminen tai magneetin säpäleiksi meno. Näbbärää!

Squire

Mitäs mieltä te olette tuosta lazerista? Mä olisin nyt hommaamassa ja haluaisin tietää, kestääkö se harjattoman motin+lipon sisäajossa? Ajelisin sisäradalla, jossa olisi matto päällä, eli paljon pitoa. Hajoaako rattaat/vetoakselit/yms kun on paljon pitoa ja paljon tehoa?

Janne A

Lainaus käyttäjältä: Squire - 26.10.08 - klo: 19.41
Mitäs mieltä te olette tuosta lazerista? Mä olisin nyt hommaamassa ja haluaisin tietää, kestääkö se harjattoman motin+lipon sisäajossa? Ajelisin sisäradalla, jossa olisi matto päällä, eli paljon pitoa. Hajoaako rattaat/vetoakselit/yms kun on paljon pitoa ja paljon tehoa?

Kestää, jos shimmität diffit tarkkaan. Tietty jos haluat, että kestää vielä pitempään, ni vähä slipperistä löysää.