Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hyper ST Pro Brushless... projekti

Aloittaja Jabe, 08.09.08 - klo: 16.05

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 21.11.08 - klo: 09.08
Tuosta kun syntyy sopiva oikosulku niin tulee hieno ilotulitus.
Nuo lipot kun sauhahtaa niin ei jää kuin metalliosat jäljelle.
Kotiin kun tuon kantaa kuivumaan niin 50/50 mahdollisuus aiheuttaa tulipalo...

Makealla vedellä ja noinkin pienillä jännittelillä ei vielä saada kovin suurta oikosulkua aikaan. Jos nyt meenaat edes akun johtojen oikosulkua.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

*HOKE*

Lipot tunnetusti on hyvin herkkiä kaikenlaiselle, eli en tuudittautuis sekuntiakaan tuohon makeaan veteen jne.
Mikäli lipo esim tyhjenee liikaa niin se on käytännössä kuollut ja lataus vaiheessa saattaa helpostikin tussahtamaan.
Jos nimheillä ajaa niin tuollaisesta ei tarvitse oikeastaan edes välittää.

Mutta lipot ja pienikin oikarin riski on venäläistä rulettia.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 21.11.08 - klo: 10.47
Lipot tunnetusti on hyvin herkkiä kaikenlaiselle, eli en tuudittautuis sekuntiakaan tuohon makeaan veteen jne.
Mikäli lipo esim tyhjenee liikaa niin se on käytännössä kuollut ja lataus vaiheessa saattaa helpostikin tussahtamaan.
Jos nimheillä ajaa niin tuollaisesta ei tarvitse oikeastaan edes välittää.

Mutta lipot ja pienikin oikarin riski on venäläistä rulettia.

niin jos vesi pääsee lipon kennon sisään joo.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Jabe

Ei se nyt niin vaarallista ole...
Enemmän jännittää Monsterin puolesta, siellä kun se vesi saa aikaan ikäviä oikosulkuja, mutta kait se piirilevy on lakattu.
Jos nyt pieni vesipisara pääsee tuonne akun + ja - väliin, niin kyllä se sieltä aikas nopeaan kiehuu pois.
Eikä tuonne korin alle noinpaljoa lunta menis muuten, mutta tuli ajettua parin kasan läpi.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

4wdkanootti

RE:Enemmän jännittää Monsterin puolesta, siellä kun se vesi saa aikaan ikäviä oikosulkuja, mutta kait se piirilevy on lakattu.

Ei ole koko pinnan tiivistävästi lakattu, ainoastaan kosteutta, "sumua" vastaan.
Ja pahinta noparin piirikortille on, jos 2 pisaraa yhtäaikaa:
eka kytkee kaasufetit täysille( ohjaus jopa 1/1000 kuormasta)
toka tekee jarru/pakkifeteille täyshomman
== tupla savukone  :evil:

MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Jabe

#95
Noh tonne "hankeen" se jo pysähtys, toi kiinan motti taitaa olla entinen nyt jo, kun kerran toisella koneella toimii ilman kuormaa kun koitin.
Nyt vaan pitäis keksiä, että mikä kone siihen seuraavaksi tulis, oliskos Medusa, vai mikä?

e. Kone meni... tais hajota ihan vaan laadun puutteen takia.
Noh nyt on hyvää aikaa etsiä uutta koria ja konetta.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

4wdkanootti

Jos akseli on kuuma lumentyöntämisestä, ja sitten kilautat jäiseen veteen (sulaneeseen), saat (joko karkastun tai) haljenneen magneetin.
Ai niin : jos sait sen magneetin yli sadan asteen sulla on maneettikentätön akseli ja käämit on vain lämpövastukset enää ( parin kilowatin keittolevy  :afro:  )
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Jabe

No en tiedä mikä on, kun en oo vielä avannu ja en taida avata.
Oireina on, kun painaa kaasua, niin kone koittaa pyöriä, mutta "tärisee" vaan paikallaan. Lunta kone ei ole saanu muutakun kannun päälle, mutta aikas kuuma se kone oli kun lopetti toimintansa, luulempa että magneetit on entiset, kun ei tunnu sitä "vastusta" kun pyörittää.
No enivei, uutta tarvii kuitenkin hankkia, taitaa hinta/laatu suhteen takia kuitenkin päätyä Medusaan, eurooppalaisen ostaisin mielummin, mutta kun hinnat on taivaissa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Jessev

Lainaus käyttäjältä: Jabe - 22.11.08 - klo: 14.41
No en tiedä mikä on, kun en oo vielä avannu ja en taida avata.
Oireina on, kun painaa kaasua, niin kone koittaa pyöriä, mutta "tärisee" vaan paikallaan. Lunta kone ei ole saanu muutakun kannun päälle, mutta aikas kuuma se kone oli kun lopetti toimintansa, luulempa että magneetit on entiset, kun ei tunnu sitä "vastusta" kun pyörittää.
No enivei, uutta tarvii kuitenkin hankkia, taitaa hinta/laatu suhteen takia kuitenkin päätyä Medusaan, eurooppalaisen ostaisin mielummin, mutta kun hinnat on taivaissa.

Samat oireet kun mulla oli. Koitappa pyörittää moottorin akselia sormin, onko siinä ns. pykäliä vai pyöriikö ihan sulavasti? Eli tosiaan ei oo enää kovin magneettinen jos ei tunnu noi pykälät. Itsellänikin kävi niin vaikka suurin moottorin lämpötila mitä mittasin oli 60-70C.

Janezki

Yleisön pyynnöstä huolimatta tässä lisää örtsin pommitusta...


Jabe

Mitkäs välit tossa Örtsin autossa on?
Ja sehän menee oikeen mukavasti, mites toi keskidiffi? Onko spideri vai normi vai torseni ja mitkä litkut sisällä?
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Janezki

#101
Keskidiffi on vakio, olikohan sillä 80k liemet siellä. Täytyy potkia miestä jos se itse kertoo lisää...  :grin:

edit: kuva ilman koppaa

Duster1

Elkää nyt hajoittako mun Ex-Truggyä :cry:  :lol:
Axial SCX 10 TR

örtsi

Laitetaan uutta osaa sitä mukaa ku jotain särkyy, on muuten yks kestävimmistä autoista mitä mulla on ollut.. :p

Casull

Mitkä nuo kumit ja vanteet on?
Näytti vain ihan kohtuullisesti menevän lumesta huolimatta.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Jabe

Vaikkei nyt autolla ole päässy ajamaan, kun se moottori puuttuu, kun eivät ole vielä Medusalla saaneet moottoreita tehtyä/lähetettyä, niin meneehän projekti silti eteenpäin.
Kun tuli mieleen, että jos sais tuota kuran lentoa estettyä tuonne auton sisuksiin... Niin tulin tämmöseen päätökseen, että tein tuohon "seinän" eteen, mikä yltää koriin asti ja samalla tilkitsin nuo "nitro rei'ät".


Jos nyt tulis vähemmän lunta tupaan.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

TheArska

Lainaus käyttäjältä: Casull - 29.11.08 - klo: 04.16
Mitkä nuo kumit ja vanteet on?
Näytti vain ihan kohtuullisesti menevän lumesta huolimatta.
Näyttäs hong nor:n truggy vanteilta ja pro-line:n mulcher kumeilta...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Casull

Kiitos!

Niin ne minunkin mielestäni näyttävät mutta halusin kuitenkin varmistua asiasta.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Casull

Näyttävät nuo sähkövehkeet sen verran hauskoilta että miksipä en minäkin...
Tallissa kun on yksi ajamaton ST PRO tyystin vailla tekniikkaa.

Päätyhmäkysymys kuuluu: Mistä osista kannattaa sähkötrukin voimalaitospuoli rakentaa?

Tavoitteena on mahdollisimman älytön teho ja mahdollisimman hyvä kestävyys.
Ja se että autosta tulisi kerralla hyvä.
En millään viitsisi osa kerrallaan polttamalla etsiä hyviä komponentteja.
Jos voimansiirto poksuu niin se on eri ongelma... :mrgreen:

Liuta lisätyhmäkysymyksiä:

Mamba maxmonsteri on vissiin tällä hetkellä parhaasta päästä vai onko niitä muitakin hyviä tällaiseen käyttöön sopivia nopareita?

Neu ja Mamba tekevät vissiin ihan laadukkaat moottorit?
Mutta mikä niistä olisi sopivin?

Olenko ymmärtänyt elämässäni edes jotain oikein jos luulen että näiden autojen kanssa Kv-lukemat ei ratkaise lopullista tehoa vaan etsitään mahdollisimman vääntävä moottori ja kierrokset haetaan volteilla eli kennomäärää kasvattamalla?

Miksi näihin laitetaan polttomoottorien kytkimiä väliin?
Slipperyksi?

Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

hades

Lainaus käyttäjältä: Casull - 17.12.08 - klo: 01.16
Näyttävät nuo sähkövehkeet sen verran hauskoilta että miksipä en minäkin...
Tallissa kun on yksi ajamaton ST PRO tyystin vailla tekniikkaa.

Päätyhmäkysymys kuuluu: Mistä osista kannattaa sähkötrukin voimalaitospuoli rakentaa?

Tavoitteena on mahdollisimman älytön teho ja mahdollisimman hyvä kestävyys.
Ja se että autosta tulisi kerralla hyvä.
En millään viitsisi osa kerrallaan polttamalla etsiä hyviä komponentteja.
Jos voimansiirto poksuu niin se on eri ongelma... :mrgreen:

Liuta lisätyhmäkysymyksiä:

Mamba maxmonsteri on vissiin tällä hetkellä parhaasta päästä vai onko niitä muitakin hyviä tällaiseen käyttöön sopivia nopareita?

Neu ja Mamba tekevät vissiin ihan laadukkaat moottorit?
Mutta mikä niistä olisi sopivin?

Olenko ymmärtänyt elämässäni edes jotain oikein jos luulen että näiden autojen kanssa Kv-lukemat ei ratkaise lopullista tehoa vaan etsitään mahdollisimman vääntävä moottori ja kierrokset haetaan volteilla eli kennomäärää kasvattamalla?

Miksi näihin laitetaan polttomoottorien kytkimiä väliin?
Slipperyksi?



MMM on oikea valinta konversiolle.
Moottorin kv valitaan käytössä olevan akun mukaan ja toisin päin.
Käyttääkö joku kytkinkelloa sähkömoottorissa? Yleisesti mod1 pinjoni moottorin päähän.
Moottorivalinassa neuvoo kokeneemmat...
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Jabe

Monster Max on hinta-laatu suhteeltaan varmaan paras, löytyyhän niitä liuta muita mitkä toimii vähintään yhtä hyvin, mutta hinta ainakin tuplaantuu.
Moottoreista sen verran että, vääntöön vaikuttaa kuinka monta napaa koneessa on, esim NEU ja Medusa on 4-napasia ja Feigao on 2-napanen. Katoppa tämä linkki.
Kannattaa muistaa myös nuo saksalaiset moottorit, Lehner, Hacker ym.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Jabe

Tässä on kerennyt kaiken näköstä kehittämään jo, kun moottoria odottelen, 80mm Medusa tulee, kunhan se valmistuu tehtaalta...
No sillä välin hankkisin torsenin, HN-mallia ja siihen piti saada 52-hampainen spurri kiinni, niin tuli vähän askartelua.
Nyt pitäis yhdistää tämä torseni ja tämä spurri.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

tapsa92

Heh, mullon toi torseni ja toi ratas, ja voin sanoa että koskaan en ole joutunut kasaamaan mitään yhtä v*********a palikkaa... Purkaminen on todella vaikeaa kahden e-klipsin takia, työskentelytilaa ei ole käytännössä yhtään, ja joudut purkamaan koko tasauspyörästön ainoastaan sen takia että et saa pääratasta muuten irti. Oli muuten vaikeaa vaikka mulla ei olekkaan mitkään nakkisormet... Sisällä on muistaakseni 4 ratasta ja 4 tappia niille ja jopa shimmejäkin. Osien pitää mennä oikeassa järjestyksessä takaisin kun kasaat torsenin. Kuori pitää myös saada alussa irti ja se ei aina onnistu ilman väkivaltaa käyttäen. Onnea yritykseen :grin: .
- Tapsa

Jabe

Torseni on maannut tossa pöydällä jo viikon suolistettuna, helppo se oli purkaa, mutta kyllä vähän tuo e-klipsin takaisin laittaminen mietityttää.
Kunhan sais tuon rattaan tehtyä, kun on karkastu, niin ei ihan poranterä vielä siihen uppoa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

tapsa92

Se ei ole vaikeaa laittaa takaisin, se e-klipsi pitää laittaa täysin oikeassa asennoissa takaisin. Niitä on kaksi kappaletta ja ne tulee "toisin päin" eli vastakkain takaisin kiinni. Helppohan se on purkaa mutta kasaaminen on eri homma, meni pari tuntia avatessa ja purkaessa tuota.
- Tapsa

Casull

Lainaus käyttäjältä: Jabe - 10.01.09 - klo: 01.14
Torseni on maannut tossa pöydällä jo viikon suolistettuna, helppo se oli purkaa, mutta kyllä vähän tuo e-klipsin takaisin laittaminen mietityttää.
Kunhan sais tuon rattaan tehtyä, kun on karkastu, niin ei ihan poranterä vielä siihen uppoa.

Valitettavasti tarvit kovametalliset poranterät että tuohon reijän saa.

Ovat aika arvokaita ja kirjaimellisesti kovia kuin lasi.

Eli kestävät porata lähes mihin tahansa jos käyttää pylväsporakonetta, mutta eivät kestä välttämättä pudottamista.

Ja jos pääsevät värisemään niin sirpaloituvat aika herkästi, SUOJALASIT PÄÄHÄN!

Kaksi tuollaista olen rikkonut nitrattuun työkaluteräkseen reikää tehdessä kun pääsi hiukan terä tärräämään.

Oman projektin spurrimuutoksista selvisin pelkän keskireijjän suurentamisella mutta sen tein sorvilla ja kovametallisella sisäsorvausterällä.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Jabe

Meinasin päästää tuon spurrin ensin ja sitten kun on reijät tehty niin karkasta uudelleen.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Jabe

Laitetaan nyt pari kuvaa, kun kerran jotain on tullut aikaseksi.
Ratasta on työstetty, eli ne torsenin kiinnitysreijät piti tehdä ja keskireikää suurentaa, samalla päätin päivittää nuo 3mm pultit 4mm ihan oman mielenrauhan takia.
Tuo Hellfiren ratas sopii oikein hyvin tuon kauluksen myötä HN:än torseniin, kun se alumiininen suoja menee juurikin tuon kauluksen sisään.
Vielä olis jotain jäljellä... joko löytyis jostain 8x16x4 kokonen laakeri tai sitten pitää tuota ratasta ohentaa sisäpuolelta. Kun tällähetkellä laakeri ottaa rattaaseen ulkokehältä kiinni, eikä se ole hyväksi.

Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Casull

Justiinsa noin minäkin olin suunnitellut tuon tekeväni sitten joskus.  :azn:
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

4wdkanootti

Varmaan tykkäät tästä, mutta
ainakin kyoshon diffipinion käyttää tota kokoa...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2