Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

GT Rata-autoilu

Aloittaja Mikko L, 18.08.08 - klo: 10.35

Ender

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 18.08.13 - klo: 19.49
Huhujen mukaan rata on maalattu uudestaan ja ainakin pääsuoran jälkeistä kurvia on muutettu.

Tässä kuva jossa näkyy tuo uusi kohta:



Pistäkäähän ilmoja menemään Kouvolan kisaan. Tänään on viimeinen päivä ilmoittautua !!!

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: Ender - 22.08.13 - klo: 09.10

Tässä kuva jossa näkyy tuo uusi kohta:



Tuohan on muuttunut todella paljon, moni kurvi on uudenlainen.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Riku.F

Niin siis ajetaanko rataa kisoissa tuon uuden lisä lenkin kautta vai mitenkä? Olisiko tietoa.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

peitsamo

#3213
GT-8 kansallinen sarja on siis saatu päätökseen tältäkin kaudelta ja on pienen yhteenvedon paikka. Kilpailukautta leimasi mielestäni kaksi piirrettä. Ensinnäkin täytyy todeta, että sarjan taso on hyvä ja yhtään heittopussia ei radalla ollut, kaikki pystyivät ajamaan kilpaa toistensa kanssa ja todellisia kilvanajoja nähtiin paljon. Mitään ei jaettu etukäteen, vaan kaikki kisasivat sijoituksista tasavahvasti, etenkin viimeinen kisa osoitti sen, että tulokset voivat kääntyä suuntaan tai toiseen.

Valitettavasti se toinen piirre tämän vuoden kisoissa oli kisaajien puuttuminen ja sellainen verenvähyys, uutta porukkaa ei juurikaan saatu houkuteltua kilparadoille. Syistä ja toimenpiteistä on käyty keskustelua, mutta punaista lankaa ei oikein ole ja asiaa täytynee pohtia vielä talven aikana syvemmissäkin ajatuskuvioissa. Jokatapauksessa tällä formaatilla ajettuna ja näillä kilpailijamäärillä sarja jää vähän tyhjäksi ja viimeinen mielenkiinto kisapäivästä jää puuttumaan.

Joka tapauksessa ISOT onnittelu Jepelle, joka pokkasi sarjamestaruuden toisena vuotena peräkkäin. Tämän kauden "komeettana" voisin mainita Rikun, joka ajoi todella vahvasti kaikissa kisoissa. Onnittelut myös Mikalle viimeisen kisan voitosta ERITTÄIN haastavissa olosuhteissa. Erityismaininta kuuluu myös Iinalle, joka edusti sarjassa kauniimpaa sukupuolta ja pisti radalla ukonköriläille hienosti kampoihin.

Omalta osaltani Sarja meni vähän läpilaskuna, jostain syystä motivaatio ei sittenkään ollut ihan sitä, mitä kuvittelin sen olevan keväällä. Koko kauden treenit jäi yhteen päivään, sen lisäksi tuli ajettua kolme kisaa. menestymisen eväitä tällä ponnistusmäärällä ei saa ja se näkyy myös lopputuloksissa. Eilisen sadekisan keskeytys ekalla kierroksella sähköjen pettämiseen oli luonnollisesti iso pettymys ja siitä yritetään edelleen toipua.

Olen ollut mukana GT8 -sarjassa oikeastaan ihan sen alkumetreiltä lähtien. Hommahan lähti käyntiin kesällä 2007, kun Mika Rinne oli pystyttelemässä IGT-sarjaa, joka sitten parin kerhokisakauden jälkeen muotoutui vuodesta 2009 eteenpäin Kansalliseksi sarjaksi. Kisoja on tullut kierrettyä ja mukaan mahtuu huikeita muistoja ja erittäin antoisaa yhdessäoloa ja rehtiä kilpailua. Toki mukaan mahtuu, kuten moottoriurheilulle on ominaista, myös tekniikkamurheita ja henkisiä tappioita. GT-Sarja on ollut alusta saakka vähän omanlaisensa ja porukka on pitänyt hienosti yhtä. Vinkkejä ja tipsejä on jaettu ja osia osteltu ristiin kisapaikalla, kaikki ovat olleet toistensa apuna, silloin, kun apua on tarvittu. Kaikissa ajamissani RC-luokissa ja kilpailuissa tilanne ei ihan sama kuitenkaan ole, joten siinä mielessä GT8 erottuu kyllä edukseen. Edelleen harmittelen sitä, että sarja ei hyvistä puitteista ja olosuhteista huolimatta ole saanut houkuteltua tämän enempää niitä "pihasuttajia" radalle kisaamaan, niinkuin oli alunperin (ja on edelleen) tarkoitus. Toki täytyy muistaa, että vuosien saatossa GT8 sarja on toiminut ponnahduslautana muihin luokkiin, mm. LS5 -sarjassa ajoi tällä kaudella ainakin neljä entistä GT-kuskia, joten siinä mielessä GT sarja on asiansa ajanut.

Eilen ajellessani kotiin Kouvolasta, mietin näitä kuluneita vuosia ja tulin siihen johtopäätökseen, että minun osalta on aika siirtyä muihin haasteisiin ja jättää haikeat hyvästit rakkaalle GT8 luokalle. Tämä ei ollut mitenkään hetken mielijohteesta (eikä eilisestä pettymyksestä) johtuva päätös, vaan sama asia oli mielessä jo viime syksynä, mutta jotenkin veri veti vielä täksi kaudeksi radalle. Nyt koen tilanteen jotenkin sillä tavalla, että "tämä on nähty", uutta haastetta pitää löytyä. samalla jätän tietysti luokkayhteyshenkilön tehtävät, jotka toivottavsti ottaa huostaansa joku, jolla on aito palo hommaan ja luokan/sarjan kehittämiseen.

Kuten tuolla alussa sanoin, kisoja on tullut vuosien mittaan kierrettyä monta kymmentä ja jokunen pyttykin on näistä karkeloista jäänyt kaapin päälle pölyttymään. Näistä kisoista jää hienoja muistoja, jotka varmasti elää pitkään. Hienoimpana tietysti Sarjamestaruus vuodelta 2011, joka tuli pienimmällä mahdollisela marginallilla. Tämän vuoden Kisa-auto päätyy muistojen arkistoon, eli autotallin hyllyyn, sitä en kaupaksi laita.

Toivottavsti tulevat vuodet puhaltaa sarjaan lisää uusia ja raikkaita tuulia ja kilpailijamäärä saadaan kasvamaan. Se ei tietysti ole ihan helppo homma näinä päivinä, kun monella on rahat tiukassa ja vapaa-aika kortilla.

Kiitokset omalta osaltani myös RC-Navetalle / Jarnolle tuesta kauden aikana.

Kauden lopputulokset löytyy tuolta.

Kalakukko, alias Abu The Peitsamo Pekka Kunkki kiittää ja kuittaa.

Flying Calacucco

RoddeR

Kiitokset Pekalle sarjan eteen tehdystä työstä. Harmin paikka että ensi kaudella on yksi kuski vähemmän viivalla. Saa nähdä miten tilanne talven aikana kehittyy ja kuinka monta kuskia on ensi kesänä viivalla. Autojahan on kaapeissa porukalla vaikka kuinka, mutta miten ne saataisiin radalle kisaamaan on toinen juttu. Itselleni gt-8 luokka on ehdoton ykkös luokka ja hieman harmittaa että kuljettajien vähyys latistaa hieman kisojen huippu fiilistä.

Oma kausi meni ihan hyvin vaikka tulokset eivät olleet ihan sitä mitä lähdin hakemaan. Viimeisessä kisassa, jonka jätin väliin, Riku puristi 2 pisteen turvin itsensä sarja kakkoseksi ja mulle jäi 3-sija sarjassa. Huilataan talvi ja koitetaan keksiä yhdessä gt-8 kuskien kanssa ratkaisu tähän kuljettajapulaan.
Kyosho, elämäni auto.

Ender

Heh, tuli sitten Kouvolan kisasta voitto kotiin. Tässä on nyt juhlittu pari päivää...

Kyoshoa oli kyllä helppo ajaa märällä radalla ja Werksinkin tehot putosi niin dramaattisesti ettei edes voinut ajaa liian kovaa. Eilen kun putsasin autoa, niin huomasin vastarin oireilevan, saanut näköjään kuitenkin kosteutta. Eli pienestä oli kiinni ettei tullut keskeytystä.

Itsellä olisi kyllä vielä paljon opittavaa ja luokassa olisi vielä sopivasti haastetta. Motivaatiotakin varmasti olisi, jos vaan olisi enemmän osallistujia. Nyt vain näyttää tilanne todella surkealta. Ei taida olla kovinkaan monta "varmaa" osallistujaa ensi kaudeksi ???

Sähkötouringissahan taitaa ensi kesänä olla vain yksi kilpailu. Lisäisiköhän tämä GT-8:n suosiota?

