Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally

Aloittaja RangerWalker, 18.10.08 - klo: 13.12

HMS77

Mikään laakeri ei ole ikuinen, eikä varsinkaan moottorin jonka pyörimisnopeus on parhaimmillaan lähemmäs 40000rpm..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

SSchevy

Onkohan mamba max pro 5700 kombo minirevoon liian tehokas vai ei? tai sitten se on ihan hyvä siihen vakio koneen ja noparin tilalle.
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Bonzer

Moottorin koko on ainakin liian iso.

SSchevy

#1503
Miten niin liian iso ? ainakin nopari olisi paljon parempi kuin vakio ja kestää paljon enemmän virtaa kuin tuo vakio noppa.



Kestääköhän mini revon voimansiirto noin ison koneen tuottamia tehoja ? vai paukkuuko heti sieltä jotain kun ton asentaa paikoilleen.
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

sjos

Siten ni, et castlen kone on 540 kokoa (36mm halk.).
Ja pikkurevon kone (vakio) on 380 tms kokoa baut 28mm halkaisia.

Eli ei mene vakio moottoripukkiin, saa kyllä 540 koneille pukkia.

Ja oliko vakio kone jossain 3000kv:n kieppeillä.
5700 on kyllä aika hatusta tuossa autossa, jos vakionakin 3s:llä on hallitsematon.

Kukin tavallaan..
son loppu ny.

SSchevy

vakio  kone taisi olla 4000 kv kieppeillä. mutta kyllähän siihen saa sen moottori pukin mikä käy tolle koneelle . Oiskohan toi castlen nopari parempi kuin vakio ?
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

-rcmh-

Miten noi vakio sähköt toimii 3s:llä mini e-revossa? esim onko lämpöongelmia ilmennyt?
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

SSchevy

Mulla ei ainakaan ole koskaan mitään lämpöongelmia ollut mutta kyllähän se konekin lämpee .
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

sjos

Mun kokemuksen pohjalta, ei ole castle sen parempi mitä trx:n nopari.

Kohta ollaan vuosi (11kk) pojan kanssa ajeltu revolla, eikä mitään ole hajonnut.
Tosin viime talvi ajettiin nimh akuilla ja keväällä vaihdettiin 2s:iin.

Nytkin on 2 SW:tä käytössä ja toinen hukkailee aina välillä kalibroinnit kuuseen.

Itse varmaan ostelen tekinin fxr:n kun tuosta vxl:stä tulee woimat ulos.
son loppu ny.

SSchevy

Onkos se sitten sen parempi noppa kuin toi castlen  ?
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

sjos

Lainaus käyttäjältä: SSchevy - 06.09.10 - klo: 18.27
Onkos se sitten sen parempi noppa kuin toi castlen  ?

En tiedä, muttei huonompikaan.
Plussana ainakin koko, menee tekineitä melkein 3 samaan tilaan mitä yks sw.

Kaksi tekiniä on tulossa testiin, näinä päivinä.
son loppu ny.

SSchevy

Kerrohan sitten miten ne tekinit toimii siinä.
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

sjos

Kumpikaan tekineistä ei ole revoon tulossa.

Tosin kymmenkunta tuollaista tekiniä on rawlin porukassa käytössä, eikä kukaan ole isommin mollannut, päinvastoin.
son loppu ny.

sjos

Mun moka.
Tekinin fxr:ät on hiilikoneille, ei siis oikein sovellu karvattomaan revoon.
son loppu ny.

SSchevy

Ei mitään, en ajatellutkaan tota tekin fxr:ää laittaa edes autoon ollenkaan.
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

SSchevy

Mitäs öljyjä porukka on laitellut etu diffiin, keskelle ja taka diffiin ? mitkä litkut olette todenneet parhaaksi normaalissa ajossa ?
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

hapsu

Vakio spurri meni sileäksi. ja pakissa on  45T ja 55T spurrit. Kumpi nuista kannattaa laittaa 23 hampaisen pinjonin kanssa? voiko tulla lämpö ym. muita ongelmia. akkuna 2s lipo 2200mah.

