Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa

Aloittaja vemu, 02.06.03 - klo: 16.45

vemu

No niin...toinen päivä ja saatiinhan ne savut siitä autosta.

Tosin kytkin suli mukana. Kylä on vaikee saada motti käymään tasaista tyhjäkäyntiä. Taitaa mennä kytkinpalat tilaukseen. Antaakaapa vinkkejä millaiset palat olisi syytä vaihtaa? Mistähän niitä saisi?

Matias V

Kyoshon mustat kytkinpalat kestää, en muista tarkkaa nimeä mutta kyoshon mustat kytkinpalat.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

mike_87

Joo. käyks vespelit tr-15:seen? niiitten kyllä luulis myös kestävän

late

Tilaappa ne vespelit siihen sun Infernoon.
Ne kestää ja kestää.
On niissä parempi pitokin.
Vespelit maksaa 45e.

nimim. kokemusta on!
Omistan Inferno TR-15 ja vespel-kytkinpalat.
LRP - Ei tulta ilman savua

vemu

Niin, mistä niitä Vespeleitä saapi...?
Käykö ne suoraan, vai pitääkö vaihtaa vauhtipyörää/kytkinkelloa?

mike_87

Juu suoraan käyp.  Vaikka kylläkin nimim. kokemusta ei ole.

Sludge

Minä sain ainakin itse vespelit kyosho jälleenmyyjältä eli ihan niihin perus rc-kauppoihin voi tilata niitä.
Nikko on kirosana!

late

OT
Näitä Inferno TR-15 käyttäjiä näkyy olevan jo aika paljon.
Mikä kertoo minkä tason autosta on kyse!  :)
Se on aivan mahtava auto, eiks vaan?

ps. Voitais varmaan pitää jonkunlaiset TR-15 kokoontumisajot joskus.  :D
LRP - Ei tulta ilman savua

mascot

Late, joo TR-15 on todella fiksu vekotin... Sen tekniikka kun perustuu hyvin pitkälti Superten FW-04:ään (perät, vaihdelaatikko,kardaanit, jne.) tosin viriosien hinta on kyllä hirvittävä, esim. vanhanmallinen (jotkut väittää olevan parempi ku uusi) 2-vaihteinen loota maksaa 207€ viimevuoden kuvastossa.... uusimalli taitaa olla jongin verran alle 200ecua

Ja kaikille suosittelen vespaali kytkytintä, hintaahan sillä on mutta se pitää ja kestää ja pitää ja kestää ja pitää ja kestää..... Vielä kun laitatte siihen kireemmän jousen nii alkaa TR-15 kiihtymäänkin vallan hirmusti... neljä kpl kireitä jousia maksaa jotain 11,5 ecua
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Puuha-Pete

Lainaus käyttäjältä: "mascot"Late, joo TR-15 on todella fiksu vekotin... Sen tekniikka kun perustuu hyvin pitkälti Superten FW-04:ään (perät, vaihdelaatikko,kardaanit, jne.) tosin viriosien hinta on kyllä hirvittävä, esim. vanhanmallinen (jotkut väittää olevan parempi ku uusi) 2-vaihteinen loota maksaa 207€ viimevuoden kuvastossa.... uusimalli taitaa olla jongin verran alle 200ecua

Ja kaikille suosittelen vespaali kytkytintä, hintaahan sillä on mutta se pitää ja kestää ja pitää ja kestää ja pitää ja kestää..... Vielä kun laitatte siihen kireemmän jousen nii alkaa TR-15 kiihtymäänkin vallan hirmusti... neljä kpl kireitä jousia maksaa jotain 11,5 ecua

Ei kai?  :o

Mika R

Moi, vaihdelaatikkoon liittyen mulla on FW04 autoissa noi vanhemman malliset vaihteet (FZW56 $160) sekä ostin kokeeks ton uudemman 2-vaihteisen ($50). Kyllä toi uudempi on paljon heppoisempaa tekoa plus että kellossa on neula- eikä kuulalaakerit (no sen voi vaihtaa). En väitä etteikö tolla tulisi toimeen, mutta sen näkee kun pääsen testaamaan. Itse en laittaisi tuota uudempaa vaihdetta kisakoneen kanssa, mutta sporttimotin (esim GS15R) kanssa tuo uudempi lienee hyvä.

Testaan tuota uudempaa vaihdetta vespaalikytkimen kanssa kesän mittaan kun saan tuon Ossin 15 LD motin käsiini ja installoitua sen FW04:ään, tosin varmaa ei vielä ole meneekö .. (vai pitäiskö olla se pienempi ja tehottomampi .12 LD)

Joka tapauksessa kummatkin vaihteet sopivat sekä Superiin että TR-15 autoihin. Vaihdelaatikon lisäksi suosittelen eteen universaaleja (nivelvetoakselit) sekä vespaalikytklintä. Myös pillin vaihtoa kannattaa harkita ja jos rahaa riittää uutta tyylikästä sinistä kantta GS15R:ään (parempi jäähdytys). Jos oikeen haluu virittää, niin motista vetari veks ja päätylevy tilalle ja starttiboxi ( joku 200 euron paukku, mut en tiedä vaatiiko jotain muuta että saa vauhtipyörän alustasta läpi boxia varten esim uuden vauhtipyörän tmv)

late

Jees.
Laitan tässä lähiaikoina sen jäähdytyskannen tilaukseen.
Saa oikein kunnolla piikittää mottia ettei heti simahda ylikuumentumisen ansiosta.  :)
TR-15 + GS15-R + 16% nitro löbö + piikille säädetty neula = TR-15 lähtee lentoon! Testattu on.
Uus auto lähtee pikapuolin tilaukseen joten en mä tuota GS15-R:ää kaipaa enää. Revin siitä kaiken irti mitä lähtee!
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "late"Uus auto lähtee pikapuolin tilaukseen joten en mä tuota GS15-R:ää kaipaa enää. Revin siitä kaiken irti mitä lähtee!

uus auto vai uus motti?  - tilaat varmaan uden GS15R:n jos kerta uuden kannenkin hankit?

late

Yhtä aikaa ostettu molemmat. Kohtuu uusia ovat, muutamia litroja ajettu.
Jos tosta mun tekstistä sai sellasen kuvan, että aion rikkoa mun koneen niin en tosiaankaan sitä aio tehdä!
Jos se nyt oikein pääsee väljähtämään niin täytyy sylinteri/mäntä setti ja kiertokanki ostaa.

Se on vaan pirun hauskaa kun auto kiertää, kulkee lujaa ja pitää kauheeta ääntä!

Uuden auton myötä TR-15 tulee jäämään vähemmälle käytölle.
Tarkoitan siis kokonaan uutta autoa. Muugen MSX-3 kahdella vaihteella.
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

ahaa. mä olisin harkinnut virittää tosta TR-15:sta rally touringin jos asfalttiautoa kaipaat, mutta tietty jos tarviit molemmat (siis on ja off roadin). teflon iskarit, universaalit eteen, 2-vaihteinen, ralli tai touring (FW04) kori, kunnon pilli ja radiaalit alle - se olis siinä. enpä usko että MSX:ään käytännössä eroa. no lisätään vielä että tietysti se, ettei TR-15 autolla pääse kisoihin jos se on mielessä mutta riittäkö MSX:kään sinne

late

Lisätään vielä, että olen puhdas pihasudittelija ja meidän kaveripiireissä pääsee kisoihin ihan millä tahansa autolla.
Ja sekin vielä, että Inferno TR-15 on täydellinen juuri sellaisena mitä se on. Sopivasti maavaraa, kardaanein toteutettu neliveto ja hyvät suojat hiekkasuihkuille, voiko tuosta enää alle 400 euron offroaderi parantua?
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

no selvästikään ei ole tarvetta  :D

vemu

Kävin tilaamassa tänään ne Vespal-palat. Ei meinnnut kauppias millään myydä niitä. Väitti, että niillä vakiopaloilla ajetaan kisoissakin. Ostin vakipalat siksi aikaa, kunnes saan ne Vespalit.

Ajotyyli on varmaankin se suurin syy niiden nylonpalojen sulamiseen. Vaikka pihalla on reippaasti tilaa, on TR15 niin nopea, että joutuu väkisinkin 'luistattamaan'. Huippuja ei käytännössä uskalla ottaa, ainakaan nykyisillä taidoilla.

Pitänee näköjään käyttää sitä ruuvilukitetta useammassa kohtaa, kun tänään irtosi se kuusiolukitusruuvi siitä kardaanin päästä (päärattaan puolelta). Ei muuta kun autoa purkamaan (kytkin palat oli jo vaihdettu kertaalleen). Hetken hurmiollista ajoa ja etupyörä putosi. Onneksi mitään osia ei hukkunut. Auto remppaan taas ja varmistan vielä kaikki lukitukset ja ruuvit. Lisää ajoa, kunnes huomaan kytkimen taas osittain sulaneen. Voih! Sähköauto olisi jo ajamalla rikottu moneen kertaan...

Suutin oli muuten auki 1 1/4 kierrosta. Melko rikkaalla tuntui silti olevan. Tankillinen kesti n.5-6 minuuttia ja kone savutti hieman sekä pakoputkesta tihkui polttoainetta. Luulisi riittävän sisäänajoon. Jos aukaisi enemmän suutinta, ei kone enää käynnistynyt.

Hintaisekseen muuten aivan kelpo peli...noin niinkuin hieman vähätellen...

late

Sullahan on samoja vikoja, kun mun Teeärrässä.
Mullakin noi renkaat mutterit löystyvät vaikka ovatkin 'lukkomuttereita'. Oikean puoleinen takarengas löystyi niin, että siitä katosi veto.
TR-15 tosiaan on nopea auto hintaisekseen.

Toi GS15-R on aika mystinen kone. Ohjekirjassahan sanotaan, että sellaset 2 kiekkaa saa olla neula auki. Sisäänajo oli tuskallinen, koska yritin epätoivoisesti käynnistää mottia neulan ollessa 2.5 kierrosta auki. Käyntiin se kones lähtee neulan ollessa reilut 1 kierrosta auki, lämpimänä sen voi sitten säätää sinne 2 kierroksen paikkeille, mutta se on jo niin rikkaalla ettei sillä ole mitään mieltä ajaa.
Johtuukohan tämä kaikki siitä, että neulan pään pitäisi olla neulamainen eli terävä. Mulla se on ainakin tylppä. Tylppänä se päästää enemmän löböä mottiin ja näin ollen neulaa ei tarvitsekaan pitää niin paljoa auki kuin manuaalissa sanotaan.
Tämä voi olla yksi monista selityksistä miksi monilla on ollut GS15-R:n kanssa probleemia.
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "vemu"..Hetken hurmiollista ajoa ja etupyörä putosi. Onneksi mitään osia ei hukkunut. ..

heh, hieman off-topiccia mutta mulla oli kanssa jäänyt etupyörän lukitusmutteri löysälle ja yht'äkkiä etupyörä sinkosi irti täydessä vauhdissa ja auto putos eturipustuksen varaan melkoisessa vauhdissa..no onneksi mitään ei sattunut ja selvisin pelkällä säikähdyksellä 8) ihme että ei juuri edes mitään jälkiä siinä nylon muovissa mistä noi ripustukset on tehty

mascot

Mun GS15R:ssä on pääneula tasan 2kierrosta auki ja ei käy yhtään liian rikkaalla... ennen kannen vaihtoa piti olla 2 ja 3/4 auki... tyhjäkäyntineulaa on sitten ruuvattu kiinnipäin tehdasasetuksesta ainakin 1,5 kierrosta....

Tää menee kylmänäkin täysillä... eli ei oikeestaan huomaa eroa käynnissä/kaynnistyvyydessä oli motti sitte kuuma tai kylmä...

ja se neulän pään muoto terävä/tylppä vaikuttaa semmoiseen asiaan että terävä neula on horo eli haluttaessa muutosta seokseen pitää ruuvata jopa useita kierroksia neulaa. Kun taas tylpällä neulalla jo 1/8 kierrosta vaikuttaa seokseen todella paljon...
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

late

Kyllä nää Kyoshon motit on sitten niin *********!
Eihän niille voi laatia edes mitään yleistä sisäänajo / käyttöohjetta.
Toisen GS15-R:ää joutuu käyttämään neulan ollessa 1/4 kierrosta auki ja toisella on vielä jäähdytyskansi ja silti 2 kierrosta auki.
Itsellä reilut 1 kierrosta ja pelittää.
LRP - Ei tulta ilman savua

Maajussi

Lainaus käyttäjältä: "late"Kyllä nää Kyoshon motit on sitten niin *********!
Eihän niille voi laatia edes mitään yleistä sisäänajo / käyttöohjetta.
Toisen GS15-R:ää joutuu käyttämään neulan ollessa 1/4 kierrosta auki ja toisella on vielä jäähdytyskansi ja silti 2 kierrosta auki.
Itsellä reilut 1 kierrosta ja pelittää.

Ite joudun kanssa laittamaan reilu 1 kierrosta auki, ennen kuin se alkaa toimimaan. Jos laittaa 2 kierrosta tasan niin ei ole mitään toivoakaan että se toimisi, saati sitten että saisi sen käyntiin. :|
| HoBao | STS |  JR | Futaba | Medial Pro

Tatti

Niistä mustista kytkin paloista vielä sen verran että kyllä ne kestää kisa-konettakin.

Late voipi sitten kertoa sen uudesta ossin tulpasta, että kannattaako muittenkin ostaa sellaset... prohobbyltä vaan on jo tainnut kestää 1kk kun ne saa tulpat latelle!



Ja loppuun hieman offtopickia: Lähtikö Mika sulta pyörä lambosta vai skylinestä?

Mika R

Lambosta lähti ja komeesti tosiaan  8) autolle ei tosiaan käynyt kuinkaan vaikka lähti täydessä vauhdissa..
Eipä siitä ruuvia löytynyt sitten enää mutta Towerista tuli uusia varalle viikossa. Sieltä mä ne tulpatkin tilaan ja nopea on serviisi.

mastermind

Mullakin on tr:ssä tummemmat (ehkä mustat, ei voi muistaa) kytkinpalat, alata rc:ssä suositteli kun siitä oli jo kahdet sulaneet. Noi on kestäny hyvin.

lisää offtopic: multa irtos halpis-sähköautosta pyörä ja sen mukana osa ripustuksista, ei näkyny sen koommin sitä tukivartta tai mutteria tms. :)
Jos haluaa ostaa hyvää ja halpaa, on ostettava molemmat.

Ame

vemu et sattumalta asu Lahessa? Hobby hiltusen äijä sano mullekki tollasen jutun eikä meinannu myydä ku kävin ostamassa vespelin kytkinpaloja  :shock:

Otsomaani

Lainaus käyttäjältä: "Ame"vemu et sattumalta asu Lahessa? Hobby hiltusen äijä sano mullekki tollasen jutun eikä meinannu myydä ku kävin ostamassa vespelin kytkinpaloja  :shock:

Taitaa olla niin että se tyyppi haluaa että siltä ostetaan jatkuvasti normaaleja kytkinpaloja! :shock:

vemu

Ame: Hyvin päätelty ! Sama paikkahan se...on tulossa vespalit  kuitenkin ensi perjantaiksi. Kävin tänään hakemassa vielä yhdet vakiopalat (ihan vain varoiksi) ja jousen, kun oli palat sulanut viimeeksi jouseen kiinni.

Ei se kyllä mistään säädöistä kiinni ole. Ajopaikka / -tapa on suurin tekijä. Autohan on tunnetusti reipaskulkuinen ja kotipihalla joutuu kyllä 'luistattamaan' väkisinkin paikoitellen. Ja varsinkin ylämäkeen paikoiltaan lähdettäessä.

Kaasuttimen säädöissä ei tässä mallissa (GS15R) ole ainakaan kuin kaksi mahdollisuutta, vaikka täälläkin joku on toisin muistellut. Toinen on polttoaineen/ilman seossuhteen säätöä varten ja toinen rajoittaa tyhjäkäyntiä (käytännössä estää jarrutustilanteessa moottorin sammumisen). Se kolmas ISO ruuvi (autoon nähden poikkisuunnassa) on kiristetty ihan tappiinsa jo tehtaalla?

Nyt ei ole oikeastaan ongelmia käynnin suhteen, kunhan ei vain välitä niistä mukana tulleista ohjeista. Auto kulkee ja käy mukavasti kun seosruuvi on n. 1 kierrosta auki. Yritin silloin ensimmäisiä kertoja käynnistellä tunnollisesti ohjeiden mukaan 2 kierroksen säädöillä...

kuraattori

Mulla meni niitä vakio-muovikytkinkenkiä kaksi paria jo sisäänajossa. Menin tilaamaan vespelit, mutta onneks töissä kaveri sorvas alumiinista 3 kenkäparia, ei tarvi pariin vuoteen maksaa kytkimistä. Ja toimii aivan loistavasti. Hintaa tuli sellaset... noin... 0 €