Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

GT Rata-autoilu

Aloittaja Mikko L, 18.08.08 - klo: 10.35

mikari

Jep, Max velocityn carbon alusta on kyllä style ja vähän keventää autoa.  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

juska

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 09.02.11 - klo: 21.06
Jep, Max velocityn carbon alusta on kyllä style ja vähän keventää autoa.  :cool:

75gr kevyempi, mutta se mitä haettiin oli kiertojäykkyys. Auto painoi muistaakseni 3540gr ilman lisäpainoja ajokunnossa tankki tyhjänä.
Racers Group Finland Team

HVoltage

Voin hyvällä omatunnolla sanoa, että tuo mainittu 1000eur riittää varmasti alkuhankintoihin. Tuo juskan lista on kyllä hurja. Autovalinnalla voi paljon vaikuttaa lopullisiin kustannuksiin.


Itse ajoin Kouvolassa Kyoshon GT2 autolla, jossa oli RTR:stä poiketen.
- "Evolva" vaihteisto, vakio voi kestää jos vaihtaa teräsrattaat.
- Toiset sähköt, paremmat (jotain laatikon pohjalle jääneitä)
- Kisakone ja pilli (ALPHA plus, oranssi kansi)
- Miljoonalaatikko-osista rakennetut vakaimet.
- Miljoonalaatikosta löytyneet ristinivelvetoakselit edessä.
- Kolmipalainen kytkin, sekin miljoonalaatikosta.
- Acre jarrupalat
- C-paloja dremelöity


Mainittakoon vielä, että autossa vakio RTR osina mm.
- pohjalevy
- iskarit (muovirunkoiset) ja pakettijouset
- runkojäykkärit
- diffit (toki täytetty diffiöljyllä)
- kardaanit
- takavetoakselit
- ohjauspalat, hubit, tukivarret
- moottoripukki yms.


PS: Kouvolassa oli kakkonen...

Mihinkään hiilikuitupohjalevyihin yms. über hipohömpötyksiin ei tarvitse lähteä. Omaan makuun auto olisi saanut vielä kääntyä paremmin veto päällä mutta palataan siihen sitten tulevana kautena. Toki ajattelin samalla vähän muutekin koko autoa parannella...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

tturku

Olisinkohan mä ajanut 1.5 kautta reilulla 1000 budjetilla, kun radiota ja vastaria ei lasketa.
Auto tais olla käytettynä alle 200 moottorilla (vakio force, kerkes viime kaudellakin hyvin)
5 sarjaa renkaita. 140 eskoa
4 tönkkää fuilia 100 eskoa
starttiboxi 70e
startteri setti 25 eskoa
servotkin löytyivät,  + 100 eskoa
uusi koppa 70 eskoa
pari vastarin akkua
loput varaosiin, joita aika hintsusti mennyt, (lähinnä parit rattaat vaihteistosta, lakruja, kytkinpaloja jne.)

näistäkin osa oli valmiina, (mm. sähköt) ja osa on pikku hiljaa hankittua.

Jos verrataan GT-8 ja GT-5 autoihin niin ajokäyttäytyminen ja ajaminen on varmasti aika erillaista. Ja tässä luokassa on sitä fun factoria mielestäni sairaasti :)
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Linksu

Täälä vielä mietitään että lähteekö vanhalla autolla koittaan vai laittaako uutta :)
Taitaa olla järkevintä lähtä ensin vanhalla testaan että tuleeko siitä mitään.

mikari

Osta mun viritetty rally game BMT automaattivaihteistolla, factory look!

Kun ei sillä kisoja saa ajaa niin hyvä harjoitteluun. 2 autoa + uusi mooottori -50%, ilman sähköjä.

Itsellä kun autoja jo taas vähän liikaakin. Toivottavasti kukaan ei pahastu tästä avoimesta tarjouksesta...
Kiitos 20 vuodesta!

Linksu

Tarvii olla kisa laillinen :)

Linksu

En tiedä onko oikea paikka tälle viestille. mutta siirtää pois jos siltä tuntuu.
Eli haetaan kisakuskia kaudelle 2011 gt-8 luokkaan jolle sponsoroidaan korit koko kaudelle.
korit sopii Gt autoihin. Erillaisia koreja on laaja valikoima millä ajaa.
Hakemuksia voi laittaa yv:llä tai sähköpostilla.
myynti(at)jl-import.com

McJones

Ottamatta kantaa sponsorointiin, löytyykö myös pitkän akselivälin koreja?

Entiä joutuuko päivittää autoa lyhyemmäksi, että löytyisi koppia paremmin  :undecided:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Linksu

Tällä hetkellä ei ole pitkälle akselivälille. Toivottavasti valmistaja alkais tekeen koreja pitkiin. korit sopivat akselivälille: 325mm
leveys: 310mm

.TS.

Millä renkailla proukka on ajellut? Mistä saisi suhteellisen halvalla?
OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

Linksu


Linksu

#2532
Lainaus käyttäjältä: McJones - 18.02.11 - klo: 21.44
Ottamatta kantaa sponsorointiin, löytyykö myös pitkän akselivälin koreja?

Entiä joutuuko päivittää autoa lyhyemmäksi, että löytyisi koppia paremmin  :undecided:

Sori. tuossa pöyhin varastoa ja sieltä löyty yks gt2  kori joka on pitkälle akselivälille.
eli pitkiä koreja saatavilla.
Nopeimmalle kisakuskille toi koppa postikulujen hinnalla. palveluksena haluan maalatusta kopasta kuvan verkkokauppaan.
Kori on Mclaren Gtr 1

Edit. Kori on saanut uuden omistajan.

McJones

Lainaus käyttäjältä: Linksu - 20.02.11 - klo: 13.06
Sori. tuossa pöyhin varastoa ja sieltä löyty yks gt2 kori joka on pitkälle akselivälille.
eli pitkiä koreja saatavilla.
Nopeimmalle kisakuskille toi koppa postikulujen hinnalla. palveluksena haluan maalatusta kopasta kuvan verkkokauppaan.
Löytyykö lisäinfoa, esim. kuvaa maalaamattomasta?

Onkos joku sovitellut GT2-koppaa DM-1:een? Jostain jäänyt päähän, että GT2:n akseliväli olisi luokkaa 360mm, kun DM-1:ssä olisi 387mm, eli reilun tuuman pidempi.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Linksu

Moikka!
Tuossa mittanauhalla mittailin niin sain raideväliksi 365-370mm
kuva on huono

mikari

Perussa vedetään kuin isommissakin kisoissa  :cool:

Kiitos 20 vuodesta!

peitsamo

Heips

GT-8 yhteyshenkilön virkaa toimittaa tästä eteenpäin Jethro Lehtojärvi, täältä hänet voi bongata nimimerkillä HVoltage. Nimimerkki RoddeR, alias Petri Hoffman on Jepen apuna GT- sarjan pyörittämisestä.

Iso kiitos em. herroille esimerkillisestä vastuunkantamisesta.

Olen seurannut GT-sarjaa lähestulkoon sen alkumetreiltä saakka ja ollut mukana laatimassa sääntöjä, kilpailemassa lähes kaikissa kilpailuissa ja tietenkin todistelemassa täällä tehtyjä ratkaisuja oikeiksi :shocked:. Tästäkin eteenpäin lupaan tulla muiden kiusaksi ajamaan kilpaa aina kun tilanne sen mahdollistaa.

Omalta osaltani kiitos kaikille GT-8 sarjassa mukana olleille, niin kilpailjoille kuin myös taustajoukoillekin. Itse jaksan edelleen uskoa GT-8 sarjan olemassaolon tarpeeseen ja paikkaan suomalaisessa rc-autoilussa.

Radalla nähdään!
Flying Calacucco

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

Pekka_h

Saako ajaa ns:Rallygame koreilla gt8-sarjaa?
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Linksu

Noi rallygame korit on aika laajakäsite voisitko tarkentaa millaista koria?

Pekka_h

Lainaus käyttäjältä: Linksu - 22.02.11 - klo: 22.11
Noi rallygame korit on aika laajakäsite voisitko tarkentaa millaista koria?

No lähinnä tarkoitan noita ralli malleja eli ritmo,pösö 205 tai lancia. Aerodynamiikkahan nois on surkee mutta näyttävyyttä riittäis.

-Pekka
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Linksu

Säännöistä kopsattu
Auton tulee olla mittakaavassa 1:8 tai 1:7 ja sen tulee olla luonnollinen ja pääpiirteittäin GT- /Touring esikuvansa mukainen. Koreina käytetään yksiosaisia muovikoreja. Kori voi olla minkä tahansa GT- tai Touring-automallin mukainen.
Mutta jos joku järjestäjistä kertois että saako ajaa.

peitsamo

Minun mielipiteeni asiasta on se, että jos auto ja siipi menee sääntöjen mukaisiin mittoihin, niin siitä vaan. Tuolla hieman avoimella kuvaelmalla korimalleista oli tarkoitus lähinnä sulkea pois ns. prototyyppikorit juurin niiden paremman aerodynamiikan vuoksi. Tästä syytä en näe perusteltua syytä olla hyväksymättä rallygame -koreja.
Flying Calacucco

Linksu

No sehän on hyvä homma!
Sais näyttävyyttä sarjaan jos tulis muutama ns ralli koppa  :grin:

Pekka_h

No hyvä homma jos nuo käy. No nyt olis tarkoitus hakee joku projekti alusta kyseistä sarjaa varten. Mitä nyt sääntöjä lueskelin niin alustanhan saa tehdä esim: Inferno buggista? Forcen .28 kone oli ilmeisesti myös sallittu säännöissä. Mulla myös yosa putkisto. Onko sallittu? Pärjääkö tuolla vaihteettomalla autolla vai vaatiiko ehdottomasti vaihteet? Tää kisailu on mulle ihan uus juttu et säännöt vähän hakusessa  :shocked:...

-Pekka
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

tturku

Kannattaa suoraan etsiä melkein valmiiksi jo Kössön IGT/IGT2 tai HN:n DM1 tai miksei vanhempi GTP2. Näillä pääsee suoraan ajamaan kisaa ilman virittelyjä. IGT:iden heikkouksia on kerrottu tässä aiheessa hyvin ja myös niiden omassa aiheessa, mutta voi niillä suoraan paketistakin lähteä ajamaan. DM1 sopii suoraan viivalle, siinä ei niin kriittisiä päivityspaikkoja ole.

Forcen koneella pääsee suoraan kisaamaan, se on ns. RTR moottorina ollut DM1:n mukana. Itse olen ajanut samalla mosalla nyt 1.5 kautta. Putkisto on kaiketi vapaa, mutta ääneen pitää kiinnittää huomiota, ettei se liian kova ole. Vaihteet olisi luultavasti oltava, jotta pystyy ajamaan tasaväkisesti kisaa. Riippuu tietty vähän radastakin. Onko joku kokeillut ajaa yksivaihteisella ja verrannut vauhteja?

Kiitos peitsamolle sarjan pyörittämisestä  ja luokan kehityksestä viime vuosilta ja Iso käsi Jepelle ja Petrille, että lähdette viemään sarjaa eteenpäin ensivuodelle! Nähdään viimeistään kisoissa.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Stail

Sanoisin että vaihde on välttämätön ellei halua jäädä useampaa sekunttia per kierros.. :)
JQ

Pekka_h

Kiitos kattavasta vastauksesta. Käsittääkseni toi inferno mp7.5 on sama auto kuin gt lukuunottamatta koritolppia,iskareita ja iskaritorneja vai olenko aivan mettässä tän asian suhteen?

Meikäläinen on tälläi autotalli virittäjä niin kiinnostais et autoa vois rakentaa vähän itsekkin. Oikeita autoja on tullut viriteltyä 12v ja nyt alkanut nämä rc:t viehättää. Muistot palas mieleen kun joskus 13-14v kurvailin ekalla omalla ns:kunnon rc:llä Tamiya 300zx Gto imsalla asvaltilla ja kivaa oli.

Kaipa ne iskaritornit ym voi myös itse rakentaa? Mutta miksei valmiskin gt kiinnostais. Taitaa vaan olla noita bugeja enempi tarjolla?

Tosta forcen .28 moottorista on sen verran kokemusta että on ollut erittäin helppo säätää, toimii hyvin ja pysyy hyvin käynnissä. Kestävyydestä ei sen kummempaa kokemusta vielä. Toi yusan putkisto on kyllä mielestäni äänekäs verrattuna noihin kyoshon omiin pienempiin .15 koneisiin ja putkiin verrattuna.

Lisää kommetteja haluaisin kuulla noista vaihteiden tarpeellisuudesta. Sen olen ymmärtänyt että mitä vähempi liikkuvia osia sen vähempi hajoaa.

Kiitos jo etukäteen kaikille
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Pekka_h

Viel ois yks kyssäri... Saako etu-, taka-, ja keskidiffin vaihtaa erimerkkisiin?

-Pekka
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

peitsamo

Saa vaihtaa. Tai halutessan ne voi jättää vaikka kokonaan pois  :shocked:
Flying Calacucco