Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Truggy vai Buggy

Aloittaja Landy, 21.09.08 - klo: 19.25

Landy

 :huh:

Kumpi pitäisi hankkia???

Merkki on aika vahvasti jo päätetty joten unohdetaan se! Nyt kaivataan apua vain tyypin valintaan.

Muutama oma mielipide asiasta.

Truggy: + helpompi ajella
        + voi ajella hupiajoja esim montulla kun on maavaraa hiukan enemmän
        - vähän painavampi
        - ilmeisesti edellisen seurauksena voiman siirto joutuu kovemmalle, ongelmia kytkimen, tukivarsien yms. kanssa?
        - kisoja ensivuonna?

Buggy: + enemmän kilpakumppaneita kun ollaan radalla
       + varmasti kisoja nyt ja tulevaisuudessa
       + kevyempi -> vähemmän rikkoutuneita tukivarsia ja voimansiirron palikoita
       - hupiajelut montulla???

Auttakaa miestä mäessä  :huh:
Vain maine kulkee edellä...

peitsamo

Buggy. En perustele, teit sen itse.
Flying Calacucco

MarkoL

Jos kilpaa olis tarkoitus joskus ajaa niin eikähän buggy olis paras vaihtoehto.

Jos taas tulee ajeltua hiekkakuopilla ym. ja joskus käytyä radalla kokeilemassa niin truggy. Harvoin kun käy radalla niin truggy antaa enempi anteeksi ajovirheitä. Eikä truggy sitä vertaa paina enemmän etteikö siinä kestäisi ihan yhtälailla tukivarret ja kytkimet kuin buggyssäkin.

Vaihtoehto kaksi: osta kummatkin. Jos ostat saman valmistajan truggyn ja buggyn niin tukivarsia, vetareita ja kardaaneita lukuun ottamatta taitaa samat osat käydä kumpaankin joitain poikeuksia lukuun ottamatta.

Marko
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

jesi

Mulla on molemmat maut kaapissa, mutta jotenkin truggy tuntuu enemmän "omalta jutulta".
Tosin, olenkin ns setämies-luokan edustaja.
/ Jere Siirilä

Mika R

sun pikkupojalle buggy voi olla helpompi nostaa, mut ei ehkä yhtä makee :wink:

Landy

#5
 :huh: :huh: :huh:

Onneksi Oskulla on Mini-Z  :kiss:
Vain maine kulkee edellä...

Ougi

Ite tykkään kanssa Truggystä enemmän, meil o kanssa sit noita pikku autoja buggyinä  :azn:   ...eiköhän truggy luokkakin oo tänäkin vuonna taas.
[Kaikenlasia härveleitä]
Olen pois koneen ääreltä 20-25.07

Mika R

Ehkä mä sekoitan sut sitte johonkin toiseen CRT kuskiin tuolla Lavangossa Landy; pikkupoika on paljon jeesannu iskää ajellessa.

Mulla on ollu molempia; jos ajaa haluu, niin kyllä buggy on oikea sanan varsinaisessa merkityksessä. Truggy on sellasta rymistelyä, miksei ihan hauskaa kyllä. Truggy on näyttävä jos laittaa paljo ilmaa alle ajaessa, ääni kuitenkin buggylle.


Landy

#8
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 22.09.08 - klo: 11.15
Ehkä mä sekoitan sut sitte johonkin toiseen CRT kuskiin tuolla Lavangossa Landy; pikkupoika on paljon jeesannu iskää ajellessa.

Mulla on ollu molempia; jos ajaa haluu, niin kyllä buggy on oikea sanan varsinaisessa merkityksessä. Truggy on sellasta rymistelyä, miksei ihan hauskaa kyllä. Truggy on näyttävä jos laittaa paljo ilmaa alle ajaessa, ääni kuitenkin buggylle.



Sama mies mutta en kysynyt minkä Osku jaksaa noutaa  :wink:

Nyt oli paljon parempi vastaus Mika.

Yritin etsiä Googlesta paljonko tuo uusi X2 CRT painaa ajokunnossa mutta en löytänyt. Taitaa kuitenkin olla jonkin verran kevyempi kun X1 CRT (4191g). X1x CR näyttäisi olevan 3290g jonkun lähteen mukaan. Eli lähes kilon ero noissa painoissa.
Vain maine kulkee edellä...

*remppa*

Omasta mielestäni, jos hankkii buggyn ja truggyn, on 2 autossa liikaa mekattavaa, ainakin jos kisaa molemmilla. Parempi on keskittyä yhteen täysillä.

On ihan saletti että tryggyn voimansiirto on kovemmalla rasituksella buggyyn verrattuna. Palikat on samoja, painoa truggyssä kilo enemmän, myös usein tehoja enemmän .28 koneen myötä.

Buggykisoissa 50-70 osanottajaa, truggyssa 15-30
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

OnZki

Kyosho TR15 stadium force

Landy

Kovasti kallistuu tuon Buggyn puolelle. Kävin äsken Lavangossa katselemassa kun muutama Truggy ukko oli ajelemassa. Siinä samalla ajoin muutaman kierroksen moisella. Kyllä tuo ylimääräinen paino hiukan tuntuu ajossa.
Vain maine kulkee edellä...

tontsa96

kyllä buggy on parempi ajettavuuden vuoksi kun se säädöissä...
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Sami L

Mikä itselle ainakin buggyssa kolahtaa, on se haaste. Jos auto on säädetty päin sitä itseään, eikä kuskikaan setuppi satu olemaan kohdillaan, niin ajo on sen mukaista. Sitten kun homma toimii (auto+kuski) niin nautinto on melkoinen. Trugi on vähän tasapaksumpi, eikä niin kranttu... Bugissa on sellasta särmää kuitenkin, ns. ketteryyttä. Truggi on vähän sellanen massamörssäri, mailaa vaan ja menoks.

Vähän sama juttu joissain peleissä, jollain peruskivalla tasapaksulla autolla (/aseella) voi tehdä ok tulosta, sitten kun oppii jonkun haastavamman laitteen, niin syntyy jopa parempaa tulosta ja suurempi nautinto. Enkä tässä nyt tuloksella meinaa kierrosaikaa krossiradalla.

Negatiivinen puoli tuosta bugilla alottamisesta tulikin jo oikeastaan mainittua, eli helposti alkuvaiheessa tulee enempi aikaa käytettyä nostohommissa kuin korokkeella.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

ekiz

truggyn ostin siksi koska tulee ajeltua aika paljon montuilla sun muilla räppäys paikoilla joten sopii siihen kun nenäpäähän. jos kävisin aktiivisesti radalla ajamassa niin olisin varmasti buggyn ostanut, mutta truggy on tämmönen jokapaikan höylä niin päädyin sitten siihen eikä kaduta yhtään.
[hpi baja 5t 2.4ghz] [kyosho ultima db] [team associated tc5] [corally]

*remppa*

Lainaus käyttäjältä: Sami L - 22.09.08 - klo: 20.30
Mikä itselle ainakin buggyssa kolahtaa, on se haaste. Jos auto on säädetty päin sitä itseään, eikä kuskikaan setuppi satu olemaan kohdillaan, niin ajo on sen mukaista. Sitten kun homma toimii (auto+kuski) niin nautinto on melkoinen. Trugi on vähän tasapaksumpi, eikä niin kranttu... Bugissa on sellasta särmää kuitenkin, ns. ketteryyttä. Truggi on vähän sellanen massamörssäri, mailaa vaan ja menoks.

Vähän sama juttu joissain peleissä, jollain peruskivalla tasapaksulla autolla (/aseella) voi tehdä ok tulosta, sitten kun oppii jonkun haastavamman laitteen, niin syntyy jopa parempaa tulosta ja suurempi nautinto. Enkä tässä nyt tuloksella meinaa kierrosaikaa krossiradalla.

Negatiivinen puoli tuosta bugilla alottamisesta tulikin jo oikeastaan mainittua, eli helposti alkuvaiheessa tulee enempi aikaa käytettyä nostohommissa kuin korokkeella.

Sami osasi pukea sen hienosti sanoiksi! Juuri tätä mieltä olen itsekin.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"