Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Asso Talk

Aloittaja VesaK, 30.05.03 - klo: 16.15

hpi-cen

no,HYVÄ HOMMA.

hpi-cen

mites pikku assoihin vaihdetaan ylä-tukivarret?siis miten laitetaan pallokupit?

*HOKE*

Otat vanhan pois ja paat uuden tilalle  :shocked: :shocked:

hpi-cen

joo...meinasin sitä että miten pallokupin saa pois tuki varresta!!
mutta sain sen jo:))

MTH80

Onko kenelläkään kokemuksia Asson B44:stä? Onko todella niin hyvä kun valmistaja väittää? Kestääkö kunnonon crossi käytössä?
Matti, RSRCA ry, LRP S10 Twister Truggy, Tamiya M-05, Maverick Strada EVO, Schumacher MiO1 V2.

hpi-cen

pitääkö vaihtaa iskaritornit jos haluaa rc18t malliin rc18b:een korin ja siiven kiinni?

*HOKE*

Takatorni pitää vaihtaa ja B mallissa on ylädekissä koritolppa johon kiinnitetään krossikori etupäästä.
Etutorni on muuten sama, paitsi että T mallissa on vain ne koritolpat, eli ei tartvitse vaihtaa sopiduuden takia.

hpi-cen

jjooo..
no pitää tilata joskus tuo siipiteline ja b:een kori.

Divi

Itse tuossa tuumasin T:n kori + siipi episodia. Toteutin sen näin:



eli B:n takatornista "koritolppa" pois, reikä tilalle ja akkupannan ruuvi reikään. Saa säädettyä siis korkeuden sopivaksi T:n korille ja siipikin sopii nätisti kiinni. Koriin vaan uusi reikä keskelle ja homma done.

- Jussi

ekiz

niin mites tosiaan toi asson rc10b44 4x4 crossari, ensimmäistä crossaria hankkimassa ja tota team mallia oon kuolannut. onko kannattava sijoitus vai pitääkö taipua perinteiseen takavetoon? rahaa olis semmonen 600€ käytettävissä radiolaitteet on jo ostettu.
[hpi baja 5t 2.4ghz] [kyosho ultima db] [team associated tc5] [corally]

hpi-cen

kuinka paksu pikku asson vakio moottorin akseli on? 2.0mm???

ma-de


hpi-cen

hyvä tietää koska on noita pinjoneita niin hirveesti,kun harjattoman tilaan niin sitten 2mm akselilla!

kiitos vastaksesta :wink:

ma-de

Lainaus käyttäjältä: ekiz - 14.04.08 - klo: 08.13
niin mites tosiaan toi asson rc10b44 4x4 crossari, ensimmäistä crossaria hankkimassa ja tota team mallia oon kuolannut. onko kannattava sijoitus vai pitääkö taipua perinteiseen takavetoon? rahaa olis semmonen 600€ käytettävissä radiolaitteet on jo ostettu.


Jos neliveto krosssari kiinnostaa niin osta pois vaan. Kyseessä on huippu auto.

ekiz

jep medaseciltä pistin tilaukseen factory team version. minkäslaiset sähköt siihen kannattais sijoittaa? harjatonta ajattelin. onko noi speed passion noparit ja koneet toimivia ainakin hinta mielyttäisi.
[hpi baja 5t 2.4ghz] [kyosho ultima db] [team associated tc5] [corally]

ma-de

Harjottomat vehkeet kannattaa ostaa. Itsellä on hyviä kokemuksia novakin moottoreista. Lrp:ltä en suosittele moottoreita ostettavaksi, koska niissä on kestävyys ongelmia. Myös Lrp:een noparia kannattaa miettiä ostaako vaiko ei, koska todella monilla kuskeilla on ollut niiden kanssa ongelmia. Mutta jos sattuu saamaan hyvän yksilön niin se yleensä toimii moitteettomasti. Novakin nopareista ei ole kokemusta, mutta en ole kyllä kuuullut mitään huonoakaan niistä paitsi, että ne ovat isokokoisia. Eli novakin moottoria voin suositella. Ja jos haluut tehokkaan niin osta saman tien 4.5 lankanen (viidelläkin kennolla kulkee todella iloisesti). Niistä speed passioneista ei ole kokemuksia (joku muu voi kertoa jos haluaa).

Mutta kysele novakin GTB säädintä ja moottori pakettia rcpisteeltä. Novakin moottoreita saa myös monesta muustakin kaupasta.

