Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Inferno GT "asetus" ongelma

Aloittaja Predator, 12.08.08 - klo: 16.53

Predator

Moikka!

Olen uusi R/C autoharrastaja ja hankin itselleni Inferno GT:n polttis vehkeen. Autolla on ajettu noin 8 tankillista ja nyt sitten kone on alkanut temppuilemaan.

Ongelma on kaasutus. Olen laittanut auton perussäädön aluksi 4,5 kierrosta pääruuvia auki päin. Uutena auto kävi kuin Buick. Nyt se ei enää noilla asetuksilla pelitä....? Missä vika, osaako joku kokeneempi auttaa. Myöskin ongelmana on kaausutus ja liikkeelle lähtö. Kaasuntrimmin kun laittaa plussalle se käy ok:sti ja samoin tyhjäkäyntiä. Nyt sitten kun siirtyy painamaan ohjaimesta kaasua, kone sammuu melkein heti miten...?

Auttakaa, niin pääsee vielä ajelemaan ennen lumia :cheesy:

Predator

Eikö kukaan pysty auttamaan minua?

Lainaus käyttäjältä: Predator - 12.08.08 - klo: 16.53
Moikka!

Olen uusi R/C autoharrastaja ja hankin itselleni Inferno GT:n polttis vehkeen. Autolla on ajettu noin 8 tankillista ja nyt sitten kone on alkanut temppuilemaan.

Ongelma on kaasutus. Olen laittanut auton perussäädön aluksi 4,5 kierrosta pääruuvia auki päin. Uutena auto kävi kuin Buick. Nyt se ei enää noilla asetuksilla pelitä....? Missä vika, osaako joku kokeneempi auttaa. Myöskin ongelmana on kaausutus ja liikkeelle lähtö. Kaasuntrimmin kun laittaa plussalle se käy ok:sti ja samoin tyhjäkäyntiä. Nyt sitten kun siirtyy painamaan ohjaimesta kaasua, kone sammuu melkein heti miten...?

Auttakaa, niin pääsee vielä ajelemaan ennen lumia :cheesy:

Gatling

Lainaus käyttäjältä: Predator - 12.08.08 - klo: 18.56
Eikö kukaan pysty auttamaan minua?


Kyllä täältä apua saa. Ainakin radalla olleet kuskit ei ole vielä(mahdollisesti) palanneet koneen ääreen. Joten malttia. Ei 2-3 tuntia ole vielä pitkä odotus aika.
HPI E-Firestorm Flux | Tamiya Mini M03

Mika R

Täsmälleen.. no tässä sitä ollaan  :wink:

Käytä jatkossa tätä topikkia http://rc10.fi/index.php?topic=25206.1230

Luistin päässä on ns. alaneula (oikeasti ihan muuta) mutta siitä säädetään tyhjäkäynti ja alempien kierrosten teho kun taas pääneula vaikuttaa pääasiallisesti yläpään kierroksiin mutta myös alapäähän jonkun verran. Säädä alaneulasta piikimmälle myötäpäivään niin että käy tyhjäkäyntiä luistin ollessa muutaman millin auki. Renkaat saa pyöriä, se on auton ominaisuus, eikä haittaa lainkaan.

Näitä joutuu säätämään käytön myötä.

Predator

Moikka!

Kiitos Mika R ohjeista, yritän noilla tiedoilla päästä eteenpäin. Kiitos samoin tuosta linkistä. Olisi jossain vaiheessa kiinnostusta lähteä ajamaan johonin ihan oikeelle radalle tuolla autolla.

T: Markus L

jerzirccar1

Perus juttuja myös. Aina ennen löpön laittamista tankkiin muista hölskyttää kannua missä polttoaine on jotta öljy sekoittuu hyvin. Öljy erottuu muista ainesosista ja jää kannun pohjalle kuin sitä ei käytä.
Jerzi

PS Liika voitelu ei tapa konetta mutta liian vähän kylläkin :wink:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

Lainaus käyttäjältä: Predator - 14.08.08 - klo: 08.01
Moikka!

Kiitos Mika R ohjeista, yritän noilla tiedoilla päästä eteenpäin. Kiitos samoin tuosta linkistä. Olisi jossain vaiheessa kiinnostusta lähteä ajamaan johonin ihan oikeelle radalle tuolla autolla.

T: Markus L

Hieno juttu!

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: Predator - 14.08.08 - klo: 08.01
Moikka!

Kiitos Mika R ohjeista, yritän noilla tiedoilla päästä eteenpäin. Kiitos samoin tuosta linkistä. Olisi jossain vaiheessa kiinnostusta lähteä ajamaan johonin ihan oikeelle radalle tuolla autolla.

T: Markus L
Jos asut pk-seudulla niin ota auto matkaan ja suuntaa sunnuntaina (tai melkein mikä päivä vain) tattikselle, ite meen itse asiassa huomenna. Siellä saat taatusti apua moottorin säätämisessä. Kerran kun käyt radalla kurvailemassa niin sen jälkeen ei parkkiksella ajelu enää paljoa innosta  :grin:
Old fart