Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI Savage Flux HP

Aloittaja Janezki, 01.12.08 - klo: 17.50

Antti M

#1260
Uunissa paistaminen toimii, ite oon pistäny  rinkulat uunii ja ''paistanu'' niin pitkää kunnes on kumi haiskahtaa, sen jälkee lähtee helposti irti.
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

soulost


Illan ajot loppui lyhyeen, 3 rengasta irti vanteeltaan ja yksi jo valmiiksi katki ollut tukivarsi poikki :) Mutta hauskaa oli sen hetken aikaa mitä ajaa kerkesi.

Seuraavaksi ostoon kunnollista (tuoretta) pikaliimaa ja takatukivarsi. Nuokin pitäisi metsästää jostain metallisena ja säädettävinä.

Onko niillä badlandsin renkailla mitään merkitystä kummin päin vanteelle laittaa? Mitä se keltainen täplä niissä merkkaa?
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

sjos

Lainaus käyttäjältä: soulost - 17.01.10 - klo: 19.52
Mitä se keltainen täplä niissä merkkaa?

Renkaan kovuutta/pehmeyttä, kumiseos.
Elikkäs joitakuita renkaita on eri kovuuksisia, nin väristä näkee kuka kukin on.

Ei oo muuten väliä kuinkapäin asentelee.
son loppu ny.

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: Rusakka - 17.01.10 - klo: 16.12
Ite kokeilin keittämistä, hankalaa hommaa, kuumailmapuhallin on huomattavasti parempi ja nopeampi! Mutta ei taida olla missään muodossa tuo renkaan irrotus mukavaa vanteelta, hirveää repimistä ja sormet palaa. No Beadloceilta ehkä, koska niissä ei ole liimaa, mutta ainuttakaan beadlockkia en ole laittanut kasaan tms.

En tiedä onko niin hankalaa, mutta hidasta kylläkin, riipuu tietenkin liimasta jotkut liimat irtoaa pienelläkin keittämisellä, kun jotain saa todella kauan keittää.

Beadlockit taas ei meinaa pysyä kasassa näissä tehokkaissa harjattomissa.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

hpi-cen

#1264
Minkähänlaista iskariöljyä kannattas laittaa? Manuaalin mukaan siellä on 30wt, jotka tuntuu aika löysiltä, joten kannattaisko ottaa vähän jäykempää? 35wt tai 40wt?

Eilen käytiin kaverin kanssa ajelemassa Rovaniemen Ounasvaaran laskettelumäessä/keskuksessa, jossa oli sellanen soppelin kokoinen boksi, siittä kyllä lensi makeasti :grin:. Ensi kerralla kun meen ajamaan sinne, niin laitan kameran jalalle pystyyn siihen ja kuvaan muutaman hypyn.

-Jarkko

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: hpi-cen - 18.01.10 - klo: 14.24
Minkähän laista iskariöljyä kannattas laittaa? Manuaalin mukaan siellä on 30wt, jotka tuntuu aika löysiltä, joten kannattaisko ottaa vähän jäykempää? 35wt tai 40wt?

Edessä mun mielestä 30wd on hyvä ja taakse 40wd öljyt.
Nyt on edessä ja takana 40wd ja auto puskee enemmän kuin 30wd, mutta ei sitten myöskään pohjaa helpolla.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

-rcmh-

Kylläpä toimii hyvin noi luodinkestävät diffit, nyt ei ole niin tarkkaa vaikka tulis vetopäällä hypystä alas kun diffin pinjoni ei pamahda heti.

Noin 10 akullista 6s:llä annettu kenkää slipperi täysin kiinni ja toimii. :p
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

triheadwolf

Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 18.01.10 - klo: 20.32
Kylläpä toimii hyvin noi luodinkestävät diffit, nyt ei ole niin tarkkaa vaikka tulis vetopäällä hypystä alas kun diffin pinjoni ei pamahda heti.

Noin 10 akullista 6s:llä annettu kenkää slipperi täysin kiinni ja toimii. :p

Vaikka mulla ei käytännön kokemusta asiasta olekaan, niin kannattaa varmaan välillä tarkkailla vetareiden ja kardaanien suoruutta. Jonkun paikan siellä on sulakkeena toimittava.
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

-rcmh-

#1268
Lainaus käyttäjältä: triheadwolf - 18.01.10 - klo: 21.28
Vaikka mulla ei käytännön kokemusta asiasta olekaan, niin kannattaa varmaan välillä tarkkailla vetareiden ja kardaanien suoruutta. Jonkun paikan siellä on sulakkeena toimittava.

Kyllähän mä ne tossa katsoin läpi justiin ja ainakin vielä oli ehjiä. :tongue:

Edit: sen huomasin että motin pinjoni ei tahtonut pysyä enää akselissa, eli täytyy vahvempaa lukitetta siihen laittaa.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

soulost


Tän illan saldo rikkoutunut renkaan pesä ja isoveljeltä E-revosta takasiipi + vaihteensiirto... Eli perussetti siis. Ei taida osia saada muualta kuin hobbylinnasta? (kalliit postikulut.)

Pakkasta oli noin -22 astetta kun ajeltiin. Savagen iskarit tuntuivat jäykistyvän ihan pirun kovaksi. Nyt kaivattaisiin hyviä vinkkejä miten saisin iskarit toimimaan myös pakkasella? Ohuemmat litkut (jos niin mitkä)?
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

nnikkem

Minullakin ollut tuota pakkas jäykkenemistä omassa pedessäni :P
Ite vaan pumppasin edestakaisin, kunnes oli taasen löysemmät ;P
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: tikkunekku - 16.01.10 - klo: 23.34
komialta näyttää :tongue: hiukka vaan mietityttää, että oiskohan turhan raskas taakka nuo 1/5 pyörät fluxin voimansiirrolle  :shock:

Todellakin olis, sen verran noissa bensanorsun renkaissa on painoa enemmän, ja ajettavuus/ kiihtyvyys myös kärsii.

Miksiköhän HPI ei julkaise vain kunnon 17mm hexi adaptereita Fluxiin?
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

soulost


...ei mene varmaan kertaakaan, etteikö jotain olisi rikki.

Tänään vaihdoin iskareihin moottoripyörään tarkoitettua WP:n iskariöljyä, 5W. Alkoi alusta toimimaan pakkasessakin ihan normaalisti - alkuperäisillä nesteillä iskarit olivat pakkasessa kivikovat.

Kevään tullen vaihdan 20W ja sitten kesäksi taakse 40W. Tarpeiden mukana sit säätelee lisää. Ja onhan yksinkertaiset vaihtaa... Ei mennyt kuin hetki.

Mutta ajokerran kokemuksista: Taas hajosi jotain. En jaksanut vielä purkaa, mutta kaasua painettaessa kuuluu vain sirrausta. Eli olisikohan mennyt pinion, spurri tai jotain muuta voimansiirrosta.. Sunnuntaina jos jaksaisi purkaa.

ps. on se vaan pirun hauska vekotin ja uskomaton kulkemaan hangessa alustan toimiessa ja vakiorenkailla.. huhhuh!!
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: soulost - 22.01.10 - klo: 20.25
Mutta ajokerran kokemuksista: Taas hajosi jotain. En jaksanut vielä purkaa, mutta kaasua painettaessa kuuluu vain sirrausta. Eli olisikohan mennyt pinion, spurri tai jotain muuta voimansiirrosta.. Sunnuntaina jos jaksaisi purkaa.

Sirrausta? no eihän sieltä ole varmaan kuin pinjonin ruuvi irronut, vaatii vahvaa lukitetta niin pysyy.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

jesi

Moon edelleen liiman kannalla, että pistää sen pinjonin liimaten siihen aksulaan kii ja ruuvi muodon vuoksi kaveriksi.
/ Jere Siirilä

savo

Samaa mieltä jesin kanssa,ruuvin jos liimaa niin sitä ei saa kovin helpolla auki.
Kokemusta on ja työkalutkin oli vimpan päälle. Tai sit liima oli liian tehokasta...
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

soulost


Oikein arvasitte, pinjonin ruuvi irti.

Kakskomponenttiliimaa löytyisi tällä hetkellä hyllystä, samoin normaalia "Pikaliimaa". Kummalla suosittelisitte liimattavaksi? Ajatellen että saisi pinionin vielä joskus vaihdettuakin, jos tarvetta on.
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

jesi

Pinjonin liimaamiseen aksulaan sopis parhaiten esm laakeriliima.

Irtoo joko rälläkällä ku halkaisee pinjonin, tai sit taskupillillä antaa pari sekkaa lämpöö nii putoo poijes.
/ Jere Siirilä

soulost

** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

savo

Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

-rcmh-

On muuten hyviä pinjoneita, nyt kyseinen RR pinjoni ollut jo puoli vuotta käytössä, ja fluxissa pinjonit on todella kovilla.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

rautalapio

jees, nuo robinson racingin pinjonit kestää jopa mulla kun taas diffejä on hajoillut kunnolla. Noh nyt sain hommattua bulletproofit niin täytyy toivoa että kestää :mrgreen:

-rcmh-

Itsellä on luodinkestävät ainakin talviolosuhteissa toiminut hyvin, eikä myöskään foorumeilla ole valituksia ollut että ei kestäis.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Ilfons

#1283
Onko kellään kokemuksia Savage Fluxissa näistä akuista http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9966

rautalapio

Mulle on tulossa juurikin noita akkuja... Mutta eikös zippyt ihan asiallisia pitäis olla.

JL-

Itellä on zippyistä vain hyviä kokemuksia.
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

-rcmh-

Zippy flightmaxit on hyvin toiminut itsellä savagessa.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Ilfons

Lainaus käyttäjältä: Ilfons - 27.01.10 - klo: 18.07
Onko kellään kokemuksia Savage Fluxissa näistä akuista http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9966
Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 27.01.10 - klo: 18.42
Zippy flightmaxit on hyvin toiminut itsellä savagessa.
Ymmärsinkö oikein että näitä akkuja ladataan aivan samalla lailla kuin norm. 2S akkuja

apt93


soulost

#1289
Nyt pätkii nopari. Yhden akullisen kerkesin ajamaan ulkona, kunnes nopari alkoi pätkimään. Tuoreilla akuilla nopari lähti päälle ihan normaalisti ja auto liikkui hetken taas ihan normaalisti - kunnes nopari hiljeni tyystin. Sitten taas hetken odottelun ja ohjaimen rämppäämisen jälkeen lähti taas toimimaan. Vaikuttais kosketushäiriöltä... Taitaa olla aika repiä virtakytkin vitt**n autosta, niin jos lähtis taas toimimaan.

Edit: Tais vika vihdoin löytyä. Vastaanotin ottanut kosteutta itseensä ja sen kun irroitti, niin alkoi esc piippaamaan ihan normaalisti. Otin kannen auki ja antaa kuivaa, todella vähän siellä kosteutta oli mutta näköjään pienikin määrä riittää. Oli vastari pussissa, pussissa oli pari kerrosta kahvinsuodatinpaperia, mutta kondensoitunut kosteus tuon ongelman aiheutti. Tuolle vastarille vois elektroniikkalakkaa kokeillakkin, ei oo niin kallis osa...
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **