Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.

Aloittaja matecci, 09.09.08 - klo: 22.56

vilzuh

Nastarenkaita en jaksa ruveta väsäämään, enkä muutenkaan ajatellut ajaa jäällä... Laparenkaat taitaa siis olla ainut oikea ratkaisu, siihen varmaan sopii Pro-linen sand pawit?
Passiivista harrastelua

Chili

Joo, jos vielä haluaa parantaa panther 2.2 hakkaa kaiken.
Sand pawien pitäisi riittää.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

vilzuh

Lainaus käyttäjältä: Chili - 23.12.10 - klo: 15.30
Joo, jos vielä haluaa parantaa panther 2.2 hakkaa kaiken.
Sand pawien pitäisi riittää.

Crawleri renkaat? kestääkö ne kovia kierroksia?
Passiivista harrastelua

Chili

Miksikäs ei crawleri renkaat kestäisi isoja kierroksia? Onhan ne pehmeitä mutta kestävät silti.
Mutta ymmärsit asian väärin, tarkoitin näitä.
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=59798
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

vilzuh

Lainaus käyttäjältä: Chili - 23.12.10 - klo: 15.56
Miksikäs ei crawleri renkaat kestäisi isoja kierroksia? Onhan ne pehmeitä mutta kestävät silti.
Mutta ymmärsit asian väärin, tarkoitin näitä.
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=59798

Jaa tuollaset... Kun laitoin googleen panther 2.2 tuli tommoset: http://www.rpphobby.com/product_p/paht485sx.htm
Passiivista harrastelua

Daworder

Lainaus käyttäjältä: vilzuh - 23.12.10 - klo: 15.28
Nastarenkaita en jaksa ruveta väsäämään, enkä muutenkaan ajatellut ajaa jäällä... Laparenkaat taitaa siis olla ainut oikea ratkaisu, siihen varmaan sopii Pro-linen sand pawit?

helppo noi on ruuvittaa ihan vaan ulkopuolelta (yleisruuvi) ja joustavaa fleks gel pikaliimaa väliin ja pito on järisyttävän hyvä ihan siis lumessa piha tiellä, sivuttais pitokin on loistava ja mahdollistaa tosi hyvät hallitut driftit jopa 2wd:llä (nyt 4 akullista takana ja hyvin on pysynyt ruuvit kiinni)
piikit taas ois omiaan jäälle mutta puhdasta jäätä ei pihasta löydy.

HMS77

Jos et ruuvaa ruuveja vanteeseen saakka kun ulkopuolelta ne kiinnität, niin kannattaa olla sitten varovainen koska renkaat saavuttaa todella suuren pyörimisnopeuden ja jos siinä yksi "nasta" päättää lähteä omille teilleen niin esim. silmässä se ei kyllä hyvää jälkeä tee..

Ainoa varma tapa kiinnitykseen on ruuvata ne vanteeseen, ei siinä mitkään pikaliimat pidä jos ruuvi päättää lähteä karkuteille..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

vilzuh

Hmm... Eipä taida oikeasti nastat pysyä jos laittaa ulkoa sisään päin. Taitaa aika pian ruuvit lennellä?
Passiivista harrastelua

Daworder

Lainaus käyttäjältä: vilzuh - 23.12.10 - klo: 17.56
Hmm... Eipä taida oikeasti nastat pysyä jos laittaa ulkoa sisään päin. Taitaa aika pian ruuvit lennellä?

4 akullista piha suditteluu eikä yksikään ole vielä edes muuttanut asentoonsa.. ajettu jäisellä hiekka pohjallakin mutta en saanut niitä siinäkään pois reviteltyä, kipinää kyllä löi. kun tuosta nastasta kiinni hohtimilla ottaa ja mielii sen irrottaa niin saa vetää niin että koko kumi lähtee mukana :tongue:

ilmotan heti kun olen ajamalla yhden irti saanut
Ja varmuudeks olen pitänyt suojalaseja. kivetkin ottaa aika hyvin vauhtia sutivasta renkaasta

vilzuh

Ei silti jostain syystä houkuttele... :undecided:
No, se saa joka tapauksessa odottaa kunnes saan auton täysin kuntoon, akku ja laturi puuttuu.
Passiivista harrastelua

junnu_85

Oletteko vaihtaneet talvella diffin ja iskareiden litkuja jäykempään/löysempään vai ajeletteko samoilla kun kesällä?

Ihan siis pihasudittelussa.

rottapaavo

Ite olen ajellut samoilla öljyillä, kun kesällä. Tietenkin voisi vaihtaa vähän löysempiä öljyjä sekä iskareihin että diffeihin, kun ne kuitenkin tuolla pakkasessa jäykistyy.
Lainaus käyttäjältä: junnu_85 - 24.12.10 - klo: 12.22
Oletteko vaihtaneet talvella diffin ja iskareiden litkuja jäykempään/löysempään vai ajeletteko samoilla kun kesällä?

Ihan siis pihasudittelussa.
.

hukka

Laparenkaita ja ruuveja en ole kokeillut, koska en jää tai umpihankiajoa ole ainakaan vielä harrastanut.
Muutamaa erilaista kumia olen kokeillut ja komppaan täällä aiemmin mainittua seikkaa että M8:n renkaat on ihan hyviä talvella.  Näillä http://www.modelsport.co.uk/index.php?product_id=35898
on aikakin 4x4 Slashillä hyvä painella vähän tamppaantuneella lumella. Pito on huomattavasti vakiorengasta parempi ja tuo vanne päästää aika hyvin lunta pois vanteen sisältä. Ei tule kovin helposti hubiin hiertävää "jarru paakkua" vanteen sisään.

Noin muuuten tuntuu, että diffeihin (ainakin eteen ja keskelle) kannattaa laittaa astetta jäykempää tavaraa kuin kesäkeleillä ja maavaraa vähän nostaa.
Lisäksi kun on 3S Lipo, gyro, sisäkoppa ja tullettimet noparille ja moottorille, niin on lumen pöllyytys aivan juhlaa. 

Paljonhan on kiinni kuka millaisestakin ajosta ja autosta tykkää, mutta minulle tuo paketti on vallan mainio talviauto.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

junnu_85

Lainaus käyttäjältä: hukka - 28.12.10 - klo: 10.36
Laparenkaita ja ruuveja en ole kokeillut, koska en jää tai umpihankiajoa ole ainakaan vielä harrastanut.
Muutamaa erilaista kumia olen kokeillut ja komppaan täällä aiemmin mainittua seikkaa että M8:n renkaat on ihan hyviä talvella.  Näillä http://www.modelsport.co.uk/index.php?product_id=35898
on aikakin 4x4 Slashillä hyvä painella vähän tamppaantuneella lumella. Pito on huomattavasti vakiorengasta parempi ja tuo vanne päästää aika hyvin lunta pois vanteen sisältä. Ei tule kovin helposti hubiin hiertävää "jarru paakkua" vanteen sisään.

Noin muuuten tuntuu, että diffeihin (ainakin eteen ja keskelle) kannattaa laittaa astetta jäykempää tavaraa kuin kesäkeleillä ja maavaraa vähän nostaa.
Lisäksi kun on 3S Lipo, gyro, sisäkoppa ja tullettimet noparille ja moottorille, niin on lumen pöllyytys aivan juhlaa. 

Paljonhan on kiinni kuka millaisestakin ajosta ja autosta tykkää, mutta minulle tuo paketti on vallan mainio talviauto.

Itse olen nostanut maavaraa sen verran,kun iskareissa on varaa.Mutta ei tunnu oikeen kulkevan,jos vaan vähän enemmän on lunta.Ja renkaina toimii kyllä hyvin nuo dirt pawit ruuvien kera.

Tuntuu riittävän tuota menoa tuolla 2s lipollakin mikä itsellä on.Olishan se 3s akku varmaan mukava lisä tohon ajeluun. :grin:

Falconi

Itse suojasin bullet st fluxin noparin pvc:stä tehdyllä kopalla ja tiivistin ilmastointi teipillä. Tein myösin pienet ilma reiät ja suojan, että niihin ei pääse lunta. Kuivana näyttäisi pysyvän, tosin täytyy teipit vaihtaa ku repsottaa vähän yhdestä kulmasta.




Lainaus käyttäjältä: hukka - 28.12.10 - klo: 10.36

Lisäksi kun on 3S Lipo, gyro, sisäkoppa ja tullettimet noparille ja moottorille, niin on lumen pöllyytys aivan juhlaa. 


Mitä autossa tekee GYROLLA? (itsellä olisi hyllyssä ylimääräinen...)
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: Falconi - 28.12.10 - klo: 22.22
Mitä autossa tekee GYROLLA? (itsellä olisi hyllyssä ylimääräinen...)

Ajonvakautus. Korvaa "perstuntumaa" eli korjaa suuntaa auton liiketilan mukaan ohjaimen asennon mukaiseksi.
Wanha keskustelu aiheesta:
http://rc10.fi/index.php?topic=16988.msg174259#msg174259

Falconi

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 29.12.10 - klo: 08.07
Lainaus käyttäjältä: Falconi - 28.12.10 - klo: 22.22
Mitä autossa tekee GYROLLA? (itsellä olisi hyllyssä ylimääräinen...)

Ajonvakautus. Korvaa "perstuntumaa" eli korjaa suuntaa auton liiketilan mukaan ohjaimen asennon mukaiseksi.
Wanha keskustelu aiheesta:
http://rc10.fi/index.php?topic=16988.msg174259#msg174259

Kappas, harmi vain että gyroni ei taida sopia autokäyttöön. Pitääkin tutkia lisää jos vaikka kiinan maalta ostaisi kun muutaki rompetta tilailee.
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

SavageRS

#527
Onko tuo Futaban Gyro G190 liian hyvä auto käyttöön ja toimiiko se Futaban 2.4Ghz radion kanssa ? ->> http://www.futabarc.com/radioaccys/futm0830.html

Futaban sivuilla ei juuri kerrota minkälaisten servojen kanssa se toimii...

EDIT: Näköjään analogiservo tuo S3108 Micro jota tuohon suosittelevat tuossa manuaalissa, toimiiko tuo ollenkaan Digiservojen kanssa kuten FUT S9351 ???

Manuaali G190 ->> http://manuals.hobbico.com/fut/g190-manual.pdf
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Falconi

Lainaus käyttäjältä: SavageRS - 29.12.10 - klo: 11.49
Onko tuo Futaban Gyro G190 liian hyvä auto käyttöön ja toimiiko se Futaban 2.4Ghz radion kanssa ? ->> http://www.futabarc.com/radioaccys/futm0830.html

Futaban sivuilla ei juuri kerrota minkälaisten servojen kanssa se toimii...

EDIT: Näköjään analogiservo tuo S3108 Micro jota tuohon suosittelevat tuossa manuaalissa, toimiiko tuo ollenkaan Digiservojen kanssa kuten FUT S9351 ???

Manuaali G190 ->> http://manuals.hobbico.com/fut/g190-manual.pdf

Mun käsityksen mukaan toi gyro pitäs käydä kun laittaa ohjauksen väliin. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Ajattelin että sellainen gyro jonka gaini on säädettävissä suoraan gyrosta niin pitäis passata.

Noissa "paremmissa" gyroissa se gaini säädetään erillisellä kanavalla ja näin ollen tarvitsee yhden kanavan enemmän radioon ja sitä en tiiä miten jollain automankalla sitä säädetään..
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

SavageRS

Itelleni vastaten, Futaba G190 Gyro on juuri se mikä tohon homman tarvitaan jos haluaa leikkiä gyrolla...

Tosin Hobblinnassa tuo HPI80588 D-box on jopa vähän halvempi kun Futaba G190 Gyro , joka on siis käytännössä yksi ja sama laite...Ebay:ssa hinnat on ihan päinvastoin...                                                   

MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Lassi

Jaahas Hyperit alkais olemaan kaverin kanssa talvikunnossa, vielä uupuis renkaita mihinkään ei oikein pääse perus M8 renkailla eli nastoja vaatisi. Onko kukaan laittanu M8 renkaisiin nastoja, olis mukava kuulla kokemuksia miten on kestäny ja minkälaista ratkaisua käytetty.

Popniittejä aattelin pistää sisäpuolelta, mutta tiedä kestääkö nekään Hyperin painoa ja tehoja. Onko kellään vinkkejä mistä löytyisi Suomesta halvalla renkaat, vanteet ja insertit erillisinä kuviolla ei oikeastaan väliä ole, kunhan olis medium ja hard seosta että kestäisivät paremmin nastoja.

Tiedä sitten onko ruuvit vai popniiti parempi vaihtoehto nastoiksi. Ruuvit vaan menee vähän turhaksi, kun ne joutuu katkaseen teräväpäiset yleisruuvit olis jees, mutta ovat niin pitkiä ettei oikein onnistu :s

daggeri

http://www.hobbylinna.com/buggy-cayman-soft-black-insert-p-22232.html mulla on tuollaisissa ruuvit, hyvin on toiminut ja nastat pysyneet.
Sisäpuolelta ruuvattu kiinni. Ensiksi koko kumin sisäpuoleen kerros jesaria, sitten ruuvit ja vielä päälle kierros lasikuituteippiä sekä jesaria :)

http://daggeri.kuvat.fi/kuvat/Traxxas+Slash+4x4/24112010610.jpg siinä kuva renkaista.
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Lassi

Erittäin isot kiitokset näistä vinkeistä, itekkin aattelin pistää tollasta kumimattoa soiron tonne sisään, että ruuvais sen ja kumin läpi ruuvit liiman kera ja sitten ruuvin leveiden kantojen päälle jesaria vaikkapa ja jotkut erittäin kovat sisuskumit mitkä ei päästäis nastoja kaatumaan.

Isot kiitokset kuitenkin kuvasta ja vinkistä. Onko kokemuksia vanhojen renkaiden irrottamisesta keittämällä tms. Voikos noita koti hellalla paistella vai tuleeko niin hirvee käry että oltava jossain ulkoilmassa tai onko vaihtoehtosesti helpompaa tyyliä saada vanhoja renkaita irti ehjinä?

Ama

Ei siinä keittämisessä paljoa hajuja tule. Uunissa paistamisesta tulee jo hieman reilummin.

daggeri

Itte olen iha keitelly tuossa missä ruuatkin valmistan :D Hajua ei oo tullut paljon yhtää.
Itsellä irronnut nuo 1/8 renkaide kumit todella helposti vanteiltaan.
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Chili

Kumiperunoita, mmmm.
Hajua ei tule liioin (hyvin mieto haju) ellet ole nenä höyryissä kiinni.
Itse keittelen ikivanhassa valurauta kattilassa.
40min on itselläni riittänyt hyvin, sitten renkaat ikkunan kautta lumihankeen minuutiks, ja silti insertit ovat kuumia, joten ole varovainen.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Lassi - 06.01.11 - klo: 14.09
Onko kokemuksia vanhojen renkaiden irrottamisesta keittämällä tms. Voikos noita koti hellalla paistella vai tuleeko niin hirvee käry että oltava jossain ulkoilmassa tai onko vaihtoehtosesti helpompaa tyyliä saada vanhoja renkaita irti ehjinä?

Kyllä ne käryää sen verran että ainakin meillä tuli heti hellasärö siitä, seuraavat keitellään sitten jossain muualla :roll:

Itse tein tämmöiset Slashiin, eikä todellakaan kaadu noi nastat.


ghhgtd

Mitenkähän vois itse tekaista pienet "laparenkaat" kun ei oikein syvemmässä lumessa pidä nuo dirtpawit?
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Chili

Ostamalla oikeat laparenkaat, tai sitten yrittämällä liimata kumiliuskoja renkaaseen.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Joel

Toimisko tällänen idea piikkien kuvioon. Tarkoitus tulla näitä piikkejä.


Ja kuviot alla ja viimeisen kuvio eteen. Autona toimii ultima db.
Kumpi kuvio olisi parhain?
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP