Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI Savage Flux HP

Aloittaja Janezki, 01.12.08 - klo: 17.50

Janezki

-rcmh-: Lämpiääkö motti muuten minkä verran kuudella kennolla ajaessa? Miten suojasit noparin noissa lumivideoissa?

Qazu

Lämpöjä voi mittailla koneesta ihan kokeilemalla sormella. Jos polttaa parissa sekunnissa niin ettei voi pitää sormea - on kone liian kuuma. Välillä on hyvä kokeilla lämpöjä ja sitten kun oppii sen että lämpiääkö kone jos antaa runtua enemmän (+seurailee etenkin sillon) niin sitten oppii huolehtimaan lämmöntarkisteluistakin.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

-rcmh-

#212
Motti oli n 38-40C astetta ja nopari n 40C 6s lipolla ajon jälkeen, ja ulkona oli silloin n +4C eli viileänä käy.
Noparin suojasin viimeksi muovikelmulla ja teipillä.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

m@sse

Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 24.03.09 - klo: 19.04
Lainaus käyttäjältä: savo - 24.03.09 - klo: 17.32
Luulin ettei 20c lipoilla pärjää kyseisellä autolla!? :huh:
Eikös savage fluxissa oo mamba monster nopari ja saman firman 2200kV motti?

Ajattelin vaan kun kivasti näkyy liikkuvan tossa videossa ja jos joskus laitan kyseiset liikuttimet Summittiini(sit kun vakiot antaa periksi). Riittääkö/pärjääkö kun miulla on 2kpl 7.4v 5000mAh 20c lipoja?

Näin Fluxin manuaalissakin kehoitetaan käyttämään vähintään 25C tai parempaa.

Koittakaa ihmiset nyt tajuta että c-arvolla itsessään ei ole minkään valtakunnan merkitystä! C-arvo kertaa kapasiteetti antaa purkuvirran, jota pitää verrata koneen ottamaan virtaan. Ei vaan voi sanoa että 20C/25C riittää, koska lipoja on aika monella kapasiteetilla!

Lipotopiciin heitin tuollaisen taannoin:

LainaaKoittakaa ihmiset tajuta että C-arvolla itsessään ei ole merkitystä! Edes 100C purkuvirta ei riitä, jos akun kapasiteetti on vaikka 300mAh..

Lisäksi lipot valitaan koneen, eikä auton perusteella.

Mutta esimerkkinä: Velineon ja 20C 5000mAh lipo. Velineonin ottaa jatkuvaa virtaa 65A (piikkinä 100A), ja 20C 5000mAh liposta irtoaa 5Ah*20C=100A. Eli riittäisi helposti koska lipo antaa jatkuvasti sen, mitä velineon ottaa vain hetkittäin.


HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

savo

Ei pilkun viilamisen voittanutta...
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

m@sse

#215
Ihan selvä merkitysero. Tervetuloa kokeilemaan 25C 300mAh lipolla Savagea...

edit:
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

savo

Lainaus käyttäjältä: m@sse - 24.03.09 - klo: 20.35
Ihan selvä merkitysero. Tervetuloa kokeilemaan 25C 300mAh lipolla Savagea...

No joo joo,edelleenkin ei pilkun viilaamisen voittanutta!

Sen verran kuitenki ymmärrän ettei näihin kannata puuttua kovin pieni kapasiteettisilla LiPo:illa.

En ihan "urpo" näitten kaa oo ja sen tiedän et 2kpl 7.4v 5000mAh 20c lipoja riittää jo aika pitkälle kun varovainen on.

Hyvä auto se savage fluxi on,siitä ei oo epäilystä.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

savo

Kiinnostaisi tietää onko kyseisestä autosta löytynyt ns. "heikkoja kohtia"?
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

-rcmh-

#218
Vielä ei ole oikeastaan mitään vikaa tullut autoon, että en voi sanoa mikä olis heikko kohta, mutta onhan niitä joka autossa.
Kerran yhdessä hypyssä ylemmän etutukivarren akseli lähti irti kun laskeuduin hypyn jäälle huonosti.

Kuulemma ne vakiot pinjonit on heikkoja, mutta itsellä ei vielä kulunut pahemmin ja kopan saa helposti puhki.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

nnikkem

Koppa on siis tällähetkellä heikoin kohta. :grin:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

-rcmh-

Joo, kyllähän sen tietää kun esim. 60kmh vauhdeista menee katolleen asfaltilla niin missä kunnossa se koppa on. :azn:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

savo

Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 24.03.09 - klo: 21.13
Vielä ei ole oikeastaan mitään vikaa tullut autoon, että en voi sanoa mikä olis heikko kohta, mutta onhan niitä joka autossa.
Kerran yhdessä hypyssä ylemmän etutukivarren akseli lähti irti kun laskeuduin hypyn jäälle huonosti.

Kuulemma ne vakiot pinjonit on heikkoja, mutta itsellä ei vielä kulunut pahemmin ja kopan saa helposti puhki.

Taitaa olla sitten kyseessä ihan kelpo auto.  :roll:

Ainakin videoissa annetaan kyllä ihan kunnon runtua sille.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: savo - 25.03.09 - klo: 06.38
Taitaa olla sitten kyseessä ihan kelpo auto.  :roll:

Ainakin videoissa annetaan kyllä ihan kunnon runtua sille.

Jep, tuolla jenkkifoorumeilla on ollut juttua myös diffien hajoilusta, ne on yleensä vedelleet paikaltaan backflippejä 6s:llä kenellä on hajonnut diffit.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Acumen

Pieni välikyssäri, mikä on diffi ja mikä on pinjoni? Ja jos nuo hajoavat, onko edessä 1 €, 10 € vai 100 € remppa?  :shock:
Milan Kolarovic
http://www.milanmedia.fi Opiskelija / yrittäjä / RC-newbie HPI Savage Flux HP + Nosram VTEC Lipo 5300mAh 2S 25C

Qazu

Lainaus käyttäjältä: Acumen - 25.03.09 - klo: 12.18
Pieni välikyssäri, mikä on diffi ja mikä on pinjoni? Ja jos nuo hajoavat, onko edessä 1 €, 10 € vai 100 € remppa?  :shock:
Diffi = differential = tasauspyörästö. Pinion on pieni ns. vetoratas joka on kiinni moottorissa. Spurri on taas se ratas joka on kiinni kardaanissa ja lähimmäisenä pinionia. Pinion n. 10 euroa (riippuu millasen tarvii), metallinen spurri n. 15-20 eur ja muovinen 3-6 euroa. Tasauspyörästöön myydään ratassarjoja ja niiden hinnat vaihtelee - metalliset tietenkin kestää paremmin. Peränvälitysrattaissa saatto löytyä myös pinion ja ehkä spur (joku vois vahvistaa).
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Acumen

Lainaus käyttäjältä: qazuDiffi = differential = tasauspyörästö. Pinion on pieni ns. vetoratas joka on kiinni moottorissa. Spurri on taas se ratas joka on kiinni kardaanissa ja lähimmäisenä pinionia. Pinion n. 10 euroa (riippuu millasen tarvii), metallinen spurri n. 15-20 eur ja muovinen 3-6 euroa. Tasauspyörästöön myydään ratassarjoja ja niiden hinnat vaihtelee - metalliset tietenkin kestää paremmin. Peränvälitysrattaissa saatto löytyä myös pinion ja ehkä spur (joku vois vahvistaa).

RC-newbie kiittää, tänks.

Mites muuten, millaiset slicksit Sava Fluxiin kannattaisi hommata, huomasin HPI:n sivuilla ainakin parit erilaiset listattuna. Näiden keskinäiset erot eivät ihan heti ainakaan auenneet, pelkkä vanneko noissa on erilainen ja siten renkaat on käytännössä ajossa identtiset ominaisuuksiltaan?

