Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

GT Rata-autoilu

Aloittaja Mikko L, 18.08.08 - klo: 10.35

HVoltage

RTR-renkailla saa ajaa.

En ole kuullut GT-sarjaa kiertäviltä sitä, että moottorilistalta ei löytyisi hyvin tuettua, toimivaa ja pitkäikäistä mosaa.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 08.07.11 - klo: 10.13
RTR-renkailla saa ajaa.

En ole kuullut GT-sarjaa kiertäviltä sitä, että moottorilistalta ei löytyisi hyvin tuettua, toimivaa ja pitkäikäistä mosaa.

+1
Kyosho, elämäni auto.

tturku

Ei mitään järkeä tällä hetkellä nostaa mosien hankinta hintaa, koska se pakottaa taas ostamaan uudempaa myllyä. Nykyiset vaihtoehdot on erittäin tasaisia ja kulkee yhtälujaa. Jopa Forcen 0.28 RTR pannu kulkee yhtä nopeasti ja on kilpailukykyinen moottori. Vain tankkiväli on vähän lyhyempi noihin 0.21 mosiin verrattuna.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Riku.F

kyllä vähän jo polttelee sunnuntain karkelot.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: Riku.F - 08.07.11 - klo: 19.38
kyllä vähän jo polttelee sunnuntain karkelot.

Huomenna oon menossa tattikselle Jerryn kans mekkaamaan kyöstiä sunnuntaita varten. Pietro uhos kans että tulis sinne fiksaamaan autoa.
Kyosho, elämäni auto.

Niko

Mulla on tommoinen Presirotate D5 moottori ollut testissä jo jonkun aikaa. Onko jollakin muulla sellainen moottori?
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Niko

Saako muuten HoBao Hyper 21 ja 28 moottoreilla ajaa GT luokassa? Listalla on vain HoBao MACH moottorit.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: Niko - 08.07.11 - klo: 23.39
Saako muuten HoBao Hyper 21 ja 28 moottoreilla ajaa GT luokassa? Listalla on vain HoBao MACH moottorit.

Perusajatushan oli se, että RTR-paketin mukaisella moottorilla voi ajaa. Jossain vaiheessa (n.2 vuotta sitten)mulle annettiin tieto, että tuo mach on Hobaon One-Sevenin"ensiasennus" moottori ja siksi se on listalla.
Flying Calacucco

Niko

Tuolla listalla näyttäisi olevan useita moottoreita, jotka eivät ole ensiasennus moottoreita. Varmaan myös Hyper moottorisarjallakin kisailu onnistuu. Hintaluokka on toivottu ja One Seveniä on mahdollista saada myös Hyper ensiasennusmoottoreilla.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

peitsamo

Ei muuta kuin Jepelle ehdotus menemään ensikauden moottorilista päivitystä varten. Minun mielestäni ei ole mitään syytä olla hyväksymättä noita moottoreita, jos ne tulee autopaketin mukana ja erikseen ostettuna koneen hintaluokka on alle 200€.
Flying Calacucco

tturku

Kiitti jäbät hyvistä kisoista taas. 3 viikon päästä sitten myös nää pihasuddaajat mukaan karkeloihin! 2 kisaa vielä jäljellä ja hyvinkää ja kouvola on hienot radat!
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

kappi

Hieno meininki Tattarinsuolla tänään GT-8 harjoituskisoissa. Minuun iski niin kova "kilvanajohimo" että ei ole mitään mahdollisuuksia jättää osallistumatta parin viikon päästä Hyvinkään "oikeisiin"kisoihin. Juuri tämmöisiä tapahtumia pitää saada ympäri maakuntia, joissa ratoja on. Se on varmaa että lisää tulee osanottajia GT- 8 sarjaan tällä tavoin. Järjettömän mukavaa hommaa.

Ender

No nyt on sitten  ilmoittauduttu Hyvinkään kisoihin...

Ihan ei ole "harjoituskausi" mennyt putkeen. Takana neljä ajokertaa radalla ja noista kaksi on päättynyt lyhyeen teknisten ongelmien vuoksi.

Kerran hajosivat rattaat IGW008 -vaihteistosta ja kaikista pahimpana neljännellä kerralla hajosi Kyoshon GXR28SG -moottori.

Ostin Werks B5 (+ Werks 2058) -moottorin ja eilen kävin moottoria sisäänajamassa ja testaamassa Kouvolan radalla.

En saanut ostamaani Ins Boxia (Team C Air Filter With Ins Box(TC-TC153)) sopimaan suoraan tuohon Werks moottoriin ja siitä pitää ilmeisesti vähän kovertaa isommaksi.

Ponderia en vielä omista, mutta sen saa käsittääkseni lainattua kisapaikalta? (laitoin ilmoittautumisen yhteyteen kyselyn asiasta).

Kilpailunumero pitää sitten ilmeisesti itse printata ja laittaa autoon vaikka kontaktimuovilla kiinni ? Numeronhan saa sarjan yhteyshenkilöltä.

Tattarisuon kerhokisat vähän houkuttelisivat, mutta en pääse ajamaan autolla ennen sunnuntaita ja sisäänajo on vielä vähän kesken ja taidankin mennä sunnuntaina iltapäivällä Hyvinkään radalle.

Aikaa mennyt kyllä aivan liikaa teknisiin ongelmiin (menevät kyllä osin kokemattomuuden piikkiin) ja itse ajotaitojen kehittäminen jäänyt aika vähäiseksi. Tämä vähän jännittää kisojen osalta.

goos

Lainaus käyttäjältä: Ender - 20.07.11 - klo: 10.54
En saanut ostamaani Ins Boxia (Team C Air Filter With Ins Box(TC-TC153)) sopimaan suoraan tuohon Werks moottoriin ja siitä pitää ilmeisesti vähän kovertaa isommaksi.
Ins boxi on todella tiukka, näin se ei vuoda ilmaa.

Helpoin tapa laittaa se paikalle on käyttää ihan vähän fairyä sormen päälle ja laittaa sitä sisäpuolelle

Sit painat sen vinosti päälle siten että yks puoli menee paikalle ja sit kierrät koko tatin paikalle.

Oma tp-10 moottorin kurkku on 17mm ja sen päältä meni kohtuu helposti.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: Ender - 20.07.11 - klo: 10.54


Kerran hajosivat rattaat IGW008 -vaihteistosta ja kaikista pahimpana neljännellä kerralla hajosi Kyoshon GXR28SG -moottori.



Menikö siitä spurrit sileeksi vai mitä tapahtui? Oliko välystä kuinka paljon ja kumman vaihteen spurri meni sileeksi? Varmaan harmittaa se kyöstin koneen laukeaminen mutta on se werks b5 aika paljon parempi, tehokkaampi ja helpompi säätää kuin tuo kyöstin pata. Muutama inferno gt on tainnut liikkua kisoissa tuolla kyöstin padalla että kyllä silläkin kerkeää mutta on siinä rtr ja kunnollisen koneen välillä aika iso ero.
Kyosho, elämäni auto.

McJones

15 kuskia taisi olla Kitissä ilmoittautuneita seuraaviin kisoihin. Hieno juttu. Itseäni himppasen huolettaa mekkauspuoli, kun omaa mekkaria ei ole saapuvilla... :|

Vaemon kanssa on saatu soviteltua pari harjoittelupäivää ennen kisoja. Pistää miettimään, pitäisikö yrittää käydä Hyivnkäälläkin katsomassa rataa ennen skaboja. Onko siellä suurta eroa, jos auton setuppi pelaa Tattiksella niin pelaa myös Hyvinkäällä?
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: McJones - 20.07.11 - klo: 12.51
15 kuskia taisi olla Kitissä ilmoittautuneita seuraaviin kisoihin. Hieno juttu. Itseäni himppasen huolettaa mekkauspuoli, kun omaa mekkaria ei ole saapuvilla... :|

Vaemon kanssa on saatu soviteltua pari harjoittelupäivää ennen kisoja. Pistää miettimään, pitäisikö yrittää käydä Hyivnkäälläkin katsomassa rataa ennen skaboja. Onko siellä suurta eroa, jos auton setuppi pelaa Tattiksella niin pelaa myös Hyvinkäällä?

Todella hienoa, Käyrä on nouseva. Kuusalla 11, Raisiossa 13 ja nyt Hyvinkäällä jo 15 kuskia ilmoittautunut. Päästään Hyvinkäällä vääntämään kunnolla kilpaa. Eiköhän sieltä joku mekkari löydy että pääsee kisat ajamaan läpi. On toki paljon parempi jos on ns. vakimekkari kun ei tarvii arpoa mitään ja molemmat tietää suurin piirtein miten homma toimii yhdessä.
Kyosho, elämäni auto.

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 20.07.11 - klo: 13.52
Lainaus käyttäjältä: McJones - 20.07.11 - klo: 12.51
15 kuskia taisi olla Kitissä ilmoittautuneita seuraaviin kisoihin. Hieno juttu. Itseäni himppasen huolettaa mekkauspuoli, kun omaa mekkaria ei ole saapuvilla... :|

Vaemon kanssa on saatu soviteltua pari harjoittelupäivää ennen kisoja. Pistää miettimään, pitäisikö yrittää käydä Hyivnkäälläkin katsomassa rataa ennen skaboja. Onko siellä suurta eroa, jos auton setuppi pelaa Tattiksella niin pelaa myös Hyvinkäällä?

Todella hienoa, Käyrä on nouseva. Kuusalla 11, Raisiossa 13 ja nyt Hyvinkäällä jo 15 kuskia ilmoittautunut. Päästään Hyvinkäällä vääntämään kunnolla kilpaa. Eiköhän sieltä joku mekkari löydy että pääsee kisat ajamaan läpi. On toki paljon parempi jos on ns. vakimekkari kun ei tarvii arpoa mitään ja molemmat tietää suurin piirtein miten homma toimii yhdessä.


Raisiossa ainakin oli tuo kilpakaveri jeesaa meininki ihan huipussa. Minusta on vielä todella hienoa, että GT-luokalle on löytynyt uusia harrastajia. Aivan mahtavaa!


Laittakaa uudet kuskit minulle YV:tä niin annan kilpailijanumeron! Teetän samalla nipun numeroita seuraavaan kisaan niin ei jää siitä ainakaan kiinni. :)


\ Jeppe
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

goos

Pikkulinnut myös laulo että ens vuodeksi on uus auto saatavilla luokkaan :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: goos - 20.07.11 - klo: 14.55
Pikkulinnut myös laulo että ens vuodeksi on uus auto saatavilla luokkaan :)


Pikkulintu voisi rustailla mun YV lootaan lisätietoja...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: goos - 20.07.11 - klo: 14.55
Pikkulinnut myös laulo että ens vuodeksi on uus auto saatavilla luokkaan :)

Ois varmasti hyvä juttu luokan kannalta jos useampi autonvalmistaja tekisi gt8 luokan autoja. Nyt ollaan kyöstin ja hong nor:in armoilla kaluston suhteen. Toki muitakin merkkejä on mutta edustus ainakin Suomessa olematon.
Kyosho, elämäni auto.

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 20.07.11 - klo: 15.53
Lainaus käyttäjältä: goos - 20.07.11 - klo: 14.55
Pikkulinnut myös laulo että ens vuodeksi on uus auto saatavilla luokkaan :)

Ois varmasti hyvä juttu luokan kannalta jos useampi autonvalmistaja tekisi gt8 luokan autoja. Nyt ollaan kyöstin ja hong nor:in armoilla kaluston suhteen. Toki muitakin merkkejä on mutta edustus ainakin Suomessa olematon.


Koitin alkuvuodesta kysellä paikalliselta edustajalta (EA Import) Hobbytech:n GT autoa STR8 RG PRO, mutta ilmeisesti sen valmistusta ei varsinaisesti ole, tiedä sitten. http://www.hobbytech-rc.com/car.php?id=18 vaihteistoahan tuossa ei ole, mutta tuplakolot pohjalevyssä antaa viitteitä, että siihen olisi sellainen suunniteltu.


Kaksi kisaa on kuitenkin nyt todistettu, että GT-autoilla voi ajaa pienemmilläkin radoilla kilpaa aivan mukavasti.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

pietro

Morjens,

Kävin tänään Janin Storessa hakemassa honkkareihin varaosia.
Jos jollain on tarve varaosille kannattaa tulla repimään hihasta niin katotaan mitä löytyy.

Hinnat on jotakuinkin -70% :grin:

-pietro
KYOSHO B-TEAM

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Ender - 20.07.11 - klo: 10.54
Aikaa mennyt kyllä aivan liikaa teknisiin ongelmiin (menevät kyllä osin kokemattomuuden piikkiin) ja itse ajotaitojen kehittäminen jäänyt aika vähäiseksi. Tämä vähän jännittää kisojen osalta.


Juuri tässä olisi se ylivoimaisesti paras syy mennä nimenomaan näihin kerhokisoihin.
Juuri siellä on se porukka joilta saa ne tärkeimmät vinkit ym kyseisiin autoihin jotta teknisiltä ongelmilta voisi välttyä.
Muutenkin juuri kerhokisat opettavat yhden päivän aikana enemmän kuin itsekseen treenaillessa saa aikaiseksi kokonaisessa kuukaudessa.

Ihan vilpittömästi ehdotan että ei muuta kuin sunnuntaina tattarisuolle vaan.
Kerhokisat ovat nimenomaan se mitä voi oikeastaan lähemmin kutsua ihan vain saman henkisten harrastajien tapaamiseksi...
Sitä ei varsinkaan näiden luokkien suhteen tarvitse ajatella edes kilpailuna... Se on vain aikataulutettua viihdykettä.

Itse ajattelin hieman katsoa jos olisi mahdollista päästä sunnuntaina kohtuu ajoissa paikalle fiilistelemään ja siinä lomassa ilmanmuuta auttamaan jokaista joka vähänkään vinkkejä tai mitä tahansa apuja kaipailee.
Mikäli tosiaan paikalle pääsen ja vieläpä ajoissa niin voin auttaa sinua sen minkä pystyn.

peitsamo

Hyvä, hyvä. Kaikki uudet ja vanhat GT-kuskit mukaan kisoihin vaan.
Flying Calacucco

Poinas2

Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 20.07.11 - klo: 16.08

Koitin alkuvuodesta kysellä paikalliselta edustajalta (EA Import) Hobbytech:n GT autoa STR8 RG PRO, mutta ilmeisesti sen valmistusta ei varsinaisesti ole, tiedä sitten. http://www.hobbytech-rc.com/car.php?id=18 vaihteistoahan tuossa ei ole, mutta tuplakolot pohjalevyssä antaa viitteitä, että siihen olisi sellainen suunniteltu.



Joo ei tunnu olevan hirveetä hinkua ko. kapinetta tänne myydä. Sitä uutta 1:8 krossaria sitten olisikin laittaa vaikka kontillinen saman tien  :grin:
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Piedro

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 20.07.11 - klo: 15.53
Lainaus käyttäjältä: goos - 20.07.11 - klo: 14.55
Pikkulinnut myös laulo että ens vuodeksi on uus auto saatavilla luokkaan :)

Ois varmasti hyvä juttu luokan kannalta jos useampi autonvalmistaja tekisi gt8 luokan autoja. Nyt ollaan kyöstin ja hong nor:in armoilla kaluston suhteen. Toki muitakin merkkejä on mutta edustus ainakin Suomessa olematon.

Losilla on L8ight mikä on suunniteltu jenkkie dirtoval:iin mutta eikös tuo gt:stäkin mene kun vaihtaa
vaan kopan, tosin tuokin taitaa olla vaihteeton.
http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSA0809

McJones

Aika moneen autoon saa kakkosvaihteen optiona, pitäisi saada myös Hobbytechiin ja Losiin. Radiosistemi RS03 RG on myös keppivetoinen, taitaa saada 2-vaihteen optiona. Thunder Tigeriltä löytyy auto, 2-vaihde optiona... Buggy-pohjaisina taitaa tankkikoko olla noissa kaikissa 125ml, kun taas IGT2:n (ja sääntöraja) tankki on 150ml.

Vissiin iskarit vaakatasossa ei honkkariin speciin 150ml kovin siivosti istu? (nimim. "pari trukin tankkia kaapissa" ajanee tämän kauden 125ml tankilla...)
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

goos

Ymmärsinkö oikein että kaikki muut autot ovat 125ml ja vain kyosho on 150ml? Onko jokin syy miksi ollaan valittu 150ml rajaksi? Ensi silmäyksellä tuntuisi helpommalta laittaa insertti kyoshon tankkiin kuin vaihtaa sitä kaikista muista.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poinas2

Hobbytech:n tapauksessa siihen laitetaan STR-8T truggyn 150ml tankki jooka käy ruuvaamalla paikalleen
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba