Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

GT Rata-autoilu

Aloittaja Mikko L, 18.08.08 - klo: 10.35

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 14.04.11 - klo: 11.50
Ja voisin tätä kyllä pitää yhteisenä hankkeena koska
a) osallistumismaksut tuloutetaan PKSRCA:lle
b) ponderivuokrat tuloutetaan PKSRCA:lle
c) muutkin luokat ovat tervetulleita ajamaan ajanottoa vastaan väliajoilla, maksut tuloutetaan PKSRCA:lle
d) rengassponsoreita olisi mahdollisesti tarjolla

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 14.04.11 - klo: 11.57
Ja voisin tätä kyllä pitää yhteisenä hankkeena koska
a) osallistumismaksut tuloutetaan PKSRCA:lle
b) ponderivuokrat tuloutetaan PKSRCA:lle
c) muutkin luokat ovat tervetulleita ajamaan ajanottoa vastaan väliajoilla, maksut tuloutetaan PKSRCA:lle
d) rengassponsoreita olisi mahdollisesti tarjolla

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 14.04.11 - klo: 13.52
Ja voisin tätä kyllä pitää yhteisenä hankkeena koska
a) osallistumismaksut tuloutetaan PKSRCA:lle
b) ponderivuokrat tuloutetaan PKSRCA:lle
c) muutkin luokat ovat tervetulleita ajamaan ajanottoa vastaan väliajoilla, maksut tuloutetaan PKSRCA:lle
d) rengassponsoreita olisi mahdollisesti tarjolla

Luulisin, että tuo pointti on tullut nyt esitettyä.

Tilanne on kuitenkin se, että näitä kisojen järkkääjiä (lue: todellisia talkoomiehiä) ei ole isompiinkaan karkeloihin tarjolla, joten taitaa olla aika hankalaa nyt tässä vaiheessa tuupata ajatustaan toisten hoidettavaksi. Katso päivä kalenterista ja laita kisakutsu esille, siitähän se homma sitten lähtee jos on lähteäkseen.
Flying Calacucco

mikari

#2611
siis ihan oikeesti eikö sulla muuta asiaa ku soittaa suuta? en ole todellakaan sysännyt tätä muiden syliin. sori jos pahoitit mielesi kun kyselin ajankohtaa. muistutan että olen järjestänyt useita kisoja, en toki yksin vaan yhdessä hyvien tyyppien kanssa, joten tuo täysin tarpeeton vxxxxxxx ei kyllä johda mihinkään positiiviseen tulokseen kenenkään harrastajan kannalta

kysymys 1: tehdäänkö niin että järjestetään kisat jonain aikana, kutsutaan ruotsalaiset paikalle ja ne tulee ketkä haluaa / pääsee ? harmi vaan jos kaikilla on sitten muita juttuja päällekkäin. no mutta sen sitten näkee.

kysymys 2: jos halutaan järjestää kisat Tattarisuolla niin onko rata käytettävissä kaikkina muina aikoina kuin mitä kisakalenterissa lukee? vai onko niin ettei tattarisuon radalla voida enää järjestää kerhokisoja ?

kysmys 3: mikä muu rata voisi olla hyvä? onko esim. Hyvinkää käytettävissä osallistumismaksuja vastaan ja onko se liian kaukana Ruotsalaisille ?
Kiitos 20 vuodesta!

tturku

Ota nyt rauhassa Mika, kukaan oo taas sulle suuta soitellut. Pekka toi sen tosiasian esiin mikä lajissa vaivaa tällä hetkellä. Ei ole järjestäjiä karkeloihin. Lisäksi Open GT kisalle ei kannata aikaisemmin alkaa päivää lyömään lukkoon, ennenkuin muu oikea kisakalenteri on lukossa ja päivät tiedossa IMHO.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

mikari

Niinkö ?

Joo, no mä meen kattelee peiliin ja unohdetaan vähäksi aikaa tää juttu. Käykää vaikka sillä välin lukemassa positiivisa kommentteja viime vuoden skabasta "tätä lisää" jne.
Kiitos 20 vuodesta!

*HOKE*

Otas nyt Mika ihan rauhassa.
Kummallisesti kevät taitaa kiristää pipoa.

Pekka ei nimenomaan mitenkään pottuillut, vaan kuten Turku sanoi niin toi esiin karun tosiasian.
Kisoja tuskin tulee ellei itse tee lähes kaikkea.
Ei kukaan ole vastaan pistämässä.
Kysy PKSRCA "bosseilta" lupa ja katso kalenterit läpi... Sen jälkeen vaan järjestämään.

