Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Summit

Aloittaja Janezki, 16.10.08 - klo: 18.12

sjos

Sit nostan kädet pystyyn.
son loppu ny.

jesi

trx keppejähän voi lyhentää mattopuukolla jos sikseen menee. (ofc muovikeppejä :D )
Sitä en enään muista sopiko hilut navan päästä, vertaa revon ja summitin purkukuvia ja tekee tulkinnan ihte.
/ Jere Siirilä

leppis

Tarttee soitella huomenissa tonne Hobbylinnaan ja kysäistä... numeroiden perusteella noilla ei oikeita kilkkeitä ole mutta josko sittenkin... Muualta en ole verkkokauppojen perusteella onnistunut löytämään ns. sinne päinkään. Revon vetarit näyttää olevan erilaista tavaraa...

jesi

Tuskin on osiakaan, jos ei autojakaan ole vielä?
/ Jere Siirilä

sjos

Näyttäähän niissä eroa olevan, summit/revo vetareissa.
Revossa tavan nivel vetarit Summitissa ns CVD nivelet.

Mut kyllähän noi revonkin sinne käy, eriasia kestääkö.
son loppu ny.

leppis

Lainaus käyttäjältä: jesi - 18.08.09 - klo: 19.32
Tuskin on osiakaan, jos ei autojakaan ole vielä?

Jostain määrittelemättömästä syystä tukivarsia oli, mutta ne tosin saattaa olla samoja kuin revossa...

sjos

Ei niissä oo eroa kun vetarit, diffit, bulkit, nämä siis alustapuolella.
Mitä nyt sit hieman ulkomuodossa.  :grin:
son loppu ny.

leppis

Lainaus käyttäjältä: sjos - 18.08.09 - klo: 20.29
Ei niissä oo eroa kun vetarit, diffit, bulkit, nämä siis alustapuolella.
Mitä nyt sit hieman ulkomuodossa.  :grin:

:grin:

näyttävät käyttävän Summitin vetareita Revon tuningiin, paremman kestävyyden takia (nivelet lähinnä kai). Toiseen suuntaan ei liene siis mielekästä mennä... No, jossei muuta niin sitten rapakon takaa noi on pakko tilata.

leppis

No, nyt on vetareita tulossa. Lyhyitä ja pitkiä, kumpiakin ylimääräiset sarjat joten jos jollakullla muullakin sattuis käymään kettu niin apu on kohta lähellä jos hoppu iskee  :smiley:

leppis

Heittäkääs sivistyneitä arvauksia tuleeko suurempaa tuhoa jos Summitista ottaisi irti nuo katkenneet vetarin pätkät sekä toiselta puolen ehjän ja ajaisi tuolla takatuupparina?

Kysymyksen tausta on se että poitsu odottaa kovasti pääsevänsä ajelemaan viikonloppuna ja näköjään laittoivat sitten etanapostilla kuitenkin osat tulemaan tuolta Jenkeistä, eivät ehdi viikonlopuksi tänne millään...

Isin pettymys ja odottelun tuska on yksi asia, tuo juniori tekisi mieli päästää päristelemään vaikka sitten takavetoisella kuitenkin...

sjos

Kyllähän sillä voi takapotkuna päristellä menemään.
Itsekkin ajelin hetken, kun piti suurempia ajohaluja taltuttuaa.  :grin:

Otin vaan samalla etukardaanin pois, sinänsä varmaan pakko ole ottaa, mut mitä sitä etu diffiä suotta pyörittelemään. Viehän se tehoa kun sitä pyöritellään. :wink:
son loppu ny.

Ville_90

Mistä leppis tilasit Summittiisi nuo vetarit? Kävi itselle tuossa ehtoopäivän ajeluissa täysin sama "kettu" että katkes justiinsa tuo vasen etuvetari... :p
Slash 2WD & 4WD SSC-lcg, HW QR 3800kV, HW WP-SC8, 2S & 3S

jesi

Jännä kyllä, järjen mukaan perä on kovemmilla kuormilla ku etupää.

Ainut joka puollustaa tuota etupään ongelmaa on se että renkaassa on sisällä vettä ja siten massaa ja wipraattoa, siis pitkällä perällä ajaessa.


