Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

keskustelua yokomoisto

Aloittaja Mikko M, 26.05.03 - klo: 20.22

Mikko M

keskustelua yokomoisto  eli asioita, kommentteja,  mielipiteitä, säätöjä. niin edelleen...

Mikko M

autoni on mr-4tc special 2

Aake neuvoi mua laittaa yokomon siniset jouset taakse ja ottaa takaata kallistuksen vakaajan pois (ne säädöt näyttää toimivan)
Ja neuvo laitaa lisää maavaraa
(nää säädöt ainakin toimii tattarisuolla)

edessä mulla on yokomon alkuperäiset jouset (keltaiset)

tattarisuolla ainakin pehmeät renkaat kuluu 3 ajo kerrassa
(mulla halkes yokomon alkuperäiset renkaat  eikä ne renkaat ees pitänyt hyvin)

pito aineet ei pidä hirveen hyvin tattarisuolla

l150040

Kun noita säätöjä laittelee, niin kannattaisi ainakin mainita mistä autosta on kyse. Tomisikohan nämä säädöt esim. minun GT-4:ssa?   :wink:

Jani S

Loistava topic. Joku jo kyseli kokemuksia uudesta Yokomosta ja onko niitä suomessa. Kyllähän niitä alkaa jo olemaan ~10 kpl suomessa. Omat kokemukset autosta ovat hyvin positiiviset vaikka setup hakeminen on vasta alkumetreillä. Auto tuntuu tosi lookiselta, nopealta ja helpolta ajettavalta. Ehdin ajamaan autolla parin otteeseen sisällä joten siitä en vielä osaa kovin paljon sanoa muutakuin sen et perus setup auto toimi jotenkuten matolla. Ei mikään nopea mut helppo ajettava.

Mitäs viel. Niin ulkona ollaan jo treenailtu autolla vähän enempi ja uusin setup myötä auton vauhti / ajettavuus on parantunut. Suosittelen autoa kunhan niitä saadaan lisää suomeen. Kuulin et viikon / kahden sisällä pitäis olla power hyllyssä lisää autoja.

Mikko M

Jani  koita noita säätöjä mitä mä annoin (vois toimia sunkin autossa) :lol:

suosittelen

Vesa

Joo, ajometrejä on uudella Yokomolla kertynyt jo aika mukavasti (~80+ akullista).

Auton setupit vielä hakusessa, mutta lähellä Suomeen sopivia "oikeita" säätöjä jo ollaan, vaikka on lähdetty ihan nollista.
Säätömuutosten vaikutukset tuntee juuri niinkuin kunnon kisa-autossa pitääkin.

Kilpailupaikalla autan kykyjeni mukaan apua tarvitsevia, jos säädöt ovat ihan hukassa.

Uutta kokeilua pukkaa koko ajan, ja viimeisimmät viritykset setuppien suhteen voi tarkistaa Suomen osalta esim. mun autosta kisapaikalla.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Tatti

Laittakaapas kokeneet yokomo-kuskit tänne jotain linkkejä(vaikka jotain ulkomaisia verrkokauppoja) josta saa hyviä viri-osia, autoni on yokomo mr-4tc special.
Sanokaas myös joku hyvä kori asfaltille.

Kiitos jo etukäteen!

Mikko M

Matias V

Lainaus käyttäjältä: "Vesa"Joo, ajometrejä on uudella Yokomolla kertynyt jo aika mukavasti (~80+ akullista)....

Tarkotat varmaan SD:tä?

Koskakohan minunkin Yokomo saapuu... ois pitäny tulla jo.....
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

kentech

Mr.4tc

Käykö MR-4tc custom:iin noi SD asetukset :|

Tatti

Mistäs sais hommattua MR-4tc specialiin esim. jotain alu tai hiilikuitu osia??

nici

Power-Racnig myy yokomoita ja olen nähnyt siellä SSG osia specialiin. eli siis silver surface graphite vai mikä se nyt oli..

*toba*

Power - Racing myy hiilikuitu runkoja yms. Alumiiniset tukivarret voi tilata medasecin kautta.
Prrr

Mikko M

aake myy jousia noin 6e  (jos oiken muistan)

Mikko M

aake myy jousia noin 6e  (jos oiken muistan)

Mikko M

Tatti

Kokeile toimiiko siinä! Ota noi säädöt lähtökohdiksi ja muuta jos on tarpeen..

Tatti

Käytättekö one-way diffiä edessä? Pidänkö sen kiinni autossa vai vaihdanko perus diffiin?

2 fast 4 u

Tatti, edessä ja keskellä one-way, ja takana diffi... :mrgreen:
>>Death Race Pilots<>WSA Freeriders<<

Otsomaani

Lainaus käyttäjältä: "kribe"Tatti, edessä ja keskellä one-way, ja takana diffi... :mrgreen:

Se one-way siin keskellä on kyllä turha jos käyttää one way diffiä. :wink:

Tatti

Nyt mulla on tälläset setupit:
Edessä oranssit jouset, vakaaja, öljyistä en tiedä.
Takana vihreät jouset, öljyistä ei tietoa.
keskellä one-way takana ja edessä diffi(testaus).

Ps.
Setupeista ei kenenkään kannata ottaa mallia, sillä ne ovat aika metässä :wink:

Tatti

Hyödyttää paljon! Pistin heti kiinni takasin onewayn!
N. 60e, kato power-racingista.

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: "l150040"Kun noita säätöjä laittelee, niin kannattaisi ainakin mainita mistä autosta on kyse. Tomisikohan nämä säädöt esim. minun GT-4:ssa?   :wink:

kuuluisi ehkä tonne nitroforumin puolelle, mutta käytyäni suhaamassa siitepölyssä tuninki GT4:lla nämä näytti toimivan ok:

front:
1-way
silver springs
40wt
0 toe in
jaco nitro shoes shore 45 26mm

rear:
gear diff
yellow springs
40wt
3 toe in
jaco nitro shoes shore 40 30mm
kit anti roll bar

alumiinipalikkaa autossa pikkasen kiinni. silti hieman aliohjautuvuutta, mutta vois korjaantua radan paremmalla pidolla. extreme tapauksessa vois käyttää 40F/40R. camberit -1,5 jokapuolella ja nyt huonolla pidolla näytti takarenkaista tulevan tötteröt nopeasti, eli säädöt kelin mukaan.
---

Tatti

Noh.. tää taitaa olla alkeellinen kysymys(olen vasta vastikään siirtynyt sähköön) kuinka diffiä saa kiristettyä/löysättyä?
Pistäkääpäs muutkin vaan rohkeasti omat setuit tänne!

2 fast 4 u

Diffissä on toisella puolella ruuvi mitä voi kiristää ja löysätä...!

Tatti

Mr.4tc

Mitä one way saa oikein aikaan jos se on niin että se menee vain yhteen suuntaan niin eiks se olis parasta ottaa vaan hihna pois jos puhutaan mr-4tc:seestä  :mrgreen:

ps.voi kuulustaa ihmeelisestä

2 fast 4 u

Tarkoitus on että kun kaasutat, kaiikki 4 rengasta vetää ja ku jarruta niin vain takarenkaat jarruttaa!!! :mrgreen:

Mr.4tc

Jaaa... vai niin kai semmosen voisi hankia  :mrgreen: