Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Neodymiummagneettien vaihto E-maxxiin

Aloittaja Fujima, 28.09.08 - klo: 00.33

Fujima

Tarkoituksena olisi pistää pieniä, esim http://www.supermagnete.de/fin/more_pics.php?article_id=Q-10-04-02-G entisten magneettien tilalle. Niitä menisi 50-80kpl per moottori

Onko tässä jotain ongelmaa?

Paitsi että ne entiset magneetit on hankala irroittaa.. ehjänä ainakaan.

Catiska

http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Fujima

Käämiin aiheuttama momentti lasketaan; ABIn sin alfa. B on magneettivuon tiheys ja neodymiummagneeteissa se on suurempi.

4wdkanootti

Jos ne magneetit on nyt liimaamalla kiinni (ettei hitsaus kuumenna) niin typpihappo ainakin poistanee...ei ehkä sisällä kotona kiva tehdä kuitenkaan?
Sen verran olen itsekkin kokeillut, ettei pikaliiman irrottaja tehonnut kovalevyn vastaavien irroitukseen..

(Tein dremelinlaikalla suoran lipan magneettien taakse ja "johdin" lisäkenttää orkkismagneetille. Kuumeni! Lisäsksi uudet korvat törröttämässä teki asentamisesta haasteellisen..
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Qazu

Onko ne magneetit kalliita ja onko kyseessä stock -moottori? Onko vaivan arvoista vaihtaa magneetteja, jos kohtuurahalla saa parempaa konetta tilalle? Vai tekeekö mieli vain kokeilla? :)
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Catiska

No tätä minäkin tarkoitin. Tuolla rahalla ja vaivalla ei saa kummoisia aikaan, eli parempaan lopputulokseen pääsee vaihtamalla tehokkaampaan moottoriin. En kuitenkaan usko, että sinulla on jo käytössä se tehokkain saatavilla oleva moottori. Tietty jos haluaa rakennella ja pajottaa, niin virityshän on onnistunut jos tehot ei laske yli 30%...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

4wdkanootti

Magneettien suunnan kanssa saa olla tarkkana ettei pinosta tule vaikka kohti ankkuria + kenttä..

Kokeilemalla oppii, mutta tehokasmagneettinen valmiskannu saattaa tulla työn lopputulosta halvemmaksi
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Fujima

40€ maksaa 160 tommosta magneettia jotka riittäs vallan mainiosti kahteen moottoriin. Kyllä stock on kyseessä.

Mutta siitä en tiedä että rupeaako moottori kuluttamaan myös enemmän virtaa silloin kun on vahvemmat magneetit?

Penguin

Lisäteho ei koskaan tule ilmaiseksi eli jostain muualta se on pois ellei onnistu parantamaan hyötysuhdetta samalla.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Sysi

Ainakin kalliimmissa koneissa on vakiona neodyymimagneetit.
Jere M