Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

GT Rata-autoilu

Aloittaja Mikko L, 18.08.08 - klo: 10.35

Ender

#3660
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 19.06.19 - klo: 11.36
Olen kanssasi samaa mieltä että tää on hieno nitro luokka ja jos Rodder on valmis kisailemaan niin minä lupasin hänen mekkariksi.
Syy on se että me ymmärretään toisiamme todella hyvin🤣🤣🤣
Jerzi

Ja samalla vaivalla rupeat yhdeksi kolmesta tankkaajasta joka tankkaa kaikki autot.

Ja oletuksena siis, että kuljettaja on itse vastuussa siitä milloin tulee tankkaukseen.

mikari

#3661
Lainaus käyttäjältä: Ender - 20.06.19 - klo: 10.31
GT-8 2020

Tämähän näyttää hyvältä. Alustavasti mukana jo:
•   Mika Niiranen
•   Riku Forsström
•   Mikko Korhonen
•   Mika Rinne
•   Veli-Matti Jämsen

Kuulisin mielelläni näiltä alustavasti ilmoittautuneilta vaikka YV:llä miten he haluavat kisaformaatin menevän. Näin saadaa kerättyä toiveita ja varmasti hyvä kompromissi aikaiseksi. Nythän emme ole sidottu mihinkään vanhoihin kaavoihin.

Moi
Voin kommentoida ihan julkisestikin.

* Lähtö voi olla ruudusta tai lentävänä. Muistelen kyllä että letkassa ajaminen ennen lentävää lähtöä ei olekaan ihan simppeli juttu vaikka voisi luulla mutta kyllä se aina onnistui sitten. Lentävässä on etunsa, varsinkin viilellä kelillä renkaat saadaan pidettyä lämpimänä, tarvitaan vähemmän mekkareita ja kukaan ei stumppaa ruutuun ;)

* Ei lisäluokkia, keskitytään nitro GT:hen. Jätetään sähköt veilä krossipuolelle niin saadaan ajettua pitkät finaaalit, joka on tässä ehdoton suola kun ajetaan tasamaan rataa isoilla autoilla.

* En ole tutustunut RCGP formaattiin mutta jos se tuntuu hyvältä niin kannatan sitä, muussa tapauksessa perinteinen m8 finaalimalli, toki voidaan ajattaa myös B-finaali. Nousufinaalit siis mukaanlukien, jos kuskeja saataisin riittävästi (kaksi erällistä, min 6 kuskia per erä). 10 kuskilla sitten vaan alkuerät joista lähtöpaikka ja sitten finaalit, joita voi olla useampi ja kaikki lasketaan josta loppusijoitus. Ei mitään 2/3 systeemejä mun mielestä.

* Edellytetään mekkaria lähtökohtaisesti joka tankkaa ja nostaa, jos 10 kuskia tai alle. Muuten erät nostaa ristiin. Jos kuskit saa sovittua mekkarin keskenään jaetuksi, niin ok. Se on hankala asia kuskin itse päättää tankkaus, mutta jos saadaan kuulutukset toimimaan niin ehkä se onnistuu myös kuskin tehdä itse päätös milloin ajaa tankkaukselle, tosin siinä voi kyllä tulla pidemmissä finaaleissa ongelmia itse kuskin muistaa millä minuutilla tankata. Siten suosittelen mekkaria vahvasti per kuski joka huutaa tankille. Alkuerissähän tätä ei tarvii (150ml tankki riittää kyllä 3+5 min)

* Vapaa rengas ok, käytännössä varmaan kaikki ajaa GRPllä :)

* Vapaa moottori (max .28ci vaikka tuskinpa koko rajoituksella on sinänsä merkitystä)

* Renkaat peittävä koppiauton kori, ei mitää järjettömiä siipivirityksiä ja jättäisin rallygame Lola korit pois jotta yritettäisiin edes vähän oli esikuvanmukainen luokka (1:1)

* Keppiveto, vaihteellinen tai vaihteeton

* 1-päiväinen kilpailu. Osakilpailuja voi olla useampi. Minimi 6 kuljettajaa.


Kiitos 20 vuodesta!

RoddeR

Omia ajatuksia gt8 luokan osalta. Luokkahan on hieno sitä tuskin kukaan kiistää ja autot on simppeleitä ja valikoimaa löytyy nykyisin. Omasta mielestäni nitro on tämän luokan suola esim. Tankkauksen ja niiden taktikointi,  koneen säätö, mekkarin kanssa yhteispeli, nämä ovat asioita mitkä kiehtoo ja ovat iso osa lajia. Kisaformaatti on ollut kisoissa kohtuu hyvä ja siksi en välttämättä lähtisi sitä muuttamaan kovin paljoa, korkeintaan a-finaaleita 2-3kpl pisteytettynä. Itsellä edelleen sama igt2 auto jolla meinaan ajaa vielä pitkään, koska omiin käsiin laite on ihan tarpeeksi nopea ja luotettava. Olisiko mahdollista saada tänä kesänä esim. Gt8 open tyylinen yhden päivän kisa matalalla kynnyksellä eli kaikki auton näköiset gt-8 laitteet kelpaa? Jos kisaajia löytyy niin katsotaan sitten ensi kautta uudestaan. Rahalliset panostukset/kynnys osallitua pysyy minimissään jos ajetaan kalustolla mitä jo on ja ostetaan vaan fuilit ja renkaat autoihin ja sit radalle.
Kyosho, elämäni auto.

mikari

Näin se on. Open tyylinen juttu omastakin mielestä, kuten edellä laitoin.
Kiitos 20 vuodesta!

RadDaddy

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 19.06.19 - klo: 16.05
Mutta jos ei harrasta sitä luokkaa sitten, mitäs sitten saa??
Jerzi
jos saat pari kaveria mukaan niin pizzat....
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

Ender

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 20.06.19 - klo: 13.15
Kisaformaatti on ollut kisoissa kohtuu hyvä ja siksi en välttämättä lähtisi sitä muuttamaan kovin paljoa, korkeintaan a-finaaleita 2-3kpl pisteytettynä.

Kannattaa tutustua RCGP -formaattiin. Jos osallistujia on se yksi erällinen, niin tuo on formaattina todella hyvä.

Täällä lisätietoja:

https://www.youtube.com/channel/UC1kuFeeNuG9zeZrNJiQcr_g/

http://www.rc-gp.com/

Ender

Lainaus käyttäjältä: mikari - 20.06.19 - klo: 12.57
* Vapaa rengas ok, käytännössä varmaan kaikki ajaa GRPllä :)
Itse haluaisin ehdottomasti FTT -tyylisen käytännön, jossa renkaat kuuluvat osallistumismaksuun. Lisäksi voi halutessaan ostaa järjestäjältä rajatun määrän lisärenkaita.

Yksityyppirenkaalle olisi hyvä saada myyjäliikkeen tuki. Ideahan tässä on, että sarjaan ilmoittaudutaan sitovasti jo reilusti ennen kisoja.

Lainaus käyttäjältä: mikari - 20.06.19 - klo: 12.57
* 1-päiväinen kilpailu. Osakilpailuja voi olla useampi. Minimi 6 kuljettajaa.
2 päivää vuodessa on aika vähän. Kuitenkin pitää varata viikonloppu niin samalla menee se 2 (tai jopa 3 päivää jos pe-treeni).

RadDaddy

#3667
GT renkaitahan on vaikka kuina montaa brändiä,täytyy vaan tsekata millä on hyvä hinta/laatu suhde.
Tulee mieleen  Enneti (shepherd), Emanon/Sweep GT-P2  kovuudet 45-55 hinta per pari liimattuna vanteille € 25,- sis 24% Alv
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

mikari

#3668
GRP on parempi ku Seeep

kotimaasta 18,30€ pari
Kiitos 20 vuodesta!

