Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally

Aloittaja RangerWalker, 18.10.08 - klo: 13.12

Nudde

moi, mulla hajosi etudiffin muoviosat, siis se joka tulee diffin ympäri. siinä on servon ohjaustangot ym. kiinni kanssa. no uutta osaa tilaukseen, metalliset tällä kertaa. Osat tulivat ja kasasin auton uudestaan. nyt ongelma on että kun lähtee ajamaan niin kuuluu sellainen ritinäntyyppinen ääni, ihan kun joku ratas ei oikein ole kunnossa. Auto ei tee sitä kun paikallaan sitä kokeilee, siis antaa kaasua ja pitää auton ilmassa. onko veikkauksia missä vika voisi olla, tai onko vaan koko etupää taas purettava? jos sieltä löytyisi jotain vikaa. niin auto on 1/16 e-revo. jos se olisi ratas eikö sen kuuluisi pitää ääntä aina, mutta mikä se muuten voisi olla joka rätisee?
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

-rcmv-

Mitä tuo keskidiffi muuten auttaa tuossa revossa?Kanattaako laittaa kinni?
Hpi baja 5b ss

Chili

Oikein säädettynä keskidiffi poistaa keulinnan (tai jättää vähän), säästää diffejä huonoissa laskeutumisissa ja jakaa voiman tasaisesti.
Itse käytän sitä diffejensäästöön ja keulinnan poistamiiseen(säädetty, että täyskaasulla keula nousee vähän), tosin keuliessa, eturenkaat pullistuvat ilkeästi, mutta auto ei ole katollaan.
Jos on varaa, niin kannattaa kokeilla ainakin.
Tuntuu että hyppiessä saattaisi olla parempi ilmankin, mutta se keulinnan poisto on mahtava.
Joudun purkamaan auton projektiin, niin empä enää ennätä testailemaan diffin tai lukon kanssa.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

-rcmv-

Lainaus käyttäjältä: Chili - 03.09.11 - klo: 18.34
Oikein säädettynä keskidiffi poistaa keulinnan (tai jättää vähän), säästää diffejä huonoissa laskeutumisissa ja jakaa voiman tasaisesti.
Itse käytän sitä diffejensäästöön ja keulinnan poistamiiseen(säädetty, että täyskaasulla keula nousee vähän), tosin keuliessa, eturenkaat pullistuvat ilkeästi, mutta auto ei ole katollaan.
Jos on varaa, niin kannattaa kokeilla ainakin.
Tuntuu että hyppiessä saattaisi olla parempi ilmankin, mutta se keulinnan poisto on mahtava.
Joudun purkamaan auton projektiin, niin empä enää ennätä testailemaan diffin tai lukon kanssa.

Ok,kun tuli auton mukana niin aattelin kannattaako laittaa kiinni,mutta tain laittaa,kiitos neuvosta  :evil:
Hpi baja 5b ss

-rcmv-

Mikä sen vara osan numero on mikä menee etu diffiin se niinku muovinen pieni veto akseli,kardaani,se pien pätkä siinä,en löytäny varaosa kirjasta sitä osa numeroo joten kysyn täällä,KIIRE!!kiitos jo etu käteen. :cheesy: :undecided:
Hpi baja 5b ss

Chili

Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

-rcmv-

Hpi baja 5b ss

mikari

Pojalle kotiutettiin tänään Sabesta Ken Block harjaton.

Otin myös rallirenkaiksi Racing Factorysta Tamiya Rally Block renkaat ja Hobby Linnasta HPI vanteet 26/52mm 0-offsetillä - Mahtaakohan sopia, no sen sitten näkee?

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Maukas peli!!  :cool: 8-vuotiaalle suorastaan erinomainen ja hyvännäköinen  :cool: :cool:
Miksu diggaa, on DC ja Monster Energy ja DiRT3 tarrat, jenkki osaa  :grin:

Yhdellä akulla tosin hieman lyhyt ajoaika noilla vakiorenkailla (sutii paljon kostealla).

Hieno konstruktio autossa ja oikea rallipeli. Hyvää työtä traxxakselta.

Rallirenkailla ei ole vielä kokeiltu hiekalla. Hieno tosiaan näinkin!
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#1959
Palaan vielä tähän Ken Blockiin - jos lähipiirissä on yhtään nassikoita haitarilla 8-14 tjsp niin PS3 DiRT peli ratilla höystettynä yhdistettynä tähän kärryyn on kyllä aivan killer combo!

