Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally

Aloittaja RangerWalker, 18.10.08 - klo: 13.12

Mrco

#2940
Kyllästyin orkkis kardaanin kivi-ongelmiin ja ostin 7250R kardaanin.
Ihmettelin mikä virka o-renkaalla on, mutta se selvisi kun näin sen - estää tappia katoamasta.
Vähän epäilyttää miten o-rengas pysyy ehjänä ja siten tappi vauhdissa mukana...
Laitoin siis hieman silikonia tapin reikien kohdille ja sitten o-renkaan paikalleen. Aattelin että auttais.

Mutta ihan mielenkiinnosta, onko kokemuksia siitä o-renkaan kestävyydestä / tapin katoamisesta?

edit: Auto on siis mini revo vxl



Jerppa

No voi kampela. sain sen moottori kombon ja se toimii ku unelma. päivitin jouset mustiin ja 60w öljyt sisään. on muuten sit noin about miljoona kertaa parempi ohjattavuus. ai että en tiedä kuinka paljon oon muistanu s.heinosta kiitellä ja ylsitää mut kiitellään ja ylistellään nyt varmuuden vuoks taas. tattis mate

s.heinonen

Eipä mitään, hyvä että neuvoistani oli apua :azn:
Traxxas Summit / HPI Savage

mcly

Lainaus käyttäjältä: s.heinonen - 01.09.13 - klo: 18.08
Eipä mitään, hyvä että neuvoistani oli apua :azn:
On se s.heinonen aika ylsittävä  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

sopuli3

tietääkös kettään mahtuuks perus 1/10 tourinki kummit suoraa ken blockii?


sopuli3

ettei kukaan mistään ministään haluais luopua?

emppu99

Pikkuveli osti rally vxl:n käytettynä ja mukana tulee laturi,kaks 7,2v 1800mah nimhiä plus vakio akku.Pakkohan se oli veljeä sponsoroida ostamalla se y-kaapeli että saa kaikki tehot irti  :tongue:
Kysymys kuuluu..voiko tuohon liittää kaksi 7,4v lipoa vai kärtsääkö? Kaksi 7,2v nimhiähän siihen voi laittaa mutta tuumin vain että lipoillahan se on sit "oikeasti" 16,8v.
EXC125

s.heinonen

Ihan salee kärtsää, Traxxasin sivuilla lukee näin: 6 to 12 cells NiMH, 2S to 3S LiPo
Mulla oli kyllä ongelmia jo tolla 3s akulla.
Traxxas Summit / HPI Savage

emppu99

Lainaus käyttäjältä: s.heinonen - 05.09.13 - klo: 23.35
Ihan salee kärtsää, Traxxasin sivuilla lukee näin: 6 to 12 cells NiMH, 2S to 3S LiPo
Mulla oli kyllä ongelmia jo tolla 3s akulla.

Ok,eli pysytään sit niissä kahessa nimhissä ja ajan sit isoimmilla autoilla lipoilla :tongue:
EXC125

Rally-VXL

Lainaus käyttäjältä: s.heinonen - 12.08.13 - klo: 00.50
Mamba Max on se nopari: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_911_1949_2930_2932_2947/products_id/156421/n/Castle-Creations-Mamba-Max-Pro-1-10-Scale-Brushless-Car-Package-w-Neu-Castle-1406-5700kV

Minkä kokoinen säädi noissa castlen vehkeissä on. Mitään tehoja ne ei ilmoita, Moottori myös joku vihreään lehteen kääritty papau missä ei oikein luen mitään valaiseva speksaa  :evil:
Onko se 40A vai 50A nopari ja mitä toi vihreä papu sitten kestää amppereitä, vaikkappa tuo 5700kv kone.
Käykös muuten perus usb johto tähän ohjelmointiin?
Laitonta on se mitä ei älytty hyväksyä. digitaalinen biolooginen älyn ohjelmointi.

s.heinonen

En yhtään tiedä monenko A:n säätimiä ovat mutta veikkaisin jotain 60-80A.
Ja moottorista olen ymmärtänyt niin että voi pistää vaikka jonkuu pikku koneen 1/8 säätimeen kii kuhan ei laita enempää akkuja kii mitä kone kestää.
Ohjelmointiin tarvitset Castle Linkin ja USB kaapelin, joka tulee yleensä Linkin mukana.
Traxxas Summit / HPI Savage

Mrco

Pari ongelmaa:

Mitä tarkoittaa hidas (n. 1 sec) vihreä vilkkuminen lähettimessä? Manuaalissa ei ole sellaista vaihtoehtoa..
Mulla on revossa toi vilkkuminen ollut jo kuukauden, tänään lakkasi auto liikkumasta kokonaan..
Yritin bindita, ei onnistunut.
Vastaanotin vilkkuu jotenkin epämääräisesti punaista, ei pysy ihan kokonaan päällä. Vihreää ei oo saatu enään näkymään.

Arvon tässä tilatakko vastaanottimen vai escin. Tod. näk. vastarin kun on yli puolet halvempi ja oireet ehkä enemmän viittaa siihe.

Kellään samanlaisesta kokemusta?

Pekko

#2953
Lainaus käyttäjältä: Mrco - 08.09.13 - klo: 15.49
Pari ongelmaa:

Mitä tarkoittaa hidas (n. 1 sec) vihreä vilkkuminen lähettimessä? Manuaalissa ei ole sellaista vaihtoehtoa..
Mulla on revossa toi vilkkuminen ollut jo kuukauden, tänään lakkasi auto liikkumasta kokonaan..
Yritin bindita, ei onnistunut.
Vastaanotin vilkkuu jotenkin epämääräisesti punaista, ei pysy ihan kokonaan päällä. Vihreää ei oo saatu enään näkymään.

Arvon tässä tilatakko vastaanottimen vai escin. Tod. näk. vastarin kun on yli puolet halvempi ja oireet ehkä enemmän viittaa siihe.

Kellään samanlaisesta kokemusta?

Siis lähettimessä vilkkuu vihreä valo..voisiko olla akut / patterit loppu lähettimessä...mutta se taisi kyllä olla punainen led , joka ilmaisi patterien heikkouden ?

s.heinonen

Pitäis vikkua punanen valo jos patterit loppu. Oisko mahdollisesti signaali häriö jos vastarikin sekoilee. Vika voi olla myös ohjaimessa jos ei kerran saa paritettua. Vielä tarkennuksena onko kyseessä siis Traxxas Link? Mulla on ollu vaan ongelmia noitten Linkkien kanssa ja siksi olenkin siirtynyt kokonaan Futabaan. Ekan Futaban ostin 3 vuotta sitten kun tohon Linkkiin ja megasiin radiohin kyllästyin. Tämä radio on siis palvellut hyvin jo yli kolme vuotta: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/61_119/products_id/186395/n/Futaba-3PL-24GHz-FHSS-Radio-System-w-R2004GF-Receiver
Traxxas Summit / HPI Savage

datis

#2955
Lainaus käyttäjältä: Rally-VXL - 06.09.13 - klo: 21.32
Lainaus käyttäjältä: s.heinonen - 12.08.13 - klo: 00.50
Mamba Max on se nopari: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_911_1949_2930_2932_2947/products_id/156421/n/Castle-Creations-Mamba-Max-Pro-1-10-Scale-Brushless-Car-Package-w-Neu-Castle-1406-5700kV

Minkä kokoinen säädi noissa castlen vehkeissä on. Mitään tehoja ne ei ilmoita, Moottori myös joku vihreään lehteen kääritty papau missä ei oikein luen mitään valaiseva speksaa  :evil:
Onko se 40A vai 50A nopari ja mitä toi vihreä papu sitten kestää amppereitä, vaikkappa tuo 5700kv kone.
Käykös muuten perus usb johto tähän ohjelmointiin?
Tuo kyllä särähti korvaan nimittäin moottorihan ei kestä mitään amppeereita vaan ottaa niitä.

Mrco

Lainaus käyttäjältä: s.heinonen - 08.09.13 - klo: 16.20
Pitäis vikkua punanen valo jos patterit loppu. Oisko mahdollisesti signaali häriö jos vastarikin sekoilee. Vika voi olla myös ohjaimessa jos ei kerran saa paritettua. Vielä tarkennuksena onko kyseessä siis Traxxas Link? Mulla on ollu vaan ongelmia noitten Linkkien kanssa ja siksi olenkin siirtynyt kokonaan Futabaan. Ekan Futaban ostin 3 vuotta sitten kun tohon Linkkiin ja megasiin radiohin kyllästyin. Tämä radio on siis palvellut hyvin jo yli kolme vuotta: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/61_119/products_id/186395/n/Futaba-3PL-24GHz-FHSS-Radio-System-w-R2004GF-Receiver

Tein lähettimelle (Trx link joo) tehdas resetin. Se auttoi. Nyt palaa vihreä kokoajan.

Mutta auto ei inahdakkaan.
Binding ei onnistu.
Virrat kun laittaa päälle escistä, ei tapahtu paljoa mitään, vastari palaa/vilkuu punaista, esc välillä vihreää välillä sammuu. Ihan epämääräsesti. Ei sitä saa oikein sammutettuakaan esc:stä. Akku pitää irrottaa.
Servo ei edes surahda kun pistää auton päälle.

s.heinonen

Mulla oli muuten Revo 3.3 sama ongelma, en tiiä kummassa vika oli, vastarissa vai ohjaimessa. Eiku joo vika oli ohaimessa koska toisella samanlaisella mutta kaks kanavaisella ohjaimella toimi.
Traxxas Summit / HPI Savage

Mrco

Lainaus käyttäjältä: Mrco - 08.09.13 - klo: 16.44
Mutta auto ei inahdakkaan.
Binding ei onnistu.
Virrat kun laittaa päälle escistä, ei tapahtu paljoa mitään, vastari palaa/vilkuu punaista, esc välillä vihreää välillä sammuu. Ihan epämääräsesti. Ei sitä saa oikein sammutettuakaan esc:stä. Akku pitää irrottaa.
Servo ei edes surahda kun pistää auton päälle.

Selvisi tämäkin. Irroitin servon piuhan vastarista ja avot, bindaus meni läpi. Latoin takas, taas alko disco.
Eli servo jotenkin oikarissa tai jotain.

Rally-VXL

#2959
Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 05.09.13 - klo: 21.15
Pikkuveli osti rally vxl:n käytettynä ja mukana tulee laturi,kaks 7,2v 1800mah nimhiä plus vakio akku.Pakkohan se oli veljeä sponsoroida ostamalla se y-kaapeli että saa kaikki tehot irti  :tongue:
Kysymys kuuluu..voiko tuohon liittää kaksi 7,4v lipoa vai kärtsääkö? Kaksi 7,2v nimhiähän siihen voi laittaa mutta tuumin vain että lipoillahan se on sit "oikeasti" 16,8v.


Itse ajoin omalla" autolla 2s lipot rinnan kytyllä hetken aikaa niin että jännitte tippu siihen lähelle noin 7,5 volttia per akku sitten täräytin sen "kolmio" sarjakytky johdon. Mutta ennen sitä täytyy vielä pistä nopariin NiMh akku asetukset !  Muuten nopari alkaa vilkutta punasta valoa ja jotain muutakin älytöntä tehdä! Nyt sitten sinulla ei ole low battery voltage cut offia joten joku matala jännite piippari kannatta asentaa akkuihin.  Sitten kun "4S akut" asennettu älä paina heti kaasua pohjaan, nopari kuumenee kyllä aika lailla ja rupee het rajoittaa. Sen kyllä huomaa sitten ajonaikana. Ilmeisesti velionin moottori otta sen varran virta että nopari ei kestä mutta eipä toi moottorikaan ole kummoinen.
  3s lipot toiminut loistavasti rinnan kytkennällä mutta siinäkin kun täysiä ajaa pitkään niin noparin lämpörajoitin rupee katkoo jännitten. 
Jos velineoni sähköt täytyy kehua niin näillä saadaan pitkät pätkät ajettua, itse ajoin ainakin tunnin verran 2+2 lipoila.
Laitonta on se mitä ei älytty hyväksyä. digitaalinen biolooginen älyn ohjelmointi.

emppu99

Lainaus käyttäjältä: Rally-VXL - 08.09.13 - klo: 21.08
Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 05.09.13 - klo: 21.15
Pikkuveli osti rally vxl:n käytettynä ja mukana tulee laturi,kaks 7,2v 1800mah nimhiä plus vakio akku.Pakkohan se oli veljeä sponsoroida ostamalla se y-kaapeli että saa kaikki tehot irti  :tongue:
Kysymys kuuluu..voiko tuohon liittää kaksi 7,4v lipoa vai kärtsääkö? Kaksi 7,2v nimhiähän siihen voi laittaa mutta tuumin vain että lipoillahan se on sit "oikeasti" 16,8v.


Itse ajoin omalla" autolla 2s lipot rinnan kytyllä hetken aikaa niin että jännitte tippu siihen lähelle noin 7,5 volttia per akku sitten täräytin sen "kolmio" sarjakytky johdon. Mutta ennen sitä täytyy vielä pistä nopariin NiMh akku asetukset !  Muuten nopari alkaa vilkutta punaista valoa ja jotain muutakin älytöntä tehdä! Nyt sitten sinulla ei ole low battery voltage cut offia joten joku matala jännite piippari kannatta asentaa akkuihin.  Sitten kun "4S akut" asennettu älä paina heti kaasua pohjaan, nopari kuumenee kyllä aika lailla ja rupee het rajoittaa. Sen kyllä huomaa sitten ajonaikana. Ilmeisesti velionin moottori otta sen varran virta että nopari ei kestä mutta eipä toi moottorikaan ole kummoinen.
  3s lipot toiminut loistavasti rinnan kytkennällä mutta siinäkin kun täysiä ajaa pitkään niin noparin lämpörajoitin rupee katkoo jännitten. 
Jos velineoni sähköt täytyy kehua niin näillä saadaan pitkät pätkät ajettua, itse ajoin ainakin tunnin verran 2+2 lipoila.

Ok,pikkuveljelle taitaa riittää noi nimhit kumminkin  :azn:
EXC125

Rally-VXL

Onhan se vähän säätämistä velionin kanssa mutta minkäs teet jos vauhtia pitä saadaa  :laugh:
Laitonta on se mitä ei älytty hyväksyä. digitaalinen biolooginen älyn ohjelmointi.

datis

Pääseekö näillä tirriäisillä muuten mihinkään?Jääkö heti pikku kiveen kiinni ja tuota vxl:ää tuskin kannattaa ostaa vaan harjallinen malli ja siihen vaikka sidewinder 4600 tai 5700 ja 3s lipot?

s.heinonen

no miten sen nyt ottaa, ei toki mee missään mettässä mis on kiviä ja kantoja mutta hiekkakentallä/kuopalla oikein hauska härveli. Kannattaa joo suoraan päivittää se tohon castlen Sidewinderiin ja 4600/5700kv koneeseen.
Traxxas Summit / HPI Savage

emppu99

Auto tuli tänään,ihmeen laiska oli tolla yhellä 7,2v nimhillä. Toivottavasti kulkeee lujaa sitten kahdella nimhillä.  :evil:
EXC125

Rally-VXL

Laitonta on se mitä ei älytty hyväksyä. digitaalinen biolooginen älyn ohjelmointi.

Plutonium1

Lainaus käyttäjältä: Mrco - 08.09.13 - klo: 15.49
Pari ongelmaa:

Mitä tarkoittaa hidas (n. 1 sec) vihreä vilkkuminen lähettimessä? Manuaalissa ei ole sellaista vaihtoehtoa..
Mulla on revossa toi vilkkuminen ollut jo kuukauden, tänään lakkasi auto liikkumasta kokonaan..
Yritin bindita, ei onnistunut.
Vastaanotin vilkkuu jotenkin epämääräisesti punaista, ei pysy ihan kokonaan päällä. Vihreää ei oo saatu enään näkymään.

Arvon tässä tilatakko vastaanottimen vai escin. Tod. näk. vastarin kun on yli puolet halvempi ja oireet ehkä enemmän viittaa siihe.

Kellään samanlaisesta kokemusta?
Mulla kyllä on 1/16 summitissa myös vilkkunut tuo sama vihreä valo ja sitä tutkin jonkun aikaa ja sain selville, että se tarkoittaa ylikuumentumista. Lipolla kun jonkun aikaa revitteli niin yhtäkkiä aina jämähti paikoilleen. Nyt sitten kesällä kun moottori hajosi niin tajusin että se oli ollut rikki jo ostettaessa.   
Traxxas 1/16 summit brushed (veljellä 1/16 e-revo)

emppu99

Nyt  täytyy sanoa,että kun on scorpion  ja inferno siinä kunnossa että ei voi niillä ajaa niin on tämä (rally)ollut hauska kapistus hallissa luisuttelussa,sopivan pieni,pystyy ajaa suht.isossa tilassa sisällä ja tarvittaessa pääsee uloskin.

edelleen oon sitä mieltä että ei tåmä kuitenkaan "oikea" rc-auto ole :wink:
EXC125

Rally-VXL

On se ihan oikea auto :grin: hiilikuitua ja kaikee löytyy :afro: pääsis vaan kiinan renkaista eroon niin vois ajella kaasu pohjassa menettämättä pitoa.

https://picasaweb.google.com/113603604426581057338/RCAutot?authkey=Gv1sRgCL3GmtmDgI3XLw#5923922901578132002
Laitonta on se mitä ei älytty hyväksyä. digitaalinen biolooginen älyn ohjelmointi.

emppu99

Lainaus käyttäjältä: Rally-VXL - 21.09.13 - klo: 12.07
On se ihan oikea auto :grin: hiilikuitua ja kaikee löytyy :afro: pääsis vaan kiinan renkaista eroon niin vois ajella kaasu pohjassa menettämättä pitoa.

https://picasaweb.google.com/113603604426581057338/RCAutot?authkey=Gv1sRgCL3GmtmDgI3XLw#5923922901578132002

Nojoo,sovitaan niin  :laugh:
EXC125