RadDaddy

Lainaus käyttäjältä: mikari - 22.06.19 - klo: 17.43
GRP on parempi ku Seeep

kotimaasta 18,30€ pari
täytyypä tilata niin voi kokeilla
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

Maxpaine

Jos oikein muistan, niin Sweeppi toimi paremmin sade kelillä. Kuivalla suli alle nopeesti. Tais kuitenki jossain kohtaa olla sadekelillä hurjimmilla Akat alla🤣.
Kaiken kokoista menopeliä

mikari

No juu sateella, niillä oli kai sade rengaskin.
Kiitos 20 vuodesta!

RadDaddy

Sweep kokemukset on varmaan muutaman vuoden takaisia. Nyt Sweepillä on GRP tyyliset "Vyörenkaat" joilla on voitettu useita GT kisoja jenkeissä ja kaukoidässä. Mulla on tulossa Sweep satsi piakkoin jossa on Touring-Formula ja GT8 renkaita testattavaksi. ilmoitan kun voi hakea testattavaksi... (samalla voi testata VP nitrofuilia 25%-Mika Rinteellä taitaa olla kokemusta siitä fuilista jo ??)
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

mikari

joo! VP fuili oli kyllä erinomaista! Novarossi laukkas paljon paremmin kuin aiemmalla.
Hyvä jos joku ehtii testata Sweepiä.
GRP on ollu aina hyvä ja hintakaan ei kauhea.

Mulla ei ole sähköbuggyt joten en paljo testaile..
Kiitos 20 vuodesta!

jerzirccar1

#3674
Muistaakseni eurorceeltä sai GRP renkaita.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Maxpaine

Lainaus käyttäjältä: RadDaddy - 23.06.19 - klo: 11.19
Sweep kokemukset on varmaan muutaman vuoden takaisia. Nyt Sweepillä on GRP tyyliset "Vyörenkaat" joilla on voitettu useita GT kisoja jenkeissä ja kaukoidässä. Mulla on tulossa Sweep satsi piakkoin jossa on Touring-Formula ja GT8 renkaita testattavaksi. ilmoitan kun voi hakea testattavaksi... (samalla voi testata VP nitrofuilia 25%-Mika Rinteellä taitaa olla kokemusta siitä fuilista jo ??)
Laita viestiä kun saat, niin voin kokeilla. Auto on tos hyllys ajokunnossa. Ei puutu kuin fuili ja renkaat :grin:
Kaiken kokoista menopeliä

RadDaddy

mitä GRP tyyppejä haluttaisiin kokeiluun ??

http://www.grpgandini.it/tyres/1-8-gt/t01-revo.html

Tilaan kohtuullisen määrän ilmaiseen testaukseen...
tai jos on valmista tietoa niin message tänne.
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

mikari

Toi Louise GT rengas on mulle uus tuttavuus, vanne ainakin näyttää hyvältä ja kuviotkin. Sitäkin kandeis testaa, ei kauheannpaha hinta.
Kiitos 20 vuodesta!

jerzirccar1

Eiks GRP ole ollut se paras rengas😏😏
Ja jota jengi on käyttänyt monet vuodet ja johon on saatu kokemusta ja luottamusta ..
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

mikari

sä et taida lukee edellisiä viestejä lainkaan  :cool:

sitähän mä oon sanonu. mut jos nyt kokeilee lähdetään, siis on halua niin siitä vaan  :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

RadDaddy

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 25.06.19 - klo: 08.43
Eiks GRP ole ollut se paras rengas😏😏
Ja jota jengi on käyttänyt monet vuodet ja johon on saatu kokemusta ja luottamusta ..
Jerzi
Jerzi: Kumit kehittyy..Uusia brändejä tulee ja menee. Katsoisin ensin että millä menestytään ennenkuin panen pari tonnia kiinni satsiin jotta saadaan mahdollisimman halvalla. GRP on nyt vahvistanut että olen GRP diileri ja kun tarpeeksi tilaa, voi myös tarjota hyvät hinnat kisajille mutta itsekin tienata jotakin (ja valtiokin saa oman osansa ALV:n muodossa joka on neljännes myyntihinnasta)
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

jerzirccar1

Näinhän se JW on mutta veikkaan vahvasti että GRP on myös kehittänyt renkaansa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

RadDaddy

#3682
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 25.06.19 - klo: 14.12
Näinhän se JW on mutta veikkaan vahvasti että GRP on myös kehittänyt renkaansa.
Jerzi
Tsekkasitko tuon GRP linkin:
http://www.grpgandini.it/tyres/1-8-gt/t01-revo.html
siitä listasta kun saisi kommentteja...
Muuten, mielestäni olisi hieno homma jos mukaan sitoutuisi muutama maahantuoja hyvillä rengastyypeillä sekä fuilibrändeillä, joita sitten voisi ostaa hyviin hintoihin varikolla. ennen kisaa ilmoittaisi kisajärjestäjälle, mitä haluaa ja lunastais kisassa.. siitä jäis ehkä katetta järjestäjällekin, millä ostaa itselleen lounaspizzaa..
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

RadDaddy

#3683
vähän alkaa tihkua tietoa GT8  EFRA kisoista:

https://mikanews.de/2019/06/28/chassisfokus-gimar-gt-thilo-toedtmann/

Paolo morganti/IGT8 voitti Thilo tödtmann GI*Mar toinen, sitten epälukuinen määrä Xrayta ja Sworksia..
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: Ender - 20.06.19 - klo: 10.31
GT-8 2020

Tämähän näyttää hyvältä. Alustavasti mukana jo:
•   Mika Niiranen
•   Riku Forsström
•   Mikko Korhonen
•   Mika Rinne
•   Veli-Matti Jämsen

Kuulisin mielelläni näiltä alustavasti ilmoittautuneilta vaikka YV:llä miten he haluavat kisaformaatin menevän. Näin saadaa kerättyä toiveita ja varmasti hyvä kompromissi aikaiseksi. Nythän emme ole sidottu mihinkään vanhoihin kaavoihin.

Allekirjoittaneen voi laskea myös mukaan ensi vuoden kuvioihin. Jäi oikein kaivelemaan kun tuli missattua luokan "kultaiset vuodet" 10 vuotta sitten, toivottavasti saataisiin luokkaan uutta puhtia.

Wacky Stack Racing Team

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

micsa.fi

Onkos kokemusta siitä kannattaako 1/8 buggystä lähteä modaaman GT8-autoa? Jos vaikka tekisi ensi jonkun kevytmodin pelkillä GT8-renkailla ja korilla (1-vaihteisena) jotta ylipäätänsä nähdään saadaanko kisoja ensi kaudeksi?
Wacky Stack Racing Team

TOMMI

On kokemuksia. Modasin  aikanaan Tuomolle hobao 7:sta
gt8 kilpurin. Aika pienellä vaivalla onnistu. Ls5 auton jouset laitettiin, sovittimet joutu tekemään ettei jouset tulleet läpi.
Hobaon etuiskarit joka nurkassa. Korin sovittamisessa oli pientä puuhaa muistaakseni.
Hyvin se meni niitten 2-vaihteisten mukana 😎

mikari

alunperinhän ja edelleenkin autot ovat buggy pohjalta joten toki onnistuu.
tärkeimmät on onroad jouset, vaihde isommilla radoilla ja koritolpat. siinähän se!
toki matalammat tornit ainakin takana voi olla tarpeen että korin saa sovitettua.

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 05.07.19 - klo: 09.19
Onkos kokemusta siitä kannattaako 1/8 buggystä lähteä modaaman GT8-autoa? Jos vaikka tekisi ensi jonkun kevytmodin pelkillä GT8-renkailla ja korilla (1-vaihteisena) jotta ylipäätänsä nähdään saadaanko kisoja ensi kaudeksi?
Kiitos 20 vuodesta!

jerzirccar1

Jos rehellisiä ollaan niin tuleekos se  konvertointi halvemmaksi kuin ostaa käytetty auto missä nuo kaikki on jo.
Esim kyoshon vaihdelaatikko on uutena yli 100€ ja kori se hyvä 40€.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