Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

GT Rata-autoilu

Aloittaja Mikko L, 18.08.08 - klo: 10.35

mikari

Tossa vielä kuva radasta eilen
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Piti mainita tuosta radasta vielä että todella makee.
Erona tattikseen ja hyvinkään rataan että pääsuora ei ole suora vaan siinä on kulmaa ja tämä tekee tuosta erityisen, hieno yksityiskohta ja tuo haastetta. Toki muutenkin makee, hyvällä silmällä vedetty profiili.
Kyllä hyvinkäästäkin tykkään, tattis on jotenkin tylsä vaikka se infield onkin hyvä mutta muuten vähän epäonnistunut layout jotenkin. Hyvä joka tapauksessa että näitä ratoja on ja kaikki tärkeitä.
Kiitos 20 vuodesta!

RoddeR

Wuhuu! 4 kpl gt-8:a jo ilmoittautunut skaboihin, tämähän on jo ennätys ainakin viimeisen 2 vuoden sisällä gt-8 kisoissa. Lisää ilmoja kehiin niin saadaan kunnon väännöt tattikselle.

http://rc10.fi/index.php?topic=92438.0
Kyosho, elämäni auto.

mikari

Joo! Riku nyt ainakin vielä messiin ja maxpaine myös!
Kiitos 20 vuodesta!

Mölli

Päivän odotetuin nähtävyys radalla on todennäköisesti Volvospeden ylitehoinen matkailuajoneuvo.😄
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

#3457
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 10.08.15 - klo: 14.23
Olis kiva kuulla Raddaddyn fiiliksiä? Onko edelleen täysin tarpeetonta touhua vai kiinnostavaa kenties ? :)

Näyttääkö RoddeR meno miltä ? Harmi ettet päässy Hyvinkäälle eilen (vai olitko jo aamusta?) . Mikon GT:n pannu vähän yski joten siitä ei ihan kisaa saatu. Riku on ajanu ratakasia viime aikoina joten hänenkin TeamC oli hieman nuhainen vaikka moottorin sai sitten kyllä toimimaan. Joten lisää vertailua kaivataan :)
Mikko lupas kyllä laittaa auton iskuun ens kertaa varten ja Riku varmasti haluaa tehdä saman kunhan ratakasi kisat on ajettu.

Peitsamo vois tehdä GT matkan tänne päin (Helsinki/Hämeenlinna/Hyvinkää) ja HVoltage ja muutama muu messiin Turusta myös eiks vaan.

Hienot on Fiilikset. jos oikeesti kerron, tulee bannia että napsahtaa..
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

mikari

#3458
Jos katsoo esim. RC Model Stroren (ITALIA) valikoimaa niin uusista (011) ja vanhoista (081) BMT malleista on tullut 2-vaihteis versiot, jotka vielä pari vuotta tein Kyosho Evolva vaihteistosta itse. Nyt ei enää tarvitse. Eli luokat lähetyvät toisiaan. Mulle käy kumpikin, toistaiseksi ajan keppivetoisella koska se on meidän luokan säännöissä. Selvyydeksi nuo italian hihna-autoje hihnat ovat ETOLA tavaraa eikä TP10/C8 ohuita TC hihnoja.
Tosin centax on aika terveestä porukalle joka haluaa ajaa eikä tuskastella kytkin lakujen kanssa. Tässä mielessä jenkkityylinen GT8 on helpompi ja robustimpi ja täysin riittävä.
Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

#3459
:)
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

mikari

Hyvä, kuitenkin hieman vaikea muodostaa kokonaiskuvaa näkemättä

http://dktshop.com/en/32-frizioni-centax-

Onko kuvia Henkan autosta? Tai siitä kytkimestä
Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

#3461

Ei oo..
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

mikari

ok, ja itse en pidä laisinkaan noista painelaakereista tuossa centaxissa.. sieltähän se yleensä hajoo ja vaatii jatkuvaa huolenpitoa jos nyt ei sitten satu olemaan erittäin hyvä päivä jatkuvasti sillä ..
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

micsa.fi

Jos jollakin on tarvetta GT8-korille, niin voisi pistää yv:tä. Deltaplastikilla näyttäisi olevan runsaasti koreja mutta postikulut suomeen enemmän kuin itse kori. Niitä voisi jyvittää isomman porukan kesken jos tarvetta on.
Wacky Stack Racing Team

nitropaimen

#3465
sorry
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

nitropaimen

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 17.08.15 - klo: 15.18
Jos jollakin on tarvetta GT8-korille, niin voisi pistää yv:tä. Deltaplastikilla näyttäisi olevan runsaasti koreja mutta postikulut suomeen enemmän kuin itse kori. Niitä voisi jyvittää isomman porukan kesken jos tarvetta on.

On siellä muitakin GT korien valmistajia kuin deltaplastik, aika vanhoja disaineja ja kalliita. jos on kiinnostusta, voin latailla linkkejä.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: nitropaimen - 17.08.15 - klo: 15.20
Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 17.08.15 - klo: 15.18
Jos jollakin on tarvetta GT8-korille, niin voisi pistää yv:tä. Deltaplastikilla näyttäisi olevan runsaasti koreja mutta postikulut suomeen enemmän kuin itse kori. Niitä voisi jyvittää isomman porukan kesken jos tarvetta on.

On siellä muitakin GT korien valmistajia kuin deltaplastik, aika vanhoja disaineja ja kalliita. jos on kiinnostusta, voin latailla linkkejä.

Laita ihmeessä.
Wacky Stack Racing Team

mikari

Lainaus käyttäjältä: nitropaimen - 17.08.15 - klo: 15.18
Centaxin sekä painelaakerit että nuo 5mm akselilaakerit kyllä hoidettiin ihan ensiksi. Custom tilauksena Kiinasta keraamiset akseli että painelaakerit. Koko sesongin käytössä yhdet laakerit, ei ongelmia. salaisuus piilee tuossa Litium Nano voiteluaineessa jonka löysin Tallinnan Speedimiesten vinkistä valkovenäjältä. Laitoin Shepherdille pikku näytteen ja nyt se on myös Shepherdin valikoimissa. Vetoakselit oli muutaman kisan juttu, nyt kestää koko sesongin. Saatavana RH plus tuotteena jonkun ajan kuluttua tälläkin...    :)
  Juu tuo Buggyjässe, osannut hoitaa noi sponssiasiat kohdalleen, kunhan sen himakin on yhtä TipTop kun tuo kiesi, niin hyvin on jutut... (henkka varottelee etten ihan KAIKKIA kikkoja ala paljastelemaan... !)

No kuulostaa jo siltä ettei jaksa hifistellä.
Se on just tota C8 luokkaa, GT luokkaan sitä ei tarvita. Perus buggy kamoilla pitää päästä auton eteenpäin.
Joten Henkkakin voi pitää salaisuutensa tossa hifi luokassa missä muut ei taida edes maaliin asti :)
Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

Yritin neljä kertaa ladata tuota GT-8 korisettiä, valmistaja TITAN BLITZ mutta antaa olla, googlaa TITAN BLITZ GT-8
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

mikari

Futurelta BLITZiä saa käsitääkseni. Ainakin olisi saanut Mugenin kanssa.
Kiitos 20 vuodesta!

Bigbear

Onko jollain setuppia esimerkiksi Mugeniin?
Paljon on perinteisen GT-8 auton kick-up? Entä caster? Sitten vielä se tärkein juttu eli droop? :)
Ilmeisesti myös sisäänjoustoa rajoitetaan aikalailla?

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

mikari

sisäänjousto ei ole niin tarkkaa (jäykkä öljy + jousi riittää) mutta ulosjoustoa eli droopia aika vähän. muuten auto ei pysy tiellä vaan niiailee liikaa ja lähtee tiestä irti.

en puhuisi kick-upin määrästä vaan kokonais casterista (ei varmaan aivan sama asia). mitä lähemmäs nollaa sen parempi rata-autossa. käsittääkseni mugenin mgt7:ssa sitä on aika vähän vaikka pohjalevyssä kick-uppia (sen mitä rc techistä tavasin), kyosho GTssa vakiona jopa 17 astetta, krossareissa huomattavasti enemmän yli 20.

suorapohjaisissa gt autoissa lähestytään sitä nollaa.
Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

#3473
Ackerman, caster ja camber (kokonaisarvot) on se " kultainen kolmio"  etusäädöissä, kulke tosin käsi kädessä taka aurauksen y.m. kanssa. kannattaa ladata netistä HUDY set up työkalun ohjeet, siellä lisää näitä "perusasioita"

http://www.hudy.net/xhudy/products/proddesc.php?prod_id=268&kategoria=64

file:///C:/Users/jukka/Downloads/Hudy_Off-road_Set-up_Book.pdf
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Bigbear

Syy miksi kyselen on se, että saisi Corrin /Desc10 rata säätöihin tattiskunkku kisaan :)

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 17.08.15 - klo: 21.19
sisäänjousto ei ole niin tarkkaa (jäykkä öljy + jousi riittää) mutta ulosjoustoa eli droopia aika vähän. muuten auto ei pysy tiellä vaan niiailee liikaa ja lähtee tiestä irti.

en puhuisi kick-upin määrästä vaan kokonais casterista (ei varmaan aivan sama asia). mitä lähemmäs nollaa sen parempi rata-autossa. käsittääkseni mugenin mgt7:ssa sitä on aika vähän vaikka pohjalevyssä kick-uppia (sen mitä rc techistä tavasin), kyosho GTssa vakiona jopa 17 astetta, krossareissa huomattavasti enemmän yli 20.

suorapohjaisissa gt autoissa lähestytään sitä nollaa.

Voiko nolla casterilla ajaa ja onko se mielekästä jos on pitoa tai ei ole pitoa😕😕
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

mikari

millä castereilla?

tottakai voi. Onhan niillä ajettu vaikka kuinka paljon.

ei kai Mugen tekisi kilpa-autoa jos ei voisi.

ja kyosho pärjää edelleen. just oli 3. jossain isossa kisassa ihan vakio kamppeilla vaikka oli serpentiä ja sun muuta.
Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

#3477
tässä olis jertzylle työmaata: Miettiä miten asiat alustassa on eikä heitä lonkalta olettamuksia buggyautoista.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

jerzirccar1

Niin onko mugenissa nolla caster vai ei :undecided:
Väitän että ei ole mutta hyvin erikoista jos on.
Touring autoissa taitaa olla jotain 4 c palassa ja plus se mitä korotetaan etu bulkkia. Tai en nyt osaa sanoa että nostetaanko bulkkia enää.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

mikari

Ei ole 0, edes lähelle. Viilaamalla tukivarsia vähemmän.
Kiitos 20 vuodesta!