SSchevy

Mites sait vakio spurrin sileäksi ? onkos auto kestänyt hyvin ? paljon tolla 2200 lipo akulla on ajoikaa? se selviää kokeilemalla kummalla toimii paremmin .
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

SSchevy

Nytten vaihoin takadiffiin uudet rattaat ja vielä rutisee kun lähtee liikkeelle . Voiko keski vaihteistossa rutista jokin ? vai onko se etu diffi mikä rutisee .

Pitääkö etu diffissä olla jonkin lainen välys vai ei ? ja miten saan tota välystä säädettyä pienemmäksi ?
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

SSchevy

Miten nytten saan sitten auton pelaamaan ? pitääkö diffeissä olla välystä vai ei ? onko välys pahaksi vaiko ei? pystyykä sitä välystä millään säätämään ?
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

hapsu

Lainaus käyttäjältä: SSchevy - 09.09.10 - klo: 22.34
Mites sait vakio spurrin sileäksi ? onkos auto kestänyt hyvin ? paljon tolla 2200 lipo akulla on ajoikaa? se selviää kokeilemalla kummalla toimii paremmin .
Se spurri oli jo niin kulunut ja hiekan kanssa meni sileäksi. Auto on kestänyt aika huonosti. aina saa olla jotain laittamassa. sillä lipolla ajaa 15-20 min riippuen ajotyylistä. minullakin kuuluu autosta rutinaa kun lähtee liikkeelle. en taida enää korjata koko autoa kun osa osan jälkeen hajoaa.

SSchevy

#1521
Se rutina voi kuulua etu diffistä tai sitten taka diffistä. Mä vaihdoin eteen ja taakse uudet diffin rattaat ja vieläkään ei rutina lopu. Että mikäköhän siinä vielä on vikana? sittenhän on vielä toi keskivaihtaja jäljellä että rutisiko siellä vai ei.
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

SSchevy

#1522
Nytten keski vaihtaja katottu ja sieltäkään ei ollut rattaita kulunut ollenkaan . Miten kireällä toi spurri pitää olla ? onko sille määritelty jokin tiukkuus vai ei ? Mikäs siinä autossa sitten ois vikaa? mitäköhän seuraavaksi tarkistaisin autosta.

Keski vaihtaja kuitenkin toimii ihan ok ja pyörii herkästi kun sitä pyörittää.
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

savo

Ei herranjumala!!!
Jos ei vastausta tule yhdellä kysymyksellä niin ei tartte kysyä kymmentä kertaa samaa asiaa. :shocked:
Oma mielipide on että ketään ei kovin huvita vastailla kun kysytään jatkuvasti samoja asioita ja moneen kysymykseen löytyy nopeasti vastaus kun käyttää edes hieman omaa päätä ja näkee vaivaa asian eteen.Jos ei sen vertaa viiti niin kannattaa unohtaa koko homma!
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

pate

mä ainakin löysin vian ajamalla(en kyllä aina suosittele).mulla oli sama juttu eli rutina no katoin etu ja taka pään ei löytynyt mitään.lähdin vaan ajamaan sillä viellä vaikka rutisi ja katoin sen jälkeen uudestaan niin se oli takaa tasaus pyörästö mennyt sieleäksi.


syy miksi löysin sen sit ajon jälkeen oli että se oli kulunut lisää niin erotti paremmin.


ja auto oli mini revo.




ja sä olit vaihtanut ne jo,mutta pura auto atomeiksi ja tutki kaikki.jos ei ollut mitään rikki niin laita kasaan ja kokeile,meinaa aina ei nää vikaa.mulla meinaa mun tt 01:ssä rutina hävis sillä tavalla.

SSchevy

Kiitos vinkistä pate täytyy laittaa auto kasaan ja sitten vaan testaamaan, että rutiseeko vielä vai ei . Siis sulta oli mennyt takaa tasauspyörästö sileäksi.
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Bonzer

Niin oli ja minä sen vaihdoin, ku auton sain. Eikä enää rutise.

SSchevy

Ei mulla kyllä enään rutise mutta auto ei liiku ollenkaan mihinkään suuntaan .
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Bonzer

Jos renkaat pyörii ilmassa mut auto ei liiku maassa ni taitaa toinen diffi olla väärinpäin.

SSchevy

#1529
voi olla että olen vahingossa kasannut taka diffin väärin päin .
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.