Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

GT Rata-autoilu

Aloittaja Mikko L, 18.08.08 - klo: 10.35

mikari

Rapsaa .. viimeksi kommentoin tattiksen profiilia .. no kyllä sielläkin viihtyy.

Vaikka välillä tiukkaa onkin. Varmasti tämän iltainen vaikutti sivusta katsojalle aika räpellykseltä kun auto stumppailee ja niin edelleen. Sitä se olikin, toisaalta kun on melkein 15 vuotta tätä tehnyt niin perverssillä tavalla se ei enää haittaa. Ja lopuksi palkitsi.

Ensin ei meinannut millään löytyä kulkupuolta, vaihde tökki liian myöhään tai aikaisin, sammuilu päälle. Asiaa ei helpottanut viilenevä ilta ja ilma. Kytkinpalatkin finaalissa ku posti hukkailee paketin ja fuili vanhaa (?).

Lopuksi löytyi säädöt ja vaihde vaihtoi siinä missä pitikin. Tankki meni tyhjäksi asti ja 150ml tuntui kestävän piiitkälle. Itselle jäi fiilis että kauden parasta kyytiä lopuksi. Hurraa :)
Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

#3481
Hifistelyä tai ei... Joku  on hyvillään kun saa viiden minuutin alkuerässa puristettua o,5 sekuntia kierrosajoista pois jolloin nousee listassa about 10-15 sijaa. Toinen on hyvillään kun saa ajettua tankillisen loppuun. No kukin "Ristinsä valitsee"...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

jon.lindgren

Hehe...
Normi harrastaja ei tarvitse edes ajanottoa. Riittää, kun laskee montako oho! huudahdusta / kierros tulee. Sileällä niin kuin krossissa. Hyvät kuskit on toinen juttu, joillekin riittää hyvä fiilis.

RoddeR

Toivottavasti offtopic loppuu tässä ketjussa, hukkuu topicciin liittyvä asia ylimääräiseen kuonaan... Huomatkaa gt-8 kuskit, että tattiksen kisan päivä on vaihtunut sunnuntaille 13.9. http://rc10.fi/index.php?topic=92438.30
Kyosho, elämäni auto.

mikari

#3484
Hieman ohi GT luokan mutta GT autoista kuitenkin eli ajattelin rakentaa varaosista jonkinlaisen dragsterin tai parkkis kiihdytys auton tuolle hiilikuitupohjalle.

Hieman kaavailin että siitä tulisi takaveto 2WD ja etujousitus pois kokonaan. Ehkä myös takajousitus ? Taakse jäykkä "diffi" ja keskelle jäykkäakseli (vaihteisto).

Voisi olla aika kevyt kun noinkin iso määrä komponentteja pois ja jäljellä oleva paino olisi lähinnä takarenkaiden päällä.

Toimisiko, mitä mieltä ? Vai kannattaako jättää taakse iskarit jotta hieman myötäilee alustaa kiihdyttäessä ?

Onko kukaan rakennellut vastaavaa ? Nitrona ajattelin pitää. Päälle Astonin kori. Leluhan se toki olisi mutta silti :)

nitropapalla olis varmaan hyviä vinkkejä tähänkin?
Kiitos 20 vuodesta!

Crikter

Jatkossa täällä keskitytään keskustelemaan GT rata-autoilusta.

-Ylläpito

mikari

Eikö ketään kiinnosta dragsterit, nyyh ..  :wink:

Laitan sitten videoo  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 22.08.15 - klo: 22.36
Eikö ketään kiinnosta dragsterit, nyyh ..  :wink:

Laitan sitten videoo  :cool:
Kyllä kiinnostaa...http://jwphblog.blogspot.fi/

Sivua alas vaan ,tuon sylkky työkalun jälkeen. täytyiskö tilata, sulle ja mulle...?
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

mikari

Ok pitää tsekkaa
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

En kyl ihmeitä löytänyt.. Oma projekti vähän eteni ku tuli purettua toista huoltoa ja mahdollista kisaa varten ja tätä toista rakennettua
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#3491
Nonnii vihdoin sain tuon 2WD GT.n nippuun. Pikaisella testillä ei lainkaan hullumpi.

Edestä pois diffi ja vetarit ja iskarit. Etupää ei oo jäykkä vaan joustaa kuitenkin vaikka iskareita ei oo. Eikä pompikaan. Taakse jätin iskarit vielä toistaseks ku paino on siellä.

Ilman koria renkailla aika tasan 3000g. Mutta siitä saa vähän pois vielä. Painavammalla Astonin korilla about 3300g kevyemmällä korilla n. 3250g. Kohtuu köykänen ku ajattelee että noi on yleensä tuolla 3500-3700 ja ylikin.

Pitää vielä testaa lisää. Ihan hyvä drag raaseri jos ei muuta. Etujarrun puute on tietty pienehkö miinus.
Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

" Ihan hyvä drag raaseri jos ei muuta. Etujarrun puute on tietty pienehkö miinus."
Jarrut on vauhdin surma... laita jarruvarjo tai muutama patja stripin päähän...   :)
Ei niissä dragstereissa missään ole etujarruja, jos olis, nuo o-renkailta vaikuttavat etukumit olis mennyttä sekunnissa.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: nitropaimen - 26.08.15 - klo: 08.53
" Ihan hyvä drag raaseri jos ei muuta. Etujarrun puute on tietty pienehkö miinus."
Jarrut on vauhdin surma... laita jarruvarjo tai muutama patja stripin päähän...   :)
Ei niissä dragstereissa missään ole etujarruja, jos olis, nuo o-renkailta vaikuttavat etukumit olis mennyttä sekunnissa.

Mitä yhteistä on gt8 autolla ja drägsterillä :undecided: Kerrotaan vielä että tämä on gt8 topikkk :wink:
Ihan vain kysymyksenä.
Tuo 2wd gt8 kuullostaa aika tuhontuomitulta jutulta mutta laitahan Mika komentit miten tuntui ajella.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

nitropaimen

#3494
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 26.08.15 - klo: 10.09
Ehkä tää muuttuu drägster ketjuksi kuin tuo yksi pappa on niin kiinnostunut myös niistä :grin:
Ehkä näemme drägsterit tattiksella. Ja foamit tietty alla, mitkäs muutkaan.
Jerzi
Missäs kuvittelet Tattiksella olevan tällaisen suoran, Jertzi, HALOO !!

https://www.youtube.com/watch?v=M4HKxfGXsX4

https://www.youtube.com/watch?v=6bzowsnTJIw

Eiks tää olis kivaa, ainakin kumirenkaat:  https://www.youtube.com/watch?v=EhLUsAJbmUk
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

mikari

Lainaus käyttäjältä: miksalo - 26.08.15 - klo: 10.06
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 26.08.15 - klo: 09.58
Lainaus käyttäjältä: nitropaimen - 26.08.15 - klo: 08.53
" Ihan hyvä drag raaseri jos ei muuta. Etujarrun puute on tietty pienehkö miinus."
Jarrut on vauhdin surma... laita jarruvarjo tai muutama patja stripin päähän...   :)
Ei niissä dragstereissa missään ole etujarruja, jos olis, nuo o-renkailta vaikuttavat etukumit olis mennyttä sekunnissa.

Mitä yhteistä on gt8 autolla ja drägsterillä :undecided: Kerrotaan vielä että tämä on gt8 topikkk :wink:
Ihan vain kysymyksenä.
Tuo 2wd gt8 kuullostaa aika tuhontuomitulta jutulta mutta laitahan Mika komentit miten tuntui ajella.
Jerzi
Sitä yhteistä että Mika rakentaa juuri sellaista GT autosta.  :wink:

Juuri näin :)

tosin noista molemmista saattaa loppupeleissä tulla full-blown GT8.
kiva kuitenkin kokeilla mitä tuollaisilla asioilla saavuttaa/menettää ihan käytännössä vaikka teoriittisestihan asiat ovat varsin selviä ..
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Lainaus käyttäjältä: nitropaimen - 26.08.15 - klo: 08.53
" Ihan hyvä drag raaseri jos ei muuta. Etujarrun puute on tietty pienehkö miinus."
Jarrut on vauhdin surma... laita jarruvarjo tai muutama patja stripin päähän...   :)
Ei niissä dragstereissa missään ole etujarruja, jos olis, nuo o-renkailta vaikuttavat etukumit olis mennyttä sekunnissa.

aivan! :)
Kiitos 20 vuodesta!

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: miksalo - 26.08.15 - klo: 10.06
Sitä yhteistä että Mika rakentaa juuri sellaista GT autosta.  :wink:

Eli jos Mika rakentaa gt-8 autosta helikopterin, ovistopparin tai verkonpainon niin se kuuluu myös tähän topiciin, okei...
Kyosho, elämäni auto.

mikari

Ok jätetään aihe ja keskustellaan gt autoista.
Kiitos 20 vuodesta!

RoddeR

Muistutus gt-8 kuskeille tulevasta skabasta. Nyt ilmoja kehiin http://rc10.fi/index.php?topic=92438.0
Kyosho, elämäni auto.

nitropaimen

mielestäni rakentelu sopisi juuri aivan hyvin tähän GT-8 luokkaan. Tuossa juuri hahmottelin että vanhasta RC 300 pan carista saisi oivan GT rassin kun tekisi adapterit noille crossi vanteille  ja mutterikiinnitykselle, pidentäisi epoksi-alumiini tai hiilikuitulevyn avulla akseliväliä ja laittasi korikiinnikeet tuollaiselle GT-8 vakioautokopalle. OK ykkösvaihteella mentäisiin mutta isompikehäisten nakkien vuoksi raskammalla =  nopeammalla välityksellä. Kun osallistujia on nykyään noinkin vähän ja porukan saaminen tuskan takana edes treeneihin, muutaman propellipellen mukanaolo tuskin haittaisi menoa. "Jouko H:kin saisi nauraa sydämensä kyllyydestä"   Jertzikin saattaisi kaivaa jonkun 1/8 raadon ja alkaa lätkiä hiilikuitua pidemmän alustan aikaansaamiseksi...   :)
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

jerzirccar1

SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

mikari

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 13.08.15 - klo: 14.00
Ootteko nähny tollasta pohjalevyä DM1:een ?



Huomenna nouto ja sitten asennusta autoon.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Deltaplastik näyttää lisensoineen X3 GT korin
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Onks kisaan ilmottautuneet vielä innostuneet kisasta?
Meikäläisen intoa on kyllä rajusti laskenu säätila, kylmyys ja vetisyys.
Mekkarikin on ikuinen ongelma. Mun puolesta päivän voi pyhittää correille.
Toki jos kaikki 6 tulee, niin tulen minäkin. Älkää sit pettäkö.
Kiitos 20 vuodesta!

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 06.09.15 - klo: 00.31
Onks kisaan ilmottautuneet vielä innostuneet kisasta?
Meikäläisen intoa on kyllä rajusti laskenu säätila, kylmyys ja vetisyys.
Mekkarikin on ikuinen ongelma. Mun puolesta päivän voi pyhittää correille.
Toki jos kaikki 6 tulee, niin tulen minäkin. Älkää sit pettäkö.

Mika, älähän nyt luovuta! Kaikki tähän mennessä ilmonneet tulevata paikalle, tulen vaikka hlökohtaisesti raahaamaan kisapaikalle :-)

Treenit kuluneen viikon aikana ovat jääneet vähiin varmaan kaikille, mutta tiistaista eteenpäin pitäisi olla kuivempaa.
Wacky Stack Racing Team

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 06.09.15 - klo: 00.31
Onks kisaan ilmottautuneet vielä innostuneet kisasta?
Meikäläisen intoa on kyllä rajusti laskenu säätila, kylmyys ja vetisyys.
Mekkarikin on ikuinen ongelma. Mun puolesta päivän voi pyhittää correille.
Toki jos kaikki 6 tulee, niin tulen minäkin. Älkää sit pettäkö.

Mika missä optimismi? Sää näyttää menevän parempaan päin kun ennusteita katsoo.
Kyosho, elämäni auto.

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

Mölli

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 06.09.15 - klo: 00.31
Onks kisaan ilmottautuneet vielä innostuneet kisasta?
Meikäläisen intoa on kyllä rajusti laskenu säätila, kylmyys ja vetisyys.
Mekkarikin on ikuinen ongelma. Mun puolesta päivän voi pyhittää correille.
Toki jos kaikki 6 tulee, niin tulen minäkin. Älkää sit pettäkö.

Sähkökuskeista löytyy takuuvarmasti mekkari jokaisella polttiskuskille jolle se tarvitaan, siitä se ei tule jäämään kiinni.
Sääennuste näyttää loistavalta.

Kun kisaan laittaa ilmoittautumisen, niin mielestäni on reilua kanssakilpailijoita ja järjestäjiä kohtaan, että tuloa ei peruta viime hetkillä ellei ole painavia syitä siihen.

Vaasan MM-kisoissa oli yli erällinen kuskeja jotka eivät ilmoittaneet poisjääntiään ja heidän tuloon oli kuitenkin varauduttu mm. renkaiden muodossa.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

mikari

#3509
Hyvä että saatii psyykkaus aloitettua jo varikon puolella.

Olen tulossa kyllä.

Helpottais vielä jos sais futuren fuilia kisapaikalta ettei tarttis ajaa tolla vanhalla Tornadolla.
Epäilen ettei kone oikein enää tykkää tuosta. Tulppia Novarossiin myös.

Ja hyvä jos sähkökuskeista olis joku mekkariks tai joku muu. Peukku sille!
Kiitos 20 vuodesta!