Mounted Phaltline Tire 140x70mm On Blast Wheel Chrome
http://www.hpieurope.com/piw.php?partNo=4729&lang=fi

Mounted Phaltline Tyre 140x70mm  On Tremor Wheel Chrome
http://www.hpieurope.com/piw.php?partNo=4731&lang=fi
Milan Kolarovic
http://www.milanmedia.fi Opiskelija / yrittäjä / RC-newbie HPI Savage Flux HP + Nosram VTEC Lipo 5300mAh 2S 25C

-rcmh-

Juurikin nuo Phaltlinet kannattaa hommata jos katurenkaat laittaa Fluxiin.

Noilla kahdella renkailla ero on vain vanteissa, eli täysin samat renkaat on ominaisuudeltaan.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Acumen

Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 25.03.09 - klo: 13.57
Juurikin nuo Phaltlinet kannattaa hommata jos katurenkaat laittaa Fluxiin.
Noilla kahdella renkailla ero on vain vanteissa, eli täysin samat renkaat on ominaisuudeltaan.

Kannattaa siis pitää kahdet vannesetit, eli ostaa toiset renkaat vanteilla, ettei vain aina vaihdella kumeja yksille vanteille? Auton mukanahan tulee meinaan jo yksi setti vanteita, mutta taitaa olla liian työlästä vaihdella kumeja samoille vanteille ajoalustasta riippuen?
Milan Kolarovic
http://www.milanmedia.fi Opiskelija / yrittäjä / RC-newbie HPI Savage Flux HP + Nosram VTEC Lipo 5300mAh 2S 25C

JL-

Kyllä kannattais olla aina omat vanteet, sillä renkaat pitää liimata vanteelle jotta pysyy kiinni. Liiman kyllä saa irtoamaan esim. keittämällä mutta ei sitä viitsi jokapäivä tehdä.
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

jukik

Oikea takimmainen ylätukivarsi napsahti tänään. Tippui kyljelleen n.3 metrin korkeudelta.
Phaltlinet tulossa tännekkin thetoyz.com:ista n.69€ postikuluineen.
- Rauhotu nyt. Ei karhutkaan riehu koko aikaa, ne vetää välillä puolukoita -

savo

Lainaus käyttäjältä: jukik - 25.03.09 - klo: 17.47
Oikea takimmainen ylätukivarsi napsahti tänään. Tippui kyljelleen n.3 metrin korkeudelta.
Phaltlinet tulossa tännekkin thetoyz.com:ista n.69€ postikuluineen.


Ohoh!!

Näistäkin hajoo jotain...  :grin:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: jukik - 25.03.09 - klo: 17.47
Oikea takimmainen ylätukivarsi napsahti tänään. Tippui kyljelleen n.3 metrin korkeudelta.
Phaltlinet tulossa tännekkin thetoyz.com:ista n.69€ postikuluineen.


Kyllähän kaikki saa rikki, sopivalla kulmalla tippuu maahan niin naps, sen takia pitäis aina 4:llä renkaalla yrittää laskeutua. :tongue:

Itse ajattelin laittaa RPM:än tukivarret kiinni, sitten kun vakiot hajoaa.

Tuolla oli joku myös Fluxista saanut Rungon ihan solmuun, kun oli ajanut täysillä puuhun. :lol:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

sikatopi62

laitatko linkkiä tukivarsista?

joo, kyllä se järki täytyy silti pitää kädessä...ees jotenkin.

oma koppa ihan romuna, molemmissa takakulmissa 4cm aukot ja keskellä kattoa 7cm iso repeämä kun vähän on menty nurinperin asfaltilla...

