Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Asso Talk

Aloittaja VesaK, 30.05.03 - klo: 16.15

Hazard

Tuota rc10.comia apuna käyttäen tuli tilattua kaikki FT osat tulevaa SC10 varten. Suurin osa osista on samoja T4 ja B4 kanssa, jokunen jopa GT2 mallista. Iskaritornit on SC:ssä omat, eikä FT carbontornia vielä löydy, joten on laitettava vakiot. Sähköt ja kone olis valmiina, kunhan vain kitin sais. Ensi tiistaina pitäis tulla kauppaan ja siitä jokunen päivä Suomeen asti. Kiinnostaa se ratasdiffi kun sellaista en ole käyttänyt. SC10 myydään samaa kuuladiffiä kuin T/B4 joten luultavasti myös SC:n ratasdiffi menisi päikseen toisinkin päin?

Datajätkä

iskaripesialisteille pähkinä, mihin suuntaan pitäs iskareita lähteä säätämään oikean pack:n aikaansaamiseksi? Eli ratalla tahtoo auto tippua välillä jostain kahesta metristä tonttiin ja ois kiva hieman hillitä iskua.

Auto siis t4, takaiskareista on kyse. Öljynä 30w, mäntä 1 ja jousi green. Pehmeys pitäs saada säilytettyä samana tai mielellään jopa paremmaksi jos mahista.




Datajätkä

^ kellään ees jotain kokemuspohjaista suuntaa mihin lähteä  :huh:

pOINTER

Onkos käytetyllä Asson RC10:llä mitään arvoa nykypäivänä?
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Mika A

Lainaus käyttäjältä: Datajätkä - 27.03.09 - klo: 23.05
iskaripesialisteille pähkinä, mihin suuntaan pitäs iskareita lähteä säätämään oikean pack:n aikaansaamiseksi? Eli ratalla tahtoo auto tippua välillä jostain kahesta metristä tonttiin ja ois kiva hieman hillitä iskua.

Auto siis t4, takaiskareista on kyse. Öljynä 30w, mäntä 1 ja jousi green. Pehmeys pitäs saada säilytettyä samana tai mielellään jopa paremmaksi jos mahista.


Spesialistiksi en ilmoittaudu mutta teoriassa pienempi reikäinen mäntä antaa enemmän packia. Eli mäntä 2 ja 25 öljy vois olla melko lähellä muuten tuota edellistä setuppia. Iskarin alapään kiinnityspisteelläkin on vaikutusta tuohon pack asiaan jos olen oikein ymmärtänyt. Sisempi kiinnityspiste tuottaa hitaamman männän liikkeen ja siten myös vähemmän pack efektiä.

Datajätkä

Noni, läheltä se apu löyty  :mrgreen: Teempä seuraaviin ralleihin tommoset sotkut pumppuihin ja ihmetellään miten toimii, toivottavasti paremmin.


_valtsu_

Viittiskö joku b44:n omistaja ottamaan pari mittaa b44:n korista? Leveys, pituus ja korkeus. Jconceptsin valmistama b44:n scooples koppa on omaan silmään komia, jos vaikka D4 saisi sellaisen kopan.

vilujanalka

#1837
EDIT: Yksinkertaistetaanpas tätä hieman. Eli sopiiko AE B44 hexit JC BJ4:ään?

Arvon asiantuntijat!

Onko jotain tapaa saada B44:n etuvanne sopmiaan bj4:een? Senverran olen saanut selviteltyä, että b44 hex on 3,5mm paksu kun taas bj4:n hex on vaa 2mm. Tästä johtuen tuo b44 vanne ottaa ohjauspalaan kiinni koska hex ei pohjaa vanteeseen.

käykö esimerkiksi tuo b44:n hexi bj4:ään heittämällä, eli onko se hexin kiinnitystapin reikä samassa kohdassa molemmissa hexeissä?

tulipahan aivopieru tuostakin. no selvitetään lisää jos ei aukee ;)

JyrkiL

Lainaasopiiko AE B44 hexit JC BJ4:ään?

Sopivat heittämällä, se heksin kiinnitystapin ura on jyrsitty myös yhtälailla syvemmäksi, kun heksiin on tullut lisää paksuutta. Eli tämän "modauksen" jälkeen Assonkin vanteet sopivat JC:hen.
AE/Destiny/TLR

vapusalo

voiko rc 18b auton laittaa eteen yhtä pitkät iskarit ku taakke tarttisin vähän maavaraa ku on aika matala vaik oo säätäny torneista
asso 18b ja X-ray T2R PRO myynnissä

snakepoison

Kertokaas Kokemukset T4 autosta ? Sellainen kiehtoisi kovasti. Ilmeisesti B4 ja T4 ei ole kovasti eroja, T4 vaan leveämpi. Onko muuta radikaalia ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

AE-Mod

Autoissa ei tosiaan paljon muita eroja ole kuin renkaat, tukivarret/vetarit,välitykset, tornit ja koppa.

Myöskin ajokäytökseltään hieman rauhallisempi kuin buggy.
(samahan on yleensä kaikkien buggyjen/truggyjen kanssa).