Mut ei nyt oikeesti tartte jokaista asiaa ottaa niin verisesti ja samantien henkilökohtaisesti.
Uskaltaako kohta kukaan sanoa sulle edes moi kun vedät herneet nenään.

mikari

#2615
Pari asiaa jotka saattavat puoltaa Open kisaa, toki ne voi nähdä halutessaan myös päivastaisina, heitän ne nyt enivei koska tekijät poikkeavat olennaisesti kansallisesta sarjasta:

- eli lisenssipakkoa, voi tulla kokeilemaan
- ei kauhean tarkka teknisten määritelmien suhteen; aja sillä minkä tuot -periaatteella
(säännöt: renkaat peittävä kori, nitro moottori, kumirenkaat 17mm hex)
- kori ja renkaat vapaat eli jälleen aja niillä mitkä saat hommattua ja näyttää hyvältä ;-)
- sama kuin edellä koskee myös moottoria ja pakoputkistoa

Tämä on kuitenkin vain yksi kisa eikä kilpaile varsinaisen sarjan kanssa mitenkään tässä suhteessa. Auto voi olla itse rakennettu, valmispaketti tai kaikkea siltä väliltä.



Se on hyvä että kaikki ovat niin rentoja ja lupsakoita paitsi minä, mutta oikeesti haluaisin saada vaan tämän alustavaan järjestykseen koska ne hurrit venailee jo vähän tuolla lahden toisella puolen. Niitäkään kohta enää kiinnostaa tämä touhuilu. Ketä nämä PKSRCA bosset nyt sitten on? Numeroja/nimiä peliin, kiitos
Kiitos 20 vuodesta!

goos

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 14.04.11 - klo: 14.32
Se on hyvä että kaikki ovat niin rentoja ja lupsakoita paitsi minä, mutta oikeesti haluaisin saada vaan tämän alustavaan järjestykseen koska ne hurrit venailee jo vähän tuolla lahden toisella puolen. Niitäkään kohta enää kiinnostaa tämä touhuilu. Ketä nämä PKSRCA bosset nyt sitten on? Numeroja/nimiä peliin, kiitos

Ne löytyy tuolta pksrca puolelta. Jos et osaa sieltä lukea tai liittyä seuraan niin sit on hiukan heikkoa...
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 11.04.11 - klo: 19.46
Kuulemma Hobbylinna, Power Racing ja Eurorc ottavat GT-renkaita hyllyyn, joten saatavuutta pitäis olla aika hyvin.

Hmmm... Kaikkien kauppojen nettisaldot näyttää nollaa, kellään tietoa onko renkaita Suomessa vai pitääkö alkaa tilaamaan ulkomailta? Viikonloppuna pitäs jo päästä ajamaan. :cool:
Flying Calacucco

tturku

Mulla on muutama setti renkaita vähän ajettuna, tuu hakemaan jos et muualta saa.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 20.04.11 - klo: 21.53
Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 11.04.11 - klo: 19.46
Kuulemma Hobbylinna, Power Racing ja Eurorc ottavat GT-renkaita hyllyyn, joten saatavuutta pitäis olla aika hyvin.

Hmmm... Kaikkien kauppojen nettisaldot näyttää nollaa, kellään tietoa onko renkaita Suomessa vai pitääkö alkaa tilaamaan ulkomailta? Viikonloppuna pitäs jo päästä ajamaan. :cool:

Soita Aakelle. Sillä pitäis olla jo lähetys saapunut grp:ltä
Kyosho, elämäni auto.

Riku.F

onko tietoa missä kunnossa tattarisuon rata on? ajattelin ensi tiistaina lähtee kokeilee miten igt evo malli :roll:
pysyy radalla. siis jos vaan rata on ajo kunnossa. olisko ketään muuta kiinnostanu lähtee kaveriksi?
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

mikari

eiks tiistai ollu varattu sähkövispilöille
Kiitos 20 vuodesta!

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: Riku.F - 23.04.11 - klo: 12.22
onko tietoa missä kunnossa tattarisuon rata on?

Rata on ihan hyvässä kunnossa, onhan siinä vähän pölyä ja pikkaisen liukasta, mutta ajankohtaan nähden OK. Tänään vedettiin neljän GT-auton voimin.
Flying Calacucco

Riku.F

ai tiistai on sähkiksille? no aina oppii uutta. mistäs vois kysellä onko niitä lähdös sankoin joukoin tattikselle. vai pitäiskö mennä torstaina ihan suosiolla. sää vaan olis tiistain ennusteen mukaan otollisin päivä. mut tiedä nyt noista ennusteista :shocked: olisko torstaina sit ketään gt urhoa lähdös radalle?
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

*HOKE*

Tuskin vielä on mitään päiviä päätetty luokkien suhteen.
Eikä mitään ajovuoroja tarvita niin pitkään kun radalla ei ole tungosta.
Sinne vaan.

goos

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 24.04.11 - klo: 11.17
Tuskin vielä on mitään päiviä päätetty luokkien suhteen.
Eikä mitään ajovuoroja tarvita niin pitkään kun radalla ei ole tungosta.
Sinne vaan.
Kyl tossa tais olla jotain että tiistai oli NuKe:lle varattu tai jotain, en tiedä tarkemmin koska se on voimassa tosin.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: goos - 24.04.11 - klo: 11.21
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 24.04.11 - klo: 11.17
Tuskin vielä on mitään päiviä päätetty luokkien suhteen.
Eikä mitään ajovuoroja tarvita niin pitkään kun radalla ei ole tungosta.
Sinne vaan.
Kyl tossa tais olla jotain että tiistai oli NuKe:lle varattu tai jotain, en tiedä tarkemmin koska se on voimassa tosin.