En vain millään haluaisi luopua tästä GT-8:sta. Omasta mielestä kaikkein upein näkemistäni RC-luokista.

Lähtökohtaisesti tämä on minulle kuitenkin harrastus jossa haluan nimenomaan kilpailla enkä ajaa/mekkailla pelkästään omaksi huvikseni.

TP-10 näyttää näköjään saavan kiinnostusta GT-8 –kuskien osalta ja tämä voi olla varteenotettava vaihtoehto. Tässä tapauksessa joutuisi sitten taas suurempiin rahallisiin panostuksiin... ja tämä ei oikein houkuttele.

Toivottavasti saadaan jotenkin se 10+ osallistujaa... mutta porukkaa pitää saada kyllä kasaan jo talven aikana. Ainakin yksi Kouvolan kisan mekaanikoista ilmoitti harkitsevansa...

Riku.F

Minä ajan varmasti GT8 luokan kisat jos niitä vain järjestetään.
Voitais yrittää ajaa vielä tattiksella, ja pitää pientä kerho iltamaa.  On luvattu kelejäkin. kiinnostaisko ketään.. Hoffa??
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

RoddeR

Jos gt8 porukka pysyy joten kuten kasassa niin mä ajan kanssa varmasti  ensi kaudella gt-8:a. Olen suunnitellut että pitäisi/pidettäisiin Tattiksella vaikka joka toinen lauantai/sunnuntai kerhoskaboja, jotta saadaan niille ei vielä kisaa ajaneille se eka kisa ajettua kun kynnys on matala, ehkä näin saataisiin lisää porukkaa kisoihin? Tiedän heti pari kaveria joista olisi varmasti kisaamaan ensi kesänä ja yritän potkia näitä kundeja koko talven terveelle asian suhteen. Yksi asia on hyvä että gt8 sarjaa kiertävästä porukasta moni on "omistautunut" gt8 luokkaan ja pitävät tätä selvänä ykkösluokkana, näen tämän hyvänä runkona tulevaisuutta silmällä pitäen. Edessä on pitkä talvi ja siinä kerkeää tapahtua vaikka mitä, joten kaikki gt8 kuskit nyt viidakkorumpu pärisemään gt8-luokan ilosanomaa kertomaan.
Kyosho, elämäni auto.

Riku.F

Tattikselle haistelee tänään kauden viimeisiä nitron käryjä. Saa nähdä vieläkö Werks jytää kouvolan pikku sateen jäljiltä :afro:
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

goos

HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

peitsamo

GRP:ltä tullut uusi GT rengas:

Lainaa- NEW PLASTIC MATERIAL FOR THE WHEELS, IN A NEW NEON YELLOW COLOR.
- NEW COMPOUNDS-HIGH GRIP SERIES WITH VERY HIGH GRIP AND GOOD FLUENCY.
- HIGH QUALITY MOULDING SYSTEM FOR RUBBER AND PLASTIC.
- GRP GLUING SYSTEM 100% GUARANTEED.
- TYRES 100% CENTERED AND BALANCED.


Flying Calacucco

pukki81

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 25.03.14 - klo: 19.09
GRP:ltä tullut uusi GT rengas:

Lainaa- NEW PLASTIC MATERIAL FOR THE WHEELS, IN A NEW NEON YELLOW COLOR.
- NEW COMPOUNDS-HIGH GRIP SERIES WITH VERY HIGH GRIP AND GOOD FLUENCY.
- HIGH QUALITY MOULDING SYSTEM FOR RUBBER AND PLASTIC.
- GRP GLUING SYSTEM 100% GUARANTEED.
- TYRES 100% CENTERED AND BALANCED.




Jaahas, mistähän noita sitten tilaisi :)

Tuntuu gt renkaat menevän aika silpuksi, varsinkin sisärenkaan osalta.

HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

GT8

Itse tilasin suoraan GRP:ltä vähän isomman setin. Tuli UPS:lla kotiin ja toimituskulut oli 17 euroa. GT renkaat maksaa siellä jotain 11 euroa pari (9 e + paikallinen alv22%). Italia kun on EU maa niin ei tuu muita kuluja eikä tulleja. Kimppatilaus tietty kannattaa jos ei ole valmis isompia eriä itse tilaamaan.

goos

Lainaus käyttäjältä: GT8 - 01.06.14 - klo: 12.02
Itse tilasin suoraan GRP:ltä vähän isomman setin. Tuli UPS:lla kotiin ja toimituskulut oli 17 euroa. GT renkaat maksaa siellä jotain 11 euroa pari (9 e + paikallinen alv22%). Italia kun on EU maa niin ei tuu muita kuluja eikä tulleja. Kimppatilaus tietty kannattaa jos ei ole valmis isompia eriä itse tilaamaan.

