Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

keskustelua yokomoisto

Aloittaja Mikko M, 26.05.03 - klo: 20.22

Aleksi

Lainaus käyttäjältä: "mik90"suositten yokomon ostoa. :wink:  
oma mielipide
+kaikki ei kuluvat osat ovat kestäviä esim:ripustukset...
-diffit,vetarit...
joo.. :)
ite oon ostamassa yokomon sähköautoo..
Onhan nekin laadukkaita. :)

Matias V

Lainaus käyttäjältä: "Aleksi"
Lainaus käyttäjältä: "mik90"suositten yokomon ostoa. :wink:  
oma mielipide
+kaikki ei kuluvat osat ovat kestäviä esim:ripustukset...
-diffit,vetarit...
joo.. :)
ite oon ostamassa yokomon sähköautoo..
Onhan nekin laadukkaita. :)


Itse olen saanut yhden vetarin ja 2 onewayta rikki, toinen oli puhdas käyttövirhe/huolimattomuus ja toinen kun pudotin lattialle ja vääntyi killiksi.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."


Mikko M

Yokomon autot tällä hetkellä suomessa.

..

Ylläpito: Foorumissa mainostaminen on kielletty. Säännöt löytyvät täältä.

Mikko M

Kevyen näköinen yokomon pohja.

Pohja on rayspeed valmistama.

Matias V

No toi on SD malliin...
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Speeder

Onko jokomon mr-4tc hyvä? Vanha ainakin mutta onko ko. autolla mitää asiaan kisoihin?

fiesta6

Kyllä se on hyvä  :P
Taas kehissä.. ;)

mza2

ei kellään olisi sd ssg:hen hyvää set uppia sisälle?
TAMIYA TRF416X Racing Factory

Nappe

Jotain koitan ulkomuistista laittaa viimekauden säädöistä...
Tavoitteena minulla oli suhteellisen rauhallinen auto.

Tulkki: E=eteen T=taakse

Iskareihin öljyt: E:40wt T:30wt (#3 männät)
Jouset: E:Oranssi tai vihreä T:pink tai kelt. Pidosta ja moottorista riippuen. Vakiolla voit jopa koittaa E:keltaiset, T:siniset.
Iskarit yläpäässä niin ulos kun vakiotukiin saa.
Alapäässä E:toisiksi uloin, T:uloimpaan reikään

Etulinkki sisimpään, toisiksi alimpaan reikään, takana alempaan riviin keskelle.

Kääntyvyyttä voit muuttaa vaihtamalla paikkaa ohjauspalan prikalle, ohjauspala ylempänä tai alempana. Aloita prikka ohjauspalan alla.

Ulosjoustot, edessä vähän takana enemmän. Kokeille vaikutusta!

Aurausta takana 2-3ast. pidosta riippuen (yleensä 3ast), alatukivarret suhteellisen keskellä säätövaraa (ohjekirjan mukaan).
Maavara n.4,5-5mm edessä ja takana.

Ohjekirjan löydät http://www.yokomousa.com/manuals/mrtc-sd1_manual_e.pdf
jos sellaista ei ole, yokomousa:ssa on myös joitain setuppeja jos haluat kokeilla.

Uutta setuppia todennäköisesti tulee heti kun aloitetaan sisäkautta.

- Nappe

Stilo

Löytyisköhän vastaavanlaisia mattosäätöjä myös Special Versioniin jossa on SSG kit?

Nappe

Pahoittelen että en ole aikaisemmin vastannut...

SSG-kitillä en ole itse ajanut kilpaa, MR4TC-Specialilla kyllä.
Tässä jotain pientä josta voisi lähteä liikkeelle:

Edessä n. 40wt takana 25wt öljyt.
Edessä vihreät, takana keltaiset jouset. Huonolle pidolle keltaiset eteen ja siniset taakse.
Edessä alatukivarren kiinnitys runkoon ylempään reikään.
Takana iskareiden yläpää kiinni koritolpan alempaan kiinnitysreikään, vaatii poraamista, alapäässä uloimpaan reikään, muistaakseni alempaan. Käytä pitkät iskarin alapäät.
Iskarit edessä niin ulos kun saa sekä ylhäällä että alhaalla.
Taakse 2ast. aurauspalat.
Iskareiden pituuksia en nyt muista, mutta varmista että molemmin puolin on yhtä pitkät iskarit, sillä tämä vaikuttaa suoraan ulosjoustoon. Arvaisin 65mm takana ja 61mm edessä?
Jotenkin näin homma meni.

Jos vielä haluat viimeisenpäälle virittää, niin ohenna takatukivarren keskellä olevaa ristikkoa puoleen paksuuteen, saat takatukivarren jouston vastaamaan etutukivarren joustoa.

Varmaan näillä pääsee alkuun :)

- Nappe

Mikko M

yokomolta on tullut uusi auto 1/12 MR-4TC MiNi'


http://www.yokomousa.com/index3.htm

Matias V

Toihan on ollu ainakin puol vuotta tuol sivuilla...
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Tuukka19

Onko kenelläkään tässä foorumissa yokomo MX-4 ja kertokaa jos on. Minulla ainakin on MX-4 ja yokomo on hyvä merkki.

mza2

elikkä miten saisin autoon lisää kääntyvyyttä? prikka on ohjauspalan yllä ja muut säädöt:
öljyt e 40 t30
joset e vihreä t keltanen
iskarit ylhääll niin ulkona kun vakiotukeen menee
alhaalla toisiksi uloimmat edessä ja takana
droop edessä  4mm takana 2mm
camber -1 edessä ja takana
ja stanu kone.
TAMIYA TRF416X Racing Factory

Mikko M

Pehmentämällä etu jousitusta saa lisää kääntyvyyttä.......

Nappe

Lainaus käyttäjältä: "mza2"elikkä miten saisin autoon lisää kääntyvyyttä? prikka on ohjauspalan yllä ja muut säädöt:
öljyt e 40 t30
joset e vihreä t keltanen
iskarit ylhääll niin ulkona kun vakiotukeen menee
alhaalla toisiksi uloimmat edessä ja takana
droop edessä  4mm takana 2mm
camber -1 edessä ja takana
ja stanu kone.

Kokeile laskea etulinkin sisempää kiinnitystä (iskaritornissa) yhden pykälän alas, tai pidennä sitä yhdellä pykälällä, tietty hiukan riippuen missä se nyt on.
Itse en menis pehmentämään jousia tuosta vihreä/kelta-setupista.

mza2

löytyisiköhän keneltäkään jostain jemmasta sd ssg:hen set uppeja hyvinkään ulkobaanalle?
TAMIYA TRF416X Racing Factory