Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally

Aloittaja RangerWalker, 18.10.08 - klo: 13.12

mikari

jos tarjolla on savea, multaa tai hienoa hiekkaa niin mainiosti. soralla ei yhtä hyvin kuin 1/8 kokoinen luonnollisestikaan. Ken Block versio on hauska noilla stock semi-drift renkailla kivityksella ja assulla. kovaa se menee, ei jää vauhdista kiinni
Kiitos 20 vuodesta!

nestori

Se jalis kenttä on semmost savea alta ja päällä tosi pientä soraa eli menis rallirenkail siin?

mikari

no sellasilla me ollaan ajeltu. Mutta tuntuu ettei muovinen kardaani kestä hyppyjä lipolla - okei en ole säätänyt slipperiä, sitä vois koittaa, sorakin tuntuu auttavan asiaa tuossa. Mutta nyt on alukardaani, ehkä sillä...  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

nestori

Vielä semmosta et miten to rally oikein kulkee 2s lipolla vai tarviiko 3s.

Nudde

Tänään kävin hieman ulkoiluttamassa omaa e-revoa ja huomasin että pito asfaltilla ei olkein enää luonnistu noilla talon-renkailla, ja ei oikein ole koskaan ollut hyvä. Mitä renkaita suosittelette siihen asfalttikäyttöön? Saa olla 2,2 kokoiset matalaprofiilirenkaat, saa uusia vanteita helpommin siinä koossa kun vielä meinasin hankkia beadlockit.
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Chili

http://prolineracing.com/tires/road-rage-street-tires-mounted-on-black/black-titus-bead-loc-wheels/
Tuostahan moni puhuu, mutta jos ajelet asfaltilla vähemmän, ja enemmän maastossa niin kannattaa ehkä osaa dirt hawqit, koska kyllä ne vähän asfalttia kestää.
Ajelin eilen kuopalla ilman keskidiffiä, laskeutumisissa ja paikaltaan volteissa kuului hieman rutinaa, sainkohan jonkin diffin rikki?
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

-rcmv-

Lainaus käyttäjältä: Chili - 24.09.11 - klo: 10.57
http://prolineracing.com/tires/road-rage-street-tires-mounted-on-black/black-titus-bead-loc-wheels/
Tuostahan moni puhuu, mutta jos ajelet asfaltilla vähemmän, ja enemmän maastossa niin kannattaa ehkä osaa dirt hawqit, koska kyllä ne vähän asfalttia kestää.
Ajelin eilen kuopalla ilman keskidiffiä, laskeutumisissa ja paikaltaan volteissa kuului hieman rutinaa, sainkohan jonkin diffin rikki?

voi olla,mutta miulla ainakin niin teräs kardaanista se tappi lähti vähän pois ja se otti runkoon kiinni,ja raksutti.
Hpi baja 5b ss

Chili

#1987
Eipä ole teräsvetareita, kardaani taas kulkee auton keskellä, pitää tarkistaa se kuitenkin.
Gh raacinkin kardaanista on irronnut tappi, joka pitelee cvd(?):tä kiinni. Kokeilen korjauttaa vaihtamalla vakion takas.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

mikari

oliko itse kiinnitämäsi tappi vai tehtaalla laitettu?

edellä muistutinkin lukitteesta...
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Lainaus käyttäjältä: nestori - 23.09.11 - klo: 22.55
Vielä semmosta et miten to rally oikein kulkee 2s lipolla vai tarviiko 3s.

2S Sabesta jossa on TRX liitin ja balanceri JXT. 20€ - 25€

3S on ehdoton ylilyönti.
Kiitos 20 vuodesta!

Chili

Kyllä on lukitteet, itselaitettu.
Yhdessä tapissa kierteet tuntuivatkin jännältä, empä muista oliko juuri samainen.
Laitoin vakion ja keksidiffin paikalleen, muutaman tunnin päästä uudelleen kuopalle pahoinpitelemään autoa.
Etukardaania hiekka ei jyystäkkään niin paljoa, eli ihan hyvä pitäisi olla näin.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

mikari

Totta, hyvä homma. Pidä hauskaa ;)
Kiitos 20 vuodesta!

-rcmv-

Lainaus käyttäjältä: nestori - 23.09.11 - klo: 22.55
Vielä semmosta et miten to rally oikein kulkee 2s lipolla vai tarviiko 3s.

Ite ajoin 2s pihalla(revolla) ja 3s oli hiekka kentille ja montuille,ja asfaltille,kannattaa olla 3s.
Hpi baja 5b ss

nestori

No kumpaakohan tässä nyt uskoo.GT sanoopi että 2s rittänee ja madi sanoo et 3s.Juu jos rallyn hankin klyllä taidan 2s:llä ajella.

jesi

/ Jere Siirilä

Chili

:D jesi, kylhän se niinki käy kun ottaa lipo cut-offin pois ja uuden noparin valmiiksi taskuun.
Kuopalla meni ihan ok, keskidiffi ei rasittanut autoa niin pahasti, pientä raksutusta kuului välillä, pitänee tarkastaa diffit.
JA itselle aivan uusi temppu, slipperin jousi läpäisi päärattaan laakerin, ja auto menetti vedon siinä.
Onneksi on juuri ostettu varaosa auto.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

mikari

Lainaus käyttäjältä: nestori - 24.09.11 - klo: 19.20
No kumpaakohan tässä nyt uskoo.GT sanoopi että 2s rittänee ja madi sanoo et 3s.Juu jos rallyn hankin klyllä taidan 2s:llä ajella.

revo ei ole sama kuin rally? mä en laittais 3S todellakaan. ei se ainakaan sitten enää mitenkään ajettava ole, nytkin lähtee lapasesta kun antaa lämää pohjaan. nimhillä vielä pysyy just-ja-just. tämä siis rallirenkailla, stock semi-driftit vielä asia erikseen.
Kiitos 20 vuodesta!

nestori

Juu 2 kennonen tulee omaani kuhan hankin.


Chili

Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

koivistonkylä

#2000
Kuinkas paljon kuraa/hiekkaa slässi kerää korin sisään, ja pyörähtääkö katolleen helposti?
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

jej

Kertokkaahan joku miten tuossa mini revon vakiosäätimessä toimii nuo modet (race, sport ja training)? Ostin auton käytettynä ja mukana ei tullut ohjekirjaa. Kiitos.
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

nikob

Sitä tulee itsekin liityttyä mini Traxxasin omistajaksi.
Tuli tehty kaupat erään foorumilaisen kanssa 1/16 Mustang VXL:stä. Kiitos hänelle!  :azn:
Tuli mieleen onnistuukos tosta tehdä halutessa Blockin Fiesta vaikka?
Että pelkän korin ja renkaiden hankkimisella selviäis?
Traxxas Stampede 4X4 VXL & Traxxas 1/16 Mustang Boss 302 VXL & Tamiya super Blackfoot

jesi

Näin mää uskosin, ehkä koritolpat.

Lataas molempien räjjäytyskuvat ja kato poikkeeko osanumerot kuinka.
/ Jere Siirilä

Nudde

Lainaus käyttäjältä: jej - 28.09.11 - klo: 09.02
Kertokkaahan joku miten tuossa mini revon vakiosäätimessä toimii nuo modet (race, sport ja training)? Ostin auton käytettynä ja mukana ei tullut ohjekirjaa. Kiitos.

Näin se menee:
Sport Mode: 100% eteenpäin, 100% jarrua, 100% peruutus
Race Mode: 100% eteenpäin, 100% jarrua, ei peruutusta lainkaan
Training Mode: 50% eteenpäin, 100% jarrua, 50% peruutus


Ja tuolta löytyy koko manuaali.
http://traxxas.com/sites/default/files/7107_manual_100205_0.pdf
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Chili

Nyt saa kyllä GeeHoo raacinkin kardaani aika pahat haukut.
Ensin tappi irtoaa, kun se on kiinnitetty hyvin, tämän jälkeen toinen tappi puree alukardaanista kierteensä pois, ja tipahtaa vääntyneenä hiekkakuopalle. Jospa kardaani toimii rallyssa, mutta Mini Revo 3s lipolla  ja keskidiffillä tuntuu olevan jo liikaa.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

mikari

Sama täällä! Ei oikein toimi.

Muoviset takas. Harmi sinänsä.

No ollaanpa kokeiltu molemmat samoin tuloksin

Auto itsessään on sika makee! Assullakin jossa on vähän kumpuja jne. niin saa vähän ilmaa alle hienosti.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

Chili

Toi on se toinen vaihtoehto, tosin integyä haukutaan muuten.
Designi näyttäs paremmalta.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

mikari

Kiitos 20 vuodesta!