Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 9

Aloittaja Niko, 09.12.08 - klo: 12.53

Narmer

Hyper 9 on melkein valmis.
Savuja ei ole vielä otettu.


blaah

Onko 9:in painoa mitattu?

Ilmari_S

Ei ole ku ei oo vaakaa.. :(

Meinaattekos muuten pistää 5-4-1 -setin diffeihin?
Huehue

*HOKE*

Oottekos muuten tarkemmin hämmästelly tuota auton kapeutta...
Itse kun auton otin käsiin niin fiilis oli "no on tää vähän kapeempi joo..."

Mutta... laittakaas vanhan auton kori päälle ja katsokaa pohjapuolelta miten paljon kapeampi se auto oikeasti onkaan...
Noin 3cm PER PUOLI!!!!!!
Ristus sentään...
Kuinka moni voisi uskoa vanhan mallista autoa katsellessa että autosta voidaan ottaa melkein 6cm leveyttä veke???

SuomiKP

niin saako clasohlsonista erikoisporanteriä???? 5.6mm??
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

Ilmari_S

Huehue

Petri T

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 14.02.09 - klo: 19.32
Oottekos muuten tarkemmin hämmästelly tuota auton kapeutta...
Itse kun auton otin käsiin niin fiilis oli "no on tää vähän kapeempi joo..."

Mutta... laittakaas vanhan auton kori päälle ja katsokaa pohjapuolelta miten paljon kapeampi se auto oikeasti onkaan...
Noin 3cm PER PUOLI!!!!!!
Ristus sentään...
Kuinka moni voisi uskoa vanhan mallista autoa katsellessa että autosta voidaan ottaa melkein 6cm leveyttä veke???


Kuinka leveä tuo auton pohjalevy on leveimmillään?

wictro

kauhee hehkutus tästä :D

mutta vaikuttaa olevan kyllä osin hypen veroinen. Tässä rupeaa näpit syyhyymään kun näitä kuvia ja videoita katsoo ^_^

-w
-Lithium Love Racing-

*HOKE*

#98
Koko pohja leveimmästä kohdasta 17cm.
Spurrin kohdalta mitattuna 16cm vanhan auton ollessa noin 22cm

En siis puhu pohjalevystä koska sitä pystyy kohtuu helpostikin kaventamaan, vaan puhun koko rungon leveydestä...

Aika huikea ero vanhaan autoon nähden.

HVoltage

Eilen vertailin H9 koria Xray 808:n päälle, kori oli noin 2cm kapeampi. Losiin verrattuna noin 1cm. On HYSI kyllä melkoisen ZIPattu...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Petri T

H9 kyllä todella kapea verrattuna omaan triplaseiskaani. Voi olla, että itselläni merkki vaihtuu K:sta H:n kun kaluston uusimisen aika tulee  :grin:

HVoltage

Ei tuo rungon kapeus nyt itseisarvo ole mutta kyllä se "keskittynyt" massa auttaa nopeissa suunnanmuutoksissa.
Kuinka keskellä on kuvitteellisen pitkittäisakselin painojakauma?
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Petri T

Vaikea sanoa painojakaumasta. Voisi kuvitella olevan aika keskellä. Mainitsin tuon merkin vaihdon niin itselläni kyllä hinta on kriteerinä ei auton leveys :wink:

*HOKE*

Vähän semmonen fiilis kun autoa ilman sähköjä ja moottoria käsissä pyörittelee että painopiste olisi suurinpiirtein vauhtipyörän tietämillä, tai karvan taaempana.
Kohtalaisen keskellä kuitenkin.
Moottori on tässä autossa selvästi edempänä kuin vanhemmassa mallissa joten sitäkautta painopiste ainakin eteenpäin siirtynyt.
Mielenkiintoista olis päästä puntaroimaan 4 samanlaisella puntarilla jokaisen renkaan alta miten paino on jakautunut.
Ainakin sivuttais suunnassa vaikuttaisi olevan selkeästi keskemmällä.
Tankkikin on erittäin paljon keskemmällä kuin vanhassa autossa.
Ysi tankataan tuulilasin kautta eikä sivuikkunasta kuten vanhemmat.
Uuden siipi ratkaisun takia ainakin se kaikkein korkeimmalla oleva paino on laskenut selvästi.
Uusi siipi on naurettavan kevyt... Ei kaukana ainakaan vanhemman pelkän siiven painosta ja tämä uusi siis sisältää tosiaan koko siipitelineen.
Mielenkiintoisia ratkaisuja ovat varsinkin nuo kaikki ruuvejen yhdistelyt.
Eli aikaisemmin 2 ruuvia vaatineet kiinnitykset tulevat nykyään yhdellä kiinni.
Esim vasen kylkilevy tulee edestä pillinkiinnikkeellä kiinni.
Ennenhän siis oli kylkilevy omalla ruuvillaan ja heti vieressä pillinkiinnikkeen ruuvi.
Vastarikotelo on samaa osaa oikeanpuoleisen kykilevyn kanssa eikä tähänkään tarvita taas eri ruuveja kylkilevyn ja vastarikotelon kanssa.
Pieniä yksityiskohtia jotka sinäänsä ei tietenkään kuullosta yhtään ihmeellisiltä ratkaisuilta mutta näin on saatu painoa pienemmäksi ja mekkausta nopeammaksi.
Jarrubalanssinkin pystyy säätämään nopeasti koria irroittamatta.
takajarrulle tuleva linkki pilkottaa korin takaa sopivasti, joten vaikka mekkari voi kääntää takajarrua tehokkaammaksi tai vähemmän tehokkaaksi.
Aikaisemminhan tämäkin piti säätää ottamalla kori pois ja ahtaassa välissä käännellä jarrulinkkiä ja taas testaamaan.
Vähän käytetty säätö tietysti, mutta tämäkin tuo hieman helppoutta ruuvailuun kun autoon säätöjä haeskelee.

Jo syyhyttää päästä kokeilemaan miten kyseiset ratkaisut toimivat käytännössä.

jerzirccar1

Aikoinaan oli tuo LARO RUSH suuniteltu silleen että sen kurasuojat toimivat ikään kuin siipinä, eli kurasuojat olivat leveät ja sileät ja kuin auto oli ilmassa ne tasoittivat ilmalentoa tasasemmin kuulema autoa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Tuukka

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 16.02.09 - klo: 15.31
Mielenkiintoista olis päästä puntaroimaan 4 samanlaisella puntarilla jokaisen renkaan alta miten paino on jakautunut.

Voit kyllä mitata ne yksi kerrallaankin, jos pystyt tasaisen pedin muuten autolle tekemään. Ja jos ei muualla niin ruokakaupassa on puntareita...

*HOKE*

Ah totta...
Eihän se oikeastaan tarttekkaan kuin yhden puntarin ja 3 samankorkuista hässäkkää muiden renkaiden alle...
4 puntaria vaan olis niin pro :p :afro:

Niko

Tim Bumpin, auton suunnittelijan mukaan painopiste on pituus-suunnassa auton keskellä kun tankki on puolillaan.

Auto kääntyy muuten aivan sikana. Ajelin sillä lauantaina.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

jounihi

No niin ensimmäiset savut on otettu kilpailutilanteessa :grin: Auto kääntyy ja reagoi aivan sika herkästi niinkuin jo tuossa muutama sivu sitten ounastelin. Pari ensimmäistä treeniä meni opetellessa ajamaan suoraan, mutta sen jälkeen ajo rupesi helpottumaan kun löysi jo hieman rauhallisempia säätöjä. Itselläni auto rauhoittui huomattavasti kun etuylätukivarren sisäkiin.piste nostin ylös ja pidensin tukivarren pisimpään asentoon. Takana muutin auton akseliväliä pisimpään mahd asentoon. Iskarit muutin seuraavaan säätöön (vakio männät) edessä 200 ja takana 150 öljyä, asennot kuten set up sheetissä on. Diffeissä 3k,5k ja 1k. Huomattavaa oli että edelleenkään perä pitoa ei liikaa ollut mutta olosuhteet olivat myöskin kyllä aikamoiset -3astetta ja liukas savipohja. Peräpitoon auttaa myös se reikien suurentaminen iskari mäntiin. Auto hyppää nätisti ja tasapainoisesti. Siipi kannattaa keittää ennenkuin lähtee ottamaan savuja :p

*HOKE*

Takaiskarit tukivarressa sisempiin reikiin niin saa vielä vähän lisää takapitoa.
Korzi myös jossain mainitsi vakaajien jäykkyydestä että tarttis olla vähän löysemmät.
Liekö niistäkin johtuen ollut kyseisissä olosuhteissa vähän herkkä takapito.

Siivenkin pärähtely varmaan sama juttu kuin vanhemmassakin autossa, eli kun ollaan ns normaalilämpötiloissa niin kestävyys on normaalilla tasolla.
Kasin siivet pärähteli mulla viime keväänä ensinmäisillä ajoilla herkästi kun lämpötila oli noin +5 kohdilla. +10 astetta ja siipi kesti hienosti... eli kesällä tuskin välttämättä tarvitsee edes keitellä.
Vakio jouset vaikuttavat jäykkyydeltään erittäin hyviltä tähän autoon.
Auto myös hyppäsi kuulema hienosti... Kiihtyi liukkaasti ja oli muutenkin kevyen tuntuinen ajossa.

Mielenkiinnolla odottelen kyllä miten auto toimii oikeissa olosuhteissa.
Ja saas nähdä minkälaisiin männänporailuihin päädytään kesän aikana.

Kerros Jouni vielä tarkemmin auton käyttäytymisestä muutoinkin...
Oliko minkälainen mutkiin sisään... mutkassa ja mutkasta ulos???
Vai oliko rata sellainen ettei näitä oikein päässyt havaitsemaan?

jounihi

Auto tosiaan kiihtyi ihan urpona(siellä missä oli pehmeetä) ja oli todella kevyen tuntuinen ajaa. Mutkia radalla oli suorastaan yhtenään mutta ne oli kaikki enemmän tai vähemmän kallistettuja jolloin ei sellaista oikeaa mutka ajotuntumaa löytynyt. Radanpinta kun oli jäässä olevaa savea jossa pieni pölykerros kruunaamassa niin ei kiihdyttäessä meinannut löytyä suuntavakautta, mutta noilla säädöillä mitä kerroin niin parani huomattavasti. Jarrua ei radalla juuri tarvinut käyttää, mutta jarru tehoa autosta löytyy. Autoa kun polki oikein kunnolla menee niin oli huomattavasti helpompi ajaa, johtunee varmaan auton keveydestä.

juska

Lainaus käyttäjältä: jounihi - 17.02.09 - klo: 13.06Autoa kun polki oikein kunnolla menee niin oli huomattavasti helpompi ajaa, johtunee varmaan auton keveydestä.
Taitaa siis istua Håkanin käteen  :roll:
Racers Group Finland Team

*HOKE*


Niko

5000 keskidiffissä myös huonontaa takapitoa. Löysemmällä lisää takapitoa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Niko - 17.02.09 - klo: 19.22
5000 keskidiffissä myös huonontaa takapitoa. Löysemmällä lisää takapitoa.

:huh:
Voisinko Niko että perustelet tuon homman, nyt on hiukan pihalla :undecided:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Niko

Ei varsinaisesti takapitoa, mutta siirtää vetoa enemmän eteen. Perä ei lähde alta niin helposti.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Narmer

#116



Rahtimies

Miten eri moottoreilla sattuu pääneulan säätö? Pitääkö tehdä kattoon reikä :)

Hienon näköisiä ovat, alkaa pikkuhiljaa kiiiiiinnostamaan omaankin talliin tuollainen :)
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

Narmer

Ekat savut autolla.


Ile__

Hyvältä näyttää :azn:
OT: onko tuo Ninja uudempi O.S:n tekemä JX21, vai vanhempi RB:n valmistama MR01 ?
Kyosho Inferno  VE  Race Spec