Janezki

RPM:n tukivarret esim. Towerhobbies:
pari 1
pari 2
Molemmat siis tarvitaan koko autoon, mukana tulee kahdet erimittaiset ylätukivarret camberin säätöön, 0 ja -2 astetta.

jiksu

#234
Lainaus käyttäjältä: sikatopi62 - 25.03.09 - klo: 18.30
laitatko linkkiä tukivarsista?

joo, kyllä se järki täytyy silti pitää kädessä...ees jotenkin.

oma koppa ihan romuna, molemmissa takakulmissa 4cm aukot ja keskellä kattoa 7cm iso repeämä kun vähän on menty nurinperin asfaltilla...


kyllähän se kova nopeus vaatii veronsa :grin: nopeesti kuluu varmasti katto ainakin asfaltilla jos heittää ympäri. onkos muuten millanen muuten ajaa?? että kääntyykö liian nopeasti tai jotain??
-tauolla-

jesi

Mun mielestä auton tars kulkee niinQ pyörillään, ei katollaan?
Näkisin että jossain on epäonnistuttu =)
/ Jere Siirilä

jiksu

Lainaus käyttäjältä: jesi - 25.03.09 - klo: 18.48
Mun mielestä auton tars kulkee niinQ pyörillään, ei katollaan?
Näkisin että jossain on epäonnistuttu =)

se nyt on aika mahotonta noilla tehoilla että keula ei nousis. teho vaatii veronsa...ei sille mitään voi. paitsi kyllähän sitä kaasua vois vähä hillitä.
-tauolla-

sikatopi62

no mulla on e-revo ollu ennen, joten vähän "mahdoton" verrata tuota ajettavuutta, mutta renkaat on liian löysät nopeuksiin nähden. juurikin tuon renkaan venymisen takia varmaan lähtee lapasesta jo 4s lipoilla, vääntöä sikana, kuten tehoa ylipäätänsä. kääntyvyyskin on ihan niin ja jäin pinnasta riippuen, en ole kuin asfaltti/sora pinnalla ajanut ja välillä tuppaa vähän "nappaamaan" kiinni. mutta jotenkin kiteytettynä: "auto on todella tehokas 4s lipoilla, ja kaasun kanssa jo saa olla varovainen".  Se mitä tuo tekee noilla asfalttirenkailla ja 6s pakalla, niin en uskalla edes arvata mitä jälkeä sillä saa, diffit voi kyllä rutista ja vanteet ja tukivarret kolista kun ei mikään anna enää periksi...

jiksu

Lainaus käyttäjältä: sikatopi62 - 25.03.09 - klo: 19.02
no mulla on e-revo ollu ennen, joten vähän "mahdoton" verrata tuota ajettavuutta, mutta renkaat on liian löysät nopeuksiin nähden. juurikin tuon renkaan venymisen takia varmaan lähtee lapasesta jo 4s lipoilla, vääntöä sikana, kuten tehoa ylipäätänsä. kääntyvyyskin on ihan niin ja jäin pinnasta riippuen, en ole kuin asfaltti/sora pinnalla ajanut ja välillä tuppaa vähän "nappaamaan" kiinni. mutta jotenkin kiteytettynä: "auto on todella tehokas 4s lipoilla, ja kaasun kanssa jo saa olla varovainen".  Se mitä tuo tekee noilla asfalttirenkailla ja 6s pakalla, niin en uskalla edes arvata mitä jälkeä sillä saa, diffit voi kyllä rutista ja vanteet ja tukivarret kolista kun ei mikään anna enää periksi...


jepulis!! tuntuu kyl loistavalta autolta jo rtr:näkin. ei tarvitse ainakaan tehoja alkaa vähään aikaan lisäilemään :grin: on kyl varmaa hullua ajaa tolla 6s lipolla asfaltilla :tongue: siinä se kori vasta meneekin ku ei tarvitse kuin vähän koskea nii on auto katollaan.
-tauolla-

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: jesi - 25.03.09 - klo: 18.48
Mun mielestä auton tars kulkee niinQ pyörillään, ei katollaan?
Näkisin että jossain on epäonnistuttu =)

Niin se on ihan makuasia, itse tykkään keulivasta autosta ja Fluxihan on ihan puhdas monsteri bashinkiin ja stunttailuun.
Auto on kyllä haastava ajettava keulimisen takia mutta samalla todella hauska IMO.

Onko se edes mahdollista ettei huipputehokas harjaton monsteri keulisi?
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava