Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

GT Rata-autoilu

Aloittaja Mikko L, 18.08.08 - klo: 10.35

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: Juize - 05.06.09 - klo: 22.33
Kaikki kynnelle kykenevät vaan mukaan Tattiksen kisoihin, ei tartte olla mestari osallistuakseen hauskaan tapahtumaan. Mulla on kokemusta polttisautoista kaikkiaan n. 2 gallonaa Specillä ja siinä kaikki. Tattiksen rataa en ole edes vielä nähnyt, muuta kuin kuvissa. Talvella tuli hankittua Mini ja sitä ennen olen koskenut rc-autoon viimeksi vuonna -90. Tän hetkisten ilmoittautumisten perusteella sitä on vähintään 8.  :grin:

Juha

Just näin. Sitäpaitsi jos enempää kilpailijoita ei ilmaannu, niin palkinnon saaminen on ainakin varmaa, kunhan edes osallistuu. :azn:
Flying Calacucco

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 03.06.09 - klo: 12.02
Jiri   Jokinen       3
Arto    Heinonen    4
Pekka   Kuronen     6
Antti   Savolainen  11
Tommi   Turku       12
Markku   Honkanen    13
Niko   Andersson   14
Juha   Rousku      33
Vesa   Rousku      43
Markus   Aallonen    58
Mika   Rinne       63
Juha   Menna       75
Peter   Erna        77
Janne   Kortesoja   83
Antti   Ollinmäki   87

Up.

Huomioikaa kilpailijanumerot lauantaita varten.
Flying Calacucco

Mika R

Ilmeisesti vielä konepeltiin pitää mahduttaa toi kilpailijanumero?


peitsamo

Jeps. Sarjasäännöissä numeroasia kerrotaan seuraavasti:

LainaaAutossa tulee olla kilpailijan numero kolmessa eri paikassa: konepellissä, oikeassa etuovessa ja vasemmassa etuovessa. Numeroita ei saa kiinnittää tuulilasiin eikä sivuikkunoihin. Numeron tulee olla vähintään 50 mm korkea ja viivan paksuus vähintään 12 mm. Numeropohjan tulee olla suorakulmio, kulmat saa olla pyöristetty. Numeropohjan väri on valkoinen ja numeron väri musta.
Flying Calacucco

Mika R

#1144
Voiko sen jakaa kahteen osaan  :grin: Tai neljään ?  :grin:  :grin:

edit: No jos tuo kelpaa niin hyvä. Jos ei niin fiksataan.


-Juho-

Kaunista...
Viime kisan kuvissa näkyi olevan paljon pienempiä numeroita autoissa... :roll:
Liikaa Kyoshoja

Mika R

Niin siis Ylistarossa? No nyt ei ole. Ei se mitään raivolla vaan, niin tarroilla väliä hah

Stail

Itselläni on vähän pienemmät numerot mutta kai ne kelpaa.

Onko noi tehty jollain tarraprintterillä vai normaalilla? vai tilattu jostain?
JQ

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: Stail - 11.06.09 - klo: 16.23
Itselläni on vähän pienemmät numerot mutta kai ne kelpaa.

Onko noi tehty jollain tarraprintterillä vai normaalilla? vai tilattu jostain?
Näyttäis olevan tulostettu paperille, ja sitten päällystyskalvolla kiinni  :cheesy:

Mika R

Juuri näin. Ei mulla ole mitään tarra-arkkeja tähän hätään  :grin:

Sää ennustuksen mukaan on lauantaiksi ukkosta ilmassa.

Stail

Niinjuu onnistuisihan se noinkin :)
JQ

Mika R

Lainaus käyttäjältä: Stail - 11.06.09 - klo: 16.23
Itselläni on vähän pienemmät numerot mutta kai ne kelpaa.

En luottaisi siihen että kelpaa, kun säännöt sanoo aivan muuta. Eli laita oikeankokoiset tarrat jos meinaat ajaa varmuudella.

Stail

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 11.06.09 - klo: 17.03
Lainaus käyttäjältä: Stail - 11.06.09 - klo: 16.23
Itselläni on vähän pienemmät numerot mutta kai ne kelpaa.

En luottaisi siihen että kelpaa, kun säännöt sanoo aivan muuta. Eli laita oikeankokoiset tarrat jos meinaat ajaa varmuudella.

Noh, kai se pitää vaihtaa ihan varmuudeksi  :grin:
JQ

Stail

Dodiin uudet isommat numerot paikoillaan päällystysmuovilla :)

samalla pistin 2.4kikaset radiot  :grin:

JQ

Mika R


Iigor

Koska muuten on huomisen jälkeen seuraavat kisat. Vois tulla mukaan täältä pohjosesta harjottelemaan kisailua. Rata-autoilukokemusta huikeat puoli gallonaa takana:)

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: Iigor - 13.06.09 - klo: 00.11
Koska muuten on huomisen jälkeen seuraavat kisat. Vois tulla mukaan täältä pohjosesta harjottelemaan kisailua. Rata-autoilukokemusta huikeat puoli gallonaa takana:)

Tuostapa löytyy kisakalenteri:

http://rc10.fi/index.php?topic=35416.msg328080#msg328080
Flying Calacucco

Iigor

Ehtii näköjään hyvin valmistautumaan seuraavaan kisaan:) Tiedä vaikka tulisi poikettua kesälomareissulla pääkaupunkiseudun radoilla harjottelemassa....

peitsamo

Jatkan tässä Tattiksen kisatopikin keskustelua GT-luokan ja sääntöjen osalta.

Kilpailuformaatista säännöissä on kirjoitetu mm. seuraavaa:

Lainaa
Alkuerien tulosten perusteella jaotellaan kuljettajat finaaleihin. A-finaaliin paikan ansaitsee alkuerien tulosten perusteella 5 parasta kuljettajaa. Finaaleista nousevat 3 parasta aina ylöspäin seuraaviin finaaleihin. Alkuerien tulosten perusteella 5 parasta kuljettajaa saavat ajaa ennen B-finaalia 10 minuutin harjoittelun. Finaalien välissä tulee olla vähintään 30 minuutin tauko, jotta nousijoilla on aikaa huoltaa autonsa seuraavaa finaalia varten.

Alkuerissä autot pyritään jakamaan 6 auton suuruisiin mahdollisimman tasaväksiin eriin. Finaalit ajetaan 8 autolla.

8 auton kisassahan tämä tarkoittaisi sitä, että kaikki ajaisi finaalissa jokatapauksessa, 9 auton kilpailussa, kuten nyt Tattiksella, se tarkoittaisi, että B-finaali olisi ajettu 4 autolla, joista 3 nousee A-finaaliin ja yksi tippuu. Kun jarkon kanssa asiaa pohdittiin, pidettiin järkevämpänä ajattaa kaikki autot suoraan A-finaaliin, tämä oli hieman "rajatapaus". Jos autoja on 10 tai enemmän per kisa, pidämme kiinni siitä mitä säännöissä sanotaan.

Sääntöjä emme kesken kauden muuta, mutta elämme "tilanteen tasalla" ja ammennamme näistä oppia tulevia vuosia varten.
Flying Calacucco

peitsamo

#1159
Ohessa pistetilanne kahden osakilpailun jälkeen.

Jälleen sääntöihin viitaten:

Lainaa
Kussakin osakilpailussa jaetaan sarjapisteitä, mikäli ko. osakilpailuun on hyväksytty vähintään 8 kilpailijaa.

Kohtuullisuuden vuoksi GT-toimikunta on kuitenkin päättänyt jakaa puolitetut pisteet Ylistaron osakilpailusta, vaikka siihen osallistui ainoastaan 4 autoa. Uskon, että tämä on vähintään kohtuullista niille, jotka näkivät vaivan matkustaa kisapaikalle ja ajaa siellä kisaa ansiokkaasti. Uskon myös, ettei tämä aiheuta liian suurta vahinkoa muiden kilpailijoiden näkökulmalta, onhan sarjapisteiden laskentatapa kuitenkin 3/4.



Edit: Jirillä pitäisi olla kuvasta poiketen 52,5 pistettä. Korjaisin sen omaan taulukkooni, mutten jaksa tuota kuvaa päivittää.
Flying Calacucco

Mika R

Joo joo, ilman muuta nuo pisteet koska olivat paikalla.

moukari

Olisi pieni ehdotus puitavaksi ensikaudelle tämä osallistujamärä ja pisteiden saanti poistettaisiin, koska  Ylistaron kisa on kyllä kaukaatulleille todella iso panostus ja pisteet jää puoliin niin kyllä se-oikeesti syö miestä pitää lajin syntyä yllä ja jäädä ilman oikeesti tarvittavia pisteitä esim nyt kun jäi yksi kisa välistä niin asetelmat ovat todella surkeat menestymisen suhteen. Oikeasti veettää kun pientä oravaa mutta tämä on motorsporttia ja pitää vain sulatella motivaatio kärsii aika pahasti, tämän varmasti kaikki kilpaa ajavat kyllä ymmärtävät.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Iigor

Morot,

Pitääkö mekaanikolla olla GT -kisoissa myös lisenssi?


*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: moukari - 15.06.09 - klo: 14.00
Olisi pieni ehdotus puitavaksi ensikaudelle tämä osallistujamärä ja pisteiden saanti poistettaisiin, koska  Ylistaron kisa on kyllä kaukaatulleille todella iso panostus ja pisteet jää puoliin niin kyllä se-oikeesti syö miestä pitää lajin syntyä yllä ja jäädä ilman oikeesti tarvittavia pisteitä esim nyt kun jäi yksi kisa välistä niin asetelmat ovat todella surkeat menestymisen suhteen. Oikeasti veettää kun pientä oravaa mutta tämä on motorsporttia ja pitää vain sulatella motivaatio kärsii aika pahasti, tämän varmasti kaikki kilpaa ajavat kyllä ymmärtävät.

Jep...
Ja juuri tämän takia väänsin talvella siitä ihmeen boonuspiste jutusta.
Oli säännöissä kohta että joka kisaan osallistunut saa 10 lisäpistettä...
Onneksi porukka ymmärs jutun pitkällisen väännön jälkeen ja se jätettiin pois.
Se kun olis närästänyt vielä enemmän niitä joilla ei ole mahdollisuus panostaa kyseiseen touhuun yhtä paljon kuin muutamilla muilla...
Ja siihen päälle sitten joku hyvin tärkeä meno niin taas jäät heikommalle...

Se on kyllä suuri harmi luokan kehittymiselle että tarvitaan lisenssi.
Tuo kuvio on selvästi jättänyt paljon kuskeja kisasta pois... ja sen kyllä huomaa...
Autoja on nyt harrastajilla enemmän kuin viimevuonna, mutta kuskeja on vähemmän kuin ihan ensinmäisessä GT kisassa.

Mika R

#1165
Todellakin, varsin harmillista. Kisapäivästäkin tulee aika pitkä kun suurin osa ajasta on odottelua, mutta en valita  :grin:

Tattikselta jäi ainakin 2 Kyoshoa ja yksi Hong Nor pois lisurin takia. En sitten tiedä onko lisenssin hankkiminen oikeasti niin työlästä, mutta helpompaa toki olisi mennä kokeilemaan ilman. Aina voi voittaa mutta aina ei voita...

Itse jäin ekasta kisasta pois vaikka mökkikin oli jo alustavasti varattu. Arvaa Jiri harmittiko minua, kun lekurit päättivät siirtää puoli vuotta aiemmin varattua vaimon operointiaikaa viikolla. Pakko oli jäädä himaan passiin pennun kanssa.

Mutta kisoja tulee ja menee, joten pitää vaan osallistua ja katsoa mitä jää käteen. Määrä korvaa laadun  :grin:

Tuli muuten mieleen, että olis ihan siistii ajaa rinnalla jotain keskiviikkosarjaa jossa kerhokisat joka keskiviikko esim. Sitten ei harmittais niin kauheasti vaikka joku iso kisa jäis väliin ja kaikki paikalliset pääsis mukaan ja halukkaat kokeilee. Näillä kun pystyy kurvailemaan kevyellä sateellakin, olis yritystä.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 17.06.09 - klo: 13.25
Tattikselta jäi ainakin 2 Kyoshoa ja yksi Hong Nor pois lisurin takia. En sitten tiedä onko lisenssin hankkiminen oikeasti niin työlästä, mutta helpompaa toki olisi mennä kokeilemaan ilman. Aina voi voittaa mutta aina ei voita...

No ei se työlästä ole, vaan kallista yhtäkkiä.
Siis kun otetaan huomioon ihan perus harrastajat joita nimenomaan tarvittais tähän lajiin mukaan...
Ja kun tosiaan ajatellaan että liittyis yhtäkkiä UAU kerhoon ja siihen päälle vielä lisenssi + osallistumismaksu kisaan...
Mun mielestä aika kallista lähteä vaan kokeilemaan onko tää nyt tosiaan se "mun juttu".

Väitänpä vahvasti että nimenomaan tuo rahallinen sijoitus on se joka porukkaa lisenssin takia karsii, eikä se "vaiva"...
Se kun ei ole mikään vaiva verrattuna edes GT auton etudiffiöljyjen vaihtoon.

Vesa-Ratti

Oisko mahdollista ajaa esim. 1 tai 2 ensimmäistä kisaa ilman lisenssiä? Vois madaltaa uusien kuskien osallistumis kynnystä.
Ei tuu mittään, vaikka polovillaan kirroilis.

Mika R

Se ei onnistu koska ajetaan LS-5 kisan yhteydessä, joka edellyttää lisenssiä.

Hoke viittasit maksuihin, olen ymmärtänyt että on muitakin vaihtoehtoja kuin UAU ja sitä kautta hankkia pätevä lisenssi, joka madaltaa kustannuksia olennaisesti, vaiva on lähinnä etsiä vaihtoeho ja käyttää sitä. Mutta varmaankin asianomaiset osaavat itse kertoa paremmin.

Iigor

Niin ja vielä matkat päälle.....kohtuu reipasta kyytiä tukkosella nelostiellä seittemisen tuntia suuntaansa. Kemiläisille tuohon vielä tunti lisää:) No, siitä huolimatta pariin viimeiseen kisaan ollaan tulossa.