Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI Savage Flux HP

Aloittaja Janezki, 01.12.08 - klo: 17.50

HMS77

Fluxin mukana ei tule edes rengastyökaluja.
8mm hylsyllä aukee ainakin omat pultit, ei 17mm..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

sjos

Fluxsissa on tämmöttiset fillarin kiinnitys mutut.
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=z680

Minkälainen toi badlandsien foumi on ? onko perinteinen vaahtomuovi vaiko valettu insertti ?
HMS jotain kertoilikin asentaessaan, "jämäkkä".
son loppu ny.

savo

Lainaus käyttäjältä: sjos - 23.07.09 - klo: 06.23
Minkälainen toi badlandsien foumi on ? onko perinteinen vaahtomuovi vaiko valettu insertti ?
HMS jotain kertoilikin asentaessaan, "jämäkkä".

Kyllähän se valettu insertti taitaa olla. Itselläni on fluxissa alla nuo badlandsit ja pito ominaisuuksiltaan tuo rengas on mielestäni erinomainen mutta sen olen huomannut että rengas alkaa väpättämään 4s lipojen ja 25 pinjonin tarjoamassa huippunopeudessa. Se taas aiheuttaa omat ongelmansa ajettavuudessa täpöllä.
Johtuuko se nyt sitten siitä että foumi on vähän väljä renkaan sisällä vai mistä.?  :huh:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

sjos

Lainaus käyttäjältä: savo - 23.07.09 - klo: 06.36
Kyllähän se valettu insertti taitaa olla.

Tänäänhän se pitäisi nähdä kun renkaat tulevat. Mutta hyvä jos on valettu insertti.
Meinasin kokeilla ja liimata jollakin liimalla ja tai kaksipuolisella teipillä, insertin renkaaseen ja vanteeseen.
Todennäköisesti kyllä täytyy käyttää teippiä ettei insertti repeä aivän päreiksi, eli jostain irtoaisi tarvittaessa.
No katsotaan nyt.
son loppu ny.

HMS77

Lainaus käyttäjältä: savo - 23.07.09 - klo: 06.36
olen huomannut että rengas alkaa väpättämään 4s lipojen ja 25 pinjonin tarjoamassa huippunopeudessa.

Jep, saman olen huomannu itekin. Olis kannattanu varmaa vetästä jesaria renkaan sisäpintaan hieman..

Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

savo

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 23.07.09 - klo: 12.19
Lainaus käyttäjältä: savo - 23.07.09 - klo: 06.36
olen huomannut että rengas alkaa väpättämään 4s lipojen ja 25 pinjonin tarjoamassa huippunopeudessa.

Jep, saman olen huomannu itekin. Olis kannattanu varmaa vetästä jesaria renkaan sisäpintaan hieman..



Niin olis...

Mut ei kehtaa käydä keittelemään renkaita irti kun ne on liimattu sellasella liimalla että PYSYY!!!
Harvoin tuolla montulla tarvii niin kovia nopeuksia että se väpätys haittaisi.Eikä tuo fluxi soralla ja epätasaisella oo huippunopeudella enää muutenkaan kovin vakaa...  :grin:


Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

EmDzei

#846
Lainaus käyttäjältä: sjos - 23.07.09 - klo: 06.23
Fluxsissa on tämmöttiset fillarin kiinnitys mutut.
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=z680

Ahaa, rengaspakkauksessa olikin muutama tuollainen osa mukana. Vanteen keskiosan reikä on kuitenkin 17 mm akselin kokoinen ja tarjosin sille luonnollisesti E-Revon 17 mm kiinnitysmutteriakin. Ilmeisesti tämä paketti ei sitten käy tähän autoon, tai ei vain saa tavallisilla työkaluilla mitenkään kiinni. Edulliset hienot kumit asfaltille olisivat kyllä olleet.

Kiitos vastauksista.

Edit: (Muokkaan omaa viestiäni, koska alla on vain yksi uudempi.)

Ratkaisu oli ostaa HPI:n hylsytyökalu (alle 6 €), jonka 17 mm:n hylsyn ympäryskehys oli paaaljon Traxxasin ja autohylsysarjan reunoja ohuempi. Ei mitään ongelmia kiinnittämisen suhteen HPI:n työkalulla E-Revoon.

Tuotenimi HB62510
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

sjos

Kyllä ne phaltlinet siihen pitäs käydä, kun käy muhinkin missä on 17mm hexi.
Se voi olla tietysti et revon avain on niin iso ettei mahu vanteen sisään ?
son loppu ny.

savo

No niin,tulipas testattua savage fluxin huippuja tänään vähän erilaisilla kokoonpanoilla.

Tulokset vakio moottorilla,noparilla ja spurrilla:

-4s lipot+vakiorenkaat+25 pinjoni, tuloksena huiput 72km/h(renkaat viruu jo todella pahasti)
-4s lipot+badlandsit+25 pinjoni,tuloksena huiput 65km/h(renkaat väpättää jo aika paljon)
-4s lipot+phaltlinet+25 pinjoni,tuloksena huiput 65km/h(ei ongelmia)
-6s lipot+phaltlinet+25 pinjoni,tuloksena huiput 86km/h(lapasessa pysyminen jo SUURI ongelma)

Eli ei ihan valmistajan lupaamiin nopeuksiin päästy.

Kaikissa kokoonpanoissa mittaukset on tehty asfaltilla ja täysillä akuilla.
Mitatut nopeudet on otettu hot wheels tutkalla joka on testattu gps:llä ja todettu että näyttää tuloksen +-2km/h tarkkuudella.
Useissa näistä mittauksista olisi ollut vielä pieni kiihdytysvara mutta auton "lapasessa pysyminen" alkaa olla jo ongelma...  :lol:

Joku voi vapaasti kokeilla jos pääsee kovempiin nopeuksiin tällä autolla joka ei ole varsinaisesti mikään paras vaihtoehto koviin nopeuksiin.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

HMS77

^ Tuo on mielenkiintosta tietoa, varsinkin tuo vakiorengas/Badlands-vertailu. Olen todella yllättyny että vakioilla auto kulki lujempaa, kun ohjattavuus samoten kuin ajettavuus katoaa niillä jo hyvissä ajoin.
Jos rahasta olis lyöty vetoa, niin Badlandseille olisin sijottanu ja hävinny.. :grin:

Phaltlinet taas on niin eri luokan renkaat että niiden tulos ei yllätä.
Sikäli toisaalta yllättää että 6S lipolla, 25T pinjonilla ja Phaltlineillä olis voinu tosiaa hätyytellä lähemmäs sitä valmistajan lupaamaa 100km/h.
Mutta joo, ehkä se ei ole tavottelemisen arvonen asia jos autoa ei saa pidettyä enää käsissä noissa vauhdeissa.

Koska 25T taitaa olla suurin pinjoni mitä tuohon on tehty eri valmistajien kesken, niin saishan sitä pari mailia lisää kokeilemalla pienemmällä spurrilla, vakio kun on 44 niin vaikka jo 43 saattas viedä autoa lähemmäs satasta.

20T pinjonilla jäädäänkin varmaan sitten +-50km/h vauhteihin.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

savo

Huomasin tuossa eilen huippuja testatessani ettei tää auto oo todellakaan suunniteltu lähes 100km/h nopeuksiin ja asfaltille.
Mut piti kuitenkin ihan mielenkiinnosta vähän kokeilla mihin tää pystyy.
Kyllä tuolla 6s lipo+phaltline+25 pinjoni yhdistelmällä pääsee hyvin lähelle valmistajan lupaamaa huippua.Mittausalueen on vain oltava täydellinen eli puhtaat renkaat,täydet akut,täysin puhdas,kuiva ja tasainen asfaltti,rauhallinen paikka sekä tietysti hyvä ja keskittynyt kuljettaja.
Eilisessä mittaustilanteessa ei noista toteutunut kuin pari ensimmäistä. Paikka oli normaali asutusalueen katu jossa oli harvakseltaan liikennettä,vähän likainen asfaltti ja kuljettaja eli minä olin ottanut muutaman...
Mut ne huiput eli 86km/h sain tutkaan kuitenkin ajettua.Tosin arviolta parhaimmat nopeudet päättyivät juuri ennen tutkan kantamaa siihen että auto karkasi ja viereisestä pajukosta/koivikosta kuoriutui kuoret puista.Ihme kyllä auto säilyi melko ehjänä.
Sen voi jokainen arvata miten helppo on vetää tälläisellä monsterilla lähes 100km/h...
Rohkeasti vain kaikki kokeilemaan! :grin:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

HMS77

Lainaus käyttäjältä: savo - 25.07.09 - klo: 09.13
Paikka oli normaali asutusalueen katu

Oletpas rohkea kun kehtaat ajella ihan julkisesti.. :grin:

Ite ajan aina tuonne 10km päähän montuille kenenkään näkemättömiin..
Mikä siinä sitten lie on että ei vaa kehtaa ajella tuossa omalla kadulla.. :embarrassed:
Jo tuon auton kantaminen 1:1 autoon menee aika nopeasti ettei kukaan vaan näe.. :grin:

Mutta joo, eipä ole Fluxia tehtykään sellasiin vauhteihin, sehän (100km/h) on vaan hyvä valmistajan mainostuskikka autolle.
Ja kertoohan se muuten auton potentiaalista paljon jos valmistaja moisia lupaa.
Huomasin sen jo Stampedella että monsteria ei ole tehty moisiin nopeuksiin.
Sekin oli jo aika älytön auto 60km/h vauhdeissa..
Itelle on nyt tulossa kaksi 3S lipoa kun toinen 2S akku sai reiän kylkeensä, pitäs sekin hävittää tässä joskus, ei taida tulla kalua siitä enää.
Sen ainakin opin noista Zippyistä, että uusiin akkuihin vedän jesaria ympärille ihan kunnolla reikiä ehkäisemään.

Lainaaviereisestä pajukosta/koivikosta kuoriutui kuoret puista.

Ite olen saanu Fluxilla kahden sormen paksuista pajukkoa poikki, täydestä vauhdista pieni ohjausvirhe ja kaislikossa suhisee.. oli taas naurussa pitelemistä kun auto katos lepikkoon ja katkeilevien oksien ääni vaan kuuluu..  :grin:
Ja eikä se perhana rikki vaan mene..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

savo

Se vielä vähän huononsi ajo ominaisuuksia kun tuli nuo mittaukset 6s lipoilla tehtyä niin että käytin 3 kpl 2s lipoja sarjaan kytkettynä ja se kolmas akku oli niin korkealla (nippusiteellä vastarikotelon päällä...). Oli eka kerta 6s lipoilla ja toistaseks ainakin myös viimeinen kun toi ainakin omasta mielestäni vähän turhan rajut tehot. Veti 4s lipoihin verrattuna melko paljon kovemmasta vauhdista vielä katolleen jos varomattomasti kaasua käsitteli.
Toinen mikä tuli ihan uutena juttuna eikä oo vielä tän auton kohdalla aikasemmin tapahtunu oli se että pyöränmutterit löysty.Ja yhden vanteen hexikolo vähän pyörähti kun pääsi löystymään ja en ajoissa huomannu,saa nähdä tuleeko se vanne enää pelittämään.Tarvii ruveta käyttämään lukitetta.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

savo

Ja valmistajan lupaamien huippujen tavoittelu jatkuu...

Setti seuraava,6s lipot+phaltlinet+25 pinjoni.
Tänään vedettiin auto "tonttiin" alustan puolesta ja säädeltiin pyöränkulmia edestä ja takaa todella useaan otteeseen.
Lopulta tuloksena oli että ajo ominaisuudet parantuivat asfaltilla ajettaessa kummasti eilisestä ja esimerkiksi auto ei kipannut tänään yhtään kertaa katolleen eikä karannut lapasesta.Ainut missä voi enää parantaa ilman lisä investointeja on ajopaikka.Ajettiin tänään samassa paikassa kun eilenkin eli ei parhaassa mahdollisessa paikassa.
Lukuisten mittausten jälkeen tutkaan asettui parhaimmillaan nopeus 92km/h!!
Eipä olla enää kovinkaan kaukana 100km/h huipuista.
Tämä ei jää tähän!!  :p

Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

jiksu

Hieno yhdistelmä tuo phaltlinet ja fluxi. Sopii tosi hyvin ja näyttää hyvältä ja vielä päälle tuo hieno kori...Ai että on hieno yhdistelmä :tongue:
-tauolla-

nnikkem

Lainaus käyttäjältä: jiksu - 25.07.09 - klo: 19.56
Hieno yhdistelmä tuo phaltlinet ja fluxi. Sopii tosi hyvin ja näyttää hyvältä ja vielä päälle tuo hieno kori...Ai että on hieno yhdistelmä :tongue:

Yhdyn samaan  :cool:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

m@sse

Aika hyvä vauhti jo savagelle tuo 92km/h.. oisko aerodynaamisempaa koria seuraavaks?  :cool:

Hobbylinnan varastosaldo vieläki nolla, pistin kyselyäkin melkein viikko sitten, vastausta saamatta..  :embarrassed:
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

savo

Lainaus käyttäjältä: m@sse - 25.07.09 - klo: 21.11
Aika hyvä vauhti jo savagelle tuo 92km/h.. oisko aerodynaamisempaa koria seuraavaks?  :cool:

Hobbylinnan varastosaldo vieläki nolla, pistin kyselyäkin melkein viikko sitten, vastausta saamatta..  :embarrassed:

Pitää vissiin kohta ruveta etsimään sitä aerodynaamisempaa koria että sais tuon maagisen 100km/h rajan rikki.
Yks tietysti vois olla että hommais vähän paremmat akut kun ei nuo yuntongit taida enää olla ihan parhaimmassa terässä...  :lol:

Soita ihmeessä pomppulinnaan ja kysy milloin on autoa saatavana jos kyseinen kapistus kiinnostaa.Tuon halvemmalla et taida juurikaan mistään saada.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

HMS77

#858
humalaisen pujetta, mutta onpa flixin ulkonökö omotuinen kun on laskettu tonttiin ja paltlinet alla..

Mitä tuohon koriasiaan tulee, niin ennenkuin savo sulta ostin uuden korin, kattelin khyyl muitakin koreja, mutta ne mitkö olis mnny hiettämäällä luxiin oli polttiskorjea, eli reikä lavan päälä eikä se käyp päimsä.
Ei tuosta virtaviimasempaa saa ja tuo 92 on kyllöä jo vauhti mitä ei välttämöttä halua kokea.
Ei varamsti ollu ajettavuuden kamnssa mitää tekemistä ssiinä vauhissa.

Mutta joo, hienoa tutkimustyötä, ite oisin theny kanssaj os ols tuo tutka.
Silmä t tosin kertoo että vauhtia on jo nyt ihab riittämiin.

vhiiffu että on muuten tålle luksikuskille maittanu jellonaviuna tänöö.. viimestä lomapäivää vierään ja maanataina kaivoksille 5 viikon rötväilyn jälkee... :sad:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

-rcmh-

TCS 5mm runkoa Fluxiin jos vakio ei kestä, näyttää ainakin videolla hyvin testaavan kestävyyttä.

HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

koivistonkylä

Suuri kiitos HMS77:lle. Jos olet tulossa Tampereelle päin niin ota yhteyttä, Ostan sinulle Jellona viunapullon jos vielä maittaa,olet sen ansainnut!

Hänen ansiosta kotona nyt jo (eikä ensivuonna niinkuin alunperin suunnittelin) Savage,akut,laturi plus monia hyviä vinkkejä.

Kiitos!

T.Pete


Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

HMS77

^ Haha!! Kiitokset vaan, mutta on muuten meikun Jellonat juotu vähäks aikaa, oli vuosisadan darra seuraavana päivänä.. lomat tuli lopetettua vähemmän kunniallisesti laatottamalla pönttö uudella väri-combolla.. :embarrassed:

Eikä siinä mitää, tokihan autan miten vaan voin uusia Fluxin omistajia.
Ja varmasti auttaa kaikki muutkin Fluxin omistajat, meitähän alkaa olla jo monta.. :wink:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

savo

Nyt on tullut itseäni ja ohikulkijoita reilu viikko viihdytettyä fluxin kanssa pelkästään asfalttipinnalla. Ihmisten suusta kuuluu kun ne mumisee ohi mennessään että kylläpä se kulkee tai miten kovasti tuo menee tai paljon tuo maksoi tai ihan "sairas" vehje tai onkohan tuo jo vaarallista...

Täytyy sanoa että aika hyvä setti on asfaltille tuo 8 kpl iskareita/jousia+tonttiin laskettu alusta+25 pinjoni+6s lipot ja nuo phaltlinet. Autoa ei saa normaalissa ajossa tasaisella asfaltilla nurin muuten kun 6s keulimalla. 4s lipoilla ei tahdo edes keulia tuolla alustalla...
Kohta varmaan täytyy palauttaa fluxi vakio kuosiinsa ja käydä vähän sorapinnalla.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

rautalapio

Pitkästä aikaa taas video Savagella ajelusta:

jiksu

Tuo autosta kuuluva "helinä/kalina/kolina" kuuluu varmaankin asiaan vai onko näin??
-tauolla-

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: jiksu - 02.08.09 - klo: 22.15
Tuo autosta kuuluva "helinä/kalina/kolina" kuuluu varmaankin asiaan vai onko näin??

Ei kuulu todellakaan, siellä äänestä päätellen diffin pinion ratas lopussa.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

rautalapio

No tuossa mun videossa toi ääni ei oo normaali... En tiiä mikä ton aiheuttaa. Ajan niin kauan kuin auto liikkuu :mrgreen:

Mutta kyllähän tuosta normaalistikin kuuluu pientä "rallatusta".

Äh, rcmh ehti ensin...

jiksu

Jep! Vähän ihmettelinkin kun tuollainen ihmeellinen helinä kuuluu. Voi olla diffissäkin hiekkaa tai jotain...
-tauolla-

-rcmh-

Jep, yleensä kun diffin pinion-rattaan hampaat on kuluneet niin alkaa pitämään tuota ääntä, sen myös huomaa kun ei voima enää välity kunnolla renkaille.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

ToBy1

Lainaus käyttäjältä: rautalapio - 02.08.09 - klo: 20.52
Pitkästä aikaa taas video Savagella ajelusta:

Sori ot, mutta mikä kappale on tuossa videossa?