Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

GT Rata-autoilu

Aloittaja Mikko L, 18.08.08 - klo: 10.35

HVoltage

#2310
Käsittääkseni alkuperäinen syy kieltää hihnavetoiset oli estää C8-konversiot. Miksi säännöissä ei voitaisi sanoa että C8 konversiot kielletty. Tosin en usko että on kovinkaan helppoa saada C8 autosta toimivaa isoilla GT renkailla.

Mielestäni ei ole mitään riittävää perustetta kieltää automaattisesti alkuperäisesti GT luokaan rakennetut hihnavetoiset autot, täysin järjetöntä. Edit: Peruserot hihna ja keppivedon suhteen tulevat hyvin ilmi tuolta Jarkkom:n postauksesta, en lähde näistä sen enempää jauhamaan. Erot ovat kuitenkin sitä luokkaa että "average joe" ei eroa huomaa tai osaa hyödyntää.

Toinen asia vielä, säännöissä oleva takaspoilerisääntö on ristiriitainen. Autojen pitää olla esikuviensa mukaisia mutta kuitenkin siipi ei sitten saa olla esikuvamaisesti.

Minulla oli kouvolassa siipi esikuvamaisesti näin, se ei kelvannut.

Esikuva:


Siipi esikuvamaisesti (ei käy):

| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

mikari

Näinpä.

Pitää miettiä.
Kiitos 20 vuodesta!

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 29.11.10 - klo: 11.34


Siipi esikuvamaisesti (ei käy):



Katoppas miten hieno kuva
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

mikari

Hieno kuva vai hieno kori?
Kiitos 20 vuodesta!

tturku

Munkin mielestä on turha spekuloida tota hihnavetoisten mukaan ottoa niinkauan kun niiden erot radalla ei ole testattuna.
Parempi olis keskittyä siihen, miten saadaan ensi vuonna vedettyä sarja läpi ja missä muodossa.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

mikari

Keskity siihen hyvä mies. Ei mikään estä. Ehdotuksia peliin!
Kiitos 20 vuodesta!

-Juho-

Vähän hinta-asiasta tekee mieli vielä spekuloida..
Suomen hinta Inferno gt2:lle lienee jossain 500:n hujakoilla ja saksanmaalta näkyy saavan alta neljänsadan.. Siihen on "pakko" hankinnat moottori, servot, radiot, renkaat, eli koria lukuunottamatta samat romut, kuin Italianvessoihinkin..
Honkkari lienee myös 400:n hujakoilla, sisältää kylläkin käypäsen? moottorin.
Mallivalikoimaa Italiasta on ihan kivasti ja aiemmin on mainittu että Cronoa saa Suomestakin:
http://rc10.fi/index.php?topic=29512.msg468870#msg468870

Karkeesti se tonni menee aina, jos haluaa kilpailukykyisen ja kestävän auton varusteineen.

Viime kauden saldo juoksevista kuluista varmaankin kolme kannua polttoainetta(120€), viisi rengassarjaa(150€), yksi moottori ja tulppia ym.(200€)= 470€.. Moottorilla meinasin kyllä lähteä vielä ensi kauteenki, laakerit vaihdoin ja taas tuntuu toimivalta.
Liikaa Kyoshoja

RoddeR

#2317
Onko gt8 kuskien määrän suhteen tehty mitään kartoitusta ensi kautta silmällä pitäen eli kuinka monta kuskia on aikonut ajaa ensi kesänä gt8 luokassa?
Kyosho, elämäni auto.

McJones

o/
Tavoite ajaa kisaa ensi kausi, tosin kalusto vielä auki (motti + sähköt löytyy).

Oma budjetti viime kaudelta oli motti&pilli + sähköt + fuilia + renkaita + lisenssi + UAU-maksut, kallista oli kun vain yhteen kisaan pääsi. Maksaako itse auto 300 vai 500 ei oikeastaan liikuta, kun kulut on muutenkin jo mitä on.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 29.11.10 - klo: 12.01
Katoppas miten hieno kuva

Niin on, BB:n ottama... sori, unohtu lainaus laittaa tuonne alkuperäiseen...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

mikari

R/C techissä on samantyyppistä keskustelua kuin tämä liittyen sääntöihin.

Eräs ranskis kommentoi:

For equity, we provide to all drivers the same tyres in hard compound, so you can have a great car with a great engine you won't go faster because of the grip...

This new season we saw the arrival of belt rally game chassis, and because these chassis are faster by 1 second than drive shaft chassis we decided to change the rules for belts. They must run 4 doors body or realistic body (Audi A4, Ford Focus, Mercedes, Fiat 500...) and with that, lap times are equal..

Everybody is happy, from the old off road chassis modified to the top class level belt chassis....

Uskoisin että esim. tuo Lambo tai Ferrari pitäisi mennä samaan.
Ja viime kädessähän se on vetomiehestä kiinni ja siitä pysyykö auto nipussa.
Ranskikset eivät rajoita moottoria joka on iso ero meidän nykysiin sääntöihin.
Kiitos 20 vuodesta!

tturku

Niin no tossahan se käy jo ilmi että hihnavetoinen on nopeempi. Sekka pois on kohtuu ero, riippuu tietty, miten isot läppiajat ko. tapauksessa olisi. Miten sitten vaikuttaa nopeuteen jos ajetaan miedommilla koneilla? Tossa koppasäännössä on vaan se yksi huono puoli, että se pakottaa keppivetoiset kuskit käyttämään niitä s*****an rumia kiilakoreja -> huonon näköistä..
Ajetaanko ranskassa vaihteilla?
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

mikari

#2322
siks laitoinkin. ja sit miten ne näkee asian, eivät oo tehny siitä ongelmaa.

ei ajeta vaihteilla. kisakoneet.

mua ei enää kauheesti kiinnosta ajaa hiljaa. sori.

ainiin, en mäkään protoformista kauhean innoissani ole.

koska meinaat Turku ehdottaa sitä ajokaaviota ? oletko keskittynyt siihen?

alkaa snadisti tuntuu et jätkät haluu vaan valmiiseen pöytään.
mut ei taida olla järkkääjiä kun kalakukkokin lähtee takas sinne mistä on tullutkin  :grin:

no älkää ottako vakavasti, tää on vaan harrastus LOL
Kiitos 20 vuodesta!

jerzirccar1

Veikkaan että kuin yhdessä jotain tekee tulee parempaa tulosta.
Veikkaan että moni olis kiinnostunut olla mukana järkkäämässä kisoja, esim minä voin tulla rillaamaan sinne makkaraa esim ja joku voi hoittaa lippumiehen jutut jne.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 30.11.10 - klo: 15.18
ainiin, en mäkään protoformista kauhean innoissani ole.

Onks tää nyt joku trolli? Ainakin mun silmään PF8-GT näyttää vallan mukavalta noin lyhyeksi autoksi. Näin sivustahuutelijan roolissa. :mrgreen:
---

mikari

#2325
No ei trolli. En tykkää, mulla oli se joskus mutta myin pois ku en tykänny.
Se oli 2 vuotta sitten.
Siinä on liian pienet sivuikkunat ja kylki liian korkea. Ei sovi mun silmään. Keula menettelee.
Kiitos 20 vuodesta!

HVoltage

Kyllä Raisio on mukana jos GT-karkeloita pitää järjestää, jos ei haittaa että messissä on joitain muitakin kerholuokkia...

Ranskanpullan tekstiin:
Tuossa sanotaan että sekan nopeampi, ei muita olosuhteita. Olivatko esim. saman painoisia kärryjä.

Protoformin 8 kori on mielestäni ihan ok, tosin sekin on kaksiovinen ;)

Suomen säännöissä on kahteen olennaisesti nopeuteen vaikuttavaan sääntöön paneuduttu, moottorit ja renkaat.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

mikari

Näin on, hyvä huomio. Tulen mielelläni aina länsirannikolle kisaamaan jos kutsu käy ;)
Kiitos 20 vuodesta!

Nicke

Eikö teidän kannattaisi tässä vaiheessa kasata porukka ketä luokka oikeesti kiinnostaa, miettiä yhdessä mahdollisimman monia miellyttävät säännöt ja kasata kilpailukalenteri. Siitä olisi huomattavasti enemmän hyötyä kuin tästä netissä väittelystä, kiinnostusta kun kuitenki tuntuis olevan joillain vähän liikaakin. 

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 30.11.10 - klo: 15.18
mua ei enää kauheesti kiinnosta ajaa hiljaa. sori.

Eikö perustelut hihnavetoisen hyväksymiselle ollut nimenomaan tasavertaisuus, ja nyt sanot että haluat ajaa hihnavetoisella koska ei kiinnosta ajaa hiljaa?

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 29.11.10 - klo: 10.53
Kävin aika pitkän keskustelun Kyoshon kanssa tästä hihna asiasta ja kyllä me tultiin siihen tulokseen että hihnavetoiset ovat yksi vaihtoehto lisää malleihin.

Ai oikein kyoshon kanssa?  :mrgreen:

Pisti vähän hymyilyttämään, joten viittitkö selventää vähän. Juttelitko auton, kuskin, myyjän, maahantuojan vai peräti jonkun isomman herran kanssa?


tturku

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 30.11.10 - klo: 15.18
siks laitoinkin. ja sit miten ne näkee asian, eivät oo tehny siitä ongelmaa.
ei ajeta vaihteilla. kisakoneet.
mua ei enää kauheesti kiinnosta ajaa hiljaa. sori.
ainiin, en mäkään protoformista kauhean innoissani ole.
koska meinaat Turku ehdottaa sitä ajokaaviota ? oletko keskittynyt siihen?
alkaa snadisti tuntuu et jätkät haluu vaan valmiiseen pöytään.
mut ei taida olla järkkääjiä kun kalakukkokin lähtee takas sinne mistä on tullutkin  :grin:
no älkää ottako vakavasti, tää on vaan harrastus LOL
Jos ei gt8 luokan vauhdit miellytä, niin hommaa vaikka C8...

Jos haluat ajokaavioehdotuksen niin tässäpä vaikka ideaa:
Jos alle 3 erällistä kuskeja, niin ajetaan joka erässä pisteistä (pois lukien vaikka 1 harjoittelu erä ja yksi aika-ajoerä), vaikka vähän pidennetyt erät. Ykköserässä saa enemmän pisteitä kuin hitaammassa 2 erässä. 1 erästä tippuu aina pari hitainta kakkoseen ja päin vastoin. Tietty määrä eriä, viimeiset erät vaikka normi 30 min, ja niistä vaikka tupla määrä pisteitä tjsp. Päivän päätteeksi lasketaan pisteet yhteen... Silloin ei tarvii venata sitä koko päivää finaalin alkua, kun about kaikkilla erillä on merkitystä.

Valmiiseen pöytään? Joo, valitettavasti oma aika ei riitä kaikkien menojen jälkeen mihinkään ihmeelliseen ja varmasti olisin mielellään mukana aktiivisemmin toiminnassa jos olis aikaa enemmän mutta kun ei ole (Tästä kertonee vaikka se että viime kesänä jäi polttiksella ajot 5 kertaan. Kerran harjoittelin muutaman tunnin tattiksella ennen kautta + kisat). Jos pitää alkaa järkkäämään jotain tapahtumaa tattiksella niin kyllä voin antaa jonkunlaisen panoksen tapahtumaan kunhan pääsen itse myös ajoihin osallistumaan.