Mutta näin unisena, ei kyllä tuu tasan muuta syytä että miksi keula purkaantuu.
/ Jere Siirilä

Ville_90

Pistetään lisää "vettä ihmetyksen" myllyyn... Itellä meinaan meni tuo vetari crawlatessa... =D
Slash 2WD & 4WD SSC-lcg, HW QR 3800kV, HW WP-SC8, 2S & 3S

savo

Lainaus käyttäjältä: Ville_90 - 21.08.09 - klo: 10.14
Pistetään lisää "vettä ihmetyksen" myllyyn... Itellä meinaan meni tuo vetari crawlatessa... =D

Kyllä ne koville joutuu siinäkin kun pehmeä rengas sopivasti tarraa tai kiilautuu kiven väliin.
Crawlatessa hajos iteltäkin silloin etuvetari kun summitin omistin.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

jesi

No siinä ei kyllä ole mitään ihmeellistä jos crawlatessa meni rikki.
Siinä lajissa yleisin syy hajoamisiin löytyy ratin takaa....
/ Jere Siirilä

Ville_90

Juu myönnän kyllä sen että saattoi se vika olla ratinkin (tai eikö olisi sopivampi sanoa että ohjaimen) takana... Mutta mistä olette tilaillut vetareita kun ovat särkyneet? Ensiapuna tein saman mitä lueskelin tästä viestiketjusta jonkun tehneen, että oli porannu uudet reiät vetarin päähän.
Slash 2WD & 4WD SSC-lcg, HW QR 3800kV, HW WP-SC8, 2S & 3S

savo

Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

leppis

Mulle on tulossa R/C Planetista, http://www.rcplanet.com/. Itseasiassa USPS:n mukaan ovat jo Suomessa, alkuviikosta voisi otaksua nuo saavansa. Tossa paketissa pitäis olla ylimääräinenkin tuollainen... ;)

iskä ajaa

Lainaus käyttäjältä: jesi - 20.08.09 - klo: 23.24
Jännä kyllä, järjen mukaan perä on kovemmilla kuormilla ku etupää.

Ainut joka puollustaa tuota etupään ongelmaa on se että renkaassa on sisällä vettä ja siten massaa ja wipraattoa, siis pitkällä perällä ajaessa.


Mutta näin unisena, ei kyllä tuu tasan muuta syytä että miksi keula purkaantuu.

Joo, noin kyllä kovassa ajossa tai radalla, crawlingissa voi mennä sitten kummasta päästä tahansa.

Muuten, oletteko huomanneet eroa etu/takadiffin jäykkyydessä, manuaalin mukaanhan summitissa on käytetty jäykkää 100k diffiöljyä, mutta minulla ainakin on muutaman akullisen jälkeen etupää selvästi takapäätä jäykempi kun renkaita käsin pyörittelee? Tulee väkisin epäilys mieleen, että takapäähän on laitettu herkemmät öljyt?
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

leppis

Nonnä. Nyt saapui kasa vetareita. Neljä pitkää, neljä lyhyttä. Yhdelle lyhylle on nyt itsellä toistaiseksi tarvis joten jos jollakulla on akuuttia vetaripuutosta havaittavissa niin multa löytyy, 6,-/kappale.

hamietti

kysyn tällä puolel koska osto puolel ei onaa motin hankinnassa. niin löytyskö joltain ylimäärästä 775 traxxas stummitin moottoria.  :undecided:
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

iskä ajaa

Onko kenelläkään kokemuksia tai tietoa voiko summitin noparin kanssa käyttää kahta akkua rinnan, kun toi vakiosetuppihan on akut sarjassa? Ja onko tästä mitään iloa? Ajatuksena vaikkapa revoon sopivat 11,1V lipot rinnankytkettynä summitissa, ainakin ajoaikaa rupeaa olemaan mutta riittääkö jännite muuten liikutteluun vaikka crawlingissa? Entä 7,4 V lipolla? Tuossa rinnankytkennässä pitäisi toinen noparin syöttöliittimistä oikosulkea, jotta virtapiiri sulkeutuu. En ainakaan itse keksi etteikö tota noparia voisi noin kytkeä, mutta uskaltaako kokeilla?
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

jesi

Kierrokset, eli nopeus puoliintuu.
Samoin virrat tuplaantuu.

Se että kestääkö pata, jne on oma asiansa.
Toinen akkujohto pitää hypyttää, en muista kumpi, Google tietää.

Ja bad horsie tms myy jousien päälle kangassuojia ja usea silikoonisia suojia iskarin varren päälle.
/ Jere Siirilä

iskä ajaa

Lainaus käyttäjältä: jesi - 24.08.09 - klo: 23.04
Ja bad horsie tms myy jousien päälle kangassuojia ja usea silikoonisia suojia iskarin varren päälle.

Ok, kiitti. Lähti heti sukat tilaukseen!

Akkujen rinnankytkentä ei pikaisen googletuksen perusteella olekkaan ihan niin suoraviivaista, BEC-piiri ei taida pitää ainakaan tosta 11,1V jännitteestä. Huomenna tutkitaan asiaa lisää.
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

jesi

Kyllä summitin nopari on speksattu 7.2-16.8v jännitteelle, tämä siis jopa valmistajan sivuilla.
Taasen wanhempi noparimalli jota käytettiin aikaisemmissa isoissa malleissa ei niin tykkää pienemmistä jännitteistä.


Muistelisin tosiaan että yhden akun käyttö olisi vaatinut vain sen bec-"puolen" virtajohdon pyppylangoittamisen, mutta tosiaan, jätän tutkimisen vastuun vielä sinulle, ettei tarvi kuunnella itkua kun poltat 180eur säätimen =)
/ Jere Siirilä

McJones

Lainaus käyttäjältä: iskä  ajaa - 24.08.09 - klo: 23.43
Akkujen rinnankytkentä ei pikaisen googletuksen perusteella olekkaan ihan niin suoraviivaista, BEC-piiri ei taida pitää ainakaan tosta 11,1V jännitteestä. Huomenna tutkitaan asiaa lisää.
Erillinen BEC voi tulla tarpeeseen, jos meinaat ajaa 11,1 voltilla, jolloin ongelmaa pääsee kiertämään. Voi olla, että noppa kestää 11,1 volttia sisään yhdestä piuhasta jonkin aikaa, mutta kuumenee kyllä ajaessa...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

iskä ajaa

Lainaus käyttäjältä: jesi - 25.08.09 - klo: 06.19
Kyllä summitin nopari on speksattu 7.2-16.8v jännitteelle, tämä siis jopa valmistajan sivuilla.
Taasen wanhempi noparimalli jota käytettiin aikaisemmissa isoissa malleissa ei niin tykkää pienemmistä jännitteistä.

LainaaErillinen BEC voi tulla tarpeeseen, jos meinaat ajaa 11,1 voltilla, jolloin ongelmaa pääsee kiertämään. Voi olla, että noppa kestää 11,1 volttia sisään yhdestä piuhasta jonkin aikaa, mutta kuumenee kyllä ajaessa...

Tuossa se ongelma piilee, nopari kestää 16,8V mutta ilmeisesti BEC-piiri ottaa jännitteen sieltä välijohdolta eli saa vain toisen akun jännitteen (8,4V). Täytyypä vielä iltasella googlata onko tosiaan näin. Ja unohtaa koko villi ajatus - tuossa riittää kuitenkin ajoaikaa hitaalla välityksellä 50-60min ihan perus nimheillä, eli kahdella akkusarjalla pääsee jo aika pitkälle.
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

leppis

Lainaus käyttäjältä: iskä  ajaa - 25.08.09 - klo: 10.19
Ja unohtaa koko villi ajatus - tuossa riittää kuitenkin ajoaikaa hitaalla välityksellä 50-60min ihan perus nimheillä, eli kahdella akkusarjalla pääsee jo aika pitkälle.

Tässä se suurin ongelma onkin... Jäsen Junior näyttää tykkäävän kurvailla nopealla välityksellä enimmäkseen ja muistaa kyllä sen ~15minuutin ajoajan päätteeksi aina todeta että nytkö ne jo loppu ;) Kahdella akkusarjalla, nimheillä, tuskaa saa toki helpotettua riittävästi.

Mistä mieleen pullahtikin että onko noita latureita olemassa rahvaan varannoille sopivia malleja joissa saisi kahta nimhiä ladattua samaan aikaan?

jesi

Enivei, tehtaan foorumilta löytyy selvät kuvat asiasta.
Ja kapasiteetin tuplaus jännitteen kustannuksella ei takaa pidempää ajoaikaa, harakat nauttii hukkalämmöstä.
Moottori on spesifioitu tuolle jännitteelle.

Enivei, mä en alkais kikkaileen pienemmällä jännitteellä vakioromuilla.
/ Jere Siirilä