JyrkiL

Noissa LRP:n säätimissä oli alkuaikoina hieman sitä "kestävyysongelmaa", vaikka eihän meilläkään ole hajonnut "itsestään" yhtään Lurppia ja aloitettiin niillä ajaminen ekalla Sphere competitionilla. Muistaa vaan kytkeä kaapelit oikeinpäin akkuun kiinni niin eivät hajoa sitten muutenkaan (kokemuksen syvä rintaääni). Eli ei niissä LRP:n säätimissäkään mitään vikaa ole. Maanantaimalleja löytyy varmasti jokaisesta merkistä, mutta semmoisen saa käsiinsä harvemmin kuin lottovoiton.
AE/Destiny/TLR

Divi

Mattiksissa niitä kai on eniten rikottu staattisen sähkön johdosta. Itse pärräsin tyytyväisenä krossia TC-Specillä ja 5,5r X11 vectorilla ilman ongelmia. Edes wanhat GP37 akut ei kyykänneet 5 kennolla ja vauhtia riitti. Nelkkuunkin varmasti teho riittää tuossa ja jos ei niin aina voi valkata 4,5 koneen. :wink:

mikkojkl

Milläs takarenkailla B4:lla kannattaisi asfaltilla ajaa, foameilla?

ma-de

Dirt Hawkit ovat kuivalla ihan hyvät. Niitä löytää Sabesta. Foamitkin toimii varmaan jos on melko puhdas alusta. Itse en ole testannut foameja.


ekiz

ostin b44 krossarin ja tuntuu olevan aika kiviherkkä auto hiekalla. spurri meni jo p*skaks ja kivet jumittaa pyöriä kokoajan. ootteko miten kikkaillu kivisuojia assoon? myydänkö ihan valmiita suojuksia?
[hpi baja 5t 2.4ghz] [kyosho ultima db] [team associated tc5] [corally]

TTKoo

#1581
Lainaus käyttäjältä: ekiz - 23.04.08 - klo: 19.44
ostin b44 krossarin ja tuntuu olevan aika kiviherkkä auto hiekalla. spurri meni jo p*skaks ja kivet jumittaa pyöriä kokoajan. ootteko miten kikkaillu kivisuojia assoon? myydänkö ihan valmiita suojuksia?

Hiekalla ajoonhan nuo ei sovellukaan.

Pohjaan käy varmaan sama suojakaukalo kuin BJ4:een , eli kysypäs sitä AINOlta.
Pohjaan on olemassa myös liimattava suojus....

Saattaa olla tulossa jopa assoon ihan omakin (?).
Edit. tossa näkyy pikkasen ko. suoja-ammekaukaloa http://aedownloads.com/kit_photos/b44/ftb4408.500.jpg
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

ekiz

missäs nuo sitten on elementissään? aina oon olettanut että krossarit on hiekalla parhaimmillaan  :smiley: tuommonen kaukalo mulla on tossa mutta ei paljoon suojaa kivien pääsyä kopan sisälle. pitää keksiä jotain pikku suojaa tohon spurrin kaveriks.
[hpi baja 5t 2.4ghz] [kyosho ultima db] [team associated tc5] [corally]

*HOKE*

Yhtäänkö et ole katsellut videoita, kuvia tai mitään muutakaan???
Kaikkialta käy selväksi että pääsääntöisesti savella ajetaan.

ekiz

oon katellu videoita mutta ei ole youtubessa mitään parasta kuvanlaatua, näyttää ihan hiekalta. tulipahan sekin selväks. joka päivä oppii jotain uutta  :mrgreen:
[hpi baja 5t 2.4ghz] [kyosho ultima db] [team associated tc5] [corally]

TTKoo

Vieläkin tiiviimmäksi korin ja pohjaammeen saa, kun liimaa ikkunantiivistys (talojen) vaahtomuovinauhaa tai vastaavaa tuon ammeen reunaan  http://aedownloads.com/kit_photos/b44/ftb4408.500.jpg

Siihen myydään ihan siihen tarkoitettuakin nauhaa.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

vos

Tuli hankittua messuilta tämmöinen RC18MT, ensimmäiseksi rc-autoksi.
Pari kertaa tullut ajeltua ja kyllähän tuo liikkuu niinkuin pieni eläin...
Donitsit saa helposti piirrettyä hiekkaa ja auton saa menemään slaikkarissa todella hienosti. Jopa vaimoke on innoissaan ajamassa tätä  :roll:.

Muutama kysymys kuitenkin vaivaa.
1. Ensimmäisestä ajokerrasta lähtien auto ei kulkenut suoraan. Ohjaimesta(radio?) olen kääntänyt ohjauksen säädön maksimiin, ja auton renkaita en saa suoraksi mitenkään. Miten saisin renkaan helpoiten suoristettua? Pitääkö ohjainservo purkaa irti ja säätää ohjausta sitä kautta?