Sulla tosin näyttää olevan päivittäin aikaa keskittyä näihin peleihin kun vähän väliä tulee uutta kuvaa ja prokkista foorumille.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

mikari

On mulla aikaa. Lol
Kiitos 20 vuodesta!

peitsamo

Kyllä täällä näitä virtuaalivirittäjiä piisaa,mutta kun tarjotaan ihan oikeaa vastuuta ja valtaa, niin luikitaan piiloon niin että puskat soi.

Eipä ole halukkaita liiemmin ilmaantunut:

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 28.11.10 - klo: 12.32

Nyt olisi GT-8 luokan luokkayhteyshenkilön paikka avoinna tuleville kausille. Minä en sitä enää ensi kesänä voi/halua hoitaa, joten jos on tunkua tuohon suuntaan, niin kantsii laittaa viestiä. Luokkayhteyshenkilön tehtävänä on katsoa sitä mikä luokalle on parasta ja hahmottaa yhteinen etu ja viedä päätöksiä siihen suuntaan. Rooli on enemmän palvelijan, kuin kuninkaan rooli.


Eli siis näin:

Lainaus käyttäjältä: Nicke - 30.11.10 - klo: 18.02
Eikö teidän kannattaisi tässä vaiheessa kasata porukka ketä luokka oikeesti kiinnostaa, miettiä yhdessä mahdollisimman monia miellyttävät säännöt ja kasata kilpailukalenteri. Siitä olisi huomattavasti enemmän hyötyä kuin tästä netissä väittelystä, kiinnostusta kun kuitenki tuntuis olevan joillain vähän liikaakin. 
Flying Calacucco

mikari

Lainaus käyttäjältä: Nicke - 30.11.10 - klo: 18.02
Pisti vähän hymyilyttämään, joten viittitkö selventää vähän. Juttelitko auton, kuskin, myyjän, maahantuojan vai peräti jonkun isomman herran kanssa?

No sanotaan vaatimattomasti näin että jos sä hakisit tehdassponsia niin hän vois siihen vaikuttaa saisitko sen vai et. Riittääkö tämä ?  :grin:

Kalakukon "virtuaaliviritykseen" joka on taas jotain omalaatuista savolaista vittuilua, että ei kiinnosta valta niin paljon jotta tuohon lähtisin.

Sitten kun aletaan rakentaa euroopplaista sarjaa mihin hyväksytään myös euroopassa tehdyt autot niin tilanne voi muuttua. Siihen asti joku muu saa hoitaa virkaa noiden kinkkivehkeiden kanssa. Kyoshot asia erikseen. Grazie mille  :wink:

Just want to go fast  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

peitsamo

Se mitään vittuilua ollut, vaan selvä kehotus alkaa toimimaan sillä tavalla, miten näitä asioita kuuluu hoitaa ja totta joka ikinen sana.

Jos kuvittelet, että saat aikaan tänne jonkun Eurooppa GT-sarjan pelkästään spämmäämällä tänne 30 viestiä päivään, niin ei muuta kuin onnea yritykselle ja tsemppiä.
Flying Calacucco

mikari

#2334
No vastaushan oli että "ei käy". Kävin nyt vielä muita näkökulmia läpi ettei jää asia niin yksisilmäiseksi.

Toki - jos sulla on on joku ehdotus siitä miten asia virallisesti viedään eteenpäin ja sääntömuutos saadaan aikaseksi niin otan mielelläni neuvot vastaan. Olihan tuossa ihmisiä jotka vois asia hyväksyäkin.

Kiitos.

Siihen asti ei muakaan just kauheesti kiinnosta. Leikitään sitten kukin missäkin.
Eikä tämä ole mikään trolli tai provo, kunhan totean.

e: Ainiin varmaan tuo ohje löytyy sääntökirjasta. Täytyy lukea läpi.
No ei siellä ollu muuta kuin peitsamo@gmail.com
Lähetäksmä kalakukko sulle jotain postia aiheesta? Jonka viet sitten johonkin ompeluseuraan katsottavaksi?
Kiitos 20 vuodesta!

peitsamo

#2335
Onko sulla Mika joku issue tuon minun savolaisuuteni kanssa, kun siihen niin kovasti takerrut?

Taitaa vaan käydä niin, nämä jutut on huhtikuussa jo "souläästsiison", kauden alkuunhan on kuitenkin aikaa puolisen vuotta.

Tässä se on Espoon Maestro rakentanut viisailla toteamuksillaan pohjaa ensi kauden GT-sarjaa varten, jokainen lukekoon ja ymmärtäkööt niistä mitä haluaa.

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 30.11.10 - klo: 22.23
Siihen asti ei muakaan just kauheesti kiinnosta. Leikitään sitten kukin missäkin.

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 30.11.10 - klo: 22.12
Kalakukon "virtuaaliviritykseen" joka on taas jotain omalaatuista savolaista vittuilua..

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 30.11.10 - klo: 22.12
Sitten kun aletaan rakentaa euroopplaista sarjaa mihin hyväksytään myös euroopassa tehdyt autot niin tilanne voi muuttua. Siihen asti joku muu saa hoitaa virkaa noiden kinkkivehkeiden kanssa. Kyoshot asia erikseen. Grazie mille  :wink:

Just want to go fast  :cool:

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 30.11.10 - klo: 15.18
mua ei enää kauheesti kiinnosta ajaa hiljaa. sori.

alkaa snadisti tuntuu et jätkät haluu vaan valmiiseen pöytään.
mut ei taida olla järkkääjiä kun kalakukkokin lähtee takas sinne mistä on tullutkin  :grin:

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 30.11.10 - klo: 22.23
Lähetäksmä kalakukko sulle jotain postia aiheesta? Jonka viet sitten johonkin ompeluseuraan katsottavaksi?

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 30.11.10 - klo: 22.40
Fying' Chicken

Ei oo tuohon paljon lisättävää, tuosta on hyvä ponnistaa uuteen kauteen, vaikka sitten hihnavedolla.
Flying Calacucco

mikari

#2336
Sä et nyt tietänkään voinut vastata kun kysyin että miten asiaa viedään eteenpäin?

Fying' Chicken

E: Jätkä osaa lainata  :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Sanakirjalle sanon vielä etten missään vaiheessa sanonut etten haluaisi mennä kovaa (tai hiljaa), ehdotin vaan muutoksia ettei kai hihnaveto voi olla erottava syy (rajoittaa osallistumista, tai kenties muut rakenteelliset asia kun kuitenkin kyseessä on GT auto; no tätä käsiteltiin jo kattavasti).

Sen sijaan specci moottorit pakottavat ajamaan kohtuu hiljaa (ja tasavertaisesti) ja osin myös renkaat.

Koska eka ei menny läpi (vielä) niin sittenhän voin valita myös moottorin vapaasti ja mennä kovaa, got it?
Kiitos 20 vuodesta!

jerzirccar1

No nyt on 1 sivu skeidaa niin voidaanko nyt laittaa stoppi asialle  :undecided:
Ei kukaan nyt enää jaksa lukea tuota.
Hieman kehittävämpää tekstiä olis kivempaa lukea.
Voidaan katsoa jos PKSRCA olis myönteisesti mukana jos pidetään kisat tattiksella jossa olis luokat esim GT,TP-10,LS-5 ja VTR. Näihin luokkiin uskoisin että saataisi kuskeja.
Olis tyyliin kerho luontoinen juttu ja hinta edullinen ja ei palkintoja.
Kierroksen laskija varmasti saadaan ja hänen palkkio otetaan osallistumis rahasta.
Tuohon sääntö juttuun en osallistu koska minulla on VTR juttu mutta kyllä uskoisin että jotkut sen saa hoidettua nätisti paperille.
Joten kesää odotellessa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

mikari

Kuten sanoin jos Raisioon niin miksei toki muuallekin "jos kutsu käy"  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!