Laadukas peli, niinkuin Assolta voidaan olettaa.
Suosittelen ehdottomasti FT-versiota.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: AE-Mod - 10.06.09 - klo: 08.35
Autoissa ei tosiaan paljon muita eroja ole kuin renkaat, tukivarret/vetarit,välitykset, tornit ja koppa.

Myöskin ajokäytökseltään hieman rauhallisempi kuin buggy.
(samahan on yleensä kaikkien buggyjen/truggyjen kanssa).

Laadukas peli, niinkuin Assolta voidaan olettaa.
Suosittelen ehdottomasti FT-versiota.

Hakusessa olisikin juuri sellainen hupi/pihasuttaus auto ja taitaa tuo T4 olemaan siinä ihan omaa luokkaansa. Kasaaminenkaan ei varmasti tuota ongelmia, kun on Assoja tullut kasailtua. Ft versiossa taitaa olla B4 tapaan titaaniset vanttiruuvit .
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Datajätkä

Pohjalevy on myös pidempi.

Ehottomasti parempi valinta (B4/T4) jos pääsääntösesti suttaa pihalla. Radalla on sit taas B4 tarkempi ja parempi ajettava.


Youha

Kuvittelin että B4:ssä ja T4:ssä olis sama pohja mutta eipä olekkaan, piti oikeen tarkistaa.
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

snakepoison

On hieman harmi kun Stadiumtruckeilla ei kisata suomessa. Jenkeissä näkyy olevan suosittua. 
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

snakepoison

Assoperhe
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

rrike

Kuinkas helposti tuohon Asson tc5 voi vaihtaa hammas moduulin, mukana tuli 48 dp moduuli muutakun kaupoissa ei juuri myydä 35 hampaista pinjonia suurempaa että sais lisää vauhtia niin tekisi mieli vaihtaa 64 dp:hen? Pitääkö tehdä jotai suurempia muutoksia? Kiitos etukäteen.
| Team Associated | LRP | Sanwa |

TTKoo


Pienennä spurria, niin ajaa saman asian, eikä tartte hankkia uusia pinioneja kun hammasjako pysyy samana.
Pinionit maksaa ihan kiitettävän paljon.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

AE-Mod

Kohta pukkaa Assolta uutta B5/T5:sta...?


THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Jankka

Toivottavasti pukkaa myös uudet iskaritkin, koska vanhat on aivan hanurista. :grin:

Datajätkä

Mikä vanhoissa asson iskareissa on toivotonta? Onko jotain parempaa löydetty tilalle? Omassa t4:ssa ainakin on löytyny tosi hyvä säätö omaan käyttöön, tosin männät piti tehä ite  :mrgreen:

Mielenkiintosta nähä, mimmonen T5 tulis olemaan..ja tuleeko sellasta ees ikinä. Jos tulee niin ainakin tietää mikä on pakkohankinta itelle.


TTKoo

Lainaus käyttäjältä: Jankka - 09.09.09 - klo: 11.44
Toivottavasti pukkaa myös uudet iskaritkin, koska vanhat on aivan hanurista. :grin:

iskarit ovat ihan hyvät, mutta hatuista johtuen niiden ilman pois saaminen on hieman haasteellista. Nythän on tullut saataville hatut, joissa on ilmausruuvit.... toisaaltaan esim. meillä on hatut, joissa on ne "tutit" sisällä.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: AE-Mod - 09.09.09 - klo: 10.07
Kohta pukkaa Assolta uutta B5/T5:sta...?




"Aikainen mato linnun löytää" .... vai miten se nyt olikaan....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Hazard

Kuvassahan on FT T4? Mitä erikoista tuossa nyt on?

Jankka

"Kuminännit" iskarin hattuun ja iskarihattujen ilmanpoisto reiät sais tulla kyl pakolliseksi noihin iskareihin ja miksei samalla kierteytetty runko esijännitystä varten. Nopeuttaa kyl hemmetisti iskarin kasausta ja helppo kasata identtisiksi.

AE-Mod

Lainaus käyttäjältä: Hazard - 09.09.09 - klo: 20.13
Kuvassahan on FT T4? Mitä erikoista tuossa nyt on?

Samaa mieltä. Omaa T4FT:tä kun vertailee tuohon...

Tänään aamulla löytyi vielä Asson Race reportseista kyseinen malli:



http://67.199.85.166/racing/reportlist.php
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Datajätkä

Toi kuvahan on kellunu netissä jo vaikka kuinka kauan, ja auto on T4

http://www.crazyclubmodellismo.com/rc10t5.asp


Youha

Mikähän olis sellanen kiva asso jolla vois räppäillä matolla pimeän talven yli. Nyt ollaan vähän kahden vaiheilla että mitä sitä ostais, olisko se B44 (ensi kesää ajatellen) joka ei sitten taas välttämättä ole matolle kummoinenkaan vai jokin on-road auto, mutta mikä? hinta luokkaa 350e. B44:ään löytyis jo elektroniikka ja akutkin kuten myös TC5:een. Olisko noitten lisäks joku varteenotettava vaihtoehto.
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

ma-de

Itse sanon B44 tai B4, mutta sehän on makuasia millä tykkää ajaa :wink:.