Autohan on lisäksi paljon isompi kuin 1/16 anta odottaa, sehän on enemmän kuin 1/10 suorastaan ja renkaat ovat samat. Semi-drift renkaat toimivat ajossa hienosti ja luovat Gymkhana tyyppistä tunnelmaa, vauhtia on riittävästi ihan mukana tulevalla akullakin (lipot tulossa). Hiekalle sitten ne ralli kuviorenkaat, siitä lisää vkonloppuna, kuten myös lipoista kun ne saadaan ajoon.

Olispa tätä autoa isompana nitro versiona. No onneksi on noi Subarut joten tyhjin käsin ei tarvitse seurata junnun nautiskelua  :laugh:
Kiitos 20 vuodesta!

McJones

Mites siinä riittää hiekalle joustovarat ja onko jouset about sopivan jäykät? Lähinnä miettinyt, että oma minislässi voisi saada ns. rallipäivityksen jousituksen puolelle.

HPI:n rallyrengasta tullut ajettua, mikä on (imo) aika kiva kompromissi. Aika kova rengas kyllä, joten ei kulu hirveästi (ja on liukas asvaltilla). Jotkut minipinnit on/oli uutena hyvät, mutta kuluu nopeasti, eikä kestä asvaltilla yhtään...

Jos isompaa nitrona kaipaa, niin Slayeriin suparun koppaa päälle sekä joustovaroja/maavaraa pienemmäksi...?
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

moska

#1961
Minä laitoin omaan minilassin alustaan revostukset, eli revon tukivarret, tangot, vetarit ja renkaat. Välitykset on revon vakiot. Iskarit on trakkaksen alurunkoiset ja jouset hiukan jäykemmät. Autosta tuli paljon parempi epätasaisella alustalla ja omasta mielestä on kivan näköinenkin  :azn:  Onkohan tuo nyt sitten miniRessi vai Slavo vai mikälienee  :tongue:

HPI Baja + Traxxas mini revo/slash + Crono

mikari

#1962
Lainaus käyttäjältä: McJones - 16.09.11 - klo: 09.35
Mites siinä riittää hiekalle joustovarat ja onko jouset about sopivan jäykät? Lähinnä miettinyt, että oma minislässi voisi saada ns. rallipäivityksen jousituksen puolelle.

HPI:n rallyrengasta tullut ajettua, mikä on (imo) aika kiva kompromissi. Aika kova rengas kyllä, joten ei kulu hirveästi (ja on liukas asvaltilla). Jotkut minipinnit on/oli uutena hyvät, mutta kuluu nopeasti, eikä kestä asvaltilla yhtään...

Jos isompaa nitrona kaipaa, niin Slayeriin suparun koppaa päälle sekä joustovaroja/maavaraa pienemmäksi...?

Helposti useampi sentti maavaraa edes koria nostamatta. Nappularenkaat nostanevat vielä varaa edelleen. Ei tule olemaan ongelma.

Isompana haluaisin identtisen auton vanteineen, koreineen päivineen, ei riitä pelkkä runko. Niitä on muutenkin.

Mistä hankit HPI rallirenkaat? En oikein löytänyt kotimaisista liikkeistä hyllytavarana kuten tuota Tamiyaa mutta niihinkin piti tosiaan ostaa vanteet toisesta kaupasta. Niin ja täällä puhutaan forumilla Kyoshon kalliista hinnoista, niin näihin saa helposti upotettua 40-50€ kotisuomesta Racingfactory/Hobbylinna nettikaupasta ostettuna. Taitaa olla aika illuusio, värilasit kullakin taholla päässä.
Kiitos 20 vuodesta!

McJones

Veikkaan, että Wheelspiniltä olisi tullut tilattua. Just nyt out-of-stock.

http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/4858/

Pirellin kumiakin löytyy
http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/62704/

Minislässissä joustoliikettä on ehkä turhankin reilusti. Käynyt mielessä, että minirevon jouset ja iskarin varteen rajoitinkumit, niin tulis hyvä. Tämä perustuu olettamukseen, että rallyn jouset on jo turhankin jäykät hiekkalaatikolle.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

mikari

Pirelli näyttää hyvälle, tosta sitten seuraavaksi.

Ken Blockin (rallyn) jouset ovat kyllä aika softit. Valkoiset joissa on jotku vihreät viirut, en tiedä kertovatko jollekin jotain vahvuudesta.
Kiitos 20 vuodesta!

Chili

Tuli ostettua GH racinging kardaanit, onkos kellään kokemusta moisista, kun itse pääsee ajelemaan vasta viikon päästä.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

mikari

Alumiiniset kardaanit vois olla jees jos hiekalla ajaa, pohjapanssari on kyllä hyvä mutta jos etukautta menee kiviä sisälle niin ne jää akseleihin pyörii ja jauhaa muoviset kardaanit rikki. Täytyypä tutkia noita itsekin. Kardaanin kyllä vaihtaa nopeasti jos se hajoaa joten minusta ei iso asia kuitenkaan.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Tilasin tuolta canadasta GH:lta tuon samaisen kardaanin; kannattaiskohan hiekalla ajaa ilman pohjapanssaria vai sen kanssa? ilman ei jäis kivet pyörii sisälle tekemään tuhoja jos sattuu pääsemään sisälle, avonainen taas.. on avonainen, mutta alumiininen vois sen kestää
Kiitos 20 vuodesta!

McJones

Sen "pohjapanssarin" ruuvit pitää kiinni vaihteistoa, joten se pitää laittaa kiinni jotenkin. Runko fleksaa myös enempi tuolloin. Minislässissä on kestänyt oikein hyvin vakiopalikatkin, vaikka hioutumia onkin. Suurin ongelma (IMO) on se, että ohjaus saattaa jumiutua hiekasta/pikkukivistä/lumesta. Lätäkköön ajamalla yleensä korjaantuu ;)
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

mikari

Jees. Tarjoaa muuten hyvän kyydin tuo Saben kakstonninen 25C lipo.
Kiitos 20 vuodesta!

Jormakainen

Piti itselläki muutama kardaani vaihtaa alussa. Sitte leikkasin pakasterasian kannesta palasen siihen vaihdelaatikon takapuolelle, eikä ole kivet sen jälkeen haitanneet. Takapää ja yläpuoli ovat auki.

Sent from my Desire HD using Tapatalk
e revo 1 16 vxl

mikari

mäkin sovittelin lexanin palasia mutta ei tullut oiekin hyvää.
onko kuvaa ?
Kiitos 20 vuodesta!

Jormakainen

Eipä tietenkään löytynyt kuvaa. Autokaan ei ole nyt lähellä, ei voi ottaa sitä kuvaa. Siihen kardaanisuojukseen laitetaan neliönmuotoiseen koloon tiivis pala pystyyn. Ylälaita sen suojuksen ylälaidan tasalle. Kardaanin ulostulolle pieni kolo ylälaitaan. Sinitarralla kiinni siihen suojukseen. Pysyy sitte siinä kiinni vaikka sitä suojusta käyttää poiski.

Sent from my Desire HD using Tapatalk
e revo 1 16 vxl

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

nikob

Kuinkas tuohon rallirenkaat sait menemään?
Kiinnostais ehkä toiseksi autoksi tuo Blockin Fiestä:
Traxxas Stampede 4X4 VXL & Traxxas 1/16 Mustang Boss 302 VXL & Tamiya super Blackfoot

bluebeetle

Siihen käy kaikki 12mm hexillä olevat vanteet..

E: Siis esimerkiksi kaikki touring-auton vanteet.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

mikari

Kyllä noiden renkaiden ja vanteiden mitat 26mm/52mm, offset 0
Kiitos 20 vuodesta!

Chili

Asentelin tänää GH kardaanin loppuun, etupää tuotti jonkin verran vaikeuksia, tosin saatoin kasata autoa väärässä järjestyksessä..
Etu kardaani tuntuu liian lyhyeltä, ja se oli vaikea saada yhdistymään toiseen puoliskoonsa, ja vielä ruuvatakkin etulohko kiinni samalla..
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

mikari

Itse sain GH osat tänään ja asennus meni helposti ja sujuvasti, lopputulos täydellinen. Suosittelen.
Muistithan lukitteen lukitustappeihin.
Kiitos 20 vuodesta!

nestori

Itsee kiinnostaa tuo rally kovasti.Mitenkäs menee vaikka hiekkaisella jalkapallo kentällä noilla rallirenkailla.Talvella ois mukava luistinradalla painaa nastarenkailla menemään ja kesällä futis kentällä ja asvaltti parkkipaikoilla.