Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally

Aloittaja RangerWalker, 18.10.08 - klo: 13.12

Casull

Tosi tiukka noiden Fullymaxienkin sovitus on.
Jos tasausliitin on hiukankin väärässä asennossa ja/tai akku vinossa niin ei mahdu.

Noidenkin johdoille piti pikkuinen kolo patterikotelon kanteen jyrsiä.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM


Makro86

#662
Ite olen kylmästi vaan leikannut sivareilla akkukoteloiden päiden kulmista palat pois ja akkujen virkaa toimittaa 2x Flightmax 2200 7.4v rinnan myös Rhinon 1550 11.1v  :smiley: Niin ja autona mulla on toi pikku E-revo
Xray x12, Asso B4.1 & Traxxas X-Maxx

Jabe

Itsellä Fullymaxit autossa eikä mitään ongelmia mahtuvuuden kanssa, pitää vaan se tasuriliitin laittaa pystyyn.
Johtojen läpivientiä pitää kyllä suurentaa, muuten menee johdoista eristeet rikki, sen verran kuitenkin liikkuvat.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

McJones

Sikäli jos se patterikotelon veistely arveluttaa, niin varaosana saa uutta eikä ole kallis.

Minislässissä tulee myös semmoinen juttu vastaan, että akunpiuhat voi osua ja hankautua takafillareihin. Liittimiä vaihtaessa tuli tehtyä sen verran lyhennystä akunpiuhoihin, että yltäisi noparille, jos kolot tekisi akkukotelon etureunaan, mutta sitäkin ehkä joillakin akuilla voisi harkita?
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Qazu

Kolot vaan koteloiden etureunaan ja avot. Uudet ei maksa p****akaan liquidrc:stä.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

OHa

Joo mulla kolmea eri merkkiä akkuja ja kolot piti heti kanteen veistää. Ei niinkään akkujen koon takia vaan nimenomaan johtojen takia.

Hemppa83

juu onnistui hienosti...akkukotelon kanteen tein kolot virtapiuhoille..eli siis isonsin vain siitä vakioakun piuhojen reiän kohdalta...sit tossa akkukotelon takaosassa on tollanen ihme väliseinä jonka veistelin pois niin tasurin piuhat ja liittimet mahtuu tuleen nyt sieltä kun ne ei mahdu oleen itse kotelossa ja pikkuisen joutu veistään myös tuota mustaa tuuletusritilää mikä on siinä väliseinän päällä..täytyypä laittaa ihan kuva vaik huomenissa.siis siks vaan joutu tuolta muualta veisteleen kun näissä dualskyn akuissa lähtee toi tasurin piuha eri kulmasta kuin virtapiuhat...

Hemppa83

Lainaus käyttäjältä: Hemppa83 - 14.01.10 - klo: 22.44
juu onnistui hienosti...akkukotelon kanteen tein kolot virtapiuhoille..eli siis isonsin vain siitä vakioakun piuhojen reiän kohdalta...sit tossa akkukotelon takaosassa on tollanen ihme väliseinä jonka veistelin pois niin tasurin piuhat ja liittimet mahtuu tuleen nyt sieltä kun ne ei mahdu oleen itse kotelossa ja pikkuisen joutu veistään myös tuota mustaa tuuletusritilää mikä on siinä väliseinän päällä..täytyypä laittaa ihan kuva vaik huomenissa.siis siks vaan joutu tuolta muualta veisteleen kun näissä dualskyn akuissa lähtee toi tasurin piuha eri kulmasta kuin virtapiuhat...

eipä voi kehua noita akkuja...77 euroa maksoi postien kanssa...tinasin tänään molempiin traxxas liittimet ja akut eivät todellakaan käyneet oikosulussa tai muuta sellaista missään vaiheessa tinausta..no rupesin testaan ja toinen akku on pimeä...toinen pelaa mut ei rupea laturi graupner 14+ lataan sitäkään...3s lataa ja sit katkaisee...mikähän noissa lie..harmi ku ei tullu testattua ennen ku panin sivareilla poikki noi orkkis liittimet..ois voinu lähetttää takasi mut nyt taitaa olla myöhäistä...

Duster1

Toivottavasti laitoit ne piuhat poikki yhdellä kertaa  :lol: :wink:
Axial SCX 10 TR

Hemppa83

laitoin todellakin :grin: :grin: :grin:en tiedä mikä prkl...ei edes yleismittarilla katsottuna tos toisessa akussa ole yhtään virtaa..täysin pimeä...ja kuten sanottu toinen kyl toimii mut ei lähe lataan...mistähän sitä seuraavaksi rupeis akkuja katseleen...

Hemppa83

hobbykingistä ois nyt tulossa 4kpl zippyjä yht.35 ja risat euroina...saas nähä miten toimii kun eka kertaa ulkomailta tilasin...aikamoinen hinta ero...dualsky 2kpl 77eur.
                                                           zippy filghtmax 4kpl 36eur.

Makro86

Lainaus käyttäjältä: Hemppa83 - 16.01.10 - klo: 20.29
hobbykingistä ois nyt tulossa 4kpl zippyjä yht.35 ja risat euroina...saas nähä miten toimii kun eka kertaa ulkomailta tilasin...aikamoinen hinta ero...dualsky 2kpl 77eur.
                                                           zippy filghtmax 4kpl 36eur.

Joo just, et kai oikeasti mennyt poikkasee molempia samaan aikaan??  :roll: Tuo joo sieltä hobbykingiltä ne akut kannattaa ostaa vaikka olis postikulut mitä vaan! Säästöä on monia euroja ja jopa yksittäin ostettaessa  :smiley: :laugh: Sieltä itsekkin ostin nuo flightmax 2200mah 2s 2kpl ja hyvin pelittää, rinnan toki käytettäessä  :cheesy:
Xray x12, Asso B4.1 & Traxxas X-Maxx

Hemppa83

pidin orkkis liitintä plussassa niin kauan paikoillaan et olin tinannut miinukseen traxxas liitimen ja tupannut sen sen muoviosaan ja sit vasta katkaisin plussan...toinenkin akku rupes lataan ja toimii mainiosti..mutta valitettavasti toi toinen akku tais olla pimeä jo mulle tullessa...tästä lähin pitää muistaa tarkastaa akut ennen kuin muokkailee niitä...ainakin jos suomesta tilaa...tonne jenkkeihin nyt ei edes viitsis lähettää takaisin on sen verran halpoja...

next

Itselläni on juuri yksi mykkä akku. Kyseessä siis korkeintaan pari kertaa ajeltu akku.

Viime syksynä ajeltu ja jätetty puolillaan seisontaan. Laturi lataa hetken ja ilmoittaa connection error. Autossakaan ei mene kuin virrat päälle ja sammuu.

Vikana oli totaalisen kylmä juotos miinus navassa. Taas pelittää :)

Purkaappas sitä sun akun päätyä ja kato onko sama vika


OHa

#676
Paljonkos teillä on muuten ajoajat lipoilla tämmösellä pikkupakkasella.

Itellä 2 x 2200mAh 2S rinnan ~20 min. ja sarjassa ~6 min.

Kaippa nuo lipot alkaa paremmin kestämään kun lämpötila menee plussan puolelle?

Hemppa83

no tolla yhdellä dualskyn 2100mah lipolla päästelin päivällä n.6min täysistä latauksista alottelin et ei kovin häävisti.

OHa

Lainaus käyttäjältä: OHa - 17.01.10 - klo: 19.46
Itellä 2 x 2200mAh rinnan ~20 min. ja sarjassa ~6 min.

Jaahas, mulla näyttää tuo noparin ylikuumenemissuoja menneen päälle kun ajoi 2 x 2-kennosella sarjassa. (Pinioni vaihdettu mukana tulleeseen).

Onko tuo normaalia, että jopa talvikelillä menee noin kuumaksi normi renkailla?
Kesällä ei vissiin tarvii ajella kun pari minsaa jos nyt jo 6 min. jälkeen ylikuumenee...

Jabe

Kaksi 1800mah 2S lipoa rinnan, niillä vetelee SandPaw renkailla sillaisen aika tarkkaan 15min joka sisältää täyskaasulla ajoa ~60% eli aika paljon, sillaista perus bashausta.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

next

Lainaus käyttäjältä: OHa - 17.01.10 - klo: 20.44
Lainaus käyttäjältä: OHa - 17.01.10 - klo: 19.46
Itellä 2 x 2200mAh rinnan ~20 min. ja sarjassa ~6 min.

Jaahas, mulla näyttää tuo noparin ylikuumenemissuoja menneen päälle kun ajoi 2 x 2-kennosella sarjassa. (Pinioni vaihdettu mukana tulleeseen).

Onko tuo normaalia, että jopa talvikelillä menee noin kuumaksi normi renkailla?
Kesällä ei vissiin tarvii ajella kun pari minsaa jos nyt jo 6 min. jälkeen ylikuumenee...

Ota huomioon että se jenkaa nyt liukkailla huomattavasti enemmän kuin kesällä. Sekin kuumentaa kun menee ylikierroksille jos kerran täyskaasulla ajelet.

Omalla ei oikeen voi edes kakskennosella päästellä täysillä kun ihan holtitonta ajella vakiokumeilla.

OHa

Lainaus käyttäjältä: next - 17.01.10 - klo: 21.08

Ota huomioon että se jenkaa nyt liukkailla huomattavasti enemmän kuin kesällä. Sekin kuumentaa kun menee ylikierroksille jos kerran täyskaasulla ajelet.

Omalla ei oikeen voi edes kakskennosella päästellä täysillä kun ihan holtitonta ajella vakiokumeilla.

Piikkejä on muutama renkaissa ja aika maltillisesti ajoin kun oli vasta eka akullinen 2x2S sarjassa.

Nyt näyttää siltä, että nopari vissiin sano sopimuksen irti (tai mosa).
- Yhden akun kun laittaa kiinni niin ottaa jonkin verran kierroksia, mutta aika nihkeesti.
- 2 akkua sarjassa kiinni niin nopari vilkuttaa punaista ja vihreää vuoronperää eikä inahdakkaan.

Että se niistä ajeluista sitten.

McJones

Lainaus käyttäjältä: OHa - 17.01.10 - klo: 21.24
- 2 akkua sarjassa kiinni niin nopari vilkuttaa punaista ja vihreää vuoronperää eikä inahdakkaan.
Nopan lipomoodin jännitevahti kurittaa?
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

OHa


jesi

Paikotellen trx säätimet on tunnettuja bugaavasta lipokutofferista.

Ottaa sen pois päältä ja kattoo asiaa uusin silmin.
/ Jere Siirilä

McJones

Lainaus käyttäjältä: OHa - 17.01.10 - klo: 22.00
Lainaus käyttäjältä: McJones - 17.01.10 - klo: 21.55
Nopan lipomoodin jännitevahti kurittaa?
Täysillä akuilla kokeilin.
Niin, eli jännitevahti kurittaa.

LainaaAlternating; Blinks Red then Green: If the motor has no power, the VXL-3m has entered Over Voltage Protection. If a battery with too high voltage is used, the VXL-3m will go into a failsafe mode. Warning: If input voltage exceeds approximately 20 volts, the ESC may be damaged. Maximum peak input voltage limits are 12.6V in LiPo Mode and 18V in NiMH Mode.

Jos tuntuu vieraalta, niin tiivistettynä: lipomoodissa 4S akut (eli 2 kpl 2S sarjassa) antaa liikaa jänöjä, joten noppa vilkuttaa punaista ja vihreää.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

OHa

Lainaus käyttäjältä: McJones - 17.01.10 - klo: 22.12
Jos tuntuu vieraalta, niin tiivistettynä: lipomoodissa 4S akut (eli 2 kpl 2S sarjassa) antaa liikaa jänöjä, joten noppa vilkuttaa punaista ja vihreää.

Tuo vilkutus johtui tosiaan tuosta kuten sanoit - menin laittamaan tuon moodin näköjään testaillessani eri vaihtoehtoja esc:stä.

Ongelma siis tällä hetkellä tämä:
Ajoin ensimmäistä kertaa 2 x 2S sarjassa, 6 min. kohdalla esc heitti ylikuumenemissuojan päälle (vilkutti punaista valoa).

Nyt ei anna enää täysi kierroksia eikä pakki toimi. Kokeiltu kaikkia eri modeja 1, 2 ja 3.

Casull

Pikku kiusa tuossa minunkin noparissani on.
(tai siis tuossa omistamani Revo VXL:n noparissa...)

Siinä on ikäänkuin kierrosluvunrajoitin.

Eli kun renkaat ilmassa tai liukkaalla painaa kaasun pohjaan, nopari katkoo tehoja täysillä kierroksilla, juuri samalla tavalla kuin esim moottoripyörän moottori pätkii kun paikallaan rajoitinta vasten huudattaa.

Videota en viitsi tapahtumasta kuvata kun en nettiin mitään osaa ladata mutta kirjoitettuna se voisi mennä jotakuinkin näin:
Tviiiiiiiiiinnn-tviin-tviin-tviin-tviin-tviin,jne  :mrgreen:

Moottori ottaa täydet kierrokset juuri pikkuisen ennen kun kaasu on pohjassa eikä silloin vielä pätkimistä tapahdu.
Sitten kun noparin valo osoittaa kaasun olevan ihan pohjassa, katkonta alkaa.

Akkuina on 2x3Slipot, muilla en ole kokeillut.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Jabe

Vaihda noparia, se alkuperäinen on surkea muutenkin, ulkona sillä ajaa juuri ja juuri mutta ei sisällä jos tarvii jarruttaa.
Omassa ei ollut kunnon jarruja, nyt on kun on paikalla Sidewinder kiitos Saben, muutkin ovat huomanneet tämän jarruttomuuden ainakin minun auton testaamisen jälkeen.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Ile__

Lainaus käyttäjältä: Casull - 17.01.10 - klo: 22.58
Akkuina on 2x3Slipot, muilla en ole kokeillut.
Hullu, ei mitään järkeä :grin:
Vai oisko ne ollu kuiteski 2kennoiset?
Kyosho Inferno  VE  Race Spec