GRP tosiaan nykyään myy vaan suoraan kuluttajille, joten heidän oma kauppansa on ainoa järkevä paikka mistä ostaa tuotteita.

t. Axel
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

pukki81

Noniin, taidan laittaa vähän renkaita tilauksiin.... Mikähän olisi sopiva seos "pihasuttailuun" gt:llä...
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

peitsamo

Kyllä se varmaan on X-soft tai supersoft jos ei halua pelkkää driftiä vetää.
Flying Calacucco

RoddeR

Oisko pääkaupunkiseudun gt-8 kuskien keskuudessa kiinnostusta laittaa kimppatilausta grp:lle renkaista? Itse olisin kiinnostunut ostamaan 3-kierrosta x-softeja. Jos joku suunnittelee rengastilausta jo niin voisin tulla siivelle tuolla 3 kierroksella renkaita+osalla kuluja.
Kyosho, elämäni auto.

mikari

mäkin voisin harkita. on nimittäin gt auto tuossa (oma vanha kössi).
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Onko kukaan ajanut uudella honkkarilla? Oli lähellä päätyä tännekin, mutta vanhat kössit kotiutui takas sen sijaan.
Tietty tohon lyhyempään 330mm wb nitro peliin vois hommaa ton x3 gt:n korin.
Kiitos 20 vuodesta!

Riku.F

Hei nyt kaikki ilmoja tattiksen kisaan...  fb:ssä lisä infoo
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Riku.F

Niin ja mitä rengas kuvioihin tai ylipäänsä sääntöihin niin minun mielestä niissä voisi olla joustoa. 
Itse ajelen vanhoilla renkailla joka tapauksessa.. niitä nimittäin löytyy melkoinen kokoelma :afro:
Pää asia olisi kuitenkin fiilistely ja näyttävä GT meininki.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

HVoltage

Mä tuun mielelläni messiin jos saadaan vielä kaksi muuta kuskia = viisi täyteen.

Tosin, tartten kierroksen renkaita...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Riku.F

Ilman muuta Jeppe näyttämään miten gt autoa ajetaan tyylillä.  kyllä me 5 saadaan kokoon.   
ehtiskö grp:ltä tilaamaan kimppa satsin. Jos maksais nopeen toimitus tavan.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

jarmo74

Nyt on ilmottauduttu kisaan. Viel tartis ees muutaman kuskin lisää niin saatais
edes jonkinlaiset kisat aikaseks.

Riku.F

#3236
katso fb ssä riuttasen komment..   Älkää nyt ujostelko, VAAN ILMOT LUOKAAN.  Jarmo ,Jouni , jeppe.. = GT  autot Radalla taas kisa tohinoissa.  Siinä mukavasti sunnuntai menisi

  kyllähän nyt se kuulostaa ja  jättää positiivisemman mielikuvan lajista.   kun... vallitseva tokaisu: no nyt taitaa GT8 ollla sitten kokonaan kuopattu. 


sieltä tuli se Jarmon odotetusti varma.   :cool:
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

RoddeR

Tiedoksi kaikille gt8 kuskeille! grp:n tehdas menee kiinni elokuuksi, olikohan 3.8 asti voi tilauksia laittaa sisään, muuten menee syyskuulle kun renkaita taas saa. Tattiksen kisaan jos saataisiin porukka kasaan niin voitais pitää epäviralliset mestaruuskisat gt8 luokassa, kun sarjaa ei tänä vuonna päästy ajamaan.
Kyosho, elämäni auto.

jerzirccar1

Mää tulen röder sinua sitten mekkaamaa jos lupaat hieroa minun niskaa :tongue:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

RoddeR

#3239
Joo mut ei homolla tavalla, vaan miehekkäällä latino tavalla  :afro:

Asiaan, tilasin grp:ltä renkaita toissa päivänä ja tänään upsin kuski toi ne kotiovelle, aika nopeeta liikkuu renkaat. Tarkoitus olisi jos pistäisi ilmoa Tattiksen viimeiseen kisaan gt8:iin. Viime kisaan löytyi jo 3 ilmoittautunutta, joista yksi ihan "uusi" kuski gt8 kuvioissa, tämä on hyvä asia. Toivottavasti päästään ajamaan Tattiksen kisaan ja osoittamaan epäilijöille ettei gt8:ia ole vielä kuopattu.
Kyosho, elämäni auto.