Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally

Aloittaja RangerWalker, 18.10.08 - klo: 13.12

Nudde

LainaaToi on se toinen vaihtoehto, tosin integyä haukutaan muuten.
Designi näyttäs paremmalta.

Design? Noi linkit menee samaan osaan, kiinnostaa hieman itseäni kanssa, kun mulla on jokin sivuääni omassa revossani ja en tiedä mistä se tulee, joutuu kohta vaihtamaan kaikki..... Onko muuten tiedossa teillä jotkut paremmat iskarit, siis jäykemmät ja jäykät jouset kanssa, mitä suosittelette. Mulla on nyt vakioiskarit, ja hieman järeämmät jouset, mutta tuntuu että ne ovat tulleet tiensä loppuun. Tässä nyt odottelen uusia renkaita/vanteita, pro-linen renkaita jotka on kehuttu. toivotaan että ne ovat hyviä asfaltilla.
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

mikari

#2011
Chili vertaa edellä Integyä tuohon HG:n osaan (kyllä nuo linkit ovat sama osa tuossa omassa viestissäni)

Ei oo Revoa vaan rally ja sen jousitus toimii ihan passelisti  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

seeveerii

Mikäs mahtaa olla vikana mini summitissa, kun kiihdyttäessä kuuluu naksunaa? Kuulostaa siltä, että jotkin rattaat hyppisivät yli.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Chili

Tarkastappa diffit (tasauspyörästöt), jos niihin joutuu hiekkaa tai liikaa tehoa, ne sattuvat hajoamaan
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Nudde

LainaaMikäs mahtaa olla vikana mini summitissa, kun kiihdyttäessä kuuluu naksunaa? Kuulostaa siltä, että jotkin rattaat hyppisivät yli.

Mulla on samoja ääni E-revossa, etudiffissä oli mennyt hieman hampaita, vaihdoin ne, mutta ääni vaan jatkuu, hieman miedompana kylläkin. Takadiffiä en ole vielä avannut kun luulin että olin löytänyt vian, mutta olisi se melko ihmeellistä että molemmat olisivat menneet rikki suunnilleen samaan aikaan. Mutta en ole muuta keksinytkään, joten takadiffin avaan tässä joku päivä. Samalla menee aika paljon muita osia vaihtoon. Taidanpa koko auton purkaa atomeiksi ja vaihtaa kaikki osat mitkä ovat kuluneet. Auto on kumminkin vuoden vanha ja ollut mukana monessa.......

P.S kertokaa mitkä hieman järeämmät iskarit hankin siihen, vanhat ovat niin sanotusti loppu, ja hieman löysät...Ehdotuksia kehiin, mitkä ovat hyvät? Mulla on jo hieman jäykemmät jouset.
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

hapsu

Naksumisen aiheuttaja voi olla myös diffin pinjoni. Ainakin omassa mini revossa siitä oli pyöristyneet hampaat ja rupesi ratisemaan.

Chili

Diffiksi minä senkin lasken  :wink:.
Itsellänikin oli pinjoni enemmän rikki kuin diffin runkoratas
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

hapsu

Mikä tuon diffin hampaiden pyöristymisen aiheuttaa? Kun omasta mini revosta se pyöristyy jatkuvasti.

Chili

Pinjoni ei saata olla tarpeeksi lähellä itse diffin ratasta, tätä voi yrittää korjata Shimmaamalla, google auttaa asiassa (jotain; ''Mini revo diff shimming'' suuntaista)
Myös turha hiekka/muut roskat eivät ainakaan säästele rattaita.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

jej

Nyt on täälläkin yksi uusi onnellinen revon omistaja. Mitenkäs olette saaneet lämmöt kuriin? 23t pinjoni on kiinni. Lämpenee silti tosi kuumaksi 2-3s lipoilla. Kannattaako ostaa vielä pienempi pinioni? Vauhdin tippuminen ei oikeastaan haittaa kun vauhtiahan tuossa piisaa. Mitenkäs tuo slipperi pitäs säätää? Yks laakeri, ja perän diffi ja sen pinioni on hajonnu. Muuten tosi kestävä auto ainakin jos verrataan Kyoshon mini infernoon jossa rattaita ei ole ollenkaan suojattu. Ostin auton, siis revon käytettynä joten ei ihmekään jos diffit paukkuu. Hintansa arvoinen :azn: :huh:
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

JoniR

Tervehdys kaikille.

Tulipa tänään rekistöröityä tälle foorumille. Kiinnostus on RC-autoja kohtaan on jo kasvanut sietämättömäksi ja olisi hirve hinku hankki kyseinen koje. Tällä hetkellä ei ole kokemusta kuin noista marketin romuista monien vuosien takaa ja nyt olisi hyvä veruke ostaa pojalle auto. :wink:


Olenkin tässä katsellut, Traxxas 1/16 Slash VLX:ää 4WD ja Traxxas 1/16 Slash RTR 4WD autoja. Kiinnostaisi lähinnä näiden kahden mallin erot. Kannattaako maksaa tuo ylimääräinen saturainen ja ottaa tuo VLX-mallli? Alla linkit kyseisistä autoista.

http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=11_12_99&products_id=17559

http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=11_12_99&products_id=23407


Kiitoksia etukäteen infosta.
Axial Honcho, LRP S10 SC

-rcmv-

Kyllä itse ottaisin ainakin tuon harjattoman,harjallinen on niin hidas.Ja eihän niissä ole muuta eroa kun moottori ja nopari.
Hpi baja 5b ss

Chili

Moottorin kiinnitys on erilainen, koska harjallisissa malleissa tulee 540 motti.
Mutta periaatteessa pelkkä nopari ja moottori on eri.
Harjallinen on suurinpiirtein nikkovauhtia, kun taas harjattomalla voi ajella nikkovauhtia tai viittäkymppiä.
Jos haluaa pitkäaikaisen ratkaisun, niin harjaton riittänee kaikkien tarpeisiin.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

jej

Lainaus käyttäjältä: mad truck rc - 09.10.11 - klo: 20.35
Kyllä itse ottaisin ainakin tuon harjattoman,harjallinen on niin hidas.Ja eihän niissä ole muuta eroa kun moottori ja nopari.
Joo kannatan minäkin sen satasen enemmän maksamaan ja ostamaan vxl:än. Halvemmaks se tullee ostaa suoraan vxl kun ruveta sitten ostamaan myöhemmin harjattomia moottoreita yms.
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

jej

Lainaus käyttäjältä: jej - 09.10.11 - klo: 18.17
Nyt on täälläkin yksi uusi onnellinen revon omistaja. Mitenkäs olette saaneet lämmöt kuriin? 23t pinjoni on kiinni. Lämpenee silti tosi kuumaksi 2-3s lipoilla. Kannattaako ostaa vielä pienempi pinioni? Vauhdin tippuminen ei oikeastaan haittaa kun vauhtiahan tuossa piisaa. Mitenkäs tuo slipperi pitäs säätää? Yks laakeri, ja perän diffi ja sen pinioni on hajonnu. Muuten tosi kestävä auto ainakin jos verrataan Kyoshon mini infernoon jossa rattaita ei ole ollenkaan suojattu. Ostin auton, siis revon käytettynä joten ei ihmekään jos diffit paukkuu. Hintansa arvoinen :azn: :huh:

Vastaisko joku ystävällinen pitkäaikaisempi tai tietävämpi revon omistaja nuihin moniin kymysyksiini?:-D
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

JoniR

Vielä olisin kysellyt tuosta auton koosta. Onko tuon käsittelyn kannalta suurta eroa 1/16 verrattuna 1/10 kokoon? Esim. onko maavara tuossa 1/16 riittävä ja mitä muuta vaikutus on tällä koolla?
Axial Honcho, LRP S10 SC

-rcmv-

No,osta kerralla 1:10 niin ei tarvii niin paljo räplätä,1:10 on enemmän tilaa käsille.  :police:
Hpi baja 5b ss

Chili

Ruuvit ovat oikeastaan samaa kokoa, itse auto on vain melko tiukka pakkkaus, joka tarkoittaa muutaman ylimääräisen ruuvin irroittamista, ennekuin auto on palasina.

Itse säätelen lämpöjä tiputtamalla pinjonia radikaalisti, taidan ajella nyt 55/16, ja jos muista oikein, silti lämpenee hieman vakiorenkailla ja 3s.
Itse pidän slipperin pohjassa, tosin tämä rasittaa autoa huomattavasti.
Maavara on toki pienempi kuin 1/10 malleissa, itse auto on niin kevyt ja nopea että melko samassa maastossa tälläkin pääsee.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

jesi

Sekin kannattaa ottaa huomioon, että kaikille se ei ole elämän tarkotus, että meneekö joku nikko neljää tuhatta tms, jos se laukee joka kerta kun sillä ajaa.

Että puolensa on tässäkin tapauksessa harjattomalla kuin harjallisella, toinen kulkee hyppii loikkii laskee alleen, toinen vaan junnaa rauhassa eteenpäin, mutta toimii.
/ Jere Siirilä

mikari

Nyt kun tuonne Tikkurilaan on tulossa PKSRCA sisärata täytyy varmaan harkita itsellekin tällaista niin päästään ajaa rallia pojan kanssa pikkuradalla. Sinne voi duunaa jonku pienen hyndänkin Gymkhana tyyliin. Oliks muita jotka ovat ajatelleet ajaa rallia talvella sisäradalla?
Kiitos 20 vuodesta!

koivistonkylä

Mitenkäs olette suojannut kardaania pieniltä kiviltä? Poika ajoi pari,kolme minuuttia hiekkakentällä, jo oli pieni kivi hierämässä kardaania.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

mikari

Jos rallysta on kyse niin kts. http://rc10.fi/index.php?topic=30827.msg552427#msg552427

Ajan pääosin asfaltilla itse. Odottelen Integyn teräskardaania...
Kiitos 20 vuodesta!

koivistonkylä

#2032
Pikkurepolinen kyseessä, topicin alussa sivuilla noin 7-10 on juttua, puhutaan silikooni mömmöstä johkin väliin/ teipin palasista oikeisiin reikiin. Helposti tuonne kyllä muruset menee, juttelin erään foorumilaisen kanssa ja sillä mennyt 2 kertaa kardaani poikki pienen kiven takia.

e: aa, kiitoksia GT W, kattelin ekaks tuota kuvaa ja mietin mitä mahdat tarkoittaa kunnes toisella kertaa huomasin tekstin ylempänä :tongue:
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Anapoli

Minkä kokoinen on summitin akkukotelo?

jej

Lainaus käyttäjältä: Anapoli - 11.10.11 - klo: 15.32
Minkä kokoinen on summitin akkukotelo?
Eikös ne oo samat kuin revossa eli pituus: 100mm, leveys: 35mm ja korkeus: 20mm. Nuo on tosin ilmoitetut mitat mutta oikeasti muutaman millin suuremmat. Korjatkaa jos olen väärässä.
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

Anapoli

Hyvä jos noin on. Ostin oikean kokoisen akun.

mikari

Tämä vaikuttaisi kestävältä (aiempia kestävämmältä) ratkaisulta by Integy

Kiitos 20 vuodesta!

jesi

Mä en osaa yhdistää integy brändiä kestävyyteen, laatuun tms.

Mutta voihan kehitys kehittyä...
/ Jere Siirilä

Chili

Pistähän auto kunnon rääkkiin, että tietää viitsiikö tuota itse ostaa..  :grin:
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

mikari

#2039
se olis tarkoitus!  :grin:

ja mitä kyseiseen osaan tulee niin vaihtoehdot ovat vähissä:
- traxxaksen oma osa ei kestä hiekkaa
- GH osa ei oikein kestä muutenkaan eli < TRX

Tämä nyt toistaiseksi näyttää parhaalta mahdolliselta.

Jos ei toimi niin sitten se on TRX oma muoviosa ja ajot asfaltilla / sisätiloissa.
Kiitos 20 vuodesta!