Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

GT Rata-autoilu

Aloittaja Mikko L, 18.08.08 - klo: 10.35

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

Kun katselee noita kuvia sun GT alustasta, ja ajattelee mitä on sanottu vaihteen kestävyydestä kun niitä on kokeiltu 1:8 nitrobuggyssa, niin kommentti on ollut, ei kannata kokeila sillä vaihde EI KESTÄ... Sellainen vastaus ei riitä minulle. Miksi ei kestä ?? Todennäköinen syy on että massat on niin suuria että pinionien ja rattaiden välys elää.
Muista lajesita on kokemuksia että kun ( esimerkiksi veneissä) käytetään raskaita vaihteistoja tai spinnereitä lennokeissa joissa yksilapaisilla on raskas vastapaino. on kampikammio tuettu etulaakerin kohdalta jotta ei pääse fleksamaan ollenkaan. Tässä tapauksessa rakenne jossa vaihdebelli olisi toisesta päästään laakeroitu alustaan niin että olisi juuri oikea välys eikä kymmenes osa milliä enempää, uskoisin että sekä GT-8 ja Nitrobuggyn vaihde olisi kestävä ratkaisu. Muutenkin buggyssä tuo iso teräs spurri on aika karmea teknisesti, hirvee massa siinä pyörimässä, terästä varmaan juuri sen takia että muovirattaasta lentelisi hampaat kun alusta ja pinioni fleksaa keskenään.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

mikari

No mä vähän jäykistän tota alustaa ja koitan lyhentää välitystä hampaalla niin yritetään sillä estää sulamiset.

Muuten toimi kyl hienosti auto loppua kohti. Ja kyllä ne toimi muillakin! Kovaa mentiin.

Hieman jänskättää moottorin kunto ton rääkin jälkeen, 20min tattiksen pääsuoraa ykkösellä ilman pumppausta mutta hienostihan se maaliin tuli eikä ollut edes kuuma. Kiertarin vois vaihtaa.

Tilaa joutu antaa pääsuoralla mutta muuten meni samoissa ellei kovempaakin.
Kiitos 20 vuodesta!

Bigbear

Turha Sc autoja on vähätellä. Nopein Sc auto olisi ollut kolmanneksi nopein Mini luokassa ja jäi vain reilun sekunnin esim GT Warriorin ajoista. Autot ajoi kuitenkin ei asfaltille tarkoitetuilla renkailla. Keskittymällä säätöihin ja optimoimalla moottorin saisi ajasta varmasti puristettua 0,5 sekkaa pois ja sitten jos vaihtaisi vaikka GT-8 renkaat, niin oltaisiin jo lähellä aitoa GT-8 aikaa. Sc luokka on siitä hauska, että samoilla autoilla voi ajaa ulkona ja sisällä radalla kuin radalla. Ei varmasti se nopein, mutta monipuolisin auto kuitenkin.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

mikari

No mun auto olikin gt8 specci toisin kuin sun jossa taisi olla novarossi P5 ? :)
Mulla on se nova budjetti RG. Paremmalla moottorilla menis kovempaa. Vaikka hyvähän tuokin on. 1-vaihteisenakin lol
Mut joo kyllähän ne sc:t Assa kovaa meni. Tosi kovaa.
Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

En "vähättele" SC autoja, Totean vaan että radalla mennään kahva edellä. Kun perehtyis tuohon alustageometriaan ja esim kallistuksenvakaajiin vois meno tukevoitua aika lailla. GT Mika: Tuo motti mulle, yleishuollan sen, tsekkaan kiertiksen ja laakerit, kangen. Mulla on aika lailla Novarossi osia jäljellä sillä kum panin pillit pussiin aikanaan, säästin novarossi osat kun ajattelin kuitenkin ajaa venettä niillä. Nyt mulla on ihan iskemätön 1:8buggymotti, ajetut vene ulkolaita ja sisälaita myllyt, ainakin kymmenen kiertistä ja mäntä sylinteri satseja epälukuinen määrä,tuning kansia ja neuloja ynnä muuta. laitan iskuun, jos vielä voit tänä syksynä kokaista, olis mielenkiintoista tietää miten se pukkaa menemään.   JV
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

mikari

ok, yritän ehtiä!
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

tsekkasin eilen nopeesti pannun kunnon, hyvä pinch, O.S tulppa ei edes mustunut ja hehkui kauniisti ylös asti.
eipä tuossa tuolla tavalla katsottuna mitään moitittavaa. Hyvää fuilia tuo VP.
Kiitos 20 vuodesta!

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 14.09.15 - klo: 13.13
No mun auto olikin gt8 specci toisin kuin sun jossa taisi olla novarossi P5 ? :)
Mulla on se nova budjetti RG. Paremmalla moottorilla menis kovempaa. Vaikka hyvähän tuokin on. 1-vaihteisenakin lol
Mut joo kyllähän ne sc:t Assa kovaa meni. Tosi kovaa.

Mika, Isokarhun autossa taisi olla vloppuna Trackstar 4-pole sähkömoottori, jolla mentii kovaa SC-luokassa. Se Novan P5:n oli mun GT-autossa.

Anyway, kierrosaikojen eroja vertailtaessa kannattaa muistaa, että nykyiset 4wd corrit perustuvat samoihin 8-krossarialustoihin, joista myös GT-autot on johdettu. Tällöin jäljelle jää suurinpa erona renkaat, ja jos ne on samat niin kierrosajat ovat varmasti lähellä toisiaan. Sähköillä pääsee varmasti kovempaa kuin nitrolla, sehän on jo nähty krossissa.

Wacky Stack Racing Team

bcan

Täytyy varmaan talven aikana katella jos jostain löytyisi käytetty GT8 auto tai sitten koitaa rakennella Losin kasikrossarista GT8 auto. Uudet näyttää maksavan niin paljon ettei ihan heti sellaista viitti hommata. Onneks on reilusti aikaa niin voi ehtiä saamaan jotain aikaiseksikin :tongue:
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

mikari

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 15.09.15 - klo: 12.07
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 14.09.15 - klo: 13.13
No mun auto olikin gt8 specci toisin kuin sun jossa taisi olla novarossi P5 ? :)
Mulla on se nova budjetti RG. Paremmalla moottorilla menis kovempaa. Vaikka hyvähän tuokin on. 1-vaihteisenakin lol
Mut joo kyllähän ne sc:t Assa kovaa meni. Tosi kovaa.

Mika, Isokarhun autossa taisi olla vloppuna Trackstar 4-pole sähkömoottori, jolla mentii kovaa SC-luokassa. Se Novan P5:n oli mun GT-autossa.

Anyway, kierrosaikojen eroja vertailtaessa kannattaa muistaa, että nykyiset 4wd corrit perustuvat samoihin 8-krossarialustoihin, joista myös GT-autot on johdettu. Tällöin jäljelle jää suurinpa erona renkaat, ja jos ne on samat niin kierrosajat ovat varmasti lähellä toisiaan. Sähköillä pääsee varmasti kovempaa kuin nitrolla, sehän on jo nähty krossissa.

Ai juu, meni vähä sekaisin tyypit :)

Lainaus käyttäjältä: bcan - 15.09.15 - klo: 12.13
Täytyy varmaan talven aikana katella jos jostain löytyisi käytetty GT8 auto tai sitten koitaa rakennella Losin kasikrossarista GT8 auto. Uudet näyttää maksavan niin paljon ettei ihan heti sellaista viitti hommata. Onneks on reilusti aikaa niin voi ehtiä saamaan jotain aikaiseksikin :tongue:

Hyvä homma!
Kiitos 20 vuodesta!

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: bcan - 15.09.15 - klo: 12.13
Täytyy varmaan talven aikana katella jos jostain löytyisi käytetty GT8 auto tai sitten koitaa rakennella Losin kasikrossarista GT8 auto. Uudet näyttää maksavan niin paljon ettei ihan heti sellaista viitti hommata. Onneks on reilusti aikaa niin voi ehtiä saamaan jotain aikaiseksikin :tongue:

Voisin väittää, että käytettyä gt-8 kalustoa löytyy kaapeista myytäväksi asti vaikka kuinka ja paljon, kunhan vaan ilmoitat ostohalusi. Valtamerkit kyosho ja hongnor/ofna on ok valinta sit jos haluaa satsata niin serpent on kuulemma nopee auto, näitä tosin ei taida Suomesta vielä löytyä?
Kyosho, elämäni auto.

mikari

Totta! Mullekin on pari kaveria tarjonnut OFNA DM1 varastoa joten kysy vaan jos tarviit vinkkiä.
Lisäks multa löytyy hyvää osaa autoon yli omien tarpeiden.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Nitropaimen, kai hommaat VP fuilia myös ens kesäks?
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

HB:ltä GT auto?

http://www.rctech.net/forum/14184148-post235.html

LainaaThere were 2 of these HB prototype GT cars at the event. Jillies Groscamp was driving the other. I talked to Jillies about the car and asked if I could take some pics. He said please Don't, the car is a 100% prototype and still under testing.

Luokka kasvaa .. Mugen, HB, ...
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 15.09.15 - klo: 22.41
Nitropaimen, kai hommaat VP fuilia myös ens kesäks?
Lähetän yskäriä... köh köh... ;)
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

mikari

Nyt ois jäykkärit ja fleksiä pois rajusti. Välitystä myös yhdellä hampalla tiheemmäks (45/48).

Kiitos 20 vuodesta!

RoddeR

Sunnuntaina ei pitäis sataa joten plan on seuraava. Lauantaina iltapäivästä tattiksen radan kuivaus ja sunnuntaina sit kovaa ajoa ainakin kahden gt-8 keijon voimin, onko muita tulossa?
Kyosho, elämäni auto.

mikari

joudun lähtee vaimon sukulaisille turkuun, ei pääse siis

have fun!
Kiitos 20 vuodesta!

Riku.F

Yritän päästä radalle..
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

mikari

#3591
Oliko porukoilla hyvät ajot? Harmi ettei päässy.

Parkkiksella kävin alkuillasta kokasee jäykkäreitä ja nehän toimi, auto pelitti paremmin ku aikasemmin tai vähintään yhtä hyvin. Harmi vaan noi kivet tuolla vaikka kuinka yrittäs ettiä siistimpää paikkaa. No ajoonhan noi on tarkoitettu, radalla olis tietty mukavampi testaa. Ens kertaan!
Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 20.09.15 - klo: 20.25
Oliko porukoilla hyvät ajot? Harmi ettei päässy.

Parkkiksella kävin alkuillasta kokasee jäykkäreitä ja nehän toimi, auto pelitti paremmin ku aikasemmin tai vähintään yhtä hyvin. Harmi vaan noi kivet tuolla vaikka kuinka yrittäs ettiä siistimpää paikkaa. No ajoonhan noi on tarkoitettu, radalla olis tietty mukavampi testaa. Ens kertaan!
Sivusuntainen jäykistäjä olis kanssa kova sana.. Onks kellään yksiosaista mottipukkia johon vielä etulaakerin tuki. alkais olla "bullet proof"...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 20.09.15 - klo: 20.25
Oliko porukoilla hyvät ajot? Harmi ettei päässy.

Parkkiksella kävin alkuillasta kokasee jäykkäreitä ja nehän toimi, auto pelitti paremmin ku aikasemmin tai vähintään yhtä hyvin. Harmi vaan noi kivet tuolla vaikka kuinka yrittäs ettiä siistimpää paikkaa. No ajoonhan noi on tarkoitettu, radalla olis tietty mukavampi testaa. Ens kertaan!

Eipä ollu kovinkaan kummoiset ajot. Lätäköt tyhjennettiin lauantaina, sunnuntaina aamulla imuroitiin loput vedet pois ja aloin puhaltamaan rataa isolla puhaltimella puhtaaksi, niin alkoi ripotella vettä. Tämä ei vielä lannistanut kun ei kastellut radan pintaa kunnolla. Sain suihkittua colat pintaan ja alettiin odottelemaan radan kuivumista, kävin kaupassa tässä välissä ja kun tulin takaisin niin alkoi sataa kaatamalla vajaa 10min ja radalla oli taas aika valtaisat lätäköt ja siinä vaiheessa nostettin kädet pystyyn. Itse sain n. tankillisen driftailtua radalla ennen kunnon sadetta. Loppu päivän taisikin paistaa arska ilman sateita eli perus tattissetti  :shocked:
Kyosho, elämäni auto.

mikari

Voi pashka! No ens vuoteen sit
Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 21.09.15 - klo: 18.12
Voi pashka! No ens vuoteen sit

Eiku GT-12 mattikset kehiin ja Bunkkerissa hanaa, pysyy fiilikset ja reaktiot kunnossa...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

elv

Kuinkas paljon on GT-12:sta kiinnostuneita? Mä ajattelin joka keskiviikko käydä Bunkkerissa ajamassa, poislukien ne viikot kun on perjantaiskaboja.

-e
Riihimäen PA Klubi

Riku.F

V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

nitropaimen

Lainaus käyttäjältä: Riku.F - 26.09.15 - klo: 23.41
Kyosho GT autojen kunkku...?  https://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=110507

Väittää  VALMISTAJA ITSE.. "When the flag drops, BULLSHIT stops"... valitettavasti...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

RoddeR

Oisko vielä kiinnostusta gt-8 Keijoilla ajaa tänä kesänä? Lauantaiksi luvattu auringonpaistetta ja n.13c lämmintä. Omat kamat ei oo vielä naftaliinissa ja nyt pähkäilen ajanko lauantaina rc-autolla vai hyppäänkö motskarin selkään. Yksin en jaksa radalle vaivautua, mutta jos tänään löytyy kaveri/kavereita vesitalkoisiin ja huomenna ajamaan niin sit vois tattis viedä voiton.
Kyosho, elämäni auto.