2. Toisella ajokerralla auton takaosasta alkoi kuulumaan outoa raksustusta. Ääni kuuluu taka-akselin ja sähkömoottorin kohdilta. Aivan kuin rattaat eivät olisi kohdillaan. Mikä tähän on neuvoksi? Puranko auton perän ja putsaan vai mistä tuo voisi johtua? Auto kulkee raksutuksesta huolimatta mukavasti.
Asso RC18MT

AE-Mod

#1587
Hyvän pelin ostit!

1. Otat servon irti ja irroitat servosta sen "hornin", eli se mikä on kiinni siinä servon akselin päässä.
Pidät servon kiinni vastarissa ja pistät virrat päälle jonka jälkeen säädät ohjauksen trimmin keskelle. Tämän jälkeen laita "hornin" takaisin niin että sen pieni nipukka osoittaa ylöspäin. Nyt vain kasaat auton takaisin nippuun ja ohjauksen pitäisi olla keskitetty.

2. Todennäköisesti muoviseen päärattaaseen (spurriin) on johonkin hampaanväliin mennyt pikkukivi tai jotain vastaavaa. Tarkasta kaikki hampaanvälit.

Toinen mahdollinen syy on diffin kartiohammaspyörän välys pienempään kardaanin kartiohammaspyörään nähden. Joskus Assoissa on jo tehtaalta tullessaan puuttunut shimmilevyt diffin moottorinpuoleisesta ulostulosta.
tarkasta puuttuukko oikeanpuoleisen ulostulon laakerin takaa kaksi shimmilevyä jos pääratas on kunnossa.
 
Niin, ja tarkasta takdiffin kireys. Eli, pidät eturenkaita polvien välissä niin, että ne eivät pääse pyörimään ja sitten pyörität takarenkaita samanaikaisesti samaan suuntaan.
Pyörittäessä pitäisi kuulua raksutusta ja pyörimisen pitäisi olla "jäykähköä".
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

vos

Lainaus käyttäjältä: AE-Mod - 02.05.08 - klo: 10.39
Hyvän pelin ostit!

1. Otat servon irti ja irroitat servosta sen "hornin", eli se mikä on kiinni siinä servon akselin päässä.
Pidät servon kiinni vastarissa ja pistät virrat päälle jonka jälkeen säädät ohjauksen trimmin keskelle. Tämän jälkeen laita "hornin" takaisin niin että sen pieni nipukka osoittaa ylöspäin. Nyt vain kasaat auton takaisin nippuun ja ohjauksen pitäisi olla keskitetty.

2. Todennäköisesti muoviseen päärattaaseen (spurriin) on johonkin hampaanväliin mennyt pikkukivi tai jotain vastaavaa. Tarkasta kaikki hampaanvälit.

Toinen mahdollinen syy on diffin kartiohammaspyörän välys pienempään kardaanin kartiohammaspyörään nähden. Joskus Assoissa on jo tehtaalta tullessaan puuttunut shimmilevyt diffin moottorinpuoleisesta ulostulosta.
tarkasta puuttuukko oikeanpuoleisen ulostulon laakerin takaa kaksi shimmilevyä jos pääratas on kunnossa.
 
Niin, ja tarkasta takdiffin kireys. Eli, pidät eturenkaita polvien välissä niin, että ne eivät pääse pyörimään ja sitten pyörität takarenkaita samanaikaisesti samaan suuntaan.
Pyörittäessä pitäisi kuulua raksutusta ja pyörimisen pitäisi olla "jäykähköä".

Nyt sain auton huollettua. Ohjauksen säätö onnistui hyvin, joskin kesti hetken ennen kuin tajusin, että miten se horni on kiinni akselissa. Nyt auto kulkee suoraan.

Purin auton melkein osiin etu ja takapäästä, että näin mitä siellä on sisällään.
Spurrin hampaanväleissä oli vähän "roskia" ja lisäksi muutamassa hampaassa oli lohkeamia. Auto pitää edelleen tuota raksuttavaa ääntä ja luulen että se johtuu noista hampaiden lohkeamisista. Eipä ole kovin kestävää materiaalia, jos ratas on tuossa kunnossa parin ajon jälkeen. Löytyyköhän tuohon kestävempää pääratasta? Muut rattaat olivat hyvässä kunnossa.

Ne kaksi shimmilevyä olivat paikallaan. Ja tuossa takadiffitestissä kuului raksutusta ja pyöriminen oli jäykkää.
Asso RC18MT

slashdot

Saahan sitä assoon vaikka titaanista mut sit kannattaako se... Nimittäin sillon voi kestää paremmin esim. kiviä ja näin mutta saattaa syödä pinionia enemmän pelkässä ajossa. Tai voit ostaa/tehdä siihen semmosen suojapalan mikä suojaa voimansiirtoa lialta jne.