Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Novak Mongoose

Aloittaja Mikko L, 11.06.08 - klo: 15.21

Koheltaja

#30
Kai se kestää kun hemmo ajaa kun mummo ilman rillejä rollaattorin kanssa. Pistän sulle kohta vakiopadan kiinni, annan vanhat NiMhit ja ruuvaan EPA:lla tehot pois :evil: :grin:
Kylätason RC-kuski.

pulla

Kylätason RC-kuski  XRAYMAN

_valtsu_

Kyllähän tuollainen toimintasavut pihalle toiminta tuntuu olevan aika normaalia monimutkaisempien sähkölaitteiden ensimmäisissä erissä.
Esim. mamba monster, xbox360...

Koheltaja

Joskos Mikko on saanut 10,5:sen Goosen ja onko joku muu hankkinut vastaavaa pakettia?

Jos ei kohta ala näkyä comboa remontista takaisin niin pitää ostaa yksi combo lisää, alkaa huolestuttavasti tulla vieroitusoireita kun ei ole kunnon konetta autossa kiinni :tongue:
Kylätason RC-kuski.

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 18.08.08 - klo: 20.56
Joskos Mikko on saanut 10,5:sen Goosen ja onko joku muu hankkinut vastaavaa pakettia?
:cry:
Old fart

Koheltaja

No, toivottavasti odotus palkitaan ja saat EVO II eli savuttoman version. Ei sekään ole yhtään kivaa kun lelut on korjaamolla :sad:
Kylätason RC-kuski.

Koheltaja

Novakilta tuli tänään postia ja postin sisällä pakettillinen Mongoosea. Mukana tuli nootti että pitäisi jäähdytellä useammin, kone oli vissiin näkkileipää sisältä.... Noparin palaminen johtunut jostain oikosulusta, ilmeisesti sisäisestä sellaisesta koska ulkopuolista oikosulua ei ollut.

Ei kun kiesi nippuun ja Galleriaan heti kun ehtii, taas alkaa kanttarit kolisemaan kun saa Sharkin paanalle :grin:
Kylätason RC-kuski.

Koheltaja

Uusi Mogoose composti kiinni ja vaille kovaa ajoa, katsotaan kauanko tällä kertaa kestää. Samalla laitettiin uusi puhallin moottorin kylkeen ja 25x25mm puhallin noparin päälle, näillä eväillä yritetään olla käryttämättä combostia :wink:

Testasin vakiohiiltä Mongoosen noparila ja eroa on hiilellä/harjattomalla kuin yöllä ja päivällä. Hiilikone on selvästi pehmeämpi ajettava mutta myös laiskempi kun taas harjaton on terävä ja voimaa löytyy. Harjattomasta saa suurinpiirtein vakiohiilen oloisen kun säätää EPA:lla tehot n.70%, silloin liikutaan samoilla tehoilla ja pehmeydellä.

Ei kun Galleriaan viikonloppuna jos kelit sen meille suo :grin:
Kylätason RC-kuski.

sjtm

Minkäslaisia puhaltimia näissä yleensä käytetään? Oma PC-hankinta ei inahtanutkaan noparista tulevalla virralla...

Koheltaja

Tavallisia laitetuulettimia joiden jännitearvot on 5v, 6v tai 7,2v. Johdot pitää olla oikeinpäin kytkettynä tai puhaltimen harjaton motti ei inahdakkaan.

Sellainen huomio että tuuletin ei välttämättä toimi harjallisen koneen kupeessa kuin tietyssä asennossa, jos toimii ollenkaan.

Kylätason RC-kuski.

Koheltaja

Shark löysi uuden kodin joten Mongoose siirrettiin kyydittämään Xray M18T Prota.

Ekana tuli mieleen että mitäs mä pinjonien kanssa teen? Jaksa alkaa odottelemaan jotian ulkomaantilausta muutamaa viikkoa että pääsee ajamaan joten remeli käyttöön...

Motti penkkiin kiinni ja sähköt päälle, Dremeliin hieno työkaluhiomakivi kiinni ja ei kun hommiin. Poika painoi kaasua ja sitten varovasti Dremelillä akselia ohuemmaksi, välillä mittaus ja uutta pölyä irti akselista. Tarkkana saa olla että homma onnistuu joten malttia ja vakaata kättä tarvitaan, viimeiset sataset otin pois Dremelin hiovalla kumi/kiillotuslaikalla, sillä sai sileen pinnan ja se ei haukkaa materiaalia nopeasti joten viimeistely onnistuu hyvin. Nyt akseli on 2mm eikä enään ole sidonnainen Novakin pinjoneihin joten elämä helpottui niiltä osin todella paljon. Akseliin kannattaa samalla hioa tasainen osuus pinjonin lukitusruuvia varten. Kone kiinni ja eka huomio oli että Pron pohjalevystä pitää hioa hieman pois että koneen saa paikalleen, muuta ihmeellistä hommassa ei ollut.

Ei kun paanalle, ajettavuus ja kaasuun reagointi oli tuttua Mongoosea joten pelittää hienosti Reiskassakin. Positiivinen yllätys on koneen lämmöt ja ajoaika. Sharkissa piti puhaltimella hillitä koneen lämmöt 60 asteeseen, ilman fööniä lämmöt keikkui 80-90 asteessa. Nopari myös lämpeni 60 asteen tuntumaan. Reiskassa koneen lämmöt keikkuu 30-40 asteen kantturoissa ja nopari pysyy 30 asteen tuntumassa, auton keveys ja herkkä voimansiirto haihdutti lämpöongelmat kertaheitolla. Kun auto saadaan ajettavaksi ja pääsee paukuttamaan samoja vauhteja kun Sharkilla niin sitten vasta näkee totuuden koneen lämmöistä mutta alku on lupaava. Ajoaika on arvion mukaan 1700 lipoilla reilu puolessa tunnissa, ei mene virrat enään koneen lämpöihin vaan renkaisiin.

Kuulostellaan lisää kun saadaan lisää kilsoja alle, vielä ei ole käynyt mielessä koneen/noparin vaihto, molemmat Gooset toimii loistavasti eikä ongelmia ole ollut. Paitsi se noparin kärähtäminen kesällä joka johtui hyvin pitkälti siitä että käyttäjällä on hyvin usein enemmän intoa kuin järkeä ja jäähytauot unohtuu ajohurmiossa :angel: 
Kylätason RC-kuski.

Koheltaja

Toinen Mongoose laitettiin Sharkista Reiskaan, kone oli pojan entisessä autossa jolla on paukutettu paljon radalla ja pihasudittelua. Nyt tuli sitten koneelle tunnit täyteen, kuulostaa siltä kun yksi vaihe puuttuisi kokonaan, kone "pärisee" ja kuumenee välittömästi kun sitä käyttää.

Mikään ei ole ikuista ja osasyynä saattaa olla koneen sisältä hilluneet hiekanjyvät. Toinen syy rikkoontumiseen saattoi olla se että sensorin johto unohtui irti, virrat päälle ja kaasua, pelkkää vinkumista ja sätkimistä. Sen verran pientä piperrystä koko motti että ei jaksa alkaa syventyä tarkemmin sen sielunelämään joten uutta tilalle, hyvä tekosyy laittaa tilluukseen ainakin yksi 10,5 paketti...

Jos ajelee ulkona niin kannattaa tilkitä koneen päädyssä ylimääräisiksi jäävät kiinnitysruuvin reiät ettei hiekka/pöly pääse tekemään tepposia koneen sisuksiin.
Kylätason RC-kuski.

jesi

Vieläkö nämä savuaa?  :huh:
/ Jere Siirilä

Koheltaja

Noup, savut pysyy sisällä kun ei aja 5-6 lipoa putkeen 25 asteen helteellä...

Viime talvi ajettiin sisäkrossia ja mitään ongelmia ei ollut kun lämmöt pidettiin kohtuullisena.

Mites muuten tarviitko todella vähän ajettua 10.5 Goosea? :wink:
Kylätason RC-kuski.