Tiistai sähkäri päivä on voimassa sen jälkeen jos/kun sopimus pksrca:n kanssa kirjoitetaan. Käsityksni mukaan tällä hetkellä ei ole määritelty mitään tiettyä päivää sahkäreille. Jos tiistaina on sähkäreitä radalla niin sitte vaan normi ajovuorojen mukaan ajelut.
Kyosho, elämäni auto.

RoddeR

Varmistellaas vielä foorumilta tiedon oikeellisuus eli mulla ajokkina kyosho inferno gt2 ja tarkoitus oli muuttaa se gt 1 versioksi. Tietojeni mukaan tähän tarvitaan gt1 pohjalevy, gt1 etukardaani ja lyhyempi ohjausservon linkki. Olenko oikeassa ettei muita eroja autoissa ole? Syy miksi haluan muuttaa auton gt1 malliseksi on että gt1 kuulemma kääntyy paremmin mutkiin ja koreja saa huomattavasti helpommin hommattua kuin gt2:een jossa pidempi akseliväli.
Kyosho, elämäni auto.

Ile__

Ja GT1 takakardaani.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 26.04.11 - klo: 14.03
Ja GT1 takakardaani.

Ok eli perässäkin on eroja. Mä kun luulin että pituus ero vs.gt1 on tehty keulan puolta pidentämällä. Igw008 vaihteisto varmaan passaa sellaisenaan tuohon gt1:een?
Kyosho, elämäni auto.

-Juho-

#2631
Käytännössä se pituusero on aika tasan edessä ja takana.

edit: joku vois siirtää nämä ko.auton omaan topiciin..
edit2: Kirjoittelin vetoakseleista auton omaan topiciin pläjäyksen..
Liikaa Kyoshoja

mikari

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 26.04.11 - klo: 14.07
Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 26.04.11 - klo: 14.03
Ja GT1 takakardaani.

Ok eli perässäkin on eroja. Mä kun luulin että pituus ero vs.gt1 on tehty keulan puolta pidentämällä. Igw008 vaihteisto varmaan passaa sellaisenaan tuohon gt1:een?

Oikeastaan ei ihan. Koska etuvetari on tuolloin pikkasen tiukka. Itse jouduin aikoinaan etsimään hieman lyhyemmän kardaanin. IGW008:n mukanahan tulee kardaani GT2:een.

(Aika jännä että samoja juttuja käydään läpi kymmeniä kertoja)
Kiitos 20 vuodesta!

goos

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 26.04.11 - klo: 15.22
(Aika jännä että samoja juttuja käydään läpi kymmeniä kertoja)
Ongelma on se että asia on forumilla minne se häviää, jos joku kirjoittaisi asiasta artikkelin sejäisi paremmin nettiin. Jos joku niitä haluaa kirjoitella voin niitä julkaista http://www.rcautoilua.fi/ sivustolla.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 26.04.11 - klo: 15.22
Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 26.04.11 - klo: 14.07




(Aika jännä että samoja juttuja käydään läpi kymmeniä kertoja)

Kerros milloin on ollut keskustelua igt2 muuttamisesta igt1:si kun kymmeniä kertoja näistä on jauhettu???
Kyosho, elämäni auto.

mikari

No on kyllä. Mutta ei se haittaa.
Kiitos 20 vuodesta!

-Juho-

Joo, komento takasin. IGT 1 ja IGW008 toisesta lähteestä tietona: eteen IFW12Z ja taakse IFW45, aivan kuten on alkuperäisenkin vaihteiston kanssa.

PS: Mulla on yksi uusi IFW12Z pussissa vielä, jos kiinnostaa.
Liikaa Kyoshoja

mikari

#2637
IFW12Z menee, ajoin itsekin sillä, mutta oli aluksi hieman tiukka ainakin omassa tapauksessani. Ajon jälkeen asettui.

Voi myös käyttää HPI #86057
Kiitos 20 vuodesta!

tturku

Mitä jeppe käytännössä tarkoittaa efra pilli uusissa säännöissä? Mulla on joku vanhalla Efraleimalla oleva pilli kiinni? olisko ollu 2045 tai joitain, onko se jatkossakin laillinen?
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

*HOKE*

Ainakin 2045 löytyy efran 2011 listalta.
Vilkaise pilli ja tarksta listalta